Kleinere auto maar niet te klein?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Kleinere auto maar niet te klein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:34

TS, ik heb je topic vanmorgen gelezen en vandaag op het bedrijf (wasstraat) was het best druk. Ik heb dus goed auto's gekeken en tja, ik kom toch ook uit op een VW Polo Cross, die lijkt me echt top, of een Ford Fiesta maar dat vind ik zelf echt een nietszeggende auto.

Verder hebben we veel Mini Coopers gezien maar die vallen best tegen qua ruimte en zijn toch redelijk groot. Er kwam ook een Suzuki Swift voorbij en ik heb speciaal gelet op de ruimte binnen maar die viel me toch tegen.

Ga naar een dealer en ga zitten in verschillende modellen, zowel vanvoor als achteraan. En ga dan rijden met de top 3 die je aanspreken en voldoen aan je eisen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:38

daantjuhhh schreef:
Mallow schreef:
Ik zou echt weg blijven bij de Renaults en andere Franse auto’s. Ik heb inmiddels ruim 13 jaar franse auto’s en echt niets anders dan ellende, reparaties gaan nooit eens om 200,-. Heb de aanschaf verdubbeld aan reparatie.

Zou kiezen voor een betrouwbaar merk, waarbij Toyota echt op 1 staat maar daar betaal je ook voor. Japans is het meest betrouwbaar.

Ik ben momenteel aan het kijken voor een occasion, beetje hetzelfde wat jij omschrijft. Meest betaalbare is ford fiesta.
Zou zelf graag een yaris willen, maar 9000,- voor een auto van 10 jaar oud in dit formaat weiger ik :D

Ja ik snap dat je dan zelf geen Renault meer wilt. Maar zo heeft iedereen andere ervaringen. Hier meerdere Renaults en nooit problemen. De oh zo betrouwbare Volkswagen iedere x dikke ellende.
Ze zijn zo degelijk…. Nou mijn reet. :')

Hier hetzelfde met een citroen Saxo (10 jaar in gereden, ding reed fantastisch en er was nooit wat mee) en een Volkswagen Caddy. Toen we de Caddy net hadden is het motorblok al opgeblazen, bleek een bekend defect bij dat model, volgens het sloopbedrijf waar we een gereviseerde motor vandaan haalden :+ Sindsdien altijd gedoe met de Caddy, dat ding is gewoon niet betrouwbaar :n

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:08

Jester_ schreef:
Idd, ik heb een clio uit 2013 gehad en een 208. Nu een nieuwe micra. Allemaal fijne auto's met mooi formaat. Je kunt dan prima 3 of 4 mensen meenemen voor een stuk, zeker kinderen. Je kunt fatsoenlijk je spullen kwijt.

Ik heb ook een c1 en een i10 gehad maar dat vond ik echt gebakjes en 10x niks. Je kunt amper 1 persoon achterin en nog geen krat bier in de kofferbak doen

Dat laatste is echt niet waar.

Ik was 1 van de eerste met een i10 en toen van alles test gereden. Mijn man werkte zelf bij VW destijds. In zijn klasse was het de fijnste auto, maar ook net ietsjes zwaarder en duurder.

Ik kan met gemak kratten bier achterin zetten en haal ook rustig 3 of 4 zakken paardenvoer.

Heb ook vaak genoeg met 5 mensen erin gezeten. Het is geen luxe, maar ook geen grote ramp.

Of er 3 mensen achterin kunnen zitten ligt niet altijd alleen aan groot of klein, maar ook echt aan het model. Ik weet mensen met een Tesla die achterin echt beperkte ruimte heeft. En lang geleden bijv met meerdere mensen in een Fiat stilo gezeten. Geen grote auto, maar groter dan een i10 en was echt naar door de daklijn.
En zo heb je meer schuinlopende auto's waardoor achterin de ruimte beperkt is.

Nog langer geleden hadden mijn ouders zelfs een BMW. Mijn broer kreeg zijn eerste rolstoel om mee te nemen. Kon uit elkaar en vouwde je op. Dat paste mooi niet in die BMW.
Naar jonge occasions gaan kijken met de rolstoel en hebben ze een Fiat Uno gekocht waar het heel makkelijk ging door de lijn. Wel een luxe en sportieve, dus reed voor die tijd ook nog eens fijn.

Ik had ook ooit een lange klant die zelf motor reed, maar als hij een auto nodig had een Ford Ka huurde. Hij zei zelf dat de middenklassers en sommige grote auto's echt tegenvielen.

En dat zie je vaak met 4 of 5 deurs bijv ook. Als we mijn oma ophaalde stapte zij makkelijker in een 3 deurs panda dan elke grotere auto die we in de familie hadden.

En wat ik eerder zei; Ik heb heel veel in allerlei auto's gereden, van panda tm Crafter en hoe fijn de Golf ook rijdt, vind ik de stoelen voor ene klein en slank iemand echt niet fijn zitten.

Maar goed, ik ben getrouwd met een Audi A8 en ging achterin ook alle kanten op. Vond daar niks comfortabels aan.

Ben gister nog even op en neer geweest van Groningen naar de Veluwe en nergens last van. Ja, de grotere en luxere auto's rijden stiller en merk je de snelheid vaak minder, maar na 19uur alles 120+ ligt hij prima en nooit problemen. Staat inmiddels 222.000km op en kan er geen afstand van doen.

En ja, de keuze om een grote luxe auto te pakken, maar vind ik alleen rijdend echt onzin en verbruikt ook meer, dus vind ik gewoon echt niet nodig.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:38

Geen idee of al genoemd, maar ik ben helemaal weg van mijn Toyota CHR hybride.
Mijn Bambam lijkt wel klein van buiten maar is echt super ruim.
Laatst feestje van manlief, ik was chauffeur en achterin zonder problemen nog 2 lange mannen.
Ook krijg ik mijn 2 grote Belgen met genoeg ruimte in de Kofferbak en als ik de achterbank platt gooi, echt genoeg ruimte voor een bureautje of kastje.
En last but not least : in dorp of file bijna emissie-vrij :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 09:20

Mijn Vizsla reu moest wel altijd zijn kop intrekken als hij in kofferbak van de CHR moest :)) Verder inderdaad erg fijne auto om te rijden

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:03

Hier fan van Hyundai.
Ik heb een I10 uit 2010, nu 110.000 km mee gereden. Nooit echt gekke dingen mee gehad. Rij er al 9 jaar in, waarvan het 6 jaar ook mijn auto is. Rij er m'n woon werk verkeer mee over snelwegen, mee wezen kamperen in buitenland vanalles.

Ik vind het top auto's. Ik ben 1,85 lang en zit ook nog eens ver van het stuur af als nog kan ik achter mezelf zitten.
Fijne is dat de auto niet schuin afloopt, waardoor je achter in naast beennruimte ook genoeg hoofdruimte hebt. In veel auto's is dat voor mij juist het probleem.

Oke de kleur is niet alles, ik heb een beige (of champagne zoals m'n oma het omscheef). Echt een oma kleur, m'n oma heeft hem in 2010 ook uitgezocht :P (ik heb de auto overgenomen)

Met 4 volwassen en sporttassen is er prima mee te rijden voor een langer stuk.
Met 5 mensen en 5 sporttassen (past net in de achterbak) zit het minder lekker, maar lukte wel.

De I20 is met alles net wat ruimer, maar ook stuk duurder. In aanschaf en wegenbelasting.

O nog een voordeel van de I10.
Het voelt heel snel als of je aan het racen bent. Snel optrekken en door bochten scheuren. Met het voordeel dat het vooral zo voelt, maar je nog wel binnen de max snelheid rijd _O- .
Netjes mee rijden kan ook, maar soms is het gevoel van racen wel leuk.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:09

Ik heb ook een Hyundai i10 en ben er megatevreden mee. Superbetrouwbaar, rijdt lekker, zuinig en brengt me overal waar ik naartoe wil. Maar ik stouw hem niet vaak vol met 5 personen to be fair. :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 10:56

Zijn de jongere auto’s van i10 ook ruimer ?
Of is dit altijd zelfde ruimte gebleven?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:16

Schuur_ schreef:
Mijn Vizsla reu moest wel altijd zijn kop intrekken als hij in kofferbak van de CHR moest :)) Verder inderdaad erg fijne auto om te rijden

Scheelt dat die 2 lompe boeren van mij meteen gaan liggen :D
Maar klopt, recht op ies niet echt makkelijk

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:03

Janinevv schreef:
Zijn de jongere auto’s van i10 ook ruimer ?
Of is dit altijd zelfde ruimte gebleven?

Ruimer. Maar niet zoveel. Heb is een i10 als leenauto meegehad van 2010 ofzo, die was echt wel wat kleiner dan de i10 uit 2018 van een vriendin. Die nieuwere vind ik ook veel degelijker en zeker geen koekblik effect terwijl ik dat van de oudere wel vind. De degelijkheid is sowieso verbeterd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:08

Je kunt ook naar de i20 kijken. Net een slag groter. Wij hebben er ook eentje maar ik vind hyundai wel erg plastic. Ze zijn wel heel betrouwbaar, gunstig geprijsd en onverwoestbaar.

Dan zou ik zelf liever voor een ford fiesta, focus, Renault Clio of fiat Punto gaan. Dat is net wat meer auto.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 13:19

Dankje voor je reactie !
I20 ziet er ook mooi uit vooral wat nieuwere types

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 15:57

Nou lang geleden maar ik heb vandaag mijn auto aangeschaft !

De Hyundai i20 eentje uit 2017 erg blij mee ! *\o/*