Trouwen in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:37

@sidera, ik heb wel eens een bruiloft gefotografeerd die georganiseerd was door https://trouweninhetbos.nl/ ze hebben meerdere locaties. Wie weet is het wat! Er werd daar toen in ieder geval aan alles gedacht, gaf veel sfeer!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:18

Omgeving Apeldoorn ben ik een aantal keer bij Hotel de Vries in Lunteren geweest, maar ik denk wel dat die onder de duurdere/bekende locaties valt.
De Brabantse hoeve in Volkel is een gezellige plek.
Leemerhoef in Waalre ook.
Soeterbeek 6 in Nuenen is een nog heel onbekende trouwlocatie, maar prachtig gelegen aan een park.

De rest van de mooie locaties die ik ken liggen nog verder van Apeldoorn af.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:31

heidiLOVER schreef:
@sidera, ik heb wel eens een bruiloft gefotografeerd die georganiseerd was door https://trouweninhetbos.nl/ ze hebben meerdere locaties. Wie weet is het wat! Er werd daar toen in ieder geval aan alles gedacht, gaf veel sfeer!

Was die website inderdaad tegen gekomen maar die vind ik nog wel heel kostbaar icm met onze zeer moeilijke wensen haha.

We willen veel mensen uitnodigen en laten eten maar weinig geld uitgeven nu hebben we een kennis die cateraar is maar dan moet je nog een goedkope locatie vinden waar je wel een externe cateraar mag laten komen.

Ik ga iig kijken naar de suggesties!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:07

Weet die kennis misschien een geschikte locatie?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:55

Doen jullie met het feest de drank op nacalculatie of afkoop? Wij zitten te rekenen, het omslagpunt waarbij afkoop voordeliger is ligt op 5 wijn, 8 fris of 8 flesjes bier per persoon, tussen 20.30-00.30. Voor de middag hebben we het al op nacalculatie gezet, maar nu ik zo zit te rekenen en de gastenlijst erbij pak, denk ik dat ook 's avonds op nacalculatie goedkoper is.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:23

Noeps schreef:
Weet die kennis misschien een geschikte locatie?

Nee want die is net begonnen met catering bedrijf

en @Noeps, ik denk dat best een groot aantal mensen met de auto komen en daarom niet meer dan 2 alcoholische drankjes neemt. Goede kans idd dat nacalculatie goedkoper is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:50

Ik denk ook dat nacalculatie dan goedkoper is, als ze eerlijk bijhouden wat er gedronken wordt :P ik drink geen alcohol maar met frisdrank binnen zoveel uur kom ik denk ik ook max op 3 als het normale longdrink glazen zijn. Als ik het goed lees zijn het anders 2 flesjes bier of 2 cola per uur dat vind ik wel veel

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:36

Mag ik me ook melden?
29 december 2022 op romantische, intieme wijze ten huwelijk gevraagd en we gaan 2 juni 2023 trouwen!
We wachten nog op de offerte van onze voorkeurslocatie maar de foto en videograaf en Bruidstaart staan al wel vast. Ook de jurk is gekozen en besteld. Spannend allemaal en wat komt er veel bij kijken!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:09

Phylos schreef:
Mag ik me ook melden?
29 december 2022 op romantische, intieme wijze ten huwelijk gevraagd en we gaan 2 juni 2023 trouwen!
We wachten nog op de offerte van onze voorkeurslocatie maar de foto en videograaf en Bruidstaart staan al wel vast. Ook de jurk is gekozen en besteld. Spannend allemaal en wat komt er veel bij kijken!

Leuk zeg! Snel geregeld allemaal

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:28

Oh Phylos, jij bent hard gegaan in de planning! Leuk zeg, spannend ook als de locatie nog niet vast ligt. Maar dat komt vast goed!

Heeft iemand anders nog zoveel moeite om een goede fotoshoot locatie te vinden? Wij gaan trouwen in Slot Doddendael, maar willen van tevoren natuurlijk een fotoshoot doen. Het liefst op een locatie met veel groen en natuur. Ik kan alleen niet echt iets geschikts vinden. Wij komen hier oorspronkelijk ook niet uit de buurt, dus we kennen de omgeving niet echt goed. Iemand nog ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:45

Tussendoor: ik heb best wel een rare praktische vraag. Wij willen onze huwelijk dus verplaatsen naar het najaar.

Nu gingen wij vooral trouwen om praktische redenen, en ik heb daar nu een beetje stress van. Ik ben niet van plan het lootje te leggen. Maar zowel mijn vader als stiefvader waren zo snel dood dat ze geen tijd hadden om dingen te fixen en die waren ook niet op een leeftijd waarvan je het verwachtte. Daar plukken we nu hele wrange vruchten van want ik zit al twee jaar in een rechtzaak.

Anyway, tot ons huwelijk is mijn vriend dus niet mijn erfgenaam. Nu is hij wel de begunstigde van mijn overlijdensriscioverzekering omdat wij samen een koophuis hebben.
Maar: Ik ben best wel bang dat als ik for some reason ineens kom te overlijden de aankomende 10 maanden, dat mijn moeder of mijn broer mijn helft van ons huis erft en mijn vriend ineens gezamenlijk eigenaar is met bv. mijn broer, waarvan ik niet 100% zeker weet of die menselijkheid boven geld verkiest.

Onze geld (is tot de uitslag van die rechtzaak niet zoveel) staat allemaal op gezamenlijke rekeningen, dus dat zit wel prima. Ik stress hem alleen over het huis, en of mijn vriend hier kan blijven wonen mocht er iets gebeuren voordat we daadwerkelijk getrouwd zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of weet iemand hoe dit gefixt kan worden? Een testament van 400 euro voor tien maanden vind ik ook onzin := . Ik kan me voorstellen dat dit iets waar mensen hier ook tegenaan lopen :)) Al moet ik dit misschien gewoon even bij onze adviseur neerleggen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:27

Menino schreef:
Tussendoor: ik heb best wel een rare praktische vraag. Wij willen onze huwelijk dus verplaatsen naar het najaar.

Nu gingen wij vooral trouwen om praktische redenen, en ik heb daar nu een beetje stress van. Ik ben niet van plan het lootje te leggen. Maar zowel mijn vader als stiefvader waren zo snel dood dat ze geen tijd hadden om dingen te fixen en die waren ook niet op een leeftijd waarvan je het verwachtte. Daar plukken we nu hele wrange vruchten van want ik zit al twee jaar in een rechtzaak.

Anyway, tot ons huwelijk is mijn vriend dus niet mijn erfgenaam. Nu is hij wel de begunstigde van mijn overlijdensriscioverzekering omdat wij samen een koophuis hebben.
Maar: Ik ben best wel bang dat als ik for some reason ineens kom te overlijden de aankomende 10 maanden, dat mijn moeder of mijn broer mijn helft van ons huis erft en mijn vriend ineens gezamenlijk eigenaar is met bv. mijn broer, waarvan ik niet 100% zeker weet of die menselijkheid boven geld verkiest.

Onze geld (is tot de uitslag van die rechtzaak niet zoveel) staat allemaal op gezamenlijke rekeningen, dus dat zit wel prima. Ik stress hem alleen over het huis, en of mijn vriend hier kan blijven wonen mocht er iets gebeuren voordat we daadwerkelijk getrouwd zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of weet iemand hoe dit gefixt kan worden? Een testament van 400 euro voor tien maanden vind ik ook onzin := . Ik kan me voorstellen dat dit iets waar mensen hier ook tegenaan lopen :)) Al moet ik dit misschien gewoon even bij onze adviseur neerleggen.

Je hebt hier maar 3 opties voor
1. Samenlevingscontract en testament bij notaris (=duur)
2. Alvast geregistreerd partner worden zo snel mogelijk (= minder duur) en dat dan met je trouwen laten omzetten
3. Hard hopen dat je niet dood gaat de komende 10 maanden.

Al het andere is juridisch gezien niet echt dekkend.

Nu heb je wel de "mazzel" dat je partner dan de levensverzekering zou krijgen en in die zin dus je moeder/broer zou kunnen uitkopen. Uiteraard is dat niet wat je wil, mede daarom ga je ook trouwen over 10 maanden en dan is alles gefixt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:23

Je hoeft niet een heel samenlevingscontract op te stellen.
Je kunt ook een verblijvingsbeding opmaken.
Dan moeten jullie echter wel beide eigenaar zijn van de woning.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:25

Noeps schreef:
Doen jullie met het feest de drank op nacalculatie of afkoop? Wij zitten te rekenen, het omslagpunt waarbij afkoop voordeliger is ligt op 5 wijn, 8 fris of 8 flesjes bier per persoon, tussen 20.30-00.30. Voor de middag hebben we het al op nacalculatie gezet, maar nu ik zo zit te rekenen en de gastenlijst erbij pak, denk ik dat ook 's avonds op nacalculatie goedkoper is.

Wij doen het op afkoop maar bij ons wordt er sterke drank gedronken dus dan kwamen we goedkoper uit bij afkoop.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:23

Inmiddels is onze locatie ook geboekt. Waren heel enthousiast na het kijken zaterdag en de offerte viel mee dus gisteren besloten.
Drankjes doen wij nacalculatie dat is gunstiger.
Nu kunnen we de avondactiviteiten vastleggen en een babs regelen en vervolgens de invulling uitwerken. Volgende week afspraak met een bedrijf voor de decoratie.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:39

Heeft iemand tips voor het huren van een auto? Wij willen graag een oldtimer, maar bij ons in de buurt (Hellendoorn) zit niet zo veel

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:07

Wat is iedereen lekker aan het plannen! :wow:

Phylos: je gaat als een speer, lekker bezig :D geen tips voor een auto helaas.. Wij logeren (ook de nacht voor de bruiloft) in de prachtige B&B naast de locatie. Dus wij kunnen te voet O:)

Vorige week dinsdag hebben wij onze taart proeverij gehad bij Miruna's cakes! echt geweldig! (en lekker haha).
Onze hele bruiloft word vegan, en Miruna is zo geweldig dat ze alles vegan had voorbereid. Wij hebben vooral erg genoten, en meteen helemaal doorgegeven hoe onze taart eruit mag komen te zien :D blij!

Afbeelding

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 08:06

Wat leuk zo'n taartproeverij!

Wij overwegen ook om in de b&b van de locatie de huwelijksnacht door te brengen. De avond ervoor slaap ik bij mijn ouders en daar zal de firstlook zijn en eerste korte fotomoment met mijn paard. Daarna rijden we naar de echte fotoshoot locatie. Na een korte lunch, door naar de ceremonie. Voor al die momenten zouden we wel een trouwauto willen gebruiken

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 08:20

Ik kom ook gezellig meepraten :D wij trouwen 4,5,6 juli in Italië. Mijn man heeft zijn pak uitgezocht afgelopen weekend en nu alleen nog iets van leuke aankleding op de bruiloft en ben ik klaar :o

Wie nog een jurk moet uitkiezen kan ik WED2BE echt aanraden. Jurken tot max 800 euro en de mijne is echt gaaf al zeg ik het zelf :P

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:00

Ik volg jullie graag. Wat komen er veel leuke plannen en info voorbij! Wij gaan trouwen in de zomer van 2024, zijn plannen aan het maken, nog niets vastgelegd.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:54

Ik had zaterdag mijn vrijgezellenfeest! :D Was heel leuk! Ergens bij een mooie venue op het gras gezeten soort picnick idee, lekker eten, drinken, quiz over mij en mn vriend, sausage spelletjes, en 's avonds nog als afterparty naar de bar gegaan waar alle mannen waren haha.

Afbeelding

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 16:38

Ooh wat leuk! En vooral dat lekkere weer zo te zien, jaloers :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 08:17

Haha het weer was eigenlijk wel iets te veel van het goede, 36 graden! :') :oo Nu begint het ineens al wat meer dagen te regenen dus hoop echt dat het droog blijft op de bruiloft :=

Verder halen we deze vrijdag mijn ouders op van het vliegveld en begint het allemaal heel dichtbij te komen. Veel zin in, heb ze nu 16 maanden niet gezien en hebben een pittige tijd achter de rug. Heb in oktober een flinke operatie gehad en was moeilijk om m'n ouders niet om me heen te hebben. Fijn dat ze nu 2,5 week hier zijn.

@Escada wat bijzonder zeg in Italie, wauw! <3 Komen er familie en vrienden mee?
@_Hedi dat ziet er heerlijk uit zeg! Zijn vele gasten ook vegan?
@Phylos gefeliciteerd! Al best ver in de planning zie ik! :D

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:47

Er komen ongeveer 20 personen, vooral vrienden en een beetje familie. We hebben wel gezegd dat het echt oke is als iemand ervoor kiest niet naar Italië te reizen. Niemand moest zich verplicht voelen maar tot nu toe kijkt iedereen er juist naar uit en worden de kinderen bij iedereen thuis gelaten. De ouders willen even een paar dagen zuipen in Italië denk ik :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 21:02

Wij hebben een paar jaar terug ook een bruiloft in Italië gehad (broer van mijn man) en dat was zooooo leuk! Het halve vliegtuig zat vol met bekenden en elke B&B in het dorpje was bezet door de genodigden. Voor ons zou trouwen in het buitenland geen meerwaarde hebben gehad, maar ik vond het wel heel tof om mee te maken.

Laughterline, dat ziet eruit als een leuk vrijgezellenfeest! Inmiddels weer uitgebrakt? :D

Hier ben ik gestaag bezig met de voorbereidingen voor het feest. Heb inmiddels contact met een andere fotograaf, want de fotograaf die onze trouwdag heeft vastgelegd, blijft vasthouden aan de 8 uur fotografie cq een minimum omzet die hij op een dag in het hoogseizoen wil zien, ondanks dat we in coronatijd echt coulant zijn geweest en al veel bij hem hebben afgenomen. Het is zijn goed recht natuurlijk, maar daardoor gaan we wel kijken naar een andere. Verder staat de proefsessie voor haar & make-up gepland en moeten we eens gaan nadenken over de uitnodiging.