Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cayenne schreef:Maar de mensen die niet aan dresscodes doen... hoe denken jullie er dan over dat het op bruiloften not done is om wit te dragen?
En doen jullie dat wel gewoon? Of houden jullie je daar dan wel aan?
tengeltje11 schreef:Zelf ben ik Belg en lees telkens met verbazing mensen die met onzekerheden en vragen zitten rond een feest met dresscode.
Hier kennen we dat dus echt niet, je krijgt bv gewoon een uitnodiging voor een huwelijksfeest, nieuwjaarsfeest,… en trekt aan wat je wil, ligt niemand wakker van en bij jullie lijkt het (voor mij dan), alsof je enkel welkom bent onder de juiste kleren….
Hoe staan jullie zelf tegenover die dresscodes?
Bij ons op een huwelijk zijn er echt mensen die gewoon een nette broek met hemd aantrekkend een minijurk tot een lang suitekleed, alles kan wordt ook gedaan, en daar lees ik soms boze bruiden omdat mensen niet droegen wat gevraagd werd.
Heel vreemd vind ik dat.
Van waar komt dat? En is dat al lang zo dat er dresscodes gevraagd wordt aan de gasten?
Balenciaga schreef:Ik heb echt geen probleem met een dresscode. Als dat de wens is van het bruidspaar respecteer ik die graag. Als mijn vriend en ik gaan trouwen is de dresscode ook toch echt tenue de ville voor de daggastenDat past bij ons en bij onze naasten dus ik kan me niet voorstellen dat dat een probleem gaat zijn. Het feest ‘s avonds maakt me dan weer wat minder uit.
Sizzle schreef:Balenciaga schreef:Ik heb echt geen probleem met een dresscode. Als dat de wens is van het bruidspaar respecteer ik die graag. Als mijn vriend en ik gaan trouwen is de dresscode ook toch echt tenue de ville voor de daggastenDat past bij ons en bij onze naasten dus ik kan me niet voorstellen dat dat een probleem gaat zijn. Het feest ‘s avonds maakt me dan weer wat minder uit.
TDV lijkt me sowieso zelden een probleem.
Ladyson schreef:Ik vind juist de doe-maar-normaal cultuur van Nederland erg jammer.
Iedereen is toch van mening dat bijv Disneyland of Walibi Halloween voor een andere beleving zorgt dan een dagje Drievliet. Dat komt omdat er meer aandacht is voor hoe dingen eruit zien, wat mensen aan hebben, welke muziek aanstaat etc. Als alles bij elkaar in dezelfde stijl en sfeer is, dan zorgt dat voor een grotere beleving. En dat maakt het extra leuk en gaaf.
Met een dresscode wil je ook zoiets creeeren. Een bruiloft mag een waanzinnige dag zijn! Iets om voor uit te pakken.
En de formele dresscodes zijn niet meer genoeg van deze tijd, daardoor ontstaan er nieuwe dresscodes zoals summer chique.
Grappig trouwens TS, dat dat helemaal geen ding is in Belgie. Weer iets geleerd!
Century schreef:Ladyson schreef:Ik vind juist de doe-maar-normaal cultuur van Nederland erg jammer.
Iedereen is toch van mening dat bijv Disneyland of Walibi Halloween voor een andere beleving zorgt dan een dagje Drievliet. Dat komt omdat er meer aandacht is voor hoe dingen eruit zien, wat mensen aan hebben, welke muziek aanstaat etc. Als alles bij elkaar in dezelfde stijl en sfeer is, dan zorgt dat voor een grotere beleving. En dat maakt het extra leuk en gaaf.
Met een dresscode wil je ook zoiets creeeren. Een bruiloft mag een waanzinnige dag zijn! Iets om voor uit te pakken.
En de formele dresscodes zijn niet meer genoeg van deze tijd, daardoor ontstaan er nieuwe dresscodes zoals summer chique.
Grappig trouwens TS, dat dat helemaal geen ding is in Belgie. Weer iets geleerd!
Tja, ik zie dat anders. Ik vind het niet perse 'extra leuk en gaaf'. Ik vind het veel belangrijker dat iedereen op z'n gemak is en niet perse extra moet shoppen voor mijn bruiloft.
M_D_H schreef:Oke, maar hoe denken jullie dan over het volgende; Oud klasgenoot van mij is getrouwd, prachtige jurk aan, haren mooi, sieraden, make-up, man strak in pak, alle gasten: In korte broek, t-shirt, tanktop, korte (bijna mini) rok crocktop en mijn persoonlijke gruwel, crocks aan...
In alle foto's staat het bruidspaar als een zwaar overdressed paar tussen de vakantiegangers van de plaatselijke camping...
Zijn jullie daar dan helemaal akkoord mee als dat op jullie bruiloft gebeurd?
M_D_H schreef:Oke, maar hoe denken jullie dan over het volgende; Oud klasgenoot van mij is getrouwd, prachtige jurk aan, haren mooi, sieraden, make-up, man strak in pak, alle gasten: In korte broek, t-shirt, tanktop, korte (bijna mini) rok crocktop en mijn persoonlijke gruwel, crocks aan...
In alle foto's staat het bruidspaar als een zwaar overdressed paar tussen de vakantiegangers van de plaatselijke camping...
senna21 schreef:M_D_H schreef:Oke, maar hoe denken jullie dan over het volgende; Oud klasgenoot van mij is getrouwd, prachtige jurk aan, haren mooi, sieraden, make-up, man strak in pak, alle gasten: In korte broek, t-shirt, tanktop, korte (bijna mini) rok crocktop en mijn persoonlijke gruwel, crocks aan...
Het is wel een foto van jullie met al je vrienden en familie. Dat is toch het meest bijzondere van zo'n foto.
Wat doe je dan wanneer je niet van tatoo's houdt? (that's me)
Ga je dan ook mensen vragen om zich te verstoppen voor het plaatje?
Sizzle schreef:Ja maar sorry hoor. Als echt IEDEREEN in zijn bermuda staat dan heb je of een vriendenclub uitgezocht die daarom bekend staat dat ze een gebrek aan opvoeding hebben daneel je expres in de maling nemen, of er is iets mis gegaan met de aankondiging.
Ik vind het een sterk verhaal