Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
heidiLOVER schreef:@sidera, ik heb wel eens een bruiloft gefotografeerd die georganiseerd was door https://trouweninhetbos.nl/ ze hebben meerdere locaties. Wie weet is het wat! Er werd daar toen in ieder geval aan alles gedacht, gaf veel sfeer!
Phylos schreef:Mag ik me ook melden?
29 december 2022 op romantische, intieme wijze ten huwelijk gevraagd en we gaan 2 juni 2023 trouwen!
We wachten nog op de offerte van onze voorkeurslocatie maar de foto en videograaf en Bruidstaart staan al wel vast. Ook de jurk is gekozen en besteld. Spannend allemaal en wat komt er veel bij kijken!
Menino schreef:Tussendoor: ik heb best wel een rare praktische vraag. Wij willen onze huwelijk dus verplaatsen naar het najaar.
Nu gingen wij vooral trouwen om praktische redenen, en ik heb daar nu een beetje stress van. Ik ben niet van plan het lootje te leggen. Maar zowel mijn vader als stiefvader waren zo snel dood dat ze geen tijd hadden om dingen te fixen en die waren ook niet op een leeftijd waarvan je het verwachtte. Daar plukken we nu hele wrange vruchten van want ik zit al twee jaar in een rechtzaak.
Anyway, tot ons huwelijk is mijn vriend dus niet mijn erfgenaam. Nu is hij wel de begunstigde van mijn overlijdensriscioverzekering omdat wij samen een koophuis hebben.
Maar: Ik ben best wel bang dat als ik for some reason ineens kom te overlijden de aankomende 10 maanden, dat mijn moeder of mijn broer mijn helft van ons huis erft en mijn vriend ineens gezamenlijk eigenaar is met bv. mijn broer, waarvan ik niet 100% zeker weet of die menselijkheid boven geld verkiest.
Onze geld (is tot de uitslag van die rechtzaak niet zoveel) staat allemaal op gezamenlijke rekeningen, dus dat zit wel prima. Ik stress hem alleen over het huis, en of mijn vriend hier kan blijven wonen mocht er iets gebeuren voordat we daadwerkelijk getrouwd zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of weet iemand hoe dit gefixt kan worden? Een testament van 400 euro voor tien maanden vind ik ook onzin. Ik kan me voorstellen dat dit iets waar mensen hier ook tegenaan lopen
Al moet ik dit misschien gewoon even bij onze adviseur neerleggen.
Noeps schreef:Doen jullie met het feest de drank op nacalculatie of afkoop? Wij zitten te rekenen, het omslagpunt waarbij afkoop voordeliger is ligt op 5 wijn, 8 fris of 8 flesjes bier per persoon, tussen 20.30-00.30. Voor de middag hebben we het al op nacalculatie gezet, maar nu ik zo zit te rekenen en de gastenlijst erbij pak, denk ik dat ook 's avonds op nacalculatie goedkoper is.