Mode van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:50

Ik vind juist bij jurken dat er nog genoeg met kleur is :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:24

HopeMyDay schreef:
Hier nog iemand die niets met de mode van tegenwoordig kan. Ik heb dan niet zozeer problemen met de vorm maar vooral met de kleuren.. alles is grijs, zwart, wit of beige en ik draag juist erg graag gekke, felle kleuren. Daarnaast draag ik bijna uitsluitend rokken en jurken (ook in de winter). Gelukkig is mijn favoriete, alternatieve winkel er nog waar ik me helemaal uit kan leven :D

Bij the Sting vond ik dat er juist heel veel kleur lag toen ik er laatst was.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:29

Dat compleet in beige is ook niet mooi. Saai!
Het flateerd niemand mits je er een felle lippenstift bij draagt ofzo

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:50

Ik weet niet welke winkels je komt Hopemyday, maar ik kom net uit mijn favo kleding winkel, maar het ligt vol met veel kleur.

Je zou eens kunnen kijken naar Pom Amsterdam, Studio Anneloes, Summum, Yaya, Aaiko. Die hebben echt veel kleur in hun collectie.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:11

Bij King Louie heb je ook veel gekleurde items, waaronder jurken

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:20

Benzz schreef:
Ik weet niet welke winkels je komt Hopemyday, maar ik kom net uit mijn favo kleding winkel, maar het ligt vol met veel kleur.

Je zou eens kunnen kijken naar Pom Amsterdam, Studio Anneloes, Summum, Yaya, Aaiko. Die hebben echt veel kleur in hun collectie.

Ah kijk! Dat zou best eens kunnen hoor, dat ik niet in de goede winkels kom. Ik kom uit een gat en we hebben niet echt een grote stad in de buurt dus als ik naar de stad ga is dat zelden. De dorpskledingwinkels verkopen echt alleen maar beige, wit, zwart, grijs en heel soms donkerblauw..

Ach, ik ben gelukkig met mijn favoriete alternatieve winkeltje :D. Mijn kledingkast is nu één grote regenboog :j

Edit: daarbij zie ik in mijn omgeving, op mijn werk en op mijn studie ook veel mensen in "saaie" kleding lopen. Vandaar mijn beeld van de huidige mode.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:42

HopeMyDay schreef:
Hier nog iemand die niets met de mode van tegenwoordig kan. Ik heb dan niet zozeer problemen met de vorm maar vooral met de kleuren.. alles is grijs, zwart, wit of beige en ik draag juist erg graag gekke, felle kleuren. Daarnaast draag ik bijna uitsluitend rokken en jurken (ook in de winter). Gelukkig is mijn favoriete, alternatieve winkel er nog waar ik me helemaal uit kan leven :D

Huh? Waar shop jij dan? Overal waar ik kijk zie ik juist heel veel kleuren.. wat ik dan weer jammer vindt wan ik wil niet als een zuurstok erbij lopen :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:45

Ik heb heel toevallig van de week wat kledingstukken van Oui gekocht. En ik zag zowel fleurige dingen als saai beige en blauw. Het is voor het eerst dat ik met mijn ietwat kabouterbouw slaag op de dames afdeling dankzij de vorm van de kleding nu. :+ Tot nu toe al die tijd bij de herenkleding moeten zoeken met saaie kleuren of bizarre opdrukken als gevolg.

Nu eindelijk eens fris en fruitig voor de dag kunnen komen *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:55

Zertab schreef:
HopeMyDay schreef:

Huh? Waar shop jij dan? Overal waar ik kijk zie ik juist heel veel kleuren.. wat ik dan weer jammer vindt wan ik wil niet als een zuurstok erbij lopen :')

Nou, dit.
Ik kan serieus niets leuks in de winkels vinden. Ik vind alles druk en schreeuwerig. Ik houd best van wat kleur, maar niet van al die hysterische patroontjes.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:58

Alvast mijn excuses als dit niet in dit topic hoort, maar ik vroeg me af bij welke winkels jullie shoppen? Ik wil graag af van de fast-fashion winkels zoals primark en H&M, maar ik koop maar 1x in de 2 jaar kleren en ik haat shoppen dus ik ken bijna geen andere winkels :+ Wat zijn winkels met goede kwaliteit kleren / niet fast fashion?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:03

Ik ben naar een lokale winkel gegaan, deze verkoopt alleen degelijke merken. Ik haat winkelen, was hier omdat mijn partner een broek nodig had. Zag wat leuks hangen en dat pastte zowaar ook nog. Het zijn de eerste kledingstukken sinds denk ik 4 jaar of zo. Hopelijk kan ik er nu weer eveneen tijd tegen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:12

EmmaVZ schreef:
Alvast mijn excuses als dit niet in dit topic hoort, maar ik vroeg me af bij welke winkels jullie shoppen? Ik wil graag af van de fast-fashion winkels zoals primark en H&M, maar ik koop maar 1x in de 2 jaar kleren en ik haat shoppen dus ik ken bijna geen andere winkels :+ Wat zijn winkels met goede kwaliteit kleren / niet fast fashion?

Arthur en Willemijn.

Kun je afspraak maken met een van de stylisten, die helpen je ook met de juiste keuze te maken. Als je fotos van wat kleding maakt wat je al helpt, maken ze ook sets voor je met je huidige kleding. Hebben ook een hoekje met 2de hands kleding.

Kom daar nu een paar jaar en zie er vele malen leuker uit dan ooit te voren. Je zelfvertrouwen geven ze ook een boost.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:40

Moest eigenlijk wel lachen over die opmerkingen mbt de ripped jeans. Met name dat die al 15 jaar in de mode zijn. Zit een mooie historie achter van de werkende klasse. Die broeken zijn min of meer populair geworden in de jaren 80 in de punk scene en later in de 90s bij de grunge scene (als ik het goed heb).

Waar ik een grotere hekel aan heb is stretch spijkerbroeken. Een keer in de was en heel het stiek is uit zijn fatsoen. Er zijn bijna nergens meer echte spijkerbroeken te krijgen. Wijdere fit vind ik dan wel weer top. Beter dan skinnies. Al draag ik tegenwoordig vooral pantalons.

Truien die niet cropped of oversized zijn, zijn ook zeldzaam op de damesafdeling. Ik ga daarvoor naar de heren. Ook voor hemdjes trouwens. De kwaliteit lijkt ook veel beter. En geen glitters/palletjes/franjes/roesjes/etc. :+

Ik ben wel helemaal gelukkig met de terugkeer van ribfluweel/corduroy <3

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:41

Ik heb stretch skinnys die 3 jaar oud zijn en die ik veel draag en veel was en daar is de elastiek niet uit.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:44

EmmaVZ schreef:

Twee lokale kleding winkels.
Garcia/Jeans Centre, the Sting, Only, cotton Club en costes. Maar dat valt vast ook onder fast fashion.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:47

Ik heb skinnys van Levis en die blijven ook jaren goed.
Ben nu alleen van de baggy jeans. Zit fijner ook

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:56

Popstra schreef:
Ik heb skinnys van Levis en die blijven ook jaren goed.
Ben nu alleen van de baggy jeans. Zit fijner ook

Ik vind ze onwijs leuk, maar als ik ze zelf aantrek voel ik mij echt een soort van lomp iets. Terwijl ik het bij anderen heel gaaf vindt.

Maar goed, ik heb altijd ff de tijd nodig met nieuwe mode.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:09

Ik vind skinnies echt niet zitten. Ben ermee opgegroeid, maar heb er nooit aan kunnen wennen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:45

Met spijkerbroeken goed op samenstelling letten, 100% katoen = geen stretch. Hier heb ik van alles liggen van bootcuts tot skinny en alles er tussenin. Vind t wel leuk om een beetje up to date te blijven en te variëren. Skinny vind ik vooral praktisch met regen, trauma's uit de vroege jaren 2000 waar mijn wijde broeken zeiknat waren aan de onderkant :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:17

Ik heb skinny’s en flared. Ben ook gek op de corduroy/rib trouwens. Heb er meerdere flared broeken van. Skinny draag ik alleen met enkellaarsjes, anders vind ik het geen gezicht.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:35

EmmaVZ schreef:

Kan ook binnen een merk ook echt variatie inzitten! Mijn advies is vooral te leren hoe je kwaliteit kunt herkennen. Niet alleen in “is het 100% natuurlijke vezel” maar ook welk type materiaal wanneer gebruikt wordt en of het goed in elkaar zit. Hoe meer je weer, hoe lastiger kleding kopen wordt overigens. Overal ga je stikfouten ontdekken en slordig werk. Ik zag bij Hugo boss kledingstuk na kledingstuk met echt ontzettend slechte afwerking. Broeken van 800 euro met niet eens een vorm van lining of bescherming van je huid tegen de stiksels.

Merken waarvan ik altijd een consistente kwaliteit zie in materiaal en afwerking zijn sézane en lilysilk. Bij de eerste is bovenkleding 100-200EU, en broeken 150-200 EU. Lilysilk verkoopt veelal zijde ( :+ )en betaal je 100-200 euro voor een blouse. Prijs vind ik echt heel schappelijk voor wat ze verkopen! Ik heb ook wel eens wat bij Goelia gekocht maar daar vind ik de kwaliteit enorm wisselen! Ik koop daar niet zo snel weer ondanks de vele berichten over de goede kleding.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 11:17

Hier de TS :D Sinds ik de Cottonclub heb ontdekt, gaat het wel beter. Ook wel eens bij Only, af en toe goed zoeken. Ik dacht alleen dat bij Cottonclub alles van katoen zou zijn, maar dat is helaas niet het geval. Ik heb zo'n hekel aan polyester achtige stoffen, dat gaat zo zweten en stinken. Althans bij mij.

Ik koop zeer weinig kleding en doe er ook altijd jaren mee. Ik geef liever iets meer geld uit aan kwaliteit en als iets werkelijk super leuk is, dan dat ik 10 verschillende items heb. C&A heeft soms wel leuke dingen hoor. Maar in de H&M en Primark zul je mij nooit zien.

Lage(re) broeken is nog steeds lastig zoeken, Only (Veromoda) hebben regular die gaat vaak ook nog wel.

Voor degene die ooit iets tegenkomen, van wat ik momenteel zoek O:) . Een jurk zoals deze, kleuren combi is ook mooi, maar liever iets meer teal (=turquoise-groen) dan babyblauw en een beetje boho/indianen print...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 18:45

Toevallig na vele maanden := ben ik eergisteren weer eens in de stad geweest. Erg goed voor je portemonnee want vond het vies tegen vallen. Ben echt in allerlei soorten winkels geweest. De kleurencombi's en prints vond ik lelijk. Jurken zijn allemaal lang. Simpel shirt met leuke opdruk, zit tot je nek toe dicht (zodat je geen ketting meer aan kan) of geen vorm in. Van die brede dingen zonder iets getailleerd te zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 19:04

Coentjuh schreef:
Toevallig na vele maanden := ben ik eergisteren weer eens in de stad geweest. Erg goed voor je portemonnee want vond het vies tegen vallen. Ben echt in allerlei soorten winkels geweest. De kleurencombi's en prints vond ik lelijk. Jurken zijn allemaal lang. Simpel shirt met leuke opdruk, zit tot je nek toe dicht (zodat je geen ketting meer aan kan) of geen vorm in. Van die brede dingen zonder iets getailleerd te zijn.

Echt? Ik heb vanochtend nog een leuk Penn&ink jurkje gekocht die heel mooi valt.

En van Summum heb ik dit voorjaar ook wat leuke jurkjes gekocht die juist heel mooi vallen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 19:15

Heb je wat voorbeelden van je style TS?