Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:53

corinep schreef:
Ik had gisteren ook wat getypt over een ex maar toch weer weggehaald. Na mij kreeg hij een relatie met een bokker dus vond het toch niet gepast.

Vraag mij altijd af dat die rare dingen komen door de combinatie van 2 personen of dat iemand gewoon nog fatsoen moet leren ofzo. Uiteindelijk belanden de meesten toch wel in een goede relatie denk ik? Of dat sommigen het nooit zullen leren.

Een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken. Ik heb niet de illusie dat bepaalde dingen totaal niet meer gebeuren in een volgende relatie. Volwassener en meer levenservaring kunnen het wel beter maken maar de echte trekjes zullen niet weggegaan zijn.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:59

Wow, de dingen die hier gepost worden, shocking.

Niet echt een ex maar meer een ex scharrel van me kon niet heel goed met z'n emoties en gevoelens omgaan. Hij wist dit, maar in plaats van te sporten of een andere uitlaat klept te zoeken ging hij als een malle servies kapot gooien in de tuin. Hij had kocht hier speciaal borden e.d voor bij de kringloop en had altijd een reserve voorraad servies. Verder een schat van een jongen en zou ook nooit iemand een vlieg kwaad doen of agressie op een persoon afreageren, maar dit vind ik toch wel op z'n minst bijzonder :+ .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:05

BaileyMix schreef:
Ja, dat is wel even wat anders ja. Raar versus mentale mishandeling.

Voorbeeld: ik heb het met een date (paar maanden gedate) 'uitgemaakt' omdat hij de banaan die hij 's ochtends in zijn havermout deed niet met een vork o.i.d. prakte, maar die banaan opkauwde en in z'n havermout terug spuugde :+ Was toch een grote factor in het afknapproces.

Maakt hem geen totale eikel natuurlijk, zoals veel van de abusive voorbeelden hier.

_O- _O- _O- _O- :evaw:

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:08

E_C schreef:

Niet echt een ex maar meer een ex scharrel van me kon niet heel goed met z'n emoties en gevoelens omgaan. Hij wist dit, maar in plaats van te sporten of een andere uitlaat klept te zoeken ging hij als een malle servies kapot gooien in de tuin. Hij had kocht hier speciaal borden e.d voor bij de kringloop en had altijd een reserve voorraad servies. Verder een schat van een jongen en zou ook nooit iemand een vlieg kwaad doen of agressie op een persoon afreageren, maar dit vind ik toch wel op z'n minst bijzonder :+ .

Ik snap hem wel want iets stukgooien kan best wel opluchtend voelen. Slim dat hij daar kringloop servies voor gebruikte. Er bestaan ook Rage rooms , opzich een betere uitlaatklep dan het ergens anders op botvieren of opkroppen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:15

E_C: Bijzonder. Moet meteen denken aan dat liedje van Daan 'la crise' waar al die borden worden gegooid :D

Ooit een ex gehad die beweerde dat mijn stiefvader mij seksueel had misbruikt. Ik vertel hem dat dit echt niet klopt (heb echt een schat van een stiefvader). Blijft hij daarover doordrammen. Heb gezegd dat ik het toch wel zou weten aangezien het over mij gaat, maar hij bleef erbij. Die relatie heeft niet lang geduurd, wat een dommigheid dat daar uitkwam, niet normaal.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:29

Roodvos schreef:
Xyris schreef:
De mate van manipulatie hier in dit topic is wel erg zorgwekkend :/
En dan zijn dit de personen die zich aan zo'n manipulatieve relatie hebben weten te ontworstelen.
Zorgwekkender vind ik dat deze ex-en weer op zoek gaan naar een nieuw slachtoffer relatie. En aangezien het in hun ogen nooit aan hun ligt vrees ik dat er weinig verbetering zal zijn. Hooguit dat ze het nog beter weten te verpakken.

Daarom zoeken ze meestal ook hele jonge en erg onervaren meiden uit... Een (op papier tenminste) al lang volwassene kerel die zich met meiden op middelbare school ofzo bemoeit is de allerroodste van alle rode vlaggen, maar die meiden laten zich toch niet overtuigen... in hun beleving zijn ze juist heel bijzonder en oh zo volwassen dat een oude l*l hun aandacht zoekt :')

En dan is het in sommige omstandigheden gewoon heel makkelijk om vast te komen te zitten, niet iedereen heeft geld of duurzame familierelaties...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:29

LuckyLuna schreef:
Mijn ex had schijnbaar een beste strenge opvoeding gehad.

Ik had zijn in een film avond op bed. Hij prima, wij lekker onze pyjama aan. Ik pak wat drinken en lekkers voor ons. Ga in bed liggen met netjes opgemaakt dienblad met hapjes.

Hij heeft me zeker 5 minuten verontwaardigd aangekeken. Eten en drinken in bed. Als of ik de uitvinder was van iets werelds.
Hij had geleerd dat eten in bed echt niet oké was.

Ik had je denk ik hetzelfde aangekeken want ik vind dit ook echt heel raar :')
Overigens totaal niet streng opgevoed en nooit een regel gehad over eten in bed, maar dit nooit bedacht en ik begrijp het ook gewoon echt niet.

Van sommige dingen hier schrik ik echt. Vooral ook om hoe lang het geduurd heeft. Gelukkig is iedereen er wel van losgekomen hier te lezen.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:25

Ik heb maar 1 ex en daar heb ik genoeg over te vertellen. Ik heb zeker heel veel aan hem te danken, maar sommige dingen snap ik nog steeds niet. Ik kijk op de relatie ook echt wel goed terug, op het laatste jaar na.

Mijn ex had een heel hoog libido en ik dankzij de pil vrijwel niet. Ex vond seks het belangrijkste in een relatie, terwijl dat absoluut niet mijn visie is. We zagen elkaar ieder weekend en ieder weekend was hetzelfde liedje. Hij probeerde mij op te hitsen in de hoop dat we seks zouden hebben, ik wees hem af en hij was vervolgens de rest van het weekend chagrijnig en boos. Dit heeft er bij mij dus ook voor gezorgd dat ik niet meer zo kan genieten van seks en dat best wel lastig vind. Aangezien ex ook mijn eerste echte relatie was, heb ik nooit beter geweten en daar loop ik nu nog wel eens tegenaan in mijn huidige relatie. Mijn huidige vriend is gelukkig heel begripvol en zal me ook nooit pushen.

Ex en ik gingen bij hem thuis ook regelmatig samen douchen, gewoon omdat ze een grote douche hadden en dat nou eenmaal makkelijk was. Daar heeft hij 1 keer zo bizar gehandeld dat ik nog steeds niet snap wat er überhaupt in zijn hoofd is omgegaan. Ik had duidelijk al aangegeven geen zin te hebben in seks onder de douche, ik wilde gewoon even douchen en mezelf wassen. Vervolgens ben ik klaar met douchen, hij moest zich nog wassen, dus ik loop de douche uit. Steekt hij ineens zijn hand tussen mijn kruis en zijn vingers naar binnen. Was toen zo geschokt dat ik niet normaal heb kunnen reageren.

En het "mooiste" van alles: Samen op vakantie gaan naar Disneyland Paris, meerdere dagen daar zijn en het 2 dagen na thuiskomst uitmaken. Meneer wist voor de vakantie al dat hij het daarna zou gaan uitmaken. Dit resulteerde in een vrij gespannen vakantie omdat hij overal ruzie om maakte, mijn aller eerste Disney ervaring is hierdoor ook echt verpest. De reden om het uit te maken was dat hij al ruim een jaar twijfelde aan onze relatie, dit met alles en iedereen om ons heen had besproken BEHALVE met mij. Ik ben dan ook best wel lang boos geweest en heb me behoorlijk bedrogen gevoeld. Want hoe kan je aan een relatie werken als je niet weet dat er iets is? Hij heeft al die tijd ook echt de schijn opgehouden en zei altijd dat het goed ging.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:34

- kan je effe je troep opruimen?
Jahoor als jij ook je troep opruimt
- er is geen troep van mij
Van van mij ook niet
- jawel kijk dan hier (ex laat alles zien)
Ja maar kijk hier dan
- jaaa dat zijn toch gewoon mn schoenen
En dit dan
- ja maar dat is toch gewoon mn bord
En dit?
- ja dat is toch gewoon mn jas?
Hoort die hier?
- mee maar die trek ik zo weer aan
En dit dan?
- ja wat zeik je nou dit is toch gewoon mn rugtas
En dit?
- van mn werk
En dit?
- ja das gewoon speelgoed van mn kind (die anderhalve week geleden voor het laatst geweest is)
En dit?
- ja dat moet ik nog even uitzoeken
Dus?
- dus je moet je troep opruimen
Wat dan?
- ja dit en dit en dit (wijst alles aan)
Ja maar dit is gewoon mn jas, die trek ik zo aan, en dit zijn gewoon mn schoenen, en dit is gewoon mn glas, en dit is gewoon mn post, en dit is voor mn werk, en ik heb geen kind die zn troep niet opruimt. Dus feitelijk ligt er hier meer van jou dan van mij 8)7

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:36

Nayomie schreef:
Dat ik zonder makeup niet mooi was. :+

Nohhh wat een l.ul

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:41

wat ik altijd erg vond van een ex van mij is dat hij snachts ging plassen,maar niet doorspoelde.
die geur dan smorgens als ik naar de wc moest :r

en wat wel grappig was van een andere ex dat die altijd in een zwemparadijs zei: ga je mee in het brubbelbad?
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:50

E_C schreef:

Als je dit reduceert tot wat het is en waartoe het dient, valt het voor mij best wel mee met hoe apart het is. Oké, niet veel mensen zullen doen wat hij doet, maar sporten, in je kussen stompen of een keer met de deur smijten zijn in principe hetzelfde laken een pak. Zolang hij zichzelf en anderen niet schaadt, lijkt het me een prima copingmechanisme. :P

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:50

ellepel schreef:
wat ik altijd erg vond van een ex van mij is dat hij snachts ging plassen,maar niet doorspoelde.
die geur dan smorgens als ik naar de wc moest :r

en wat wel grappig was van een andere ex dat die altijd in een zwemparadijs zei: ga je mee in het brubbelbad?
:')

XD ik moet zo lachen om die eerste, ik kwam maanden nadat het uit was er achter dat hij zijn zaaddoekjes in een ongebruikte prullenbak gooide %) kan het nog ruiken als ik er aan denk.

Leo

Re: Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:53

Gatver wát :r

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:55

OH my die banaan, de prullenbak en de wc niet doortrekken.... :r
Afknappers eerste klas....

Ex-1 vroeg in de eerste week of ik aan de pil was? Ja, natuurlijk, zit niet op kinderen te wachten.
Tweede vraag was of ik wel zwanger kon worden, want hij was de laatste in de familie en de naam moest wel worden doorgegeven.... Echt slim om dat te vragen na de eerste vraag, want tja, ik had zwanger worden natuurlijk nooit uitgeprobeerd :+

Verder was hij nogal stug van de traditionele rollenpatronen, en was van mening dat ik als 'vrouwtje' (zijn woorden) dus van nature goed in huishouden moest zijn.... (realiteit: ik heb helaas erg weinig op met huishouden, doe het wel, maar niet meer dan nodig).
Saillant detail... Hij als 'mannetje' had helemaal niet van de zogenaamde mannelijke eigenschappen. Technisch wist een deurkruk meer en kaartlezen kon hij niet, als voorbeelden, de lijst was lang.
En in dit rijtje viel natuurlijk ook dat hij met z'n pootjes omhoog bier ging drinken na een dag werken, maar dat ik na een zelfde dag werken eerst nog moest koken en huis schoonmaken na thuiskomst....

Verder moest ik afvallen (klopte wel), maar lijnen mocht ik niet doen als ik bij hem was, dan moest ik maar gewoon eten (lees: me vol laten stoppen met alles waar hij trek in had). En koken moest ik ook doen, want zodra er een vrouw in de buurt is weigert hij nog om te koken (zelfs als de dame in kwestie gewoon op visite is...).

Nadat we al bijna 10 jaar uit elkaar waren, presteerde hij het om te zeggen dat hij het nog wel een keer met mij wilde proberen aangezien we allebei nog steeds single waren :+
Ik heb hem toen fijntjes verteld dat ik inmiddels hersteld was van de burn-out die ik al tijdens onze relatie had, en dat als IK het nog een keer met hem wilde proberen er wel een verandering van de spelregels zou komen... Niets geen vastgespijkerd rollenpatroon meer, hij zou even veel (of even weinig) moeten gaan meedoen in het huishouden als ik.
Geheel onverwacht ( :+ ) heb ik daarna nooit meer iets van hem gehoord, hoe verbazingwekkend... :D

Ex-2 was eigenlijk nog erger, die kon als volwassen vent zich met geen enkele mogelijkheid volwassen gedragen en deed alleen maar dingen die hij leuk vond zonder ergens ooit over na te denken.
Greep midden in de supermarkt ineens in m'n kruis en vond het raar dat ik boos werd, maar dat zou wel veranderen als ik er gewend aan zou raken.... WTF... Daar WIL ik niet eens aan gewend raken, dus dat leverde hem de laatste keer dus echt een dreun in z'n gezicht op -:(-
In een restaurant constant infantiele spelletjes onder tafel spelen en pas begrijpen dat met 'ophouden' ook echt ophouden werd bedoeld toen ik hem een rotschop tegen z'n schenen gaf...
De korte relatie met dit infantiele en feitelijke asociale exemplaar duurde dan ook niet lang. Wat een wandelende ramp was dat _-:(

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:06

Blacky94 schreef:
Poh, wat niet :')

Het relatief "onschuldige" dat ie me mooier vond met make up op. Maar ook dat ik (in de zomer) vooral mn benen moest scheren. Daar echt wel eens knallende ruzie om gehad omdat ik in de lente nog geen zin en tijd had gehad maar het wel zo lekker weer was dat ik een jurkje aan had getrokken. Of ik niet wat anders aan kon trekken want hij schaamde zich om naast die behaarde benen te moeten lopen :+

Op zich snap ik dit wel eerlijk gezegd. Ik vind het er onverzorgd uitzien. Ik zou ook niet met een vent willen zijn die zijn lichaamsbeharing niet bijhoudt indien nodig. En dat iedereen dat dan kan zien vind ik ook niet leuk, maar ik vind het voor mezelf al niet leuk dus ik had in de winter al ingegrepen in jouw geval als ik je ex was

Blacky94 schreef:
Seks werd op een gegeven moment een soort "ruilhandel". Ik had/heb het één en ander aan gynaecologische problemen dus als ik zo weinig seks met hem zou blijven hebben dan werd ie toch wel verplicht om het maar ergens anders te zoeken want daar was zijn libido te hoog voor B-)
De laatste keer dat ik m zag claimde die nooit vreemd te zijn gegaan tijdens onze relatie, maar weet nog steeds niet of ik dat wel moet geloven.

Ook dit snap ik wel. Het is natuurlijk wel heel bot gebracht maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat hij dag in dag uit seksueel gefrustreerd rondloopt. Er zijn dan eigenlijk maar 2 opties, of het MET TOESTEMMING buiten de deur zoeken, of het uitmaken. Zonder toestemming (vreemdgaan dus) is inderdaad geen optie. Hij heeft dat waarschijnlijk gedaan omdat hij je niet kwijt wilde maar ook niet meer wist wat ie met zichzelf aanmoest op dat vlak.
Het blijft lastig als je niet dezelfde behoeften hebt op dat vlak. Ligt inderdaad niet aan jou maar ook niet aan hem
Het vreemdgaan ligt uiteraard wél aan hem. Hij had het moeten uitmaken

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:21

Moestuin schreef:
Maar laten we eerlijk zijn: Moest het zo leuk en grappig geweest zijn, waren ze dan jou ex? Je zult er hier en daar wel enkele tegen komen, maar vaak blijven de negatieve herinneringen langer hangen dan de positieve…

Een verbroken relatie kan veel verschillende oorzaken hebben.

Ik heb ooit mijn verkering (ik was denk 14 of 15?) uitgemaakt, omdat hij erg natte/zweetvoeten had. Tsja dat vond ik vies, maar heb ik wel onthouden en achteraf grinnik ik erom. Nu is hij "een bekende Nederlander" dus met hem is het helemaal goed afgelopen. :j

En dat banaan verhaal en zaaddoekjes. %)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:34

PoelieWoelie schreef:
Oh ja, ik mocht MIJN auto niet uitlenen aan anderen :')

Hij was 36 en had niet eens een rijbewijs.

En als ik kookte (ook voor hem) moest ik ook afwassen want IK had het vies gemaakt :')

Ik deed altijd alles voor hem, en toen ik daar een beetje klaar mee was vroeg ik hem uiteindelijk eens of hij thee voor me wilde zetten. Hij wist na 6 jaar niet eens hoe ik mijn thee dronk :=

Mijn vriend zei laatst ja ik doe de vaat enz want zij herft gekookt, wel zo eerlijk.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:58

Dorine92 schreef:
Blacky94 schreef:
Poh, wat niet :')

Het relatief "onschuldige" dat ie me mooier vond met make up op. Maar ook dat ik (in de zomer) vooral mn benen moest scheren. Daar echt wel eens knallende ruzie om gehad omdat ik in de lente nog geen zin en tijd had gehad maar het wel zo lekker weer was dat ik een jurkje aan had getrokken. Of ik niet wat anders aan kon trekken want hij schaamde zich om naast die behaarde benen te moeten lopen :+

Op zich snap ik dit wel eerlijk gezegd. Ik vind het er onverzorgd uitzien. Ik zou ook niet met een vent willen zijn die zijn lichaamsbeharing niet bijhoudt indien nodig. En dat iedereen dat dan kan zien vind ik ook niet leuk, maar ik vind het voor mezelf al niet leuk dus ik had in de winter al ingegrepen in jouw geval als ik je ex was

Dus, een vrouw met beenhaar is onverzorgd maar iemand met een p**nis niet?
Leg dat eens uit?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:00

Geen ex (het is verbazingwekkend nooit wat geworden...) maar een date liet mij in mijn eentje een pizza eten omdat er geen pizza met kip was en hij dan niks hoefde. Hij dronk een latte en keek terwijl ik at. Erg apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:01

Ik denk dat het toppunt bij mij was dat ik van mijn ex met iedereen in bed mocht duiken, maar ik mocht er niet blijven slapen. Ook niet als de 1 op zolder sliep en de ander op de begane grond.
Probleem daarbij was dat ik afhankelijk was van het openbaar vervoer en mijn vrienden woonden vrijwel allemaal op minimaal 3 uur reisafstand. Gewoon blijven slapen zonder seks mocht ook niet, dus ik raakte na een tijdje al mijn vrienden kwijt.
We zouden gaan samenwonen in een stad 3 uur van waar ik was opgegroeid waar ik niemand kende. Ik wilde daar werk zoeken maar dat vond hij niet nodig. Ik hoefde alleen maar thuis te zitten, mocht niet naar buiten en hij zou wel voor mij zorgen.
Na een dagje woningen bezichtigen kwam ineens mijn gezonde verstand toch weer terug en heb ik het uitgemaakt.

Inmiddels zijn we wel goed bevriend en is het in evenwicht. We kunnen goed praten en hoeven het niet over alles eens te zijn. Stuk beter zo.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:07

moeshie schreef:
Dorine92 schreef:

Dus, een vrouw met beenhaar is onverzorgd maar iemand met een p**nis niet?
Leg dat eens uit?

Hier moet ik wel even om lachen, je opmerking impliceert dat iedere man onverzorgd is :')
En als vrouw vind ik beenhaar bij een vrouw ook onverzorgd, sorry, net als een bos voor de deur, of ongeschoren oksels, maar dat is mijn mening. Ik vind het onsmakelijk om te zien.
Maar nogmaals dat is MIJN mening en als het de jouwe niet is ook prima :)

fleurtjeuh

Re: Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:11

Maar de vraag is, waarom is dat beeld bij vrouwen wel, maar bij mannen niet\minder?

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:15

Dorine92 schreef:
Blacky94 schreef:
Seks werd op een gegeven moment een soort "ruilhandel". Ik had/heb het één en ander aan gynaecologische problemen dus als ik zo weinig seks met hem zou blijven hebben dan werd ie toch wel verplicht om het maar ergens anders te zoeken want daar was zijn libido te hoog voor B-)
De laatste keer dat ik m zag claimde die nooit vreemd te zijn gegaan tijdens onze relatie, maar weet nog steeds niet of ik dat wel moet geloven.

Ook dit snap ik wel. Het is natuurlijk wel heel bot gebracht maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat hij dag in dag uit seksueel gefrustreerd rondloopt. Er zijn dan eigenlijk maar 2 opties, of het MET TOESTEMMING buiten de deur zoeken, of het uitmaken. Zonder toestemming (vreemdgaan dus) is inderdaad geen optie. Hij heeft dat waarschijnlijk gedaan omdat hij je niet kwijt wilde maar ook niet meer wist wat ie met zichzelf aanmoest op dat vlak.
Het blijft lastig als je niet dezelfde behoeften hebt op dat vlak. Ligt inderdaad niet aan jou maar ook niet aan hem
Het vreemdgaan ligt uiteraard wél aan hem. Hij had het moeten uitmaken

Filmpje aan en gewoon je hand gebruiken. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:31

fleurtjeuh schreef:
Maar de vraag is, waarom is dat beeld bij vrouwen wel, maar bij mannen niet\minder?

Alsjeblieft, deze discussie lekker ergens anders.