Hoe iemand leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:26

Captain schreef:
Ik wilde niet per se iemand met een paardenhobby. Mijn vriend is echter wel gek op alle dieren, dat was voor mij wel een harde eis. Hij vindt het leuk af en toe mee te gaan en te helpen met dingen. <3

Idem hier. Paarden zijn mijn ding, en dat hoeft niet perse ook zijn ding te zijn.
Zolang hij er maar mee kan leven dat het mijn ding is :D Hij snapt dat op reis gaan niet zo evident is voor mij, en dat zulke dingen echt geregeld moeten worden.

Natuurlijk moet hij in het algemeen wel een dierenvriend zijn - ik zou het maar raar vinden als iemand totaal niets van dieren moet weten denk ik :')

Hij gaat af en toe mee naar de paarden, en dat is fijn. Meer moet niet, het mag, maar het moet zeker niet.
Hij geeft de katten elke ochtend een snoepje, en verder neem ik alle zorg op me haha. Maar hij heeft er zeker wel een band mee (hoewel hij aan voortrekken doet, foei!).

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:35

Via werk :) ik wilde nooit een paardenman. Ik wilde ook liever niet iemand die in hetzelfde wereldje zat als ik qua werk, maar goed… je hebt het niet voor het uitkiezen soms :)

AmyJamess

Re: Hoe iemand leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:46

Ik heb mijn vriend via instagram leren kennen.
Ik ben ook geen uitgaans mens, nooit geweest.
Maar ik vind het wel leuk om af en toe naar het cafe te gaan.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:51

Nee zeker mee eens hoor superpony, ben heel erg van ieder z’n eigen keus, en sommige visies kunnen ook veranderen, alleen een partner staat zo dicht bij, en ik gruwel wel echt van vlees/vis zegmaar, dat komt er bij mij thuis gewoon niet in, dus dat moet wel gaan. En dierlijke producten zoals melk, ei ook liever zo min mogelijk, maar daar zou ik dan nog wel voor zo af en toe mee kunnen dealen mits biologisch.

Gewoon met vrienden, of als we uit eten zijn zal ik er nooit wat van zeggen, ieder z’n ding, want ik word ook graag in m’n waarde gelaten, maar een partner staat voor mij dan toch te dicht bij, dan moet je toch dag in dag uit gezamenlijk eten en voor elkaar koken, elkaar… zoenen… :+ iemand die dan een biefstuk kluiven als “normaal” ervaart, dat gaat gewoon niet matchen haha.
Alleen bijna iedereen word opgevoed met vleeseten en consumeren, dus een partner vinden die daar anders tegen aan kijkt maakt het zoekveld wel enorm klein, zeker als je niet van de online social media dating bent.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:01

Faelynn schreef:
Nee zeker mee eens hoor superpony, ben heel erg van ieder z’n eigen keus, en sommige visies kunnen ook veranderen, alleen een partner staat zo dicht bij, en ik gruwel wel echt van vlees/vis zegmaar, dat komt er bij mij thuis gewoon niet in, dus dat moet wel gaan. En dierlijke producten zoals melk, ei ook liever zo min mogelijk, maar daar zou ik dan nog wel voor zo af en toe mee kunnen dealen mits biologisch.

Gewoon met vrienden, of als we uit eten zijn zal ik er nooit wat van zeggen, ieder z’n ding, want ik word ook graag in m’n waarde gelaten, maar een partner staat voor mij dan toch te dicht bij, dan moet je toch dag in dag uit gezamenlijk eten en voor elkaar koken, elkaar… zoenen… :+ iemand die dan een biefstuk kluiven als “normaal” ervaart, dat gaat gewoon niet matchen haha.
Alleen bijna iedereen word opgevoed met vleeseten en consumeren, dus een partner vinden die daar anders tegen aan kijkt maakt het zoekveld wel enorm klein, zeker als je niet van de online social media dating bent.

Vroeger was ik bij de Vegetarische Jongerenvereniging en daar kwamen heel wat relaties uit voort! Want inderdaad is het moeilijk als fanatieke vegetarier met een echte vleeseter samen te wonen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:10

Die van mij at ook elke dag vlees en dronk veel melk.. een paar jaar later at hij bijna volledig plantaardig :)) Voor veel mensen is het gewoon zo normaal om vlees te eten dat ze er simpelweg nooit over na hebben gedacht om vegetariër te worden :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:13

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:16

Ik ben gescheiden toen ik 35 was. Ik dacht hetzelfde. Datingssites vond ik niks, weinig mannen bij mijn hobby’s en ze hadden ook vaak kinderen. Mijn partner heb ik leren kennen via Wordfeud ( jaja, het scrabble spelletje op de mobiel) Hij was mijn anonieme tegenspeler en zijn begonnen met chatten. Eerst op de Wordfeud en later op Whatsapp. Na twee weken in mijn vakantie naar de andere kant van het land gereden en nu zijn we al weer tien jaar samen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:32

8nnemiek schreef:
Die van mij at ook elke dag vlees en dronk veel melk.. een paar jaar later at hij bijna volledig plantaardig :)) Voor veel mensen is het gewoon zo normaal om vlees te eten dat ze er simpelweg nooit over na hebben gedacht om vegetariër te worden :=

Zolang er niet wordt samengewoond vind ik het niet zo hinderlijk want dan heeft ieder zijn eigen boodschappenmand en koelkast.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:42

Als je gelovig bent dan is een hele goede plek om een serieuze partner te vinden je eigen geloofsgemeenschap.Omdat je dan een aantal normen en waarden deelt wat de kans op een relatie met minder meningsverschillen groter maakt. Maar het gaat hier om de vraag van ts die niets over eventueel geloof gezegd heeft.Wat vind jij dan van de diverse datingprogramma's op de tv? Zoals First Dates enzo.Die zoeken dan iemand voor je die bij je zou passen,al vind ik dat er maar weinig succes bij geboekt wordt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:56

Muronia schreef:
Jullie zochten allemaal geen partner die ook in de paarden zit denk ik dan? Of kwam je die ook tegen op zo'n dating app? Dat zou voor mij echt een harde eis zijn namelijk.

Niet bewust gezocht, maar hij werkte bij de trainer waar ik mijn draver had staan. In de Drafsport lopen sowieso veel mannen rond :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:07

Ik heb mijn vent uit de klimhal gehaald, klimmen is dé perfecte manier van niet-daten :j Je kan elke keer met een wildvreemde 1 op 1 afspreken, samen sporten en elkaars lichaam van alle hoeken bekijken :+ klikt het dan is er meteen een prima reden om weer helemaal vrijblijvend af te spreken. En 90% bezoekers zijn mannelijk en lekker sportief, hoeveel mooier wil je het hebben :P

Eigenlijk is mijn enige harde eis dat mijn partner ook meteen mijn klimpartner moet willen zijn :) de rest inclusief paarden valt altijd wat voor te regelen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:31

Mijn partner gevonden op farmdate, of nouja hij mij :+

Alweer bijna 6 jaar samen en we hebben samen een kindje :)

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:56

Ik heb mijn vriend ontmoet op Happn en het blijkt ook nog dat hij paarden geweldig vind <3 <3 <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:11

Sastaic schreef:
Mijn partner gevonden op farmdate, of nouja hij mij :+

Alweer bijna 6 jaar samen en we hebben samen een kindje :)

Vroeger las ik wel eens het blad Boer en tuinder en daar stonden toen veel contactadvertenties in.Wel handig als je allebei wat hebt met het boerenbestaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:22

Je bedoelt het type advertentie:
„Nette boeren jongen met eigen bedrijf zoekt aantrekkelijke zorgzame vrouw om het huwelijk aan te gaan“?

Hier een paar leuke:
„Fortuin gewenst, maar niet noodzakelijk“ :D

https://indebuurt.nl/almelo/toen-in/tin ... ten~92790/

Ik weet dat je niet meer de jongste bent Anjali, maar een beetje met je tijd mee gaan mag wel :D
Tegenwoordig zijn zulke advertenties doorgaans verkapte betaalde sex sites (toevallig laatst nog eens doorheen gelezen voor de lol, alle 10 advertenties hadden hetzelfde telefoon nummer _O- )

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:23

Mijn vriend had ook niets met paarden op zich, vooral nog nooit een van dichtbij gezien haha. Maar van nature een enorme dierenliefhebber én ontzettend goed met dieren. Hij heeft me ontzettend gesteund in het kopen van een eigen paard toen we gingen samenwonen in een voor mij vreemde regio en ging trouw mee op vrije dagen. Nog steeds is hij gek op ons paard en gaat hij graag mee. Hij heeft jaren geleden ook leren rijden en we gaan nog wel eens samen rijden, maar hij vindt er omheen bezig zijn net zo leuk.
Dieren hebben een hele centrale plaats in ons leven samen en dat stukje is uit een tinderprofiel niet te halen. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:56

Sizzle schreef:
Ik weet dat je niet meer de jongste bent Anjali, maar een beetje met je tijd mee gaan mag wel :D

Daaraan, aan met je( leef)tijd meegaan, refererend de werkelljke wereld ervaring gisterenavond.
Een behendigheidsrace met autos van 25 jaar. Ik er met de oude rally-tuut heen,

Moeder van zoon was mee en zoals ik eerder schreef schiet dat flirten gelijk in beide voeten. Was irrelevant echter.
1. Was 35 jaar ouder dan de gemiddelde leeftijd van de andere inschrijvers.
2, Het parcours uitgezet op een stuk braakliggend terrein op een helling. Blijkbaar teveel uitdaging voor dames van meer dan de helft van mijn leeftijd :roll:

Was verder geweldige lol. Ook een tv team aanwezig voor een reportage op de regionale tv dus daar heb ik vast nog wel flirtlol van *D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:24

Sizzle schreef:
Je bedoelt het type advertentie:
„Nette boeren jongen met eigen bedrijf zoekt aantrekkelijke zorgzame vrouw om het huwelijk aan te gaan“?

Hier een paar leuke:
„Fortuin gewenst, maar niet noodzakelijk“ :D

https://indebuurt.nl/almelo/toen-in/tin ... ten~92790/

Tegenwoordig zijn zulke advertenties doorgaans verkapte betaalde sex sites (toevallig laatst nog eens doorheen gelezen voor de lol, alle 10 advertenties hadden hetzelfde telefoon nummer _O- )

Ik snap echt niet wat er mis was met de door jou gelinkte advertenties? In die tijd was er nog geen internet en eigenlijk vind ik dat ze serieuzer zijn dan wat er tegenwoordig op internet staat.Sexadvertenties weet ik niets van,die zullen er altijd wel zijn maar zijn meestal goed herkenbaar.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:33

Via Tinder!

Inmiddels 8 jaar samen, getrouwd en een kindje :)
Die harde eisen vind ik altijd een beetje raar... Wat niet is kan nog komen en wat wel is kan verdwijnen.
Mijn man wilde absoluut niet samen zijn met een paardenmeisje. Ik ben blij dat hij daarop teruggekomen is :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:40

anjali schreef:
In die tijd was er nog geen internet

Ahhhhh de 20ste eeuw. De tijd van échte sociale contacten _/-\o_ Toen racen nog gevaarlijker was dan sex ;)

Imo veroorzaken de virtuele contacten een verarming van echte sociale contacten in de werkelijke wereld.

Verder is het proces van internet daten een schot in de voeten van daters door de onrealistische lijst van must & wants welke de selectie piepklein maakt.
Daarbij is de wensenlijst nauwelijk representatief voor wat men écht zoekt/wil.
Resultaat; veel tijdverlies en hoog % kansloze kontakten.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:47

ik ben nu 49.
Eerste echte vriendje leren kennen in het cafe waar ik achter de bar stond.
Met deze gast zo'n 7 jaar verkering gehad. (En Amerikanen gek geworden, onthoud deze)

Toen het uitging en ik aan het verhuizen was kreeg in een ongeluk en belandde in het ziekenhuis. Collega's kwamen op visite en ik kreeg na een tijdje verkering met een van deze leuke collega's.
Van de letselschade uitkering kocht ik een amerikaan mbv de monteur die ik al kende van mijn 1e relatie.... ( deze ook onthouden)

Na een jaar of wat ging de relatie met de collega uit, 40 uur samen werken, weekends samen en gezeik over "moet je alweer naar die knol" en "ik vind je tattoos spuuglelijk" werd hem toch niet...

Afijn huisje gezocht en kreeg contact weer met mijn amerikanen monteur.... die was ook vrijgezel en toen werd het vrij gezellig samen. We zijn gaan samn wonen maar na 4 jaar kwamen we erachter dat we als 30 jaar elkaar kennen en dan toch meer broer/zus werden.... dus nu alweer 10 jaar vrijgezel...
Wel nog steeds goede vrienden....

En nu???? Geen idee hoe ik nu iemand moet ontmoeten.....
Via de kroeg ? Kom ik niet meer
Via het werk? nooit meer !!!!! teveel op elkaars lip
Via de amerikaan : mijn ex is nog steeds mijn beste maatje
Via de paarden: geen paard meer, kom op Arabierenshows en de keuze daar is veelal mannen uit het Oosten..... laat maar. Maar wieweet...

Een datingsite is niets voor mij.

Blijft over:
de amerikanen meetings waar we heenrijden
de paardenshows misschien..
ik zwem tegenwoordig , maar zonder bril zie ik niet of er wat leuks ronddobbert....

Vrees dat ik nog even alleen blijf..... HAHAHA...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:55

Huertecilla schreef:
anjali schreef:
In die tijd was er nog geen internet

Imo veroorzaken de virtuele contacten een verarming van echte sociale contacten in de werkelijke wereld.

Eens, in het dagelijks leven zie ik mensen om me heen enkel nog hele dagen op hun telefoon bezig, bang om een bericht van wie dan ook te missen of om vooral maar te delen welke boodschappen ze hebben gedaan ofzo......
Echter kan het wel degelijk wat toevoegen als je, zoals TS, wat minder mensen in het dagelijks leven tegenkomt. Apps al tinder, bumble en weet ik veel welke er tegenwoordig nog meer zijn kunnen helpend zijn om nieuwe contacten te leggen. Die moeten wat mij betreft daarna echter wel snel in 'real life' opgepakt worden, want zoals jij al eerder zei, zie je pas hoe iemand echt is als je deze ziet, spreekt en meemaakt.

Mijn man en ik kennen elkaar via tinder, waren een match, zijn de volgende dag een kop koffie gaan drinken, 3 dagen later nog een keer en zijn vanaf toen nooit meer uit elkaar geweest <3

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:22

ElCamino schreef:
Blijft over:

Op zich prima doch weej je bewust van twee valkuilen.
Het is een vrij kleine wereld en niet echt buiten je cirkel.
Met een ex erbij zend je voor anderen een ´bezet´ signaal uit.

Ga met die amerikaan naar een universeel klassieker evenementen zonder mannelijk gezelschap.
Stel je open en ´ontvankelijk´ op.
Nee, je zal niet gelijk door de liefde voor de rest van je leven opgepikt worden, maar ik wed dat je meer aanspraak hebt ;)

En dat is maar een voorbeeld uiteraard.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:29

ElCamino schreef:
ik ben nu 49.
Eerste echte vriendje leren kennen in het cafe waar ik achter de bar stond.
Met deze gast zo'n 7 jaar verkering gehad. (En Amerikanen gek geworden, onthoud deze)

Toen het uitging en ik aan het verhuizen was kreeg in een ongeluk en belandde in het ziekenhuis. Collega's kwamen op visite en ik kreeg na een tijdje verkering met een van deze leuke collega's.
Van de letselschade uitkering kocht ik een amerikaan mbv de monteur die ik al kende van mijn 1e relatie.... ( deze ook onthouden)

Na een jaar of wat ging de relatie met de collega uit, 40 uur samen werken, weekends samen en gezeik over "moet je alweer naar die knol" en "ik vind je tattoos spuuglelijk" werd hem toch niet...

Afijn huisje gezocht en kreeg contact weer met mijn amerikanen monteur.... die was ook vrijgezel en toen werd het vrij gezellig samen. We zijn gaan samn wonen maar na 4 jaar kwamen we erachter dat we als 30 jaar elkaar kennen en dan toch meer broer/zus werden.... dus nu alweer 10 jaar vrijgezel...
Wel nog steeds goede vrienden....

En nu???? Geen idee hoe ik nu iemand moet ontmoeten.....
Via de kroeg ? Kom ik niet meer
Via het werk? nooit meer !!!!! teveel op elkaars lip
Via de amerikaan : mijn ex is nog steeds mijn beste maatje
Via de paarden: geen paard meer, kom op Arabierenshows en de keuze daar is veelal mannen uit het Oosten..... laat maar. Maar wieweet...

Een datingsite is niets voor mij.

Blijft over:
ik zwem tegenwoordig , maar zonder bril zie ik niet of er wat leuks ronddobbert....

Vrees dat ik nog even alleen blijf..... HAHAHA...

Maar weet je wat het ook op onze leeftijd is? Als vrouwen sterk en onafhankelijk zijn, denken mensen toch ook wel snel dat iemand er niet meer voor open staat of zich wel redt.

En zeker bij een zelfstandige, sterke vrouw is het moeilijk om erop af te stappen.

Er lopen vast mannen rond met hetzelfde idee. Dat ze wel zouden willen, maar ook niet zomaar op iemand afstappen, of het gewoon een beetje hebben opgegeven.
Koppelen vinden mensen soms niet leuk, maar heel soms kunnen bekende om je heen net even dat zetje geven dat helpt om wel net die ene tegen te komen.

En soms is diegene dichterbij dan je denkt, maar kijk je er net langs.