En als een hele stad snachts in t donker gaat is t ook niet heel gezellig meer. Met de kosten van zuinige led verlichting besparen redt je ook de wereld niet denk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Volgens mij moeten mensen die het kunnen betalen , gewoon dingen kopen, anders stort de economie toch helemaal in elkaar
En als een hele stad snachts in t donker gaat is t ook niet heel gezellig meer. Met de kosten van zuinige led verlichting besparen redt je ook de wereld niet denk?
Cer schreef:En als een hele stad snachts in t donker gaat is t ook niet heel gezellig meer. Met de kosten van zuinige led verlichting besparen redt je ook de wereld niet denk?
Cer schreef:Volgens mij moeten mensen die het kunnen betalen , gewoon dingen kopen, anders stort de economie toch helemaal in elkaar
_San87_ schreef:Ik zag op Twitter wat posts over maandbedragen voor gwl van tussen de 600 en 1800 per maand.
Love_Laugh schreef:Bespaartip:
Weet niet alle jumbo’s dit hebben. Hier hebben ze zo’n bak met datum van vandaag waar dan flinke kortingen op zitten.
Had bijvoorbeeld speklapjes van€ 7,07 gekocht voor € 2,50.
Alles thuis meteen in de vriezer.
KimD schreef:_San87_ schreef:Ik zag op Twitter wat posts over maandbedragen voor gwl van tussen de 600 en 1800 per maand.
Hier ook hoor, hebben we niet gedaan. We hebben het niet slecht maar dat vind ik een bizar termijnbedrag. Wij zouden naar 515,- zijn gegaan van €175,-.
Wij gaan dus principieel niet stoken komende winter.
Crista schreef:Maar hoe ga je dat doen dan als het serieus koud wordt?
Met 5 truien aan zitten? Heeeeel veel op bezoek bij vrienden/familie?
Electrisch stoken?
Wij zouden ook echt wel minder willen stoken, maar helemaal niet stoken is geen optie denk ik, toch?
Is ook niet goed voor je huis en je eigen gezondheid. Met jou wordt alles vochtiger en dat is niet goed voor je gezondheid ook. 14 of 16 graden is geloof ik in een huis toch wel het minimum om vocht weg te houden enzo.
MyWishMax schreef:Ik zou 50 euro per week hebben voor alle boodschappen en extra's als er geen extra rekeningen zijn voor medische kosten of iets anders. Helaas is dat elke maand wel zo, dus soms moet ik het doen met 20 euro. Voor eten, drinken, huishoudelijke dingen en verzorging. Inslaan bij aanbiedingen is er ook niet bij dus, want dat gaat weer ten koste van budget voor de rest.
Wiwabalia schreef:Wij letten zeker op en komen door alle huidige kosten bijna niet meer uit.
Onze energierekening is skie-high, gelukkig kunnen we via onze hypotheek zonnepanelen laten plaatsen en hopen zo ons maandbedrag flink te kunnen verlagen.
Boodschappen let ik echt op wat ik pak, soms enkel het hoognodige. Paard krijgt ook nog haar nodige voer en stalling word netjes betaald maar voorlopig even niet lessen/wedstrijden etc. Voor onze honden geld hetzelfde.
Ik maak mij grote zorgen, als de prijzen blijven stijgen dan komen wij met ons gezin niet meer rond, en vraag ik mij af hoe we het moeten doen.
Ik werk 3 dagen straks, dit ivm ons kleine ventje. Een dag extra werken heeft geen zin omdat we de oppas nu rond kunnen breien met opa/oma en als ik meer zou gaan werken, moet hij naar de kinderopvang. Omdat mijn man weer vrij veel verdient, krijgen wij nauwelijks toeslag.. dus dat heeft geen zin (gaan er dan zelfs op achteruit).
Ik snap er helemaal niks van, mijn man en ik zijn beide geen minima qua salaris en toch redden we het net.. terwijl wij altijd prima rond konden komen en er behoorlijk potje overbleef om leuke dingen van te doen en te sparen.
Nu werken wij om enkel onze vast lasten te kunnen betalen. En dan vind ik dat ik nog niet mag klagen want mijn paard hoeft er nog niet uit maar we houden ook niks meer over.![]()
Ik voel ook heel erg mee met mensen die niet meer rond komen en allerlei extreme maatregelen moeten treffen (huis verkopen en terug naar ouders, wonen vanuit hun auto etc etc).
En ik vind het onbegrijpelijk dat de overheid niet ingrijpt.. snap er helemaal niks meer van.
Pandora2 schreef:Cer schreef:En als een hele stad snachts in t donker gaat is t ook niet heel gezellig meer. Met de kosten van zuinige led verlichting besparen redt je ook de wereld niet denk?
Jawel. Alle kleine beetjes helpen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Zo redden we samen de wereld![]()
As we speak, hoor ik net op de radio dat de verlichting hier in de stations en winkelstraten toch verminderd wordt. En de verwarming in overheidsgebouwen wordt een paar graden lager gezet