Buurheksen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:12

quartel schreef:
Maar dat had ik allemaal al verteld.
Tis jammer dat er zo slecht gelezen word -O-

Top van je hoor. Maar je denkt toch niet dat al die pagina's burenruzie tot in detail doorgespit worden he...zoooo enorm verlichtend :)* is dat nou ook weer niet. Misschien toch maar verhuizen naar iets zonder directe buren? Dat helpt ook niet altijd maar is wel rustgevender.
Ik zal SBS6 in de gaten houden *\o/* er zijn vaker van die 'vogel-en-buren' gevalletjes geweest. :P

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:19

Kom maar op het het vervolg, quartel. Burenoverlast is echt niet fijn, iedereen heeft zo z'n grens. Heerlijk geschreven en zie zo voor mij hoe de buurtbuuv wakker gerinkeld wordt .. blijvend tot het moment dat ze uitgevogeld heeft hoe het zit.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:19

Heeft de buurheks eigenlijk begeleiding van de goede instanties?
Of familie/vrienden die zich om haar bekommeren?
Soms weet je ook niet waarom iemand een buurheks wordt.
Heb je er wel eens iemand gezien of gesproken over de problemen?

Zonnetje81

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:26

Ik kom niet meer bij, manier van schrijven is hilarisch.

Of ze nou gek is, of zielig of wat dan ook, het kan juist dan extra lastig zijn omdat je tot zulke mensen niet kunt doordringen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 21:28

Barbet schreef:
Heeft de buurheks eigenlijk begeleiding van de goede instanties?
Of familie/vrienden die zich om haar bekommeren?
Soms weet je ook niet waarom iemand een buurheks wordt.
Heb je er wel eens iemand gezien of gesproken over de problemen?

Ik heb buren gesproken.
Vaak beginnen hun er juist over.
Ik heb echt de meest bizarre verhalen gehoord.
Bijvoorbeeld een 80+ echtpaar die aangeklaagd werden wegens bedreiging richting haar.
Ze schijnt al jaren huis te houden hier in de wijk.
Ze heeft een dochter die amper komt en is verder altijd alleen.
Hulp weigert ze maar ze wil wel dat alle instanties haar helpen bij haar eigen verzonnen problemen.
Uiteraard veroorzaak ik die problemen 8)7
Ze kan niet tegen geluiden en is daarom afgekeurd.
Maar de muziek op vol volume zodra ik in mijn tuin ga zitten is geen probleem.

Vier zomers lang begrafenis muziek!!
Echt zodra ik hier de achterdeur open. Ik zelf heb niet zoveel tijd om zo iets goed te timen want ik werk gewoon

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:06

Pfff wat vreselijk zeg, wonen jullie in een appartement of rijtje ?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 22:29

Charaz schreef:
Pfff wat vreselijk zeg, wonen jullie in een appartement of rijtje ?

Rijtje

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:36

Wat mij nou triggert, waarom plaats je zo'n bericht op een forum?
Wat wil je ermee bereiken? Je frustratie eruit? Hoop je dat mensen het grappig vinden? Zoek je medestanders c.q ervaringen?
Ik begrijp dat nooit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:37

quartel schreef:
Wat is het probleem precies?

Je noemt een daadwerkelijk persoon, met echte gevoelens, een trol en een heks, en je hebt een sateprikker in de bel gedrukt om haar welbewust te etteren.
Dat is het probleem.

Dit is hoe pesten vrijwel altijd gaat. Mensen verzinnen voor zichzelf een reden waarom het 'mag'. Vervolgens moedigen anderen het aan omdat ze het grappig vinden. Het is niet grappig, je bent bezig om iemand neer te halen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:41

Ik had ook een buurtheks in de straat.
Komen klagen over de prullenbak in het achterpad, terwijl dat eigengrond is en ik alleen overpad dien te verlenen. Ze kon er gewoon langs.

Klagen over de paardentrailer die een keer een paar dagen thuis stond, want ze zag hem vanuit het keukenraam, om vervolgens nog geen uur later op vakantie te gaan.

Die nam ik dus niet meer serieus….

Sinds hun verhuisd zijn staat iedereen zijn bak in het achterpad :')

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:57

Shadow0 schreef:
quartel schreef:
Wat is het probleem precies?

Je noemt een daadwerkelijk persoon, met echte gevoelens, een trol en een heks, en je hebt een sateprikker in de bel gedrukt om haar welbewust te etteren.
Dat is het probleem.

Dit is hoe pesten vrijwel altijd gaat. Mensen verzinnen voor zichzelf een reden waarom het 'mag'. Vervolgens moedigen anderen het aan omdat ze het grappig vinden. Het is niet grappig, je bent bezig om iemand neer te halen.

Het is niet vaak zo maar ik ben het toch wel echt eens met Shadow. Dit is niet leuk meer, al heb je een leuke manier van schrijven de acties zelf zijn m.i. kinderachtig

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:17

Maar wat ik mij de vraag stel … mensen die dit nu zo negatief op nemen. Hebben jullie ooit te maken gehad met een buurtheks ?
Die echt het bloed onder je nagels uithaalde …

Ik moet ook nog altijd lachen om een oude buurtheks.
En die hebben we echt met de vlag staan uit zwaaien. Maakt dat dan van mij een slecht persoon?
De beschadigingen aan auto en ramen waren toch echt een feit.
Je stapte uit de auto en ze stond al langs je met leugens.

Mensen wat op straat aan het werken waren met een bekabelde radio, daar de stroom kabel van overknippen. Want maakte voor haar te veel lawaai.
Dat ze de dag erna er stonden met oplaadbare batterij is dat dan pesten ? :n

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:24

EmptyWords schreef:
Horsepride schreef:
Ja, dat zou theoretische kunnen als iemand zijn uitkering weigert. Maar ik geloof niet dat in de praktijk voor komt.

Als je afgekeurd bent krijg je WIA, wat je dan betaald krijgt is afhankelijk van het inkomen dat je had voordat je afgekeurd bent. En dat is mogelijk hoger dan een bijstandsuitkering

Ligt eraan hoeveel het arbeidsvermogen gekelderd is door de arbeidsongeschiktheid. Bij mensen met een lager betaalde baan is dat percentage meestal te klein, en dan lopen ze de WIA mis, en belanden in de bijstand.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 22-01-23 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:25

wat ik niet snap, er zijn er die het onderwerp vreselijk vinden, ts vreselijk vinden, manier van verhaal vertellen vreselijk vinden, de adviezen vreselijk vinden en daar vooral dwars tegen in gaan.

als jullie dat zo vreselijk vinden, ga dan lekker je eigen topic starten of die van anderen lezen die je wel leuk vind etc. _/-\o_ _/-\o_

er zijn nl. anderen die de topic, ts, het verhaal wel leuk vinden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:27

Ik volg dit topic omdat ik me afvraag hoe iemand met alleen een deurbel vogels tot verwondingen toe over de rooie kan jagen, wat voor vogels zijn dat? Kwartels?

Zou er niet meer gebeurd zijn?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:55

Neuh ik heb valkparkieten en als die schrikken en in paniek rond flapperen slaan ze ook hun pennen stuk. Soms tot bloedens toe.
Kwestie vsn onverwachts geluid, de eerste schrikt en de rest schrikt van de eerste.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:13

De mensen die er zo tegen op zijn; Hoe zouden jullie dit dan oplossen? Het is makkelijk praten tot je zelf ermee te maken hebt. Praten werkt niet, meldingen maken werkt niet, gedrag van buurvrouw gaat door tot verwondingen van ts haar dieren, tot ts zich angstig voelt, camera's installeert, etc. Wat kan zij doen? het negeren en accepteren? Zodat buurvrouw rustig ver kan gaan? Ik vind het juist leuk dat ts er nog een beetje humor aan over houd, je zou er maar onder door gaan aan het gepest van je buur en daadwerkelijk doodsangsten hebben en de politie die doet niets; ervaring.
Ik vind wat ts doet onschuldig, ze kan simpelweg niets anders en als dit uiteindelijk lijkt te gaan helpen; groot gelijk.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:51

Ts geeft zelf aan dat dit een actie is van 4 jaar terug en er al verhuisplannen zijn.

Ik zie niet wat een topic om dit als sensatie te delen toevoegt voor ts.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 01:15

anjali schreef:
Als je van mening bent dat de verhuurder van de woningen en de politie onvoldoende doen om de problemen op te lossen, dan kun je de Rijdende Rechter inschakelen.

Bedenk dat de Rijdende Rechter geen echte rechter is - althans, dat de show geen rechtszaak is. Je spreekt met een andere partij af dat je een derde uitspraak laat doen in een geschil, en dat je je beiden aan die uitspraak houdt. Dat wordt van te voren contractueel vastgelegd; daarom is zijn uitspraak bindend. Maar dan moet die buurvrouw wel eerst toestemmen in deze arbitrage. Dat zie ik zo gauw niet gebeuren.

Verder vind ik dit topic ... bijzonder. Vooral wanneer er wordt gewezen op de onjuiste handeling van TS en mensen dan reageren met "ja maar die buurvrouw". Whataboutisme hè, daar praat je niets goed mee. Je kunt ook gewoon alle twee schuldig zijn - zelfs al ben je niet alle twee even schuldig.

Tussen twee haakjes: ik zit momenteel te genieten van mijn buurman, die al urenlang op zijn piano aan het hannesen ('spelen' is wat veel eer) en erbij aan het 'zingen' is. De paashaasschaamhaarverzamelaar. :(

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 03:36

Ze (TS( had eerder altijd verhalen over haar schoonloeder, iets van 6 jaar van bokt afwezig geweest en nu weer terug met dit verhaal. Geeft te denken........

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:51

ik weet niet wat ik hilarischer vind. De post van ts of de:kijk mij eens politiek correct zijn, reacties hier.

Ik ben absoluut tegen pesten, laat dat duidelijk zijn. Maar zoals ts schrijft zie ik dagelijks bij columnisten. Gewoon beeldend vertellen, en het is heel erg duidelijk dat dat is wat ts hier doet.
De sateprikker vind ik hilarisch. Het klopt.er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Net een metershoog dossier denk ik niet dat er wat op te lossen valt, want buurvrouw vind klagen beter dan hulp zoeken kennelijk.

Dus dan kun je gaan klagen op bokt, vragen wat je moet doen, wijkagent suf bellen. Of je vliegt het aan met humor, propt een saterikker in de deurbel en schrijft er een leuk stukje over. Het is een sateprikker, he... geen kernbom.

het zal me zelfs niet verbazen als dit uiteindelijk nog iets oplost voor buuf. Zij had nooit last van haar gedrag, want aandacht, iedereen is met haar bezig. Nu gaat ze zelf last krijgen van haar gedrag. Enige wat ze hpeft te doen is kappen, dan doet ts dat ook. Prima lijkt me.

Mentale problemen prima. Maar daar hoeven anderen geen last van te hebben.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:57

Kmbrly schreef:
Maar wat ik mij de vraag stel … mensen die dit nu zo negatief op nemen. Hebben jullie ooit te maken gehad met een buurtheks ?
Die echt het bloed onder je nagels uithaalde …

Ik behandel andere mensen niet als heksen. Ik kan daardoor niet met je mee praten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:05

Als iemand die zelf ook is verhuist door een buurman die andere mensen bedreigden, snachts muziek aanzette (boxen aan de buitenkand van zn huis had hangen, speciaal daarvoor), banden lek stak en bij andere mensen de ramen eruit gooide (en waaraan de politie NIKS deed, want er was geen sprake van persoonlijk letsel, met andere woorden 'ja mevrouw, zodra hij u daadwerkelijk steekt, kunnen we ingrijpen') ben ik HEEL benieuwd hoe jullie het gedrag van die buurvrouw noemen?

Volgens mij is dat ook pesten.. treiteren, zuigen, narren, vervelen etc...

Wat voor schade heeft deze mevrouw van dit verhaal? En welke schade brengt ze zelf toe aan anderen, en komt ze mee weg vanwege weetikveelwatvoorredenen en excuses .. Misschien is terugtreiteren wel het enige wat helpt.. (Dat zal wel niet maar goed)

Als iedereen zich nou eens normaal gedraagt.. maar dat zal nooit gebeuren. Dat lees je hier op bokt ook al regelmatig, hoeveel mensen het normaal vinden om geluidsoverlast te veroorzaken, hun auto op een asociale plek te parkeren, met deuren te smijten, kinderen dagenlang te laten gillen, huisdieren rond te laten lopen etc etc .. :+ Ja, mensen zijn hele sociale kuddedieren.. :j maar in groepen rustig samenleven gaat niet altijd heel best.. :P

En verder is het een soort colomn inderdaad... Ik lees op socials, krantepagina's, magazines overal verhalen van mensen over andere mensen.. zo werkt dat.. Of t over de ervaringen van een highclass prutsmuts gaat (die over haar klanten schrijft) , of een moeder... (die over andere moeders schrijft) ..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:17

Zoolgangster schreef:
Ligt eraan hoeveel het arbeidsvermogen gekelderd is door de arbeidsongeschiktheid. Bij mensen met een lager betaalde baan is dat percentage meestal te klein, en dan lopen ze de WIA mis, en belanden in de bijstand.

Als ze alleenstaande zijn en geen werkende man. Want dan krijg je niks. Mag je op 1 loon rond komen.

Maar daar gaat het topic niet om welke uitkering ze krijgt.

Ik kan het me echt voorstellen als je naast zo'n heks woont dat je ook een keer de grens over gaat en zoiets als met die prikker doet.
Netjes nee. Begrijpelijk ja. En er niets kapot of zo.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:22

Creatieve oplossing. Stom van je buurvrouw, je vogels verdienen dat helemaal niet.