moonsparkle schreef:Ik was niet lang geleden bij pearl jam en de mensen naast mij vroegen dus: komt er nog iemand zo bij je? Ik zeg: nee ik ben alleen. Hun: ben je echt helemaal alleen? Uuh ja.
Toen boden ze mij een biertje aan en zei ik dat ik geen alcohol drink. Hun: huh je drinkt geen alcohol
Maar ik stond wel als een van de eerste te dansen in het vak
Grappig, wij stonden bij PJ naast een meisje dat alleen was. Die hebben we ook een drankje aangeboden maar niet specifiek alcohol. Het enige wat ik moedig vond is dat het kind na de show in haar eentje naar Almere moest.
Ik ben gehandicapt na een ongeluk en ik krijg zo vaak de vraag “maar kunnen ze daar écht niks aan doen? Ze kunnen toch alles tegenwoordig”. Zelfs van directe naasten die de situatie kennen. Ik antwoord tegenwoordig maar dat als ze iemand weten die ruggenmerg lasser is ze mijn telefoonnummer mogen geven.

Bijbehorende vraag is “wil je een biertje of wijntje”. Nee, ik slik al jaren medicijnen waarbij ik geen alcohol mag drinken. Zelfs bij naaste familieleden wil dat kwartje niet vallen. “Drink je nooit alcohol dan” Eerder ging ik het uitleggen, tegenwoordig zeg ik dat ik me thuis kacheltje lazarus zuip en alleen bij hun aan partypoopen doe.