Wil jij leven na de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil jij dat er leven is na de dood?

Ja
177 (47%)
Nee
172 (45%)
Ja indien: (toelichting in bericht)
26 (6%)

Totaal aantal stemmen: 375

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:55

De great reset….echt?
Geloof jij oprecht dat de messias naar de aarde komt nadat het vaccinatie paspoort ingevoerd is, of zit je een beetje in je vuistje te lachen?

Als dat echt jouw overtuiging is, vind ik dat uiteraard prima, maar ik vraag het me stiekum af of je niet gewoon wat zit te duwen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:57

Sizzle schreef:
De great reset….echt?
Geloof jij oprecht dat de messias naar de aarde komt nadat het vaccinatie paspoort ingevoerd is, of zit je een beetje in je vuistje te lachen?

Dit heeft niks met de Great reset te maken toch?
Dit is ‘gewoon’ het evangelie volgens de bijbel die er vanuit gaat dat Jezus terug zal keren.

Mungbean

Re: Wil jij leven na de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:58

Nee, daar begint het mee, iets verderop komt dan ineens de great reset er doorheen gevlochten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:00

Coloured schreef:
Ja, dat wil ik heel graag en ik geloof ook dat het zo is.
Ik geloof dat Jezus binnenkort terug komt en het Messiaanse Rijk zal aanbreken. En dat er dan vrede en gerechtigheid zal zijn. En dat er een nieuwe aarde zal komen waarop geen verdriet, dood en pijn meer zal zijn. Hoe eerder hoe beter! <3
Zou je dat ook graag willen? Meer info hierover zou je kunnen vinden op https://www.jezuskomtspoedig.nl

Maar wat als hij terug komt op aarde en ik kom te overlijden? Moet ik weer wachten...pijn zorgt er trouwens voor dat we ook niet per ongeluk onszelf erg verwonden of gelijk actie ondernemen als het wel zo is. Van mij mag pijn wel soms wat minder pijnlijk zijn met een minder pijnlijke waarschuwing zou ik ook weten dat ik me per ongeluk verbrand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:03

Sizzle schreef:
Nee, daar begint het mee, iets verderop komt dan ineens de great reset er doorheen gevlochten.

Je hebt gelijk. Ik dacht dat het gewoon bijbelteksten waren. Maar dit slaat inderdaad wel alles:
Na de opname van de Gemeente zal er een goede aanleiding zijn om het complete systeem te resetten. Dit wordt "The Great Reset" genoemd en hier wordt openlijk over gesproken. De gemaakte schulden van particuliere mensen zullen kwijtgescholden worden, mits u een digitaal vaccinatiepaspoort aan kunt tonen.

:') :') }:0

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:07

Sizzle schreef:
De great reset….echt?

Als dat echt jouw overtuiging is, vind ik dat uiteraard prima, maar ik vraag het me stiekum af of je niet gewoon wat zit te duwen.

Ik heb mij reactie iets aangepast omdat ik het te ingewikkeld vond worden voor de lezer.
Maar ik wil wel op je reactie reageren.

Ik geloof dat eerst de anti-christ zal komen in de derde tempel die in Israel gebouwd zal worden. Kijk maar op de site van het tempelinstituut. Alle voorbereidingen zijn er al klaar voor. https://templeinstitute.org/

Verder geloof ik in het Messiaanse rijk dat 1000 jaar zal duren volgens de bijbel. Dan zal Jezus zelf als Koning over de hele aarde regeren vanuit Jeruzalem. Geweldig lijkt me dat!
Laatst bijgewerkt door Coloured op 08-08-22 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:14

Ok, ieder zijn stroming uiteraard.
Heb je dan juist wel of niet zo‘n vaccinatiepaspoort nodig om binnen te komen, dat wordt me niet helemaal duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-08-22 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:15

Mij lijkt het iig niks. Dood is dood is prima wat mij betreft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:55

Sizzle schreef:
Heb je dan juist wel of niet zo‘n vaccinatiepaspoort nodig om binnen te komen, dat wordt me niet helemaal duidelijk.

Eens. Maar ik vind het wel luguber als zo’n stroming aan de oprit van een autosnelweg die bekend staat om de ongevallen een bordje zet met ‘u zal spoedig God ontmoeten.’

:\ nou….. Ik bereik liever de bestemming die ik in gedachten heb als het voor God hetzelfde is….

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 06:59

Coloured schreef:
Ja, dat wil ik heel graag en ik geloof ook dat het zo is.

Ik geloof dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt, waar vrede en recht zal zijn. En geen verdriet, pijn en dood meer.

Wat mij betreft: hoe eerder hoe beter!

Zou je dat ook graag willen? Meer info hierover zou je kunnen vinden op https://www.jezuskomtspoedig.nl

Ja zullen we dit gewoon even niet doen? Dank je wel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:03

Ik las 'je zus komt spoedig' en dacht, hoezo, ik heb haar dit weekend nog gezien _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:14

Sizzle schreef:

Met dat vaccinatiepaspoort worden al je schulden kwijtgescholden, dat lijkt me juist reden om te vaccineren.
Helaas heb ik mijn hypotheekschuld nog.

Op die site is theologisch wel heel wat aan te merken. Ik vind het zelf ook wel heel erg gestuurd op het onheil wat over ons komt en de boosheid in de wereld. Nou is er ook wel veel onheil en boosheid in de wereld, maar de kern van het christelijk geloof is juist de liefde van God en Jezus voor de mensen en het niet-veroordelende deel en de liefde die wij als mensen voor elkaar zouden moeten hebben. En dat mis ik in dat stuk.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:55

Nee hoor, laat mij maar dood. Ik hoef ook niet stokoud te worden en krom en kreupel te lopen.

Ik ben ook niet bang om dood te gaan, dus als het nog eerder gebeurt is dat helaas pindakaas maar dan is dat zo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:15

Ik hoop dat er iets heel moois is als je overlijd. Ik hoop mijn geliefde dierbaren weer te zien en mijn dieren die mij voor gingen. Ik hoop op een paradijs. Niet speciaal een nieuw leven als in een nieuw persoon
Ik kan me gewoon niet voorstellen dood dood is, zwart is, niks meer is. Er zit zoveel energie in je brein.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:46

verootjoo schreef:
Sizzle schreef:

verootjoo schreef:
Met dat vaccinatiepaspoort worden al je schulden kwijtgescholden, dat lijkt me juist reden om te vaccineren.
Helaas heb ik mijn hypotheekschuld nog.

Op die site is theologisch wel heel wat aan te merken. Ik vind het zelf ook wel heel erg gestuurd op het onheil wat over ons komt en de boosheid in de wereld. Nou is er ook wel veel onheil en boosheid in de wereld, maar de kern van het christelijk geloof is juist de liefde van God en Jezus voor de mensen en het niet-veroordelende deel en de liefde die wij als mensen voor elkaar zouden moeten hebben. En dat mis ik in dat stuk.

Eens. De tekst op deze website lijkt een samenraapsel te zijn van wat bijbelse teksten en eigen verzinsels die, voor zover ik de bijbel ken, niet op de bijbel gebaseerd zijn. Ik kan ook geen touw vastknopen aan deze redenatie, in ieder geval niet vanuit bijbels perspectief. Al is de boodschap, Gods koninkrijk is aanstaande en dat zal vrede brengen ook mijn boodschap. Je zou het een great reset kunnen noemen, maar niet in de termen zoals die nu gebruikelijk zijn.

Zo heeft de voorspelling in Daniel 9:25 (de 70 jaarweken profetie) geen betrekking op de wederkomst van Jezus als Messias (de gezalfde van God) maar op de eerste komst van de Messias. (Er is een eerste komst en een wederkomst).
Het boek Daniel geeft informatie waarmee vastgesteld kon worden wanneer Jezus gezalfd (oftewel aangesteld) zou worden als de Messias, of Christus. Daniël kreeg te horen: „Gij dient te weten en het inzicht te hebben dat er vanaf het uitgaan van het woord om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot op Messias de Leider, zeven weken, alsook tweeënzestig weken, zullen zijn. De bijbelschrijver Nehemia zegt dat het woord om de muren van Jeruzalem te herbouwen, uitging „in het twintigste jaar van Artaxerxes, de koning” (Nehemia 2:1, 5-8). Historici bevestigen dat het jaar 474 v.G.T. Artaxerxes’ eerste volledige regeringsjaar was. Het twintigste jaar van zijn regering was dus 455 v.G.T, het beginpunt van de profetie.
In de profetie wordt gesproken over „zeven weken, alsook tweeënzestig weken” — in totaal 69 weken. Verschillende bijbelvertalingen geven aan dat het hier niet om weken van zeven dagen gaat, maar om jaarweken. Elke week vertegenwoordigt dus zeven jaar. De joden uit de oudheid waren bekend met het idee van jaarweken of eenheden van zeven jaar. Zo hielden ze elk zevende jaar een sabbatjaar. De profetische 69 weken zijn dus 69 eenheden van 7 jaar, in totaal 483 jaar. Als we 483 jaar optellen bij het beginpunt van 455 v.G.T., komen we uit op het jaar 29 G.T. Het jaar waarin Jezus werd gedoopt en gezalfd, dus de Messias werd. Jezus werd 'afgesneden' in de dood in de 70e jaarweek (in 33 G.T). Dit is in overeenstemming met de geschiedenis over de loopbaan van Jezus op aarde, zoals we deze kennen.

De profetieën die de wederkomst van de Messias aangaan, vinden we in Lukas 21:24 Daar zei Jezus: „Jeruzalem zal door de natiën worden vertreden totdat de bestemde tijden der natiën [„de tijden der heidenen”, Statenvertaling] zijn vervuld.” Jeruzalem was de hoofdstad van de joodse natie geweest, de regeringszetel van de lijn van koningen uit het huis van koning David (Psalm 48:1, 2). Deze koningen zaten op Gods troon als vertegenwoordigers van God zelf (1 Kronieken 29:23). Jeruzalem was dus een symbool van Gods heerschappij.
In 607 v.G.T., toen Jeruzalem door de Babyloniërs werd ingenomen begon het "vertreden van Gods heerschappij". Er zat niemand meer op Gods troon”, en de lijn van koningen die van David afstamden, werd onderbroken (2 Koningen 25:1-26). De profetie in Ezechiel maakt duidelijk dat deze "tijden der heidenen" zouden eindigen op het moment dat degene die het wettelijke recht heeft op de kroon van David zou komen
Verwijder de tulband en zet af de kroon. . . . Ze zal stellig van niemand worden totdat hij komt die het wettelijke recht heeft, en ik moet het aan hem geven” (Ezechiël 21:26, 27). Degene die „het wettelijke recht heeft” op de kroon van David, is Christus Jezus (Lukas 1:32, 33). Het „vertreden” zou dus eindigen als Jezus, de Messias, koning werd.
Het boek Daniel 4:10-16 bevat aanwijzingen over de periode wanneer de "tijden der heidenen" zouden eindigen en de Messias als koning van Gods koninkrijk zou worden geïnstalleerd. Het gaat over een profetische droom van Nebukadnezar, de koning van Babylon. Hij zag een reusachtige boom die werd omgehakt. De stomp kon niet uitlopen omdat er een band van ijzer en een band van koper omheen werden gelegd. Een engel zei: „Laten er zeven tijden over hem voorbijgaan.”
In de bijbel beelden bomen vaak regeringsmacht af (Ezechiël 17:22-24; 31:2-5). Het omhakken van de symbolische boom kan dus logischerwijze afbeelden hoe Gods heerschappij, die vertegenwoordigd werd door de koningen in Jeruzalem, onderbroken zou worden. Voor de duur van 7 tijden.
In Openbaringen 12:6 en 14 vinden we meer informatie over de duur van een "tijd". Daar staat dat Tijd, tijden en een halve tijd (logischerwijze 3,5 tijd) gelijk is aan 1260 dagen. 7 tijden zouden dus gelijk zijn aan 2520 dagen. Maar 2520 dagen na de val van Jeruzalem hielden de heidense naties er niet mee op Gods heerschappij te „vertreden”. Deze profetie moet dus een veel langere periode beslaan.
Numeri 14:34 en Ezechiel 4:6: leert ons dat een bijbelse dag ook een jaar kan zijn.
Rekenen we 2520 jaar vanaf oktober 607 v G.T. komen we uit op oktober 1914. Op basis van deze chronologie zou op dat moment Jezus als koning in de hemel zijn gaan regeren en eindigde de "tijden der heidenen" en begon er een periode die in de bijbel de tijd van het einde wordt genoemd. Op de aarde brak de 1e wereldoorlog uit en werd de vrede voorgoed van de aarde weggenomen. Het was ook de tijd waarover Jezus sprak toen hij zijn discipelen tekenen gaf, waaraan zij zijn tegenwoordigheid zouden kunnen herkennen.
In de ene plaats na de andere oorlogen en berichten van oorlogen, voedseltekorten, pestilenties, aardbevingen, etc.
De Messias komt dus niet nog, maar is al gekomen (in 29 G.T) en zijn wederkomst in 1914 G.T.

Aan de installatie van de Messias in de hemel ging een oorlog vooraf. Een oorlog die we niet hebben kunnen zien, maar waarvan we de gevolgen nu dagelijks meemaken. In deze oorlog werd de hemel gereinigd van slechtheid, wat zoveel betekende dat Satan de Duivel (in de bijbel ook wel de grote draak genoemd en slang) en zijn volgelingen (demonen) werden verwijderd uit de hemel en naar de (omtrekken van) aarde werden verbannen. Om na nog maar een korte tijd te worden vernietigd. Satan de Duivel wordt ook de heerser van de wereld genoemd. Omdat hij toen hij Jezus probeerde te verleiden een daad van aanbidding voor hem te doen en hij hem alle koninkrijken van deze aarde aanbood, weten we ook dat hij de werkelijke heerser/eigenaar is van deze koninkrijken. Meer details staan in het boek Openbaring, waar „weeën” op aarde in verband gebracht worden met een oorlog in de hemel (Openbaring 12:7-12). Dit boek bevat ook profetieën over de aanloop naar Gods dag Armageddon, waarin hij ook de aarde zal reinigen van slechtheid en zijn koninkrijk ook over de aarde zal uitbreiden.
Over dit koninkrijk staat in Openbaring 21:4: En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer. 2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man. 3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn. 4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn.i De dingen van vroeger zijn voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw. Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar* en waar.
Het koninkrijk dat Jezus predikte en waar hij ons om leerde bidden in Matheus 6:9-13: Gij dan moet aldus bidden ’Onze Vader in de hemelen, uw naam worde geheiligd. [u]Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, alzo ook op aarde[/u]. zal dan eindelijk een feit zijn. Dit is dus heel goed nieuws voor ons.

God belooft ons ook een opstandig.
Sommige mensen worden opgewekt tot leven in de hemel om daar met Christus als koningen te regeren (2 Korinthiërs 5:1; Openbaring 5:9, 10). Deze opstanding betreft een beperkte groep gezalfden (144.000), die samen met de Messias Gods regering vormen. (Openbaring 7:4 en 14:1-3) De Bijbel noemt dit „de eerste opstanding” en „de vroegere opstanding” (Openbaring 20:6; Filippenzen 3:11). Deze opstandig gebeurt direct na de dood van deze gezalfden.
De latere opstanding zal tot leven op aarde zijn. Deze opstanding gebeurt pas na Gods oordeelsdag en betreft alle mensen (gevaccineerd of niet gevaccineerd :) )die voorafgaande aan Gods oordeelsdag zijn gestorven. Van alle mensen die een opstanding krijgen, zal de overgrote meerderheid dus op aarde leven (Psalm 37:29).
In de periode dat mensen zijn gestorven tot ze opgewekt worden is er..,, niets. Jezus vergeleek de dood met een slaap. Jezus heeft in zijn loopbaan op aarde al laten zien wat die opstanding inhoudt.

Ik heb vertrouwen in Gods belofte op basis van wat ik uit de bijbel heb geleerd. En de vervulling van profetieën die plaats hebben gevonden en nu plaatsvinden en voor iedereen met bijbelkennis goed zichtbaar zijn.

Mijn excuus voor het lange verhaal, maar ik probeer wat onderbouwing te geven voor wat ik geloof, want dat hangt natuurlijk wel samen met de vraag in dit topic "wil je leven na de dood"
Dus wil ik leven na de dood? Ja. Voor eeuwig en op een gereinigde aarde.

Om misverstanden te voorkomen: Dit is MIJN geloof en deze uitleg is niet bedoeld om jullie mijn geloof op wat voor manier ook op te dringen. Ik vind daarin zelf hoop voor een toekomst van vrede en veiligheid. En het biedt ook troost om de zekerheid te hebben dat ik gestorven geliefden weer terug zal zien, alhoewel het gemis op dit moment niet minder is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:52

Ik ben zelf Atheïst, maar toen mn broer overleed had onze zoon een gelovig meisje en sprak ook haar ouders. Het is wel mooi als je in "iets" gelooft, want ik zag wel dat het troost kan bieden en ik liep wel tegen dat niks aan.
Ik geloof nog steeds in dat niks, maar voor het verwerken is het fijn voor mensen dat ze in iets geloven en daar steun vandaan halen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:04

Moet dit allemaal? Ik vond het een interessant/luchtig topic maar het lijkt nu wel op een godsdienstig forum inmiddels :=
Ik snap dat het onderwerp daar wellicht wat aan raakt, maar dit is imo allemaal wel wat.. Nouja.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 13:13

Ja, dit is niet de bedoeling.
Vraag is WIL je dat er een leven is na de dood, ongeacht wat je gelooft.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:15

Ik geloof niet, maar het heeft echt wel met elkaar te maken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 13:19

superpony schreef:
Ik geloof niet, maar het heeft echt wel met elkaar te maken.

Wellicht, maar dat hoef je niet dusdanig te onderbouwen dat je door tekst heen hoeft te scrollen. :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:32

Het hele wat er na de dood is wordt goed gemarket door geloof natuurlijk :+ Volg deze levensovertuiging en je bent verzekerd van een fijne situatie nadat je dood gaat (alhoewel dat met reïncarnatie wel eens teleurstellend uit kan vallen, maar als je lief bent komt het wel goed met je)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:37

Captain schreef:
Ja, dit is niet de bedoeling.
Vraag is WIL je dat er een leven is na de dood, ongeacht wat je gelooft.

Het is zeker antwoord op de vraag. Ik wil graag dat er een leven is na de dood. Maar ik zou dat niet willen als ik geen hoop had dat dit leven op een gereinigde aarde zou zijn in een situatie van vrede en veiligheid.
Dan wordt mijn antwoord echt wel een andere. Het verhaal (ook al is het wat lang) is een onderbouwing van mijn antwoord. Je kunt in mijn situatie het antwoord dus niet los zien van wat ik geloof. En ik denk dat dat wel voor meer geldt.
Als reincarnatie terugkomen in dezelfde wereld van nu bijvoorbeeld, hoeft voor mij dan niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:53

Of er is niets, of het is totaal anders als we denken. En ja ik wil graag leven na de dood en ik heb er veel over nagedacht hoe het dan zou zitten.

Als je zo'n vraag stelt Captain, is het wel erg naïef dat je er alleen met een polletje van af zou kunnen komen. Daarvoor is de vraag te groot, te diep en te fundamenteel en wordt ook te verschillend beleefd door iedereen.

Reïncarnatie lijkt me het meest logische. Dit opdat mensen al hun mogelijkheden leren te ontwikkelen en uiteindelijk een soort van "goddelijke" zijn hebben. Als dat bereikt is, dan heb je wellicht de keuze om wel of niet meer te incarneren. Daar gaan denk ik, als ik naar mijn eigen kleine onvermogen kijk, nog heel wat levens over heen cq zijn er voor nodig.

Ik heb hier vanaf kind af aan al heel erg veel over nagedacht. Wat van de kansel kwam, daarvan "wist" ik dat het niet klopte, zo klein als ik al was. Een heel diep intuïtief gevoel. Dus ik geloof niet in een hemel of een hel waar wij naar toe gaan zoals in de bijbel is beschreven cq door onze gewone stervelingen fout is geïnterpreteerd. Dit zijn grote imaginaties om iets lastigs eenvoudig voor te stellen, denk ik en uiteindelijk is het veel ingewikkelder.

Ik denk dat er een wereld is met verschillende dimensies. Dus de wereld die wij nu zien en bv een wereld die wij nu niet kunnen zien. Als er al reïncarnatie is, dan is het in menselijke tijd begrip een lange tijd tussen de levens opdat alle ervaringen verwerkt kunnen worden, voordat je weer opnieuw in een ander tijdsbestek incarneert.
Ik denk dat als we dood zijn wellicht gaan ervaren zelf hoe anderen ons ervaren hebben. De hel of vagevuur kunnen dan grote imaginaties zijn dat je pijn ervaart die je anderen hebt aangedaan. De hemel kan dan zijn , de positieve ervaringen die je voelt als je bij wijze van spreke een "goed" mens bent geweest.
Dat vind ik persoonlijk een troostrijke gedachte dat bv echt slechte mensen die veel martelingen , geweld en dood hebben veroorzaakt en andere ellende→ op de een of andere manier daarvoor de rekening krijgen gepresenteerd na hun dood. Of dit ook echt zo is weet ik niet, maar voor mij zit daar iets logisch in. Zoals ook andersom met de hemel.

Ik geloof niet in een figuur dat dan god zou zijn. Dat vind ik raar. Ik geloof wel dat wij allemaal goddelijk kunnen worden als we ons scholen en al onze mogelijkheden gebruiken. Daar zal veel tijd over heen gaan. Wellicht dat Christus dat heeft ons proberen uit te leggen door met de grote imaginaties te komen van "de vader" en "de zoon → was hij zelf zei hij→ wij wellicht ook zonen en dochters?" en "de geest" → is dat iets in ons dat wij nog niet ontwikkeld hebben? Who knows ?

En wellicht is er helemaal niets. Dan maken we niets meer mee. Het is wat het is dan.

Die reïncarnatie gedachte vind ik leuker en logischer en is voor mij ook te verbinden met het geloof (de mensen riepen om de profeet Elia→ waarop Christus zei: "maar Elia is er, jullie hebben hem niet herkend" → had hij het toen over Johannes de Doper? Zou zo maar eens kunnen→ ik denk het van wel. Maar helaas weet niemand het zeker. Op die plek zou de reïncarnatie gedachte verstopt kunnen zijn. ????? Zijn gedachtes van een kind dat in de kerk en erna als meisje/ vrouw toen ik niet meer na de kerk ging haar gedachten over liet gaan......

Ik weet het natuurlijk niet zeker. Maar dat lijkt me het meest logische. Ook denk ik dat elk mens kan kiezen om het goede in ons zelf te ontwikkelen maar ook dus het slechte cq een combinatie. Elke dag nieuwe keuzes dus die we kunnen maken vanuit de lichamelijke mogelijkheden cq onmogelijkheden die we hebben gekregen bij onze geboortes cq later dmv ziektes.

HEt leven is vurukkuluk en licht en ook walchelijk en zwaar. En als je gezond bent is het leven al een stuk gemakkelijker te handelen. Dus we gaan het wel zien hoe het zit. MAAR als ik Hercule zou mogen terug zien en Chico (mijn paarden) dan zou ik dat heel erg fijn vinden, net als mensen waar ik van gehouden heb en nog <3 .

Ik heb het hele topic gelezen en ik vind de uiterst verschillende antwoorden leuk om te lezen zowel van niets, als .......noem maar op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:06

Qimm schreef:
Het hele wat er na de dood is wordt goed gemarket door geloof natuurlijk :+ Volg deze levensovertuiging en je bent verzekerd van een fijne situatie nadat je dood gaat (alhoewel dat met reïncarnatie wel eens teleurstellend uit kan vallen, maar als je lief bent komt het wel goed met je)

Niet perse. Ik ben niet gelovig maar denk wel dat er nog iets is na de dood.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:29

Ayasha schreef:
Qimm schreef:

Niet perse. Ik ben niet gelovig maar denk wel dat er nog iets is na de dood.

Dat sluit ik ook niet uit, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat geloof nou eenmaal een belangrijke rol speelt in (geloven in) het leven na de dood. Maar daarnaast zijn er ook niet-religieuze opvattingen.