Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zelda_Link schreef:Zebrastreep schreef:Volgens mij reageren er nu veel bokkers die geen kinderwens hebben , of niks met kinderen hebben dan is het lastig voor te stellen dat je je kind overal bij wilt hebben.
(…)
Ik zou in de avond mee gaan naar het feest, maar mijn zusje was nog te jong. Zij is opgehaald door mijn oma ( met een heel drama want ze wou niet)(…)
De kinderwens van bokkers heeft weinig te maken met het respecteren van een verzoek van een broer.
Ik kan mij prima voorstellen dat niet iedereen bij elke gelegenheid op mijn kinderen zit te wachten. Iemand zonder kinderen kan zich voorstellen dat ouders hun kind wel leuk vinden. Het probleem zit hem erin dat ouders altijd willen dat kinderlozen zich aan hen aanpassen ipv andersom.
Kinderen, ook de leuke, goed opgevoede, drukken toch hun stempel op de dag. Je geeft er zelf al een voorbeeld van met je zusje. Niemand zit daar op te wachten.
Daarbij zou ik in geval van TS juist niet in gesprek gaan. Kans is heel groot dat broer dan toch toegeeft, tegen zijn zin in, om geen ruzie te krijgen met zijn zus over dit punt. Met gevolg dat TS haar zin krijgt, de kinderen meegaan en de broer tegen zijn zin in de kinderen de hele dag om zich heen heeft, met alle gevolgen van dien.
Kinderen doen het heus niet expres, maar ze trekken altijd de aandacht naar zich toe.
Jildau schreef:Dit is wel precies de reden waarom ik het soms jammer vind dat zoveel mensen om ons heen nu kinderen krijgen. Alles draait om de kinderen, de ouders zijn geen individu meer, je kan nooit meer leuk met ze praten want ze zijn alleen maar gefocust op de kinderen dus totaal geen aandacht meer voor jou. Niet meer met ze af kunnen spreken zonder de kinderen want zoals je hier al ziet zijn ze dan direct gekwetst. Niet kunnen begrijpen dat niet de hele wereld hun nageslacht ziet als het grootste wonder van dit universum.
Gelukkig ook nog mensen in onze omgeving die wel nuchter zijn en het zelf ook heerlijk vinden om even een avond geen papa en mama te zijn.
Urbanus schreef:DuoPenotti schreef:En een moeder die schrijft mijn 3 en 6 jarige zitten keurig stil...ja misschien een kwartier thuis aan de keukentafel, maar echt niet bij uiteten wanneer alles lang duurt. Zo'n opmerking zegt mij direct heel veel.
Mijn kinderen zijn uiteten gewend, die zitten muisstil te tekenen aan tafel. Zijn 3 en 5. Misschien moet je íets minder je oordeel klaar hebben staan.
verootjoo schreef:Zelda_Link schreef:
De kinderwens van bokkers heeft weinig te maken met het respecteren van een verzoek van een broer.
Ik kan mij prima voorstellen dat niet iedereen bij elke gelegenheid op mijn kinderen zit te wachten. Iemand zonder kinderen kan zich voorstellen dat ouders hun kind wel leuk vinden. Het probleem zit hem erin dat ouders altijd willen dat kinderlozen zich aan hen aanpassen ipv andersom.
Kinderen, ook de leuke, goed opgevoede, drukken toch hun stempel op de dag. Je geeft er zelf al een voorbeeld van met je zusje. Niemand zit daar op te wachten.
Daarbij zou ik in geval van TS juist niet in gesprek gaan. Kans is heel groot dat broer dan toch toegeeft, tegen zijn zin in, om geen ruzie te krijgen met zijn zus over dit punt. Met gevolg dat TS haar zin krijgt, de kinderen meegaan en de broer tegen zijn zin in de kinderen de hele dag om zich heen heeft, met alle gevolgen van dien.
Kinderen doen het heus niet expres, maar ze trekken altijd de aandacht naar zich toe.
Het is anders wel opvallend dat elk topic over kinderen overgenomen wordt door de bewust kinderloze brigade die haast nog erger is dan de moedermaffia
Sommige dingen die hier in dit topic geschreven worden vind ik echt erover. Kinderen horen nu eenmaal bij de maatschappij, zonder kinderen geen volwassenen.
En kinderen overal bij weghouden en verwachten dat ze op hun 18e ineens wel alles begrijpen en weten hoe het hoort kan ook niet.
Mi is het juist belangrijk om kinderen overal bij te hebben, zodat ze leren hoe bepaalde zaken gaan.
Daarnaast vind ik ook het streven naar perfectie echt geen fijne ontwikkeling. Alles moet tegenwoordig perfect en de angst dat er door een kind iets minder perfect zou zijn lijkt ook erg op de voorgrond. Ja, kinderen doen soms onverwachte dingen, maar dat doet het weer ook en de dag loopt toch niet helemaal precies zoals je verwacht. Dat loslaten levert veel meer ontspanning en een leukere dag op dan alles zo krampachtig perfect te willen laten worden.
Maar goed, dit is de keuze van de broer, ik zou daar wel wat van vinden maar uiteindelijk in schikken. Dan staan we er gewoon anders in. Maar in onze familie is dat dus niet zo, dat scheelt.
verootjoo schreef:Het is anders wel opvallend dat elk topic over kinderen overgenomen wordt door de bewust kinderloze brigade die haast nog erger is dan de moedermaffia
Sommige dingen die hier in dit topic geschreven worden vind ik echt erover. Kinderen horen nu eenmaal bij de maatschappij, zonder kinderen geen volwassenen.
En kinderen overal bij weghouden en verwachten dat ze op hun 18e ineens wel alles begrijpen en weten hoe het hoort kan ook niet.
Mi is het juist belangrijk om kinderen overal bij te hebben, zodat ze leren hoe bepaalde zaken gaan.
Daarnaast vind ik ook het streven naar perfectie echt geen fijne ontwikkeling. Alles moet tegenwoordig perfect en de angst dat er door een kind iets minder perfect zou zijn lijkt ook erg op de voorgrond. Ja, kinderen doen soms onverwachte dingen, maar dat doet het weer ook en de dag loopt toch niet helemaal precies zoals je verwacht. Dat loslaten levert veel meer ontspanning en een leukere dag op dan alles zo krampachtig perfect te willen laten worden.
Maar goed, dit is de keuze van de broer, ik zou daar wel wat van vinden maar uiteindelijk in schikken. Dan staan we er gewoon anders in. Maar in onze familie is dat dus niet zo, dat scheelt.
Myfairytale schreef:Alleen die ene, voor ons hele speciale dag, zouden we graag willen dat het om ons draait.![]()
Wij houden er verder helemaal niet van om in de belangstelling te staan, maar hier hebben we/heb ik zolang van gedroomd en we betalen er zoveel geld voor, dan zou het toch wel heel zuur zijn als het verstoord zou worden. En wij willen graag al onze dierbaren erbij hebben tijdens die enorm speciale momenten in ons leven.
Fitzroy schreef:En daarbij: misschien houdt broer gewoon niet van kinderen. En dat is net zo goed een mening die te respecteren valt als dat je wel kinderen wilt.
Dat moeders dat niet kunnen begrijpen, kan ik nog inkomen. Maar dring niet jouw gevoel op aan je broer. Het is zijn dag. Ik vind het al heel wat dat de kinderen aanwezig mogen zijn bij de ceremonie. Misschien moet je er zo naar kijken: wat fijn dat ze bij de ceremonie mogen zijn!
Urbanus schreef:DuoPenotti schreef:En een moeder die schrijft mijn 3 en 6 jarige zitten keurig stil...ja misschien een kwartier thuis aan de keukentafel, maar echt niet bij uiteten wanneer alles lang duurt. Zo'n opmerking zegt mij direct heel veel.
Mijn kinderen zijn uiteten gewend, die zitten muisstil te tekenen aan tafel. Zijn 3 en 5. Misschien moet je íets minder je oordeel klaar hebben staan.
Noppes schreef:Ik vind het ook zeker geen raar verzoek hoor. Maar omdat dit om mijn broer gaat, kan ik gewoon niet mijn gevoel negeren. Het doet iets met mij dat onze zoons/hun neefjes niet welkom zijn. Lastig om dat gevoel opzij te zetten!
Snorlex schreef:Een met echt heel veel wat hier in het topic al voorbij is gekomen
Ik begrijp heel goed dat je broer ervoor kiest om bij bepaalde onderdelen van de huwelijksdag geen kinderen uit te nodigen. Ik ben wel eens op een ceremonie geweest waarbij een jong kind de hele boel bij elkaar krijste (in een kerk, moet je nagaan hoe dat galmt). Daar kan het kind niets aan doen, maar de sfeer van het sprookje werd wel een beetje verstoord. En de ouders van het kind hebben het ja-woord niet kunnen zien.
Hebben jullie overwogen om zelf een overnachting te regelen en bijvoorbeeld een oppas mee te nemen? Dan zijn jullie in de ochtend weer bij elkaar en hebben jullie heerlijk rustig kunnen dineren (zonder dat één van jullie eerder weg moet of dat jullie morgen afwisselen).
janderegelaa schreef:Noppes schreef:Ik vind het ook zeker geen raar verzoek hoor. Maar omdat dit om mijn broer gaat, kan ik gewoon niet mijn gevoel negeren. Het doet iets met mij dat onze zoons/hun neefjes niet welkom zijn. Lastig om dat gevoel opzij te zetten!
Het is echt niet raar, er zijn zoveel bruiloften waar (jonge) kinderen niet welkom zijn. Het is jammer dat je niet snapt dat het helemaal niets persoonlijks is tegen jouw kinderen. Moest ik opnieuw trouwen dan zijn kinderen onder de 16 na de ceremonie liever ook niet welkom. Dan is het net of je in Monkeytown bent ipv op je eigen bruiloft.
Marije_jiplover schreef:Bij normaal uit eten kan ik me daar nog iets bij voorstellen.
Wanneer een bruiloft ipv een feest een diner heeft, is dat over het algemeen avondvullend, dus duurt het tot zomaar 22.30 ofzo... Knap als je dan jonge kinderen hebt die de hele avond braaf muisstil blijven zitten tekenen, zonder moet te worden of anderszins vervelend omdat voor hun het eten ook niet ineens komt, maar over de hele avond uitgesmeerd wordt...
janderegelaa schreef:Dit vind ik echt een goed idee. Dan kan zelfs de baby daar blijven.
verootjoo schreef:Zebrastreep schreef:
Het is anders wel opvallend dat elk topic over kinderen overgenomen wordt door de bewust kinderloze brigade die haast nog erger is dan de moedermaffia