Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88922
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:04

Mijn idee, maar wij zien maar één kant van het verhaal.
Mijn ervaring is dat áls ze reageren dat het ook serieus is en altijd vriendelijke mensen aan de deur gehad.

DuoPenotti

Berichten: 30329
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:09

ja hier dus ook
Veel beleefder dan meestal Jan of Truus. En precies op tijd!

Behalve dan nog even willen afdingen, maar daar ging hij ook niet mee door toen ik aangaf dat de afgesproken prijs de prijs was. Dus ook daar heb ik geen moeite mee.

kiki1976

Berichten: 16922
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:48

Ja maar dat afdingen doen vele Nederlanders ook vaak zat.
Maar hier idd ook al eens aan de hand gehad, oer Hollandse naam en dan iemand van buitenlandse afkomst aan de deur. Maar wat je zegt, heel netjes in het schrijven en aan de deur.
Ik heb er ook echt geen moeite mee. Misschien dat ik wel even verbaasd keek.

Hier vorige week iemand die mijn auto wilde kopen. Nu was deze uit het buitenland, maar op zich ook geen moeite mee. Wel vanaf het begin af aan heel duidelijk geweest.
* Ik betaal niet aan de chauffeur
* Enkel vooruit betaling via IBAN
* Ik ga niet eerder langs de RDW voor de export papieren dan dat het geld op mijn rekening staat.
* Ook geef ik niet de exacte locatie waar de auto zich bevind voordat het geld op mijn rekening zou staan.

Was allemaal akkoord. En kreeg ook netjes een bevestiging dat het betaald was incl bewijs. Zou 2-3 dagen duren voordat het op mijn rekening zou staan.

Maar toch bleef ik wel een raar gevoel houden. Contact met de RDW gehad, en op deze manier zat er voor mij geen risico aan. Want zelfs eenmaal de export papieren geregeld zou de verantwoording van de auto overgaan op de koper.
Maar het gevoel bleef.

En die klopte want toen kwam de smoes.
De douane zou het geld tegen houden van de bank ivm de oorlog Oekraïne en Rusland. Ja ze zijn vindingrijk. Maar ik ben niet achterlijk.
Mijn rekening moest geverifieerd worden ( ja tuurlijk mafkees) en dat kon enkel door paysafecard twv € 260
En die man dacht dat ik die wel zou kopen en doorsturen.
Hij had een hele verklaring dat ik dat geld terug zou krijgen, zogenaamde kopie van zijn ID kaart.
Kopie was vervalst, dat kon een leek zelfs zien.

gemaild dat ik dat allemaal niet zou doen.
mail terug dat het 15-18% van het overgemaakte bedrag zou kosten en maanden zou duren voordat hij het terug zou krijgen.
Terug gemaild dat het allemaal niet mijn probleem was en dat hij een ander moest gaan oplichten. Niets meer van gehoord en de koper gemeld als oplichter

pillow
Berichten: 7865
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:03

Ik heb een vastzetbox voor schapen op MP staan voor 50 euro. Heb ik een koper , maar blijkt in België te wonen. Of ik hem wil opsturen. Het ding heeft een bodemplaat van 80 x 120 cm en is een meter hoog. Weegt minstens 25 kg. Hoe ga ik dat opsturen en wat dat gaat kosten heb ik ook geen idee van. En ik zal hem dan ook nog wel ergens naar toe moeten brengen en hij past niet in de auto. Dus ik denk dat ik voor 50 euro die trammelant niet aanhaal.

DubbelFun

Berichten: 88922
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:10

Ik denk dat de verzendkosten al hoger zijn wegens het grote formaat en gewicht :)

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:25


Marcella

Berichten: 36919
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:33

Als de persoon echt intresse heeft kom die wel halen lijkt mij.

pillow
Berichten: 7865
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:48

Marcella schreef:
Als de persoon echt intresse heeft kom die wel halen lijkt mij.

Vanuit België naar noord Drenthe kost ook een tank benzine.

Marcella

Berichten: 36919
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:59

Denk dat verzenden duurder word dan een tank benzine.

DubbelFun

Berichten: 88922
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:11

Dat weet ik wel zeker :)

Tancreda4

Berichten: 24155
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:51

Ook al was 't binnen nl, zoiets zou ik echt het gedoe van verzenden niet op m'n hals halen. Helemaal niet voor die 5 tientjes... Of halen, of niet.

_Mir
Berichten: 1373
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:04

Ik had ook ooit kopers die van ver kwamen met een aanhanger. Prijs stond bij de advertentie dus voor mijn gevoel waren ze akkoord (anders kom je niet 2 uur rijden met de aanhanger). Probeerde ze ter plekke toch flink af te dingen nog.

Heel zuur, maar dan hadden ze toch met lege aanhanger een rechtsomkeert mogen maken. Uiteindelijk waren ze dan toch wel akkoord gegaan.

En pas geleden een koper met (reageert niet op berichten) dat viel mee, koper reageerde wel. Maar twijfelde erg aan mijn betrouwbaarheid. Ik dacht.. die koopt het toch niet (item 20.-) dus ik stopte er geen moeite meer in.
Uiteindelijk toch betaald en kreeg bericht dat het netjes was aangekomen. Je weet t niet altijd van te voren he.


Is er iemand in omgeving brabant die pokemon kaartjes verkoopt?

Keizerinnnn

Berichten: 1224
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:46

Had ook iemand die vanuit België kwam voor mijn telefoon. Had al niet veel vertrouwen dat hij kwam vanwege afstand en had een prijs doorgegeven. Anderhalfuur na afgesproken tijd ben ik maar gaan douchen want dacht hij komt niet meer. En precies toen stond hij voor de deur. Kwam moeders naar boven dat hij wilde afdingen want er zat geen orginele lader bij (dat stond duidelijk in de advertentie) en de lader zat losser dan normaal (omdat het niet de orginele lader was). Heb gezegd dat we een bedrag hadden afgesproken en daarvoor doen we het en anders had hij weer terug naar België mogen rijden.

Had al voordelige prijs zodat ik er snel vanaf zou zijn en dan smoesjes verzinnen waarom het goedkoper moet. Uiteindelijk heeft hij hem meegenomen voor het afgesproken bedrag.

_l_amanda_l_

Berichten: 6053
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:50

pillow schreef:
Ik heb een vastzetbox voor schapen op MP staan voor 50 euro. Heb ik een koper , maar blijkt in België te wonen. Of ik hem wil opsturen. Het ding heeft een bodemplaat van 80 x 120 cm en is een meter hoog. Weegt minstens 25 kg. Hoe ga ik dat opsturen en wat dat gaat kosten heb ik ook geen idee van. En ik zal hem dan ook nog wel ergens naar toe moeten brengen en hij past niet in de auto. Dus ik denk dat ik voor 50 euro die trammelant niet aanhaal.


Zou ik ook niet doen inderdaad, palletverzending wordt ook nog eens extra gedoe met een vrachtwagen enz. := Voor die paar tientjes doen ze maar wat moeite hoor!

Ik had dat vorig jaar met de bakfiets van m'n zus, ik dat ding braaf op MP gezet met mooie foto's; twee mensen "kan je hem ook opsturen?" Hele bakfiets moest ±150€ opleveren en een pallet verzenden zou 245€ er bovenop gaan kosten! Toen ik dat meedeelde, niks meer van gehoord. Kan je beter meteen een nieuwe halen bij de fietsenwinkel :+
Op dezelfde bakfiets ook nog eens de vraag gehad of ik hem niet even naar Amsterdam kon komen brengen, want ze dacht dat 'ie toch niet in haar Twingo ging passen.. :')

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 14:57

Het bed van oma verkocht. Is er een met elektrische bodem en een M-line matras. We wilden er vanaf, want het huis moet voor 7 december leeg zijn, dus voor 65 euro.
Uiteindelijk een man die het wilde hebben. Mijn moeder was toch bezig het huis leeg te halen, dus kom maar.
Beweert die man eerst maar 30 euro te hebben, toen maar 40. Uiteindelijk had hij toch ook wel 50 euro.
Man, de prijs is 65, dat wist je... Uiteindelijk zei mn moeder neem m dan maar mee voor die 50 (want dan zijn we er iig vanaf, en weten we zeker dat we er zelf niet mee hoeven te sjouwen straks als we gaan ruimen).
Ging hij nu ook nog even vragen of ze die rollator, grasmaaier, enz enz ook weg wou doen.... Ja dat gaan we weggooien, maar als jij het wilt kost het je 50 euro!

Vond ie maar belachelijk, want weggooien doen jullie toch. Klopt maar als jij zo smerig bent in je dikke mercedes om af te dingen op een prijs die je al wist, kun je de boom in.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 17:34

Gingen vandaag een kast ophalen via Marktplaats. Eentje van de ikea die uit verschillende onderdelen bestaat. Willen we hem optillen valt ie zo uit mekaar, hadden ze gewoon niks vastgemaakt, echt een wonder dat ze hem zo hebben kunnen gebruiken := Maargoed, ik wilde toch de indeling veranderen en reserve montage materiaal kan je gewoon bij de ikea halen dus geen probleem maar moesten wel lachen.

DubbelFun

Berichten: 88922
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 17:42

Ik lijm ze ook nooit, maar je moet wel die schroefdingen aandraaien natuurlijk :)

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:18

DubbelFun schreef:
Ik lijm ze ook nooit, maar je moet wel die schroefdingen aandraaien natuurlijk :)


Ja dat bedoelde ik, de schroefdingen zaten er niet eens in.

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:35

iirrssjjee schreef:
Het bed van oma verkocht. Is er een met elektrische bodem en een M-line matras. We wilden er vanaf, want het huis moet voor 7 december leeg zijn, dus voor 65 euro.
Uiteindelijk een man die het wilde hebben. Mijn moeder was toch bezig het huis leeg te halen, dus kom maar.
Beweert die man eerst maar 30 euro te hebben, toen maar 40. Uiteindelijk had hij toch ook wel 50 euro.
Man, de prijs is 65, dat wist je... Uiteindelijk zei mn moeder neem m dan maar mee voor die 50 (want dan zijn we er iig vanaf, en weten we zeker dat we er zelf niet mee hoeven te sjouwen straks als we gaan ruimen).
Ging hij nu ook nog even vragen of ze die rollator, grasmaaier, enz enz ook weg wou doen.... Ja dat gaan we weggooien, maar als jij het wilt kost het je 50 euro!

Vond ie maar belachelijk, want weggooien doen jullie toch. Klopt maar als jij zo smerig bent in je dikke mercedes om af te dingen op een prijs die je al wist, kun je de boom in.


Hij heeft me Zojuist 1 ster gegeven met als commentaar; betere foto's, betere service en beleefder communiceren :+

_Mir
Berichten: 1373
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:39

iirrssjjee schreef:
iirrssjjee schreef:
Het bed van oma verkocht. Is er een met elektrische bodem en een M-line matras. We wilden er vanaf, want het huis moet voor 7 december leeg zijn, dus voor 65 euro.
Uiteindelijk een man die het wilde hebben. Mijn moeder was toch bezig het huis leeg te halen, dus kom maar.
Beweert die man eerst maar 30 euro te hebben, toen maar 40. Uiteindelijk had hij toch ook wel 50 euro.
Man, de prijs is 65, dat wist je... Uiteindelijk zei mn moeder neem m dan maar mee voor die 50 (want dan zijn we er iig vanaf, en weten we zeker dat we er zelf niet mee hoeven te sjouwen straks als we gaan ruimen).
Ging hij nu ook nog even vragen of ze die rollator, grasmaaier, enz enz ook weg wou doen.... Ja dat gaan we weggooien, maar als jij het wilt kost het je 50 euro!

Vond ie maar belachelijk, want weggooien doen jullie toch. Klopt maar als jij zo smerig bent in je dikke mercedes om af te dingen op een prijs die je al wist, kun je de boom in.


Hij heeft me Zojuist 1 ster gegeven met als commentaar; betere foto's, betere service en beleefder communiceren :+


Die was duidelijk niet blij :')

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:42

Klopt. Hij vond dat we hadden moeten helpen sjouwen. Eeeh, je bent brutaal genoeg om af te dingen, maar blijkbaar niet brutaal genoeg om te vragen om hulp? Echt, wat een flapdrol. Loopt nu via chat te klagen dat het matras vies was en erop is geplast (zou best kunnen, mijn oma is niet de schoonste). He, je had ook nee kunnen zeggen toen je het zag toch? Maar nee, toch gekocht...

StalNollie

Berichten: 9225
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:47

Ik zou hem gewoon blokkeren en het erbij laten.

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:06

StalNollie schreef:
Ik zou hem gewoon blokkeren en het erbij laten.


Ik heb hem geblokkeerd en gerapporteerd (al denk ik niet dat het wat uithaalt, dat laatste). Had achteraf pas naar zijn beoordelingen gekeken (doe ik vanaf nu eerst voordat ik met iemand in zee ga). Ik zag toen dat alle negatieve dingen die hij had waren; beleefder communiceren, realistischer bieden, afspraken nakomen. Dit had ik dan dus kunnen verwachten.

Yom
Berichten: 3817
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 00:04

Dat beleefder communiceren kreeg ik laatst ook als tip. Heb een kast op MP staan voor 649 euro en ik kreeg als reactie "voor 300 komt mijn vriend hem vandaag nog halen"
Heb gezegd dat ze haar vriend wel thuis kon laten "want je bod is me uiteraard veel te weinig"

kreeg ik als reactie oei oke en bedankt voor uw zeer vriendelijke reactie

ja sorry dat de helft bieden of dingen vragen die gewoon in de tekst staan (niet speciaal deze reactie maar gewoon meerdere) hangen me ook wel eens de keel uit

pjer
Berichten: 1610
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 01:01

we hebben laatst ook lekker lomp gereageerd op iemand. Eerst vraagt ze of het er nog is, dan antwoord je en dan komt het: oh wat is de prijs en locatie. Nou staat dat toch vrij duidelijk in de advertentie EN bovenaan de chat. dus wij gevraagd 'staat het niet duidelijk in de advertentie dan?' toen kwam er nog een heel verhaal over een koerier. Daar heb ik dan maar op gereageerd met de vraag of deze manier van oplichting nou echt werkt. Echt hoor....