Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:35

Ik snap je broer heel erg goed en je kinderen zijn wel degelijk welkom overdag bij het dag programma, ik zie hier echt totaal geen probleem in. Zo'n raar verzoek is het echt niet van je broer.

Jullie hebben lekker een avondje vrij van de kinderen, kinderen zijn er overdag gewoon bij. Dus wat is nu eigenlijk het probleem?

Deze dag draait niet om jou, je man en je kinderen.. Deze dag draait om je broer en zijn aanstaande vrouw. Als dit hun verzoek is, kun je dat niet anders dan respecteren. En het is dus niet eens een vreemd verzoek in mijn beleving.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 15-10-22 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:36

Zelda_Link schreef:
Zebrastreep schreef:
Volgens mij reageren er nu veel bokkers die geen kinderwens hebben , of niks met kinderen hebben dan is het lastig voor te stellen dat je je kind overal bij wilt hebben.
(…)

Ik zou in de avond mee gaan naar het feest, maar mijn zusje was nog te jong. Zij is opgehaald door mijn oma ( met een heel drama want ze wou niet :') )(…)

De kinderwens van bokkers heeft weinig te maken met het respecteren van een verzoek van een broer.

Ik kan mij prima voorstellen dat niet iedereen bij elke gelegenheid op mijn kinderen zit te wachten. Iemand zonder kinderen kan zich voorstellen dat ouders hun kind wel leuk vinden. Het probleem zit hem erin dat ouders altijd willen dat kinderlozen zich aan hen aanpassen ipv andersom.

Kinderen, ook de leuke, goed opgevoede, drukken toch hun stempel op de dag. Je geeft er zelf al een voorbeeld van met je zusje. Niemand zit daar op te wachten.

Daarbij zou ik in geval van TS juist niet in gesprek gaan. Kans is heel groot dat broer dan toch toegeeft, tegen zijn zin in, om geen ruzie te krijgen met zijn zus over dit punt. Met gevolg dat TS haar zin krijgt, de kinderen meegaan en de broer tegen zijn zin in de kinderen de hele dag om zich heen heeft, met alle gevolgen van dien.

Kinderen doen het heus niet expres, maar ze trekken altijd de aandacht naar zich toe.

Het is anders wel opvallend dat elk topic over kinderen overgenomen wordt door de bewust kinderloze brigade die haast nog erger is dan de moedermaffia :')

Sommige dingen die hier in dit topic geschreven worden vind ik echt erover. Kinderen horen nu eenmaal bij de maatschappij, zonder kinderen geen volwassenen.
En kinderen overal bij weghouden en verwachten dat ze op hun 18e ineens wel alles begrijpen en weten hoe het hoort kan ook niet.
Mi is het juist belangrijk om kinderen overal bij te hebben, zodat ze leren hoe bepaalde zaken gaan.
Daarnaast vind ik ook het streven naar perfectie echt geen fijne ontwikkeling. Alles moet tegenwoordig perfect en de angst dat er door een kind iets minder perfect zou zijn lijkt ook erg op de voorgrond. Ja, kinderen doen soms onverwachte dingen, maar dat doet het weer ook en de dag loopt toch niet helemaal precies zoals je verwacht. Dat loslaten levert veel meer ontspanning en een leukere dag op dan alles zo krampachtig perfect te willen laten worden.

Maar goed, dit is de keuze van de broer, ik zou daar wel wat van vinden maar uiteindelijk in schikken. Dan staan we er gewoon anders in. Maar in onze familie is dat dus niet zo, dat scheelt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:37

Zie het als een avond 'vrij' zijn. Lekker de tijd voor elkaar en de mensen om jullie heen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:42

Verootjoo
Ze zijn 3 en 6
Dat is anders dan kinderen overal bij weghouden.
Die zijn nog echt heel klein en vinden er geen drol aan.
Die neem je mee voor jezelf, niet voor het kind.
Dus lijkt wel of de kinderloze meer aan de kinderen denken dan de ouders omdat hun ego een deuk krijgt _O-

Bij onze familie is het altijd geweest kinderen op de basisschool niet welkom, voortgezet onderwijs wel.

In die zin denk ik toch dat tijden erg veranderd zijn, vroeger ging je ook niet mee naar volwassenen hun verjaardag. Dat waren grote mensen verjaardagen.
Waar volwassenen met elkaar praatte en geen kinderen aan het entertainen waren.
En ook elk onderwerp besproken werd omdat geen rekening gehouden hoefde te worden met wat niet voor kinderoortjes bestemd was.

Tegenwoordig moeten ze voortaan overal bij zijn en zo niet...zie topic....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:43

Jildau schreef:
Dit is wel precies de reden waarom ik het soms jammer vind dat zoveel mensen om ons heen nu kinderen krijgen. Alles draait om de kinderen, de ouders zijn geen individu meer, je kan nooit meer leuk met ze praten want ze zijn alleen maar gefocust op de kinderen dus totaal geen aandacht meer voor jou. Niet meer met ze af kunnen spreken zonder de kinderen want zoals je hier al ziet zijn ze dan direct gekwetst. Niet kunnen begrijpen dat niet de hele wereld hun nageslacht ziet als het grootste wonder van dit universum.

Gelukkig ook nog mensen in onze omgeving die wel nuchter zijn en het zelf ook heerlijk vinden om even een avond geen papa en mama te zijn.

Wij brengen de kleine once in a while juist bewust weg hiervoor haha even handen vrij, even geen mama, even gewoon lekker relaxed bij kletsen of wat dan ook! En de kleine? Die wordt 2x zo hard verwend als thuis en vraagt bij ophalen alweer wanneer ze weer bij oma/Nana mag slapen :D

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:47

Urbanus schreef:
DuoPenotti schreef:
En een moeder die schrijft mijn 3 en 6 jarige zitten keurig stil...ja misschien een kwartier thuis aan de keukentafel, maar echt niet bij uiteten wanneer alles lang duurt. Zo'n opmerking zegt mij direct heel veel.

Mijn kinderen zijn uiteten gewend, die zitten muisstil te tekenen aan tafel. Zijn 3 en 5. Misschien moet je íets minder je oordeel klaar hebben staan.

Exact het ene kind is het andere kind niet!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:50

verootjoo schreef:
Zelda_Link schreef:

De kinderwens van bokkers heeft weinig te maken met het respecteren van een verzoek van een broer.

Ik kan mij prima voorstellen dat niet iedereen bij elke gelegenheid op mijn kinderen zit te wachten. Iemand zonder kinderen kan zich voorstellen dat ouders hun kind wel leuk vinden. Het probleem zit hem erin dat ouders altijd willen dat kinderlozen zich aan hen aanpassen ipv andersom.

Kinderen, ook de leuke, goed opgevoede, drukken toch hun stempel op de dag. Je geeft er zelf al een voorbeeld van met je zusje. Niemand zit daar op te wachten.

Daarbij zou ik in geval van TS juist niet in gesprek gaan. Kans is heel groot dat broer dan toch toegeeft, tegen zijn zin in, om geen ruzie te krijgen met zijn zus over dit punt. Met gevolg dat TS haar zin krijgt, de kinderen meegaan en de broer tegen zijn zin in de kinderen de hele dag om zich heen heeft, met alle gevolgen van dien.

Kinderen doen het heus niet expres, maar ze trekken altijd de aandacht naar zich toe.

Het is anders wel opvallend dat elk topic over kinderen overgenomen wordt door de bewust kinderloze brigade die haast nog erger is dan de moedermaffia :')

Sommige dingen die hier in dit topic geschreven worden vind ik echt erover. Kinderen horen nu eenmaal bij de maatschappij, zonder kinderen geen volwassenen.
En kinderen overal bij weghouden en verwachten dat ze op hun 18e ineens wel alles begrijpen en weten hoe het hoort kan ook niet.
Mi is het juist belangrijk om kinderen overal bij te hebben, zodat ze leren hoe bepaalde zaken gaan.
Daarnaast vind ik ook het streven naar perfectie echt geen fijne ontwikkeling. Alles moet tegenwoordig perfect en de angst dat er door een kind iets minder perfect zou zijn lijkt ook erg op de voorgrond. Ja, kinderen doen soms onverwachte dingen, maar dat doet het weer ook en de dag loopt toch niet helemaal precies zoals je verwacht. Dat loslaten levert veel meer ontspanning en een leukere dag op dan alles zo krampachtig perfect te willen laten worden.

Maar goed, dit is de keuze van de broer, ik zou daar wel wat van vinden maar uiteindelijk in schikken. Dan staan we er gewoon anders in. Maar in onze familie is dat dus niet zo, dat scheelt.

Ik vraag me af of een bruiloft het uitgelezen moment is kinderen te leren stil te zitten en rustig te zijn. Ik denk eerlijk gezegd van niet. Daar lijkt een familierestaurant oid mij een meer uitgelezen kans voor. Overal weghouden moet zeker niet, maar daar staat imo niet tegenover dat ze dan maar echt overal mee naartoe moeten.

Een bruiloft valt daar voor mij dus onder. Mijn vriend en ik zouden het zelf echt een smet op onze dag vinden wanneer tijdens het uitspreken van onze geloften een kind begint te brullen :o. Dat voorkomen we dus liever door kinderen niet uit te nodigen. Je kunt niet alles controleren, maar dit dan weer net wel en ik snap dus heel goed dat mensen daarvoor kiezen :).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:52

Zulke jonge kinderen op een feestje van volwassenen is net zo onhandig als je demente breekbare oma mee moeten nemen naar Europapark. Ze zijn onderdeel van de maatschappij en worden op hun manier heus gewaardeerd maar op dat moment is dat gewoon niet het ideale moment voor beide partijen. Voor kinderen is het zelf ook niet leuk. Ookal zijn je kinderen uren lang doodbraaf, voor jezelf is het ook wel gewoon relaxter als je kunt feesten zonder tussendoor nog billen te moeten afvegen.
Gewoon niet persoonlijk nemen. Zo vaak trouwt iemand niet.
Het feit dat ze het logisch vinden dat je de jonge baby wel bij je houdt spreekt er juist voor dat ze een realistische kijk op de wereld hebben.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:53

verootjoo schreef:

Kom op zeg :+ dit meen je zelf toch niet? Kinderen van 3 en 6 niet de hele dag op een bruiloft laten doorbrengen is niet hetzelfde als kinderen overal van weghouden. Het zijn geen tienjarige die begrijpen wanneer ze hun mond moeten houden. En het opvoeden van je kinderen en ze leren hoe ze zich moeten gedragen doe je maar in restaurants en tijdens verjaardagen en zo. Niet op iemands bruiloft!

Daarbij is ‘het streven naar perfectie’ niet het direct tegenovergestelde van 2 kleurtjes loslaten op een bruiloft. Dat je het weer niet kunt beïnvloeden betekent niet dat je gelijk maar de risico’s op moet zoeken :Y)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:04

Ik heb eerder in het topic gereageerd dat wij een nanny zullen verzorgen en hoe je daar tegenaan keek, positief dus. Fijn! Ben benieuwd hoe iedereen bij onze bruiloft er tegenaan kijkt, want ik ben echt nu al bang dat dat narigheid op gaat leveren.

De reden dat wij voor een nanny kiezen en er dus op sommige momenten geen kinderen bij willen hebben, is inderdaad het enorme risico dat de ceremonie verstoord wordt of er tijdens het diner onrust is of zelfs mensen die we liefhebben, ontbreken omdat ze voor kinderen moeten zorgen.
Wij hopen maar 1x in ons leven te trouwen, kijken hier enorm naar uit en gaan er heel veel geld aan uitgeven. Natuurlijk is dat onze eigen keuze, maar we zouden het wel enorm jammer vinden als dat dan verstoord zou worden doordat alle aandacht uit zou gaan naar een of meerdere kinderen. Hetzij het stil gehouden moet worden, hetzij een ouder weg moet, hetzij er enorm doorheen geschreeuwd wordt, wat dan ook.

Afgelopen jaren hebben we ontdekt dat zelfs een van de oudere kinderen van een jaar of 10-11 zich gauw verveeld en dan maar op de telefoon of spelcomputer ging, met het nodig lawaai, zelfs tijdens het kerstdiner.
Een van de andere kindjes is énorm verwend (en dat geeft moeder zelfs uit zichzelf toe tegenover ons!! :wow: wij zullen dat nooit tegen een ouder zelf zeggen!) en daarvan verwachten wij ook dat zij het e.e.a. zal verstoren.

De kindjes van een vriendin zijn heel netjes opgevoed. Maar toch als we in gesprek zijn, komt ze er vaak nog even doorheen. Even wat vragen, even vertellen. Mijn vriendin zegt dat ook wel dat ze even moet wachten en dat houdt ze dan enkele seconden vol en dan begint ze toch weer. Dat maakt me normaal niets uit, daar is het een kind voor.

Alleen die ene, voor ons hele speciale dag, zouden we graag willen dat het om ons draait. :o
Wij houden er verder helemaal niet van om in de belangstelling te staan, maar hier hebben we/heb ik zolang van gedroomd en we betalen er zoveel geld voor, dan zou het toch wel heel zuur zijn als het verstoord zou worden. En wij willen graag al onze dierbaren erbij hebben tijdens die enorm speciale momenten in ons leven. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:05

Myfairytale schreef:
Alleen die ene, voor ons hele speciale dag, zouden we graag willen dat het om ons draait. :o
Wij houden er verder helemaal niet van om in de belangstelling te staan, maar hier hebben we/heb ik zolang van gedroomd en we betalen er zoveel geld voor, dan zou het toch wel heel zuur zijn als het verstoord zou worden. En wij willen graag al onze dierbaren erbij hebben tijdens die enorm speciale momenten in ons leven. :j

En dat is jullie goed recht! Ik hoop dat het de dag van je leven wordt <3

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:06

En daarbij: misschien houdt broer gewoon niet van kinderen. En dat is net zo goed een mening die te respecteren valt als dat je wel kinderen wilt.
Dat moeders dat niet kunnen begrijpen, kan ik nog inkomen. Maar dring niet jouw gevoel op aan je broer. Het is zijn dag. Ik vind het al heel wat dat de kinderen aanwezig mogen zijn bij de ceremonie. Misschien moet je er zo naar kijken: wat fijn dat ze bij de ceremonie mogen zijn!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:09

Fitzroy schreef:
En daarbij: misschien houdt broer gewoon niet van kinderen. En dat is net zo goed een mening die te respecteren valt als dat je wel kinderen wilt.
Dat moeders dat niet kunnen begrijpen, kan ik nog inkomen. Maar dring niet jouw gevoel op aan je broer. Het is zijn dag. Ik vind het al heel wat dat de kinderen aanwezig mogen zijn bij de ceremonie. Misschien moet je er zo naar kijken: wat fijn dat ze bij de ceremonie mogen zijn!

Mijn idee, ze zijn wel uitgenodigd op het allerbelangrijkste deel van de dag.
Hoezo niet welkom?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:12

Een met echt heel veel wat hier in het topic al voorbij is gekomen :D

Ik begrijp heel goed dat je broer ervoor kiest om bij bepaalde onderdelen van de huwelijksdag geen kinderen uit te nodigen. Ik ben wel eens op een ceremonie geweest waarbij een jong kind de hele boel bij elkaar krijste (in een kerk, moet je nagaan hoe dat galmt). Daar kan het kind niets aan doen, maar de sfeer van het sprookje werd wel een beetje verstoord. En de ouders van het kind hebben het ja-woord niet kunnen zien.

Hebben jullie overwogen om zelf een overnachting te regelen en bijvoorbeeld een oppas mee te nemen? Dan zijn jullie in de ochtend weer bij elkaar en hebben jullie heerlijk rustig kunnen dineren (zonder dat één van jullie eerder weg moet of dat jullie moeten afwisselen).

Edit: typfouten
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 15-10-22 10:34, in het totaal 3 keer bewerkt

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:12

Myfairytale mooie oplossing denk ik.

Ik ben geen moeder, dus mis bevooroordeeld. Maar wil je zelf ook tijdens de ceremonie en de toespraken etc continue met samengeknepen billen je kinderen in de gaten houden of ze wel stil blijven zitten? Of vind je het geen probleem dat er een gil tussendoor het jawoord komt..? Ik kan me voorstellen dat zo’n dag voor jullie een hele andere beleving heeft als je gewoon alles kunt horen, zien en kunt feesten zoveel je wilt zonder dat je steeds naar links of rechts moet kijken waar de kinderen zijn, wat ze doen en idd eerder weg om ze op bed te leggen.
Mijn ervaring is dat vaak de taak “kinder entertainer” ook nog door meerdere mensen wordt gedeeld, dus ipv dan 1 persoon ervoor zorgt dat het kind stil blijft op de belangrijke momenten zijn er vaak al 3-4 man man mee bezig, 3-4 man dus die eigenlijk geen aandacht hebben bij de ceremonie en het dus nauwelijks mee krijgen.
Ik kan me voorstellen dat het bruidspaar het tof zou vinden als op hun dag de volle aandacht bij hun mag zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:14

Urbanus schreef:
DuoPenotti schreef:
En een moeder die schrijft mijn 3 en 6 jarige zitten keurig stil...ja misschien een kwartier thuis aan de keukentafel, maar echt niet bij uiteten wanneer alles lang duurt. Zo'n opmerking zegt mij direct heel veel.

Mijn kinderen zijn uiteten gewend, die zitten muisstil te tekenen aan tafel. Zijn 3 en 5. Misschien moet je íets minder je oordeel klaar hebben staan.

Bij normaal uit eten kan ik me daar nog iets bij voorstellen.
Wanneer een bruiloft ipv een feest een diner heeft, is dat over het algemeen avondvullend, dus duurt het tot zomaar 22.30 ofzo... Knap als je dan jonge kinderen hebt die de hele avond braaf muisstil blijven zitten tekenen, zonder moe te worden of anderszins vervelend omdat voor hun het eten ook niet ineens komt, maar over de hele avond uitgesmeerd wordt...

Dus in die zin kan ik mij best iets voorstellen bij de wens van de broer van TS om bij het avonddeel geen kinderen aanwezig te hebben. Zelfs al zouden de kinderen echt alleen maar de hele avond muisstil aan tafel zitten te tekenen, de dynamiek aan tafel met kinderen erbij is gewoon anders.

Wij hadden een keer kerst met mijn familie bij een van mijn broers en na het eten gingen de kinderen van mijn andere broer mee met opa en oma om in de kerstvakantie een paar dagen te logeren. De kinderen van de broer waar we waren, gingen toen naar bed. En mijn broers, schoonzussen, parter en ik hadden weer eens 'ouderwets' een avond zonder kinderen. Dat werd veel later dan iedereen verwacht had, want het was ineens heel anders kwa dynamiek, zonder de kinderen erbij.

Dus ja, dat de broer zijn feestje graag in wil richten zoals hij en zijn aanstaande dat voor ogen hebben, dat kan ik echt heel goed begrijpen.

Ik kan me TS echter óók goed voorstellen, dat je een baby die dan rond de 6 weken oud is, niet zomaar bij een oppas achter laat, ook al zijn dat opa en oma of oom en tante van papa's kant of je beste vriendin, oid.
Je zit dan immers ook nog gewoon in je zwangerschapsverlof, die tijd is ook niet uit de lucht komen vallen. Mocht het een makkelijk kindje zijn, dat in principe overal doorheen slaapt, dan zou ik die (zoals broer blijkbaar ook heeft aangegeven dat kan) wel mee willen nemen en ergens in de wagen te slapen leggen. En als dat kindje níet makkelijk is en veel huilt, etc. dan zou ik besluiten om helemaal niet te gaan. Kwa timing is 6 weken (mogelijk korter, wanneer de kleine langer blijft zitten in mama's buik) gewoon heel kort om een hele dag bruiloft bij te wonen.

Bij een 3jarige zou ik mij kunnen voorstellen dat je dat toch al wel eens hebt geoefend, logeren bij opa en oma of een oom en tante (al dan niet een echte oom/tante, of juist beste vriendin oid).
En bij een 6jarige al helemaal.

Dus voor wat betreft de grotere kindjes zou ik de wens van broer respecteren en zorgen dat die opgehaald kunnen worden door een vertrouwde oppas na de ceremonie.

En voorwat betreft die kleinste, afwachten of jullie misschien allemaal wel naar huis gaan na de ceremonie, het lijkt mij persoonlijk nl nogal wat, zo kort na je bevalling.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 15-10-22 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:17

Noppes schreef:
Ik vind het ook zeker geen raar verzoek hoor. Maar omdat dit om mijn broer gaat, kan ik gewoon niet mijn gevoel negeren. Het doet iets met mij dat onze zoons/hun neefjes niet welkom zijn. Lastig om dat gevoel opzij te zetten!

Het is echt niet raar, er zijn zoveel bruiloften waar (jonge) kinderen niet welkom zijn. Het is jammer dat je niet snapt dat het helemaal niets persoonlijks is tegen jouw kinderen. Moest ik opnieuw trouwen dan zijn kinderen onder de 16 na de ceremonie liever ook niet welkom. Dan is het net of je in Monkeytown bent ipv op je eigen bruiloft.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:19

Snorlex schreef:
Een met echt heel veel wat hier in het topic al voorbij is gekomen :D

Ik begrijp heel goed dat je broer ervoor kiest om bij bepaalde onderdelen van de huwelijksdag geen kinderen uit te nodigen. Ik ben wel eens op een ceremonie geweest waarbij een jong kind de hele boel bij elkaar krijste (in een kerk, moet je nagaan hoe dat galmt). Daar kan het kind niets aan doen, maar de sfeer van het sprookje werd wel een beetje verstoord. En de ouders van het kind hebben het ja-woord niet kunnen zien.

Hebben jullie overwogen om zelf een overnachting te regelen en bijvoorbeeld een oppas mee te nemen? Dan zijn jullie in de ochtend weer bij elkaar en hebben jullie heerlijk rustig kunnen dineren (zonder dat één van jullie eerder weg moet of dat jullie morgen afwisselen).

Dit vind ik echt een goed idee. Dan kan zelfs de baby daar blijven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:20

janderegelaa schreef:
Noppes schreef:
Ik vind het ook zeker geen raar verzoek hoor. Maar omdat dit om mijn broer gaat, kan ik gewoon niet mijn gevoel negeren. Het doet iets met mij dat onze zoons/hun neefjes niet welkom zijn. Lastig om dat gevoel opzij te zetten!

Het is echt niet raar, er zijn zoveel bruiloften waar (jonge) kinderen niet welkom zijn. Het is jammer dat je niet snapt dat het helemaal niets persoonlijks is tegen jouw kinderen. Moest ik opnieuw trouwen dan zijn kinderen onder de 16 na de ceremonie liever ook niet welkom. Dan is het net of je in Monkeytown bent ipv op je eigen bruiloft.

Sterker nog. Op de ceremonie zelf zijn ze ook niet welkom. Ik zou helemaal geen kinderen willen hebben rondlopen op zo’n dag.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:26

Marije_jiplover schreef:
Bij normaal uit eten kan ik me daar nog iets bij voorstellen.
Wanneer een bruiloft ipv een feest een diner heeft, is dat over het algemeen avondvullend, dus duurt het tot zomaar 22.30 ofzo... Knap als je dan jonge kinderen hebt die de hele avond braaf muisstil blijven zitten tekenen, zonder moet te worden of anderszins vervelend omdat voor hun het eten ook niet ineens komt, maar over de hele avond uitgesmeerd wordt...

Dat is zeker waar!

janderegelaa schreef:
Dit vind ik echt een goed idee. Dan kan zelfs de baby daar blijven.

Ik zou echt m'n baby van 6 weken niet bij een oppas achterlaten. Zo vers uit het ei zonder ritme of iets.

Maar ik zou ook weer niet met een baby van 6 weken naar een bruiloft gaan.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:28

Noppes schreef:

Onze baby van dan ongeveer 6 weken en wij kunnen dan blijven eten en slapen.

Even groot gequote want dat stukje word nu wel vaak verkeerd gelezen. :o

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:32

Maar de baby mocht toch ook gewoon erbij blijven? Ik dacht dat het vooral ging om die van 3 en 6.

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik ben (in het derde trimester) zwanger van mijn eerste. Mijn baby van 6 weken zou ik echt niet voor een avond wegdoen, maar gelukkig vraagt broer dat ook niet van TS.
Maar een ouder kind tijdelijk onderbrengen bij de andere oma of bij mijn beste vriendin zou ik echt wel zien zitten. Zit je zelf ook fijner, volledige aandacht op je baby van 6 weken en de bruiloft/diner als je baby lekker slaapt. Jullie een fijne avond, je kids een fijne avond waar niet continue op ze gelet wordt en iedereen blij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:34

Daan13 schreef:
Noppes schreef:

Onze baby van dan ongeveer 6 weken en wij kunnen dan blijven eten en slapen.

Even groot gequote want dat stukje word nu wel vaak verkeerd gelezen. :o

Hoezo?
Die mag er toch bij blijven?

Of bedoel je juist dat dat verkeerd word gelezen? :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:49

verootjoo schreef:
Zebrastreep schreef:

Het is en blijft hoe dan ook de dag van de broer en zijn verloofde.
De kinderen zijn gewoon welkom maar niet de hele dag.

Het jammere is dat het zo moet. Ipv dat hij dit gewoon bespreekbaar gemaakt had. Van heey is het verstandig om de kinderen savonds bij de oppas te laten want dat geeft wat meer rust voor iedereen. Nu geeft het het gevoel dat ze niet welkom zijn.

Ik zou er verder niet moeilijk over doen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:56

Ik vind het eerlijk gezegd echt een volkomen logisch verzoek. Het is een bruiloft hé? Geen kinderfeestje.. Vaak zie je dat de aanwezige kinderen toch veel aandacht vragen of de situatie naar zich toe trekken. Dus ja, ik zou zelf in jouw geval al oppas hebben geregeld :=
Ik vind het ook altijd een beetje kinderachtig als er dan gelijk gesproken wordt over "niet welkom zijn" :o Het gaat nu even niet over jullie/de kinderen, die zijn er dan de volgende keer gewoon weer bij.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 15-10-22 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt