Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JudithO schreef:Kun je ventilatie ook laten reageren op het vochtgehalte? Dat zou wel ideaal zijn.
JudithO schreef:Kun je ventilatie ook laten reageren op het vochtgehalte? Dat zou wel ideaal zijn.
Oomens, dat hebben wij nu. Er zit wel een dop maar het doet niks. Er zit niks op aangesloten en er is ook geen knop om het aan te zetten. Een andere badkamer werkte hij wel, maar hij kwam gewoon uit op zolder
Onze badkamers zijn allemaal inpandig dus hebben geen mogelijkheid tot natuurlijke ventilatie. We douchen nu met een elektrische luchtontvochtiger in de badkamer die na het douchen nog een paar uur blijft staan. Dat werkt voor nu voldoende tot de badkamer aan de beurt is in de grote verbouwing.
lieke2 schreef:Die kunststofplaten lijken me trouwens ook wel wat voor in de badkamermaar ik ben vooral ook benieuwd naar ervaringen hiermee.
lieke2 schreef:@achterom, hoe zie jij een natuurlijke ventilatie op een badkamer die midden in een huis ligt? Waar dus geen raampje oid naar buiten kan worden opengezet?
Sizzle schreef:Een kiepraam openzetten maakt schimmel. Als je het raam volledig open zet (gewoon groot raam) dan is dat prima. Badkamer boven heeft bij ons ook nog 2 grote dakramen.
Als je enkel een klein bovenraampje hebt of helemaal geen raam dan moet je wel een ventilatie laten zetten lijkt me.
lieke2 schreef:Die kunststofplaten lijken me trouwens ook wel wat voor in de badkamermaar ik ben vooral ook benieuwd naar ervaringen hiermee.
Achterom schreef:Sizzle schreef:Een kiepraam openzetten maakt schimmel. Als je het raam volledig open zet (gewoon groot raam) dan is dat prima. Badkamer boven heeft bij ons ook nog 2 grote dakramen.
Als je enkel een klein bovenraampje hebt of helemaal geen raam dan moet je wel een ventilatie laten zetten lijkt me.
Wij hebben op dit moment een kleine badkamer van 1,5 bij 2,5 ofzo. Misschien nog kleiner, met een dakraam en verder geen ventilatie. En dat is écht te weinig, ook al staat het dakraam echt wel veel open, en de ventilatiestrook ook altijd open. Ik zou dit zelf nooit zo doen
Maddy_Paola schreef:De enige echte do vind ik verwarmde spiegel met verlichting erin aan de voorkant [ [url=m/SbSUeb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben zo'n soort met onderin ook nog verlichtingsbalk en er zitten 2 vakken a3 formaat verwarming in die dus na het douchen ook nog schoon zijn, omdat je niet hoeft te wissen blijft je spiegel streeploos
_Denise_ schreef:Do: vooraf duidelijke afspraken op papier laten maken over de betegeling.
Dan bespaar je ellende zoals dit: [HTT] Badkamer laten verbouwen, tegels/voegen niet strokend
Dit was via een bekende badkamerzaak (geen goedkope stunter).
_Denise_ schreef:Do: vooraf duidelijke afspraken op papier laten maken over de betegeling.
Dan bespaar je ellende zoals dit: [HTT] Badkamer laten verbouwen, tegels/voegen niet strokend
Dit was via een bekende badkamerzaak (geen goedkope stunter).
veerledec schreef:lieke2 schreef:Die kunststofplaten lijken me trouwens ook wel wat voor in de badkamermaar ik ben vooral ook benieuwd naar ervaringen hiermee.
Wij hebben dit in onze tweede badkamer in de kelder laten plaatsen.
[ [url=m/1TwH1a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v35P3c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bevalt prima en ziet er goed uit. Maar er komt geen daglicht dus het kan ook niet opvallen dat het kunststof is.