Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:44

candalisa schreef:
Tja ik vraag mij af waarom je een topic opent als je het beter weet dan de rest?
Jij bent akkoord gegaan met de prijs op het moment dat je het afgerekend heb en mee naar huis heb genomen. Ze bieden aan het geld terug te geven (voor een artikel wat niet meer verkoopbaar is want het is gebruikt) maar je wilt alleen je gelijk halen meer niet. Ik heb zelf jaren in een groot bedrij gewerkt en wij waren altijd veel schappelijker tegen vriendelijke klanten dan klanten die alleen maar kwamen om hun gelijk te halen.

Het lijkt erop dat de tas al gebruikt was toen ts hem kocht. Want hij was toen vuil. En is schoongemaakt in de winkel maar zo'n duur product hoort glanzend nieuw en eigenlijk ingeseald verkocht te worden vind ik.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 11:46

candalisa schreef:
Tja ik vraag mij af waarom je een topic opent als je het beter weet dan de rest?
Jij bent akkoord gegaan met de prijs op het moment dat je het afgerekend heb en mee naar huis heb genomen. Ze bieden aan het geld terug te geven (voor een artikel wat niet meer verkoopbaar is want het is gebruikt) maar je wilt alleen je gelijk halen meer niet. Ik heb zelf jaren in een groot bedrij gewerkt en wij waren altijd veel schappelijker tegen vriendelijke klanten dan klanten die alleen maar kwamen om hun gelijk te halen.

En waar precies ben ik onvriendelijk? Dit topic slaat achteraf gezien op niks. Hier worden meningen gestrooid als feiten, situaties gecreëerd die niet gebeurt zijn, ik ben hier verwend, een drammer, zeur over 70 euro terwijl ik te veel geld uitgeef aan een tas en ga zo maar door. Het hele verhaal is 66x uit zijn verband getrokken en over de kop gegaan, en vooral heel vaak aan zijn punt voorbij geschoten. Ik heb in eerste instantie netjes een mailtje gestuurd met wat er die dag gebeurd is, en hier dan ook bijlagen aan toegevoegd. Hierop reageerde de bijenkorf meteen op door mijn social media af te speuren en mijn vriendin te bellen, nog voordat er uberhaupt op mij gereageerd word. Hier op werd er ook nog gezegd dat ik loog over de vieze tas, want de bijenkorf verkoopt dit soort producten niet, terwijl ik notabene een foto heb van de bodem van de tas. Oh en vervolgens word ik met een honend mailtje afgescheept. Nah sorry, dat is pas niet netjes.

N4N4

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:52

Ik snap jou voor 100% hoor TS !

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:57

Dat is zeker vreemd dat de Bijenkorf als een klant een klacht heeft dan haar vriendin en sociale media gaat natrekken. Heel raar. Daarom zei ik heel in het begin van dit topic dat ik vind dat de Aldi betere klantenservice heeft. Weliswaar verkopen die geen Chloetassen (wel andere shoppers met hun eigen logo....) dus daar heeft ts niets aan maar ik gaf het maar als voorbeeld .

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 12:00

anjali schreef:
Dat is zeker vreemd dat de Bijenkorf als een klant een klacht heeft dan haar vriendin en sociale media gaat natrekken. Heel raar. Daarom zei ik heel in het begin van dit topic dat ik vind dat de Aldi betere klantenservice heeft. Weliswaar verkopen die geen Chloetassen (wel andere shoppers met hun eigen logo....) dus daar heeft ts niets aan maar ik gaf het maar als voorbeeld .

Ik heb vroeger bij een soortgelijke winkel gewerkt, en inderdaad daar was de service beter. Zou mooi zijn dat als er in de folder staat dat je aarbeien 60 procent zijn afgeprijsd en bij aankomst blijkt het maar 25 procent te zijn, maar je mag niet zeuren want je krijgt een mooie korting!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:04

KB12 schreef:
anjali schreef:

Ik heb vroeger bij een soortgelijke winkel gewerkt, en inderdaad daar was de service beter. Zou mooi zijn dat als er in de folder staat dat je aarbeien 60 procent zijn afgeprijsd en bij aankomst blijkt het maar 25 procent te zijn, maar je mag niet zeuren want je krijgt een mooie korting!

Leuk voorbeeld, echter heb jij gewoon (net als de rest) 50% korting gekregen.
Met dat verschil dat de originele prijs in jouw filiaal hoger lag dan elders.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:09

Onali schreef:
candalisa schreef:

Ik denk eerlijk gezegd ook dat de toon van TS al via de mails werd gezet door screenshots van de website, de andere 'tasseneigenaren' met de prijs van FB en van de website van de consumentenbond mee te sturen.

en wat is daar mis mee? Als ik een mail stuur aan klantenservice of iets dergelijks, omdat ik vind dat ze incorrect handelen, lever ik ondersteunend bewijs bij mijn argumenten, en dat is precies was TS heeft gedaan, zoals ik het tenminste uit haar reacties begrijp.

@candalisa, ook klanten die hun gelijk will halen, kunnen vriendelijk zijn. Het een sluit het ander niet uit. Er wordt een voorstel tot oplossing gedaan waarmee TS niet accoord is, en dat recht heeft ze. Ik heb tot nu toe niet de indruk gehad dat TS onvriendelijk of incorrect reageert, en als het verhaal van de navragen bij de vriendin klopt, vind ik dat de Bijenkorf wel onbehoorlijk handelt. Maar wat ik vind moet ik naar de politie brengen :-)

@TS, ik snap je reactie en zou hetzelfde doen, juist na en vanwege de manier waarop je klacht in eerste instantie is behandeld. Is je RB bereid te ondersteunen?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 12:10

Goof schreef:
KB12 schreef:

Leuk voorbeeld, echter heb jij gewoon (net als de rest) 50% korting gekregen.
Met dat verschil dat de originele prijs in jouw filiaal hoger lag dan elders.

Heb jij helemaal gelijk in! Helaas wordt dit vaak in bovenstaande reacties niet zo begrepen en blijft het over kortingspercentages gaan. Ik dacht heh ik stap ook lekker over op het woordje korting. Als ik het een tijdje herhaal dan klinkt het ook nog net alsof ik echt zeur om niks. Ben echt bijna tot inzicht gekomen *D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:12

KB12 schreef:
[

Net met mijn rechtsbijstandverzekering gebeld en nee het klopt niet wat jij zegt.

Ik ben wel benieuwd wat je rechtsbijstandverzekering je adviseert? :j

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:13

Ts, je zegt zelf: ik wil juridisch advies.
Meerdere mensen, met juridisch kennis en achtergronden geven al aan dat je, dmv het afrekenen van een product akkoord gaat met de prijs.
En zelfs als dat niet zo was sla je een oplossing van de bijenkorf af, wat extra in jouw nadeel weegt.
Dit wil je niet accepteren.
Vervolgens geven een aantal bokkers aan: joh, het is 70 euro. Bijenkorf heeft een *#&klantenservice, neem je 'verlies'.
Dat doe je niet want je wilt de tas houden en de 70 euro terug. Dat gaat niet gebeuren.
Het enige wat je kan doen is de tas terugbrengen en online in de gaten houden of de tas wellicht nog een keer voor de helft van 950 online komt.

Ik heb tassen van ruim 700 euro, maar die had ik:
A) nooit laten kopen door mijn man. Want als er iets mee is, zit ik met de tas. Mijn man heeft dat oog voor detail gewoon niet en zou denken dat de vlek in de tas hoort.
B) ik koop de tas in de winkel maar als de prijs mij niet aanstaat laat ik heb staan.
C) kom ik er na 48 uur achter dat ik de tas mooi vind maar hem toch het geld niet waard vind, retourneer ik hem.
D) als het het laatste model is voor 50% korting en de prijs klopt niet, reken ik niet af voor het opgelost is, of de tas mag bij de bijenkorf blijven.
E) zit er een vlek op? Dan bespreek ik dat voor afrekenen en als er een mooie oplossing komt dan neem ik hem mee. Zo niet? Blijft ie daar.

Je wilde de tas perse hebben, snap ik.
Nu heb je hem en voel je je genaaid omdat je 70 euro meer hebt betaald.
Vervelend. Maar blijf er niet in hangen.
Nergens voor nodig. Ik zou denken; boeiend. Ik heb de tas alsnog voor veel minder.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:16

KB12 schreef:
lowe schreef:
Was de online prijs nog €950,- toen je de tas in de winkel kocht?

Ja, deze prijs was online nog 950 euro toen ik deze tas kocht. De prijs was dagen later nog steeds 950 euro. In elk ander filiaal was deze tas ook gewoon nog 950 euro. En mensen hebben hem toen ook nog steeds afgerekend voor deze prijs min de korting.

Maar waarom dan niet de vieze tas terug gebracht en elders besteld. Het was immers ook niet de laatste ofzo.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 12:18

Cayenne schreef:
KB12 schreef:
[

Net met mijn rechtsbijstandverzekering gebeld en nee het klopt niet wat jij zegt.

De juriste die ik sprak zei nogmaals dat het niet om een aannemelijke prijsfout ging en dat als ik die tas gereserveerd heb vanuit de webshop in het filiaal, ze ook voor die prijs moeten leveren. Toen heb ik nog gevraagd of ik het geaccepteerd heb door te betalen, en toen zei ze van niet omdat ik protest heb gemaak over de prijs en dit duidelijk kenbaar heb gemaakt. Ze gaf mij het advies om naar de geschillencommissie te gaan, omdat ik pas bij een geschil van 175 euro verzekerd ben bij hun bij mijn eigen verzekering.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 12:22

Ladygiroc schreef:
KB12 schreef:

Ja, deze prijs was online nog 950 euro toen ik deze tas kocht. De prijs was dagen later nog steeds 950 euro. In elk ander filiaal was deze tas ook gewoon nog 950 euro. En mensen hebben hem toen ook nog steeds afgerekend voor deze prijs min de korting.

Maar waarom dan niet de vieze tas terug gebracht en elders besteld. Het was immers ook niet de laatste ofzo.

Het was in mijn filiaal de laatste en in alle andere filialen waren deze tassen ook al allemaal bezet/gereserveerd/verkocht. De medewerkster is er door mijn vriend op geattendeerd en hierop is de tas gereinigd. Het was alleen niet de intentie van de medewerkster om te vertellen dat het een showroommodel was, en om hem zelf te controleren en reinigen. Ik had dus eigenlijk bij thuiskomst een vieze tas uitgepakt. Ik heb die dag nog meerdere verzoeken ingediend om de tas van een andere locatie te halen, maar dat ging niet meer. Anders had ik deze sowieso geretourneerd.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:38

Wat een vervelende situatie TO. Klantenservice staat in ieder geval niet bovenaan. Ik hoop voor je dat ze t oplossen, en ik vind het juist wel goed dat je er werk van maakt, ook voor andere klanten in de toekomst, juist hier werk van maken kan zorgen voor verandering. Zet 'm op!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:47

Cayenne schreef:
KB12 schreef:
[

Mijn rechtsbijstandverzekering heeft tegenwoordig een eigen risico, (vroeger niet). Ik weet niet meer precies hoeveel maar wel meer dan 70 euro. Ik las al de post van ts dat dit bedrag inderdaad te laag is voor hen om aan te pakken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:23

Ik zou bij mezelf denken: wat een rotwinkel, hier kom ik niet weer. En verder gaan met m’n leven..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:33

Bij een niet aannemelijke prijsfout lijkt het me juist dat ze niet hoeven terug te draaien en wel bij een WEL aannemelijke prijsfout zoals 10,95 ipv 1095 euro.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:36

Vind het grappig dat iedereen hier zo'n uitgesproken mening over heeft en komt vertellen hoe ze zich zou moeten voelen en wat zij (theoretisch) in deze situatie zouden doen. Is makkelijk van een afstandje wanneer je het zelf niet meemaakt om dingen te roepen. Inlevingsvermogen ontbreekt blijkbaar in het arsenaal van velen. Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik zou die 70 euro ook uit principe terug willen, ik hoop dat het je lukt!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:38

En uit principe kan je ook de tas laten liggen. Ze geeft ergens heel duidelijk aan de overweging gemaakt te hebben om toch de tas mee te nemen en achteraf met terugwerkende kracht dit proberen op te lossen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:44

Het enige wat ik denk is, wat een gedoe om een tas. :')

Ik had die tas niet eens meegenomen. Jammer maar helaas, er zijn ergere dingen op de wereld.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:47

Jongens kom nou… als er geen prijzen van deze dure tas erbij stonden had waarschijnlijk iedereen geroepen dat ze het geld moest gaan verhalen.
Of het nou 70 euro is of 7 euro, foutief is foutief toch.

Er zijn 100 van die tassen mogelijk in de uitverkoop gegaan en 99 klanten hebben de andere prijs betaald behalve ts. Nu doet de winkel moeilijk om die ene tas, de winkel siert het om deze laatste tas ook voor de prijs waar ts voor gereserveerd had op internet te verkopen ipv meer geld.

Nee ik had het er ook niet bij laten zitten en gewoon mijn geld 70 euro geëist. Zeker als de tas nergens zo goedkoop in de aanbieding is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:53

je kan wel eisen, maar je gaat het hoogstwaarschijnlijk niet krijgen, dus kost het je een hoop tijd en frustratie.

beste optie wellicht toch gewoon blij zijn met je tas voor dit geld en kan je dat niet retourneren

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 14:04

KimD schreef:
Het enige wat ik denk is, wat een gedoe om een tas. :')

Ik had die tas niet eens meegenomen. Jammer maar helaas, er zijn ergere dingen op de wereld.

Er zijn altijd ergere dingen op de wereld. Als jij je teen breekt, zijn er mensen die een voet breken. Mag jij dan geen pijn voelen aan je teen?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 14:08

Kun je de bevestiging die je na de reservatie hebt ontvangen met ons delen?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 14:10

Zonnetje81 schreef:
En uit principe kan je ook de tas laten liggen. Ze geeft ergens heel duidelijk aan de overweging gemaakt te hebben om toch de tas mee te nemen en achteraf met terugwerkende kracht dit proberen op te lossen.

Nee zonnetje, ik geef aan dat ik eerst zeker wilde zijn van mijn zaak, dus de tas om die reden mee heb genomen. Kijk je kan daar wel discussieren aan de balie, en discussieren, en discussieren, maar als je op dat moment niet de informatie uit andere filialen hebt, kan je discussieren tot dat je een ons weegt. Dus ik heb vervolgens de benodigde informatie verzamelt en hier over contact opgenomen. Ik kan daar moeilijk met een tas gegijzeld onder mijn arm, rustig mijn 'bewijsmateriaal' verzamelen.