Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:59

moonsparkle schreef:
Ik was niet lang geleden bij pearl jam en de mensen naast mij vroegen dus: komt er nog iemand zo bij je? Ik zeg: nee ik ben alleen. Hun: ben je echt helemaal alleen? Uuh ja.

Toen boden ze mij een biertje aan en zei ik dat ik geen alcohol drink. Hun: huh je drinkt geen alcohol :?

Maar ik stond wel als een van de eerste te dansen in het vak

Grappig, wij stonden bij PJ naast een meisje dat alleen was. Die hebben we ook een drankje aangeboden maar niet specifiek alcohol. Het enige wat ik moedig vond is dat het kind na de show in haar eentje naar Almere moest.

Ik ben gehandicapt na een ongeluk en ik krijg zo vaak de vraag “maar kunnen ze daar écht niks aan doen? Ze kunnen toch alles tegenwoordig”. Zelfs van directe naasten die de situatie kennen. Ik antwoord tegenwoordig maar dat als ze iemand weten die ruggenmerg lasser is ze mijn telefoonnummer mogen geven. :') Je kunt iets maar zo vaak uitleggen.

Bijbehorende vraag is “wil je een biertje of wijntje”. Nee, ik slik al jaren medicijnen waarbij ik geen alcohol mag drinken. Zelfs bij naaste familieleden wil dat kwartje niet vallen. “Drink je nooit alcohol dan” Eerder ging ik het uitleggen, tegenwoordig zeg ik dat ik me thuis kacheltje lazarus zuip en alleen bij hun aan partypoopen doe. }:)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:18

Tijdens een sollicitatiegesprek die ik voerde met een man die een collega zocht aan de telefoon: Heb je kinderen? Ach nee? Het is toch zo zonde dat je geen kinderen hebt, hoezo heb je geen kinderen, ik heb zelf een grote familie en veel kinderen en zo gezellig, mis je dat dan niet?

Of als mensen vragen heb je kinderen? Nee zeg ik dan. En dan vaak hoezo niet? Vind je dat niet erg?

Of als ik zeg dat ik alleen uit eten ben geweest. Echt? Durf je dat dan? Vind je dat niet erg?

Toen ik in het bos woonde; dat je daar durft te wonen, loop je dan ook door het bos heen, durf je dat wel? Uhm ja wonend met een tuin in het bos dan is dat gewoon je thuis hoor!

Directe familie die al jarenlang weet dat ik diverse systemische ziektes heb die progressief zijn en niet beter worden, en waar ik al jaren zeg veel bedlegerig te zijn,weinig te kunnen etc, goh hoe kan dat, dat je nu een gehandicaptenparkeerkaart hebt gekregen, waarom heb je dat eigenlijk gekregen?
Eerder de vraag hoezo ik dan niet gewoon bij de Kruidvat of in het ziekenhuis achter de balie kan werken als ik volledig ben afgekeurd want dan hoef je toch enkel maar te zitten hele dag en veelal koffie te drinken hele dag? Ehmmm ik ben 100 procent afgekeurd. Dan zou er een wonder moeten gebeuren.
En vervolgens horen ik, wij hopen dat nog steeds, dat er toch een wonder gebeurd!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 06-08-22 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:21

'Hoe hebben jullie seks?' is toch wel de fijnste. :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:27

upendo schreef:

Heb je een lesbische of homo relatie?
Wat dat is de enige reden die ik kan bedenken dat mensen die vraag stellen

Ohnee, als 1 van de 2 (of misschien wel beide) deels verlamd zijn ofzo..
Nevermind :P

Maar desondanks ben ik wel nieuwsgierig waarom mensen die vraag stellen, niet zozeer naar het antwoord op de vraag zelf :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 23:45

Tazzey schreef:
moonsparkle schreef:
Ik was niet lang geleden bij pearl jam en de mensen naast mij vroegen dus: komt er nog iemand zo bij je? Ik zeg: nee ik ben alleen. Hun: ben je echt helemaal alleen? Uuh ja.

Toen boden ze mij een biertje aan en zei ik dat ik geen alcohol drink. Hun: huh je drinkt geen alcohol :?

Maar ik stond wel als een van de eerste te dansen in het vak

Grappig, wij stonden bij PJ naast een meisje dat alleen was. Die hebben we ook een drankje aangeboden maar niet specifiek alcohol. Het enige wat ik moedig vond is dat het kind na de show in haar eentje naar Almere moest.

Ik ben gehandicapt na een ongeluk en ik krijg zo vaak de vraag “maar kunnen ze daar écht niks aan doen? Ze kunnen toch alles tegenwoordig”. Zelfs van directe naasten die de situatie kennen. Ik antwoord tegenwoordig maar dat als ze iemand weten die ruggenmerg lasser is ze mijn telefoonnummer mogen geven. :') Je kunt iets maar zo vaak uitleggen.

Bijbehorende vraag is “wil je een biertje of wijntje”. Nee, ik slik al jaren medicijnen waarbij ik geen alcohol mag drinken. Zelfs bij naaste familieleden wil dat kwartje niet vallen. “Drink je nooit alcohol dan” Eerder ging ik het uitleggen, tegenwoordig zeg ik dat ik me thuis kacheltje lazarus zuip en alleen bij hun aan partypoopen doe. }:)

@tazzey dat is wel heel toevallig want ik kom ook uit Almere :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 02:49

Een vreemde vrouw in de supermarkt vorige week vrijdag, ze keek zo de kinderwagen in, gaf een klopje op mijn schouder en zei “aagh wat een kleintje, zeker een week of 5 a 6 oud?”.
Dus ik zo, “ja hij is zeker nog klein, maar morgen 4 weken.”
Die mevrouw: “ohja nou wat een schatje, het is wel ook echt een jongetje om te zien.” *ik zie op dat moment die vrouw mijn lichaam bekijken*: “Je geeft zeker borstvoeding? Wel te zien!”.
Waar ik nog met mijn bek vol tanden sta omdat ik niet weet wat ik moet zeggen, steekt die vrouw ineens haar hand uit mijn kinderwagen in, aait mijn zoon over zijn wang en zegt: “Je komt niks tekort schatje, je ziet er goed uit.”
:+

Het was vast lief bedoeld maar ik vond het niet op zijn plaats. :\
Normaal weet ik mijn mond wel open te trekken, maar het enige wat ik nog kon uitbrengen door de verbazing “nou ik moet even verder, fijne dag”. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 04:44

upendo schreef:

Ik zou dan toch vriendelijk verwijzen naar Google :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 06:12

"Waar haal je de tijd vandaan?"
" heb je daar tijd voor??"
"Heb jij ook nog een baan, en hoeveel werk je dan?"

Als ik weer eens iets heb bedacht om te maken (naaien of van hout) of als de jurkjes van mijn dames ter sprake komen (maak ok zelf).

En heb ik daar tijd voor? Nou eigenlijk niet, maar ik maak er tijd voor. Hobby's kosten nou eenmaal tijd. En naast een 32 urine werkweek, 2 jonge kinderen ( 2 en 3) heb ik gelukkig een leuke en lieve vent en hobby's die ik aan de keukentafel kan doen 's de meiden op bed liggen savonds.

Al moet ik wel zeggen: ik kan even geen peuter kookschortjes en kleuter gymtassen meer zien.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:12

Ik snap ook nooit zo goed waar mensen het vandaan halen dat het in de natuur zo gevaarlijk is om alleen te zijn. In de stad lopen er echt meer idioten rond, en de kans dat er verder niemand ingrijpt die iets ziet is ook best hoog. :')

Net een maand in mijn eentje door Denemarken en terug naar Nederland gefietst, ook zeer regelmatig de vraag gekregen of dat niet gevaarlijk of eng is. De enige 2 momenten dat ik me enigszins onveilig heb gevoeld waren de eerste 2 dagen toen ik vast zat op station Bremen om 9 uur s’avonds, daar liepen echt hele vage figuren rond en begon een dronken vrouw spontaan tegen me te blaffen en toen ik in Hamburg op de flixbus stond te wachten en een groepje mannen me meermaals lastig viel en probeerde aan te raken >;) en dan ben je omringd door mensen. Nee hoor, doe mij maar eindeloze natuur en amper iemand tegen komen. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:59

MyWishMax schreef:
Sowieso het verantwoorden of je wel echt ziek bent vind ik echt heel erg.

Dit inderdaad, zéker bij hulpverleners zelf die zouden beter moeten weten.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:08

Heb je kinderen? Nee, wel gehad maar ik heb ze opgegeten. Meestal is het dan wel klaar. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:11

Het is geen vraag maar meer een constatering en hij is bloed irritant.. mensen die je dan een poosje niet hebben gezien

"Meid wat ben je afgevallen! Nee? Niet? Ooh nou ik zag je gister en dacht jeeetje die is afgevallen, maar ja zal dan wel te maken hebben met welke kleding je aan hebt"

Los van t feit dat het nu inderdaad geen dikke winterjas is. Ik ben niet veel, zal ook nooit veel worden, en ja er zal vast eens een kilo meer of minder bij zijn. Maar halleluja. Ik accepteer mezelf, nu de rest van de wereld nog....
Zolang als ik leef al treiter gedrag over mn gewicht, houd t ooit op?

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:57

ben jij al 30? maar je bent zo klein! (1,57m...) dit zei een collega met wie ik voor het eerst werkte die avond. Een minuut of tien later was blijkbaar de harde realiteit tot hem doorgedrongen en riep hij verbaasd uit: "Maar dan groei jij niet meer!!!!

Jep...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:38

LvdO schreef:
ben jij al 30? maar je bent zo klein! (1,57m...) dit zei een collega met wie ik voor het eerst werkte die avond. Een minuut of tien later was blijkbaar de harde realiteit tot hem doorgedrongen en riep hij verbaasd uit: "Maar dan groei jij niet meer!!!!

Jep...

Ohja, de Ben jij echt al 30 :wow: ? vraag.

Ik zie er volgens mij redelijk conform kalenderleeftijd uit,
Maar ik studeer nog en dan ook nog een bijbaantje die voornamelijk door studenten gedaan wordt, waardoor de verwachting toch anders ligt :') . Ik kan redelijk viben met 18- en 19-jarigen hoewel ik het verschil echt wel merk (moet ze niet gaan vragen of ze een annuïteiten of lineaire hypotheek willen, of ze 9/11 nog herinneren en waarom zíj́ hun bloeiende kantoorcarrière hebben beëindigd) :D

Maar zij kennelijk niet.

Als dan de vraag komt "hoe oud ben je eigenlijk" worden er daarna toch altijd even wat blikken uitgewisseld :') .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:38

zonnebloem18 schreef:
Oh ja mijn man wordt altijd raar aangekeken als hij zegt dat hij allergisch is voor fruit. Technisch gezien heeft hij een intolerantie tegen fruitsuikers, maar dat snappen mensen al helemaal niet.

Ik snap dat wel :j ik kan juist niet tegen riet en bietsuiker, dingen als glucosestroop etc. Gewoon fruit gaat wel goed. Maar sommige mensen denken dan dat je meteen helemaal geen suikers mag. Dan kun je serieus bijna alleen nog water nemen. Mensen die er zelf nooit mee te maken hebben hebben geen idee ook hoe je een verpakking moet lezen. Denken ze dat ik het niet mag, want er zitten suikers in. Maar je moet niet naar de voedingswaarde kijken, maar naar de ingredientenlijst. Ik krijg daar trouwens ook heel vaak vragen over, als mensen voor het eerst horen dat je een voedselintolerantie hebt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:46

Vanaf het moment dat ik niet meer aan de tiet lag, kreeg ik warme thee in een fles. Ook heel handig als mijn moeder met mij op de fiets zat om warme handen te houden, want ik wilde nooit handschoenen aan (nog steeds niet). Tot de dag van vandaag drink ik ook eigenlijk alleen maar thee, heel zelden een beetje water (maar dan moeten de mussen wel bijna dood van het dak vallen). Geen alcohol of frisdrank, dus bij uiteten ook.... thee. Als wij een keer een andere gelegenheid bezoeken dan degene waar ze nog net niet onze voor- en achternaam kennen (hoewel... :D ), krijgen we steevast een verbaasde reactie: "Thee? Bedoelt u Icetea?". Zelfs als we er duidelijk "warme thee" bij zeggen. Om vervolgens met opgetrokken wenkbrauwen dan maar een kop hete thee te regelen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:01

Niet per se de vraag, maar wel de reactie op 'woon je samen of alleen?' vind ik altijd zo verwonderlijk. Als ik aangeef alleen te wonen hebben mensen altijd met je te doen ofzo. Nou ik ben echt niet zielig hoor, ik kan gaan en staan waar ik wil, en alles is van Bassie. Mensen die een partner nodig hebben om zich compleet te voelen, die vind ik pas zielig :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:35

Waarom drink jij geen alcohol?

Die vraag inderdaad wanneer ik aangeef geen alcohol te drinken.
Waarom wel!? >;) Geef mij gewoon mijn fristi en ik ben helemaal gelukkig.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:59

"Krijg je dan wel genoeg eiwit/B12 binnen?" (veganisme)

:roll: nee, ik ben al jaren deficient en daarom zie ik er zo gezond uit!

En, niet zozeer een vraag maar aaaltijd dezelfde opmerking "wat ben je lang!!"

Jeez, dat had ik nog niet door. (ben 1.80m)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:22

Mijn lieveling blijft:

"Je bent toch helemaal niet Pools?! "

Nou, in dat geval ben ik heel lelijk voorgelogen := _O-

Verder alle varianten van "kom je dan ECHT uit Polen?" (nee joh, eigenlijk niet, ik banketstaaf maar wat voor de lol :j ) "hoezo spreek je zo goed Nederlands?" (omdat :+ ) "wonen je ouders in Nederland?" (godzijdank niet zeg :') ).

Laten we nog "Drink je veel vodka?" niet vergeten, het is toch vanzelfsprekend - een dag zonder glasje vodka bij 't onbtijt is een dag niet geleefd }:)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:28

Suliko schreef:
Ik snap ook nooit zo goed waar mensen het vandaan halen dat het in de natuur zo gevaarlijk is om alleen te zijn. In de stad lopen er echt meer idioten rond, en de kans dat er verder niemand ingrijpt die iets ziet is ook best hoog. :')

Net een maand in mijn eentje door Denemarken en terug naar Nederland gefietst, ook zeer regelmatig de vraag gekregen of dat niet gevaarlijk of eng is. De enige 2 momenten dat ik me enigszins onveilig heb gevoeld waren de eerste 2 dagen toen ik vast zat op station Bremen om 9 uur s’avonds, daar liepen echt hele vage figuren rond en begon een dronken vrouw spontaan tegen me te blaffen en toen ik in Hamburg op de flixbus stond te wachten en een groepje mannen me meermaals lastig viel en probeerde aan te raken >;) en dan ben je omringd door mensen. Nee hoor, doe mij maar eindeloze natuur en amper iemand tegen komen. :')

Dit dus.
Gebeurd echt te vaak dat mensen vragen of het niet eng is alleen in het bos.

En mensen zijn vaak heel verbaasd over mijn leeftijd, schatten mij altijd zo'n ruime 10 jaar jonger.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:10

Ik moet mijn hele leven al mijn stamboom uitleggen. Dat is blijkbaar als je een kleurtje hebt. Sommige vragen gewoon direct hoe ik zo bruin kom, andere via een omweg. Waar ben je geboren? Utrechtse heuvelrug. Waar zijn je ouders geboren? Moeder in Utrecht, vader in Maastricht. En ja, daarna gaan ze gewoon naar de generatie ervoor! :')

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:11

Snippergroen schreef:
Niet per se de vraag, maar wel de reactie op 'woon je samen of alleen?' vind ik altijd zo verwonderlijk. Als ik aangeef alleen te wonen hebben mensen altijd met je te doen ofzo. Nou ik ben echt niet zielig hoor, ik kan gaan en staan waar ik wil, en alles is van Bassie. Mensen die een partner nodig hebben om zich compleet te voelen, die vind ik pas zielig :+

Oh ja ik herken dit ook zo!!

Ah wat sneu, nog niemand gevonden?

Nou eh... Ik wil er niemand bij! hahahaha

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:14

Waarom eet je geen kaas? Mis je dat dan niet?
Alsof iedereen kaas MOET eten. Ik vind het gewoon vies. Niks meer, niks minder.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:24

Als vegetariër: "kom je heen stoffen tekort dan?"

Nee, alleen ijzer, maar dat probleem had ik al jaren voordat ik vegetarisch ging eten.