Help, mijn stad verandert. Hoe is het bij jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Help, mijn stad verandert. Hoe is het bij jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:38

Mijn vader mag in een kangoeroewoning in de tuin hoor, als ik dat wil. Zonder vergunning, als ik onder de 3 meter blijf. Maar daarna moet hij er ook weer uit. Da's dan toch niet zo'n aantrekkelijke investering...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:54

Prrrr schreef:
Mijn vader mag in een kangoeroewoning in de tuin hoor, als ik dat wil. Zonder vergunning, als ik onder de 3 meter blijf. Maar daarna moet hij er ook weer uit. Da's dan toch niet zo'n aantrekkelijke investering...

Ja, wij mogen ook een zorgwoning "tijdelijk" neerzetten. Maar veel kinderen willen of kunnen bij ouders op het erf blijven hier, mits de woning verbouwd mag worden of er iets bijgebouwd mag, blijvend.

En natuurlijk is er ook veel illegaal ingebouwd, maar dat geeft dus niet 2 officiele adressen, wat vaak wel de voorkeur heeft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:24

Avalanche schreef:
Nikass schreef:
Avalanche ja dat geloof ik ook wel, zo zwart wit zal het niet zijn. Maar als je klein wil wonen kom je niet snel op de begane grond met een tuintje uit. Het is óf appartement op een verdieping, óf een eensgezinswoning met vijf kamers -O-

Boheme idd!

Mja, aan de andere kant, hoe erg is dat? In Amerika heb je suburbs met allemaal dezelfde straten en dezelfde winkels, en mensen moeten een auto hebben om ergens te komen...... dat wil je ook niet. Ik vind appartementen helemaal prima.

Overigens is de huizenmarkt ook zot geworden. Ik verwacht dat over een paar jaar de prijzen wel wat normaler zijn.

Amerika is dan ook niet bepaald mijn voorbeeld.
Maar ja hoe erg het is? Nou ik vind het wel belangrijk om prettig te wonen, en volgens mij meer mensen? Waarom zou beneden wonen en een tuintje voorbehouden moeten zijn aan mensen die groot, groter, grootst willen wonen?

Superpony dat denk ik ook, dat ruimte vaak veel beter benut kan worden.

Def

Re: Help, mijn stad verandert. Hoe is het bij jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:44

Ik woon al bijna 40 jaar in Apeldoorn en eerlijk gezegd heb ik nooit ‘sfeer’ gevoeld in het centrum. Heb daar ook nooit verbondenheid mee gevoeld. Ik ga ook nooit winkelen in Apeldoorn, maar veel liever in Deventer. Toen mijn stamkroeg jaren geleden dicht ging was dat wel even slikken, maar op een gegeven moment zag je alle mensen weer in een andere kroeg. Dat vormde zich allemaal wel weer. Voor het een dat weg gaat komt wel weer iets anders terug.
Ik ben geloof ik niet zo nostalgisch !