Wat draagt bokt tijdens de feestdagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:23

Boheme schreef:
Amber_anne schreef:
Germie ik ben heel benieuwd wat jij een geschikte gala outfit vindt

Nou lees het antwoord hierboven, in mijn ogen alles behalve gala waardig

In mijn ogen wel. En gelukkig mag je altijd zelf weten wat je draagt. Ik hoef niet in een rok, jij hoeft niet gekleed te gaan zoals ik er bij loop. Anders werd het ook wel een hele saaie boel, allemaal hetzelfde, de blauwe spijkerbroek en een zwart shirt. Of hetzelfde paarse mantelpakje.

Dandelion07

Re: Wat draagt bokt tijdens de feestdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:07

Haha toch nog iemand die ook naar een gala geen jurk aan zou trekken. Ik altijd maar denken dat ik de enige was :D

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:16

Oh ik droeg ook geen jurk naar het gala, maar een broekpak met een glittertje erin en een mooie top. En een statement hak. Maar dan nog is een wandelbroek en fleece trui niet chique.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 23:22

Ik zou ook geen jurk aantrekken bij aan gala, maar een fleecetrui en broek is gewoon niet netjes bij een gala, een mooi pak wel

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:29

germie schreef:
Spijkerbroek of afritsbroek. En natuurlijk een rijbroek. Ik kleed me niet anders dan normaal met kerst, ik ben altijd netjes en passend gekleed, maar nooit over de top. Rokken horen niet bij mij als vrouw. Ik ga alleen voor casual en simpel. Altijd goed en mooi en netjes. Met een nette fleecetrui en wandelschoenen. Of sportschoenen, of sneakers. Maar wel altijd erg netjes en chique gekleed, ook passend voor een trouwerij of gala. Ik blijf altijd mezelf en doe dus niet aan poespas, maar ben altijd goed gekleed.

Heb je misschien een voorbeeld van wat een chique fleecetrui en wandelschoenen zijn? Ik probeer het me echt voor te stellen, maar het lukt me niet.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:34

Voor mij wordt het dit jaar mijn favoriete jumpsuit :))

Aan het werk dus

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:02

[***] schreef:
germie schreef:
Spijkerbroek of afritsbroek. En natuurlijk een rijbroek. Ik kleed me niet anders dan normaal met kerst, ik ben altijd netjes en passend gekleed, maar nooit over de top. Rokken horen niet bij mij als vrouw. Ik ga alleen voor casual en simpel. Altijd goed en mooi en netjes. Met een nette fleecetrui en wandelschoenen. Of sportschoenen, of sneakers. Maar wel altijd erg netjes en chique gekleed, ook passend voor een trouwerij of gala. Ik blijf altijd mezelf en doe dus niet aan poespas, maar ben altijd goed gekleed.

Heb je misschien een voorbeeld van wat een chique fleecetrui en wandelschoenen zijn? Ik probeer het me echt voor te stellen, maar het lukt me niet.

Volgens mij is dat alleen maar om iemand zwart te maken. Maar neem bijvoorbeeld de Renegade. Dure luxe schoenen en nog comfortabel ook. Maar je kunt het ook wat meer richting standaard casual trekken, dan neem je de wandelschoenen van Rollingsoft, of de WP's van Wolky. Die zijn er zelfs in saai zwart en dan heb je dus een comfortabele, maar voor sommigen de must have zwarte schoen. Rollingsoft heeft ook lederen sneakers. Allemaal erg chic en modern.
En voor fleece heb je tegenwoordig echt van alles, van het ouderwetse fleece, maar je kunt ook gewoon meer wollige luxe truien nemen zoals de Oneill Hazel.
Die zou je zelfs over een mantelpakje kunnen doen. Maar dat mantelpakje laat ik achterwege omdat het niet unisex is.
En veel meer merken hebben dat. Het is tenslotte ook winter, dus dan mag je je zeker warm kleden. Dus chic casual unisex kan zeker. Je moet alleen even weten waar te zoeken. Het zit lekker, het is multifunctioneel, verlaagt de CO2 afdruk omdat je het ook nog voor wat anders kunt gebruiken als alleen gala (want galakleding verslijt je nooit). Dus tja, alleen maar voordelen. :D En met de kerstdagen dus zeker passend wegens de winter.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:25

Helemaal eens dat iedereen moet dragen waar die zich prettig bij voelt.
Voor mij zijn wandelschoen en een fleecetrui ook allesbehalve chic. En unisex hoeft niet te betekenen dat je direct een rok of jurk aan moet. Zijn heel veel mooie nette broeken, tops, jasjes of pakken.

Ik ben voor kerstavond nog op zoek naar een leuke kersttrui voor mij, mijn vriend en de hond :D .
Eerste kerstdag dit jurkje van The musthaves:
https://www.themusthaves.nl/product/v-h ... -bordeaux/

Tweede kerstdag samen met mijn vriend en hondjes chillen op de bank in een kerstpyjama ofzo <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:30

Zelfs bij nette broeken en truien (jasjes of pakken draag ik niet) zijn zakken een absolute must. Want je telefoon en portemonnee doe je daar in. Geen losse tasjes en onzin. En veel van dat soort kleding mist de zakken en zijn daarmee dus compleet waardeloos om te dragen. Geen grote zakken, nooit kopen. Ik snap dat echt niet. Mannenkleding heeft zakken genoeg en bij vrouwen denken ze dat niemand wat meeneemt ofzo.
Maar goed, mijn kleding is bijzonder chic en voldoet aan mijn eisen. En daarmee kan ik overal op elk gala zonder schaamte naar binnen stappen. Nooit overdressed, nooit onderdressed, altijd exact goed. Ook bij een trouwerij of begrafenis. En ik kan er ook nog meer naar het werk ofzo. Goed voor het klimaat, kleding wordt echt versleten.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:37

Sorry, maar een fleecetrui en chique. Ik ga er nog niet eens mee naar de bakker. Laat staan ermee naar een gala of kerst erin vieren. Iedereen moet vooral aantrekken waar hij/zij zich fijn bij voelt, maar het woord chique en fleecetrui en afritsbare broek (of broek met aannemerszakken) passen niet in eenzelfde zin.

Om on topic te blijven. Ik trek mijn Freebird jurkje aan 1e kerst.
Afbeelding

2e kerst overdag geen grote plannen en in de avond gaan we nu 1 kind uit huis is, maar uit eten. Denk dat ik dan voor casual ga. Dit setje met pas met BF gekocht.
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:37

Germie, zullen we het er op houden dat jouw standaard van gala en chiq, mijlenver van de meeste mensen af ligt.

Ik heb deze besteld, beetje 'saai' voor de Kerst misschien, maar wel lekker met de gourmet haha:
https://www.bonprix.nl/product/jurk-zwart-wit-979377/

Heb nog een mooie zwarte jurk en een mooie rode voor de Kerst.
Heb ook een zwarte pantalon besteld. Dus kan alle kanten op.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:38

Toch ben ik dan echt benieuwd naar een plaatje. Want ik kan me er gewoon zo weinig van voorstellen.
Heb je toevallig een foto dat je naar bijvoorbeeld een trouwerij of iets dergelijks ging? het klinkt wel lekker comfortabel!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:50

Mjah, ik heb je suggesties door Google gehaald en ik probeer het me echt voor te stellen. Sorry, maar bij mij kom je zo niet op de trouwfoto's en ik zou echt heel teleurgesteld zijn als iemand op mijn bruiloft komt in zulke casual kleding. Doe je zoveel moeite om een mooi feest te organiseren...

Ik ben ook wel oprecht verbaasd. Ik had wel gedacht dat iedereen op z'n minst één echt nette outfit heeft. Dat mag voor dames ook gewoon nette pantalon en blazer zijn, maar wandelschoenen en een fleecetrui... nee sorry ik kan het niet chique breien. En dat terwijl er tegenwoordig zulke leuke, stoere outfits zijn die ook chique zijn.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:06

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:18

[***] schreef:
Mjah, ik heb je suggesties door Google gehaald en ik probeer het me echt voor te stellen. Sorry, maar bij mij kom je zo niet op de trouwfoto's en ik zou echt heel teleurgesteld zijn als iemand op mijn bruiloft komt in zulke casual kleding. Doe je zoveel moeite om een mooi feest te organiseren...

Ik ben ook wel oprecht verbaasd. Ik had wel gedacht dat iedereen op z'n minst één echt nette outfit heeft. Dat mag voor dames ook gewoon nette pantalon en blazer zijn, maar wandelschoenen en een fleecetrui... nee sorry ik kan het niet chique breien. En dat terwijl er tegenwoordig zulke leuke, stoere outfits zijn die ook chique zijn.

Ik heb wel 5 nette outfits, zelfs een zwarte wandelpantalon. Als je niet weet dat het een wandelpantalon is, dan denk je dat het een gewone pantalon is. Maar deze heeft wel zakken. En ik heb ook een afritspantalon, maar die draag ik niet op een gala.
Ik ben echt heel netjes hoor en heb voor elke gelegenheid super nette kleding, altijd gepast, chique en soms nog stoer ook en zeker leuk. Ik heb alleen geen zin om het hier op de foto te zetten, maar als je ooit eens bij mij thuis komt mag je rustig even in mijn kast kijken. Dan weet ik zeker dat je verbaasd bent dat er zo veel casual unisex kleding is wat gewoon voor overdag EN gala geschikt is. EN milieubewust.
Overigens kom ik ook niet op de trouwfoto van mensen, want ik ben dan zelf de fotograaf. Dan heb ik dus mijn zwarte of grijze nette wandelpantalon aan en een paar nette Wolky schoenen, maar wel dat ik de hele dag kan wandelen, zeker nu met een hielspoor. En afhankelijk van de temperatuur dus wat nets, leuk en misschien wel stoer casuals er over. Niemand heeft er ooit commentaar op gehad hoor.
Ik heb echt chique en stoere en leuke outfits. Geloof mij maar. Ik durf er m'n hand voor in het vuur te steken. Zelfs als ik als gast op een bruiloft kom zal niemand denken die is underdressed. Nooit. Het is echt luxe en chique en misschien soms zelfs stoer, maar niet altijd van dure merken, want dat kan ik niet betalen. Wel kwaliteit.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:35

Wauw wat een nare sfeer hangt hier ineens. Ik kan hier heel kwaad om worden. Had toch de hoop dat bokt iets meer "inclusief" zou zijn, iets meer mensen in hun waarde zou laten. Kunnen we de discussie over wat wel en niet chique is en wie daar wel en niet aan voldoet gewoon in het midden laten? Is namelijk volledig subjectief en het doet er helemaal niet toe. We gaan gelukkig niet allemaal naar dezelfde gala en ZELFS DAN mag iedereen zelf weten of je in jurk/rok/broek/jeans/kersttrui/fleecetrui of wat dan ook maar verschijnt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:46

Vind dat de 2e outfit van Padoertje anders prima laat zien dat een fleece bodywarmer met grote zakken prima kan als je uit eten gaat. :D
Overigens kan ik er ook slecht tegen als ik geen zakken heb. Ik heb wel een schoudertas, maar het is echt mijn ding niet. Maar ik heb een behoorlijk aantal nette jurken en jumpsuits waar gewoon zakken in zitten. :)

Bij schoonfamilie ga ik wel voor netjes, maar daar heb ik genoeg kleding voor liggen. Misschien een jurk of een wijde pantalon met losse blouse erop. Jurk is wel comfortabeler als ik veel gegeten heb. :') Bij mijn moeder ga ik gewoon als mezelf, daar hebben we nooit aan optutten gedaan met familie gelegenheden, daar hadden we allemaal te veel onze eigen problemen voor, dus gezellig samenzijn is het belangrijkste.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:47

En ik zal nog 1 kledingstuk met link benoemen. Dit is dus een luxe wandelpantalon die ik heb. En je ziet absoluut niet dat het een wandelpantalon is, het kan zeker voor pantalon van een luxe zaak doorgaan, maar wordt nu toevallig verkocht als wandelpantalon. Als ik deze draag, dan is het leuk, stoer en chic. En ook geschikt voor een gala, trouwerij of begrafenis. Dus ook geschikt voor de feestdagen. Ik heb de broek ook in deze kleur, maar heb ook zoiets in het zwart. Dus dit is absoluut netjes, unisex, geschikt voor altijd, en elke gelegenheid. De zakken zijn weggewerkt, dus als je niet weet dat er zakken op zitten, dan valt het ook niet op.
Dit is voor mij het absolute chic, en hier zal je mij dus ook rustig mee zien op welk feest of gala dan ook. En dan ben je nooit underdressed, verkeerd gekleed of overdressed. Het is ook nog wat vrouwelijk ook (al vind ik dat echt niet belangrijk, herenkleding is vaak veel mooier vind ik).
Dus meteen oordelen vind ik wel erg grof. Maar ik merk dat iedereen de oordelen en veroordelen al klaar heeft zonder ooit echt goed gekeken of gezocht te hebben. Gelukkig weet ik dat ik altijd netjes gekleed ben op gelegenheden. Deze pantalon is dus even een voorbeeld, maar er zijn meer van dit soort pantalons die kunnen en ook van andere merken. Het hele mooie van deze pantalon is ook nog dat het goed hoog boven de heupen zit, want dat lage vind ik zelf persoonlijk niet fijn.
https://www.jack-wolfskin.nl/peak-pant- ... 4_042.html

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:04

germie schreef:
En ik zal nog 1 kledingstuk met link benoemen. Dit is dus een luxe wandelpantalon die ik heb. En je ziet absoluut niet dat het een wandelpantalon is, het kan zeker voor pantalon van een luxe zaak doorgaan, maar wordt nu toevallig verkocht als wandelpantalon. Als ik deze draag, dan is het leuk, stoer en chic. En ook geschikt voor een gala, trouwerij of begrafenis. Dus ook geschikt voor de feestdagen. Ik heb de broek ook in deze kleur, maar heb ook zoiets in het zwart. Dus dit is absoluut netjes, unisex, geschikt voor altijd, en elke gelegenheid. De zakken zijn weggewerkt, dus als je niet weet dat er zakken op zitten, dan valt het ook niet op.
Dit is voor mij het absolute chic, en hier zal je mij dus ook rustig mee zien op welk feest of gala dan ook. En dan ben je nooit underdressed, verkeerd gekleed of overdressed. Het is ook nog wat vrouwelijk ook (al vind ik dat echt niet belangrijk, herenkleding is vaak veel mooier vind ik).
Dus meteen oordelen vind ik wel erg grof. Maar ik merk dat iedereen de oordelen en veroordelen al klaar heeft zonder ooit echt goed gekeken of gezocht te hebben. Gelukkig weet ik dat ik altijd netjes gekleed ben op gelegenheden. Deze pantalon is dus even een voorbeeld, maar er zijn meer van dit soort pantalons die kunnen en ook van andere merken. Het hele mooie van deze pantalon is ook nog dat het goed hoog boven de heupen zit, want dat lage vind ik zelf persoonlijk niet fijn.
https://www.jack-wolfskin.nl/peak-pant- ... 4_042.html

Moet toch zeggen dat ik die broek best netjes vind zeker de zwarte. Jammer dat hij low waste is met een high waste had ik hem denk ik wel besteld hij ziet er mooi uit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:05

tjaakje schreef:
Wauw wat een nare sfeer hangt hier ineens. Ik kan hier heel kwaad om worden. Had toch de hoop dat bokt iets meer "inclusief" zou zijn, iets meer mensen in hun waarde zou laten. Kunnen we de discussie over wat wel en niet chique is en wie daar wel en niet aan voldoet gewoon in het midden laten? Is namelijk volledig subjectief en het doet er helemaal niet toe. We gaan gelukkig niet allemaal naar dezelfde gala en ZELFS DAN mag iedereen zelf weten of je in jurk/rok/broek/jeans/kersttrui/fleecetrui of wat dan ook maar verschijnt.

Dit eigenlijk wel ja...

Nou ja ik weet niet of ik had verwacht dat bokt meer inclusief zou zijn, want alle gebruikers zijn individuen.. maar anno nu zou ik denken dat mensen vrij zijn in hun eigen keuzes zonder dat daar een soort strijd over gestreden zou moeten worden. "je mag zijn wie je bent, maar je moet wel bij de rest passen anders doe je toch niet helemaal mee" ;)

Vwb outfits... ik denk steeds dat ik chique ga, maar ik ga de laatste jaren steeds meer voor comfi. De feestdagen zijn we met vrienden of familie, en draagt men wat men wil.. De ene heeft een kerstprintpak aan, de ander een legging met slobbertrui en pantoffels.. Iemand heeft een kerstboombril op zn hoofd, en de ander diamanten oorbellen in.. of gemixt.. :j
Het zijn ook geen restaurants waar we heen gaan ofzo, maar gewoon bij elkaar thuis :j

Vorig jaar had ik een flapperdress aan, gecombineerd met een rode strik uit de kerstboom :D

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:18

@Germie, de broek in je link ( wel de zwarte i.p.v. de paarse), hoe vallen die?
Het lijkt mij namelijk een ideale broek voor mijn werk in de zorg!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:21

Ik doe met kerst lekker een foute trui aan en met de andere een rokje + een topje met kant denk ik. Ik ga niks fancy doen dus ja. Met oud en nieuw pak ik denk ik wat meer uit. :P

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:23

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een mega kort jurkje ook niet persé chiquer vind dan een nette broek met een net shirt of trui. Maar ik snap vooral niet waarom mensen het niet allemaal gewoon lekker zelf mogen weten. Kerst vier je toch meestal met familie of vrienden? Wat zou het hun boeien wat je voor kleding aan doet :') Als je je maar happy voelt, toch? Als ik ergens trouw hoeven mensen zich ook niet voor mij in kleding te hijsen waar ze zich niet goed in voelen hoor :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:24

JudithGigi schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een mega kort jurkje ook niet persé chiquer vind dan een nette broek met een net shirt of trui. Maar ik snap vooral niet waarom mensen het niet allemaal gewoon lekker zelf mogen weten. Kerst vier je toch meestal met familie of vrienden? Wat zou het hun boeien wat je voor kleding aan doet :') Als je je maar happy voelt, toch? Als ik ergens trouw hoeven mensen zich ook niet voor mij in kleding te hijsen waar ze zich niet goed in voelen hoor :')

Ja helemaal mee eens, zit je dan in zo'n oncomfortabele jurk te eten en te doen. Heb dan liever lekker een grote trui aan. _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:24

Lay_D schreef:
@Germie, de broek in je link ( wel de zwarte i.p.v. de paarse), hoe vallen die?
Het lijkt mij namelijk een ideale broek voor mijn werk in de zorg!

Eigenlijk zoals op de maattabel. En ze zijn voor mijn 1.82m lengte lang genoeg. Ik draag nog wel een riem omdat hij anders wel afzakt (ik had achteraf een maat kleiner kunnen nemen denk ik). Maar ik vind de broek fijn. De ritsen op de zakken zijn het zwakke punt, maar dat is ook zo bij Regatta broeken. En die zijn echt een slagje duurder. Je moet goed opletten hoe je ze dichttrekt en 10 keer per dag open en dicht vinden ze helaas niet zo leuk. De rechterrits gaat bij mij altijd snel stuk, daar zit m'n telefoon in en een snelle foto is even telefoon uit zak halen. Dus hier moet je wel voorzichtig mee omgaan is mijn ervaring.