Partner wil geen 2e kind

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:24

Neevoor2 schreef:
silvericathy schreef:
Nee is nee vind ik. Je man geeft duidelijk aan het absoluut niet te willen, en ik vind dat je dit moet accepteren.

Daarnaast... De man is altijd de zwakste partij.

Opmerkingen als: als hij geen tweede wilde had hij zich moeten laten helpen

En

Dat hij geen goede vader is dat hij zijn vrouw met twee kinderen achter laat.

Etcetera etcetera etcetera zoals dat tegenwoordig gaat in deze maatschappij, daar zal hij ook absoluut niet op zitten te wachten.

Bij scheiding trekt hij ook aan het kortste eind .... Want ja precies..wie mag er in de meeste gevallen alimentatie gaan betalen ....juist ja, de vader.

Daarnaast, zie je het al voor je....een regeling wanneer wie de kinderen heeft... Terwijl je man absoluut duidelijk geweest is geen tweede te willen. Denk je dat hij het dan ook nog eens leuk gaat vinden dat hij een aantal dagen de zorg voor beiden moet dragen.
Hoe denk je dat een tweede kind zich zal voelen als vader zegt: jij bent de reden van scheiden, ik heb jou nooit gewild maar mamma wilde perse een tweede kind. En nu mag ik ook nog eens opdraaien voor de kosten.



Uiteraard hoeft bovenstaande niet zo extreem uit te pakken.... Maar denk er eens over na .. stel dat, is dat wat je wilt.... Is een tweede kind echt zo belangrijk voor je?

En dan....stel dat je man bij zijn absolute standpunt blijft (NEE!!!). Ga je het dan stiekem doen? Is dat wat je wilt... Je man "naaien" met een kind dat hij absoluut niet wilt?
Ben je dan trots op jezelf?



Misschien is mijn post erg aanvallend, maar het is niet kwaad bedoeld. Puur bedoeld om je ogen te openen wat jouw keuze hierin teweeg zou kunnen brengen.

Ik heb diep respect voor jou man, die heel erg duidelijk aan de voorkant aangeeft geen tweede kind te willen... Er zijn genoeg mannen die hun mond dichthouden en pas als het te laat is gaan miepen en piepen dat ze het allemaal niet zo gewild hebben.


Je post zit vol met vooroordelen.
Ik heb al eerder aangegeven mijn man er niet in te luizen en dat onze dochter het allerbelangrijkste is.

Hij kan goed genoeg voor zichzelf opkomen dat hij geen 2e wil dus als het uiteindelijk uit zou lopen op een scheiding kan hij in dat geval ook wel voor zichzelf opkomen.

De alimentatie kwestie is hier niet aan de orde. We verdienen beiden evenveel. Niet dat dat verder relevant is in deze discussie.

Wat zou ik anders moeten zeggen tegen mijn kind als we zouden scheiden? Papa en mama zijn gescheiden omdat papa aan jou alleen al genoeg had terwijl mama nog wel een broertje of zusje voor je wilde? Beetje flauw hè. Je gaat toch niet tegen een 2e kind zeggen dat hij/zij de reden is van de scheiding. Tenminste; zo zijn wij niet.


Wat is daar flauw aan? Het is toch de waarheid? En "zo zijn wij niet" wordt in de meeste scheidingen toch erg snel vergeten.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:27

elnienjo schreef:
silvericathy schreef:
Ik begrijp dat jullie mijn post misschien aanvallend en onfatsoenlijk vinden.

Maar zelf heb ik het in mijn omgeving meermaals meegemaakt. Die vrouwen gaven ook duidelijk aan dat ze het niet stiekem zouden doen.

En goh... Opeens toch zwanger.

Daarom is mijn post ook niet kwaad bedoeld naar ts toe. Maar er lezen ook anderen mensen dit topic, of komen er toevallig bij terecht als ze iets opzoeken via google. En ja, dan vind ik persoonlijk dat ze mijn bericht mogen lezen ..en misschien opent het hun ogen. Misschien kan ik er voor anderen mannen iets mee verkomen. ;)

Daar heb ik wel ns een onderzoek over gelezen. Dat gebeurt onbewust dat vrouwen die graag een kind willen slordiger met anticonceptie omgaan en een ongelukje willen ze uiteraard niet laten aborteren.


Lekker boeiend, echt totaal niet relevant hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:27

Heb je het al wel eens goed kunnen hebben over waar zijn twijfel vandaan komt? Waarom hij van ja naar nee is gegaan? En dan gewoon hem zijn verhaal laten doen, zonder verwijten of zaken voor hem in te vullen. Gewoon zodat je weet hoe hij er nu precies in staat? En als hij dat lastig vind om te vertellen of hij het anders kan opschrijven? Gewoon zodat je hem wat beter kan snappen? En wie weet heeft hij gewoon wat meer tijd nodig. Zijn nee willen pushen naar een ja zal echter zeker de oplossing niet wezen.

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:31

silvericathy schreef:
Nee is nee vind ik. Je man geeft duidelijk aan het absoluut niet te willen, en ik vind dat je dit moet accepteren.

Daarnaast... De man is altijd de zwakste partij.

Opmerkingen als: als hij geen tweede wilde had hij zich moeten laten helpen

En

Dat hij geen goede vader is dat hij zijn vrouw met twee kinderen achter laat.

Etcetera etcetera etcetera zoals dat tegenwoordig gaat in deze maatschappij, daar zal hij ook absoluut niet op zitten te wachten.

Bij scheiding trekt hij ook aan het kortste eind .... Want ja precies..wie mag er in de meeste gevallen alimentatie gaan betalen ....juist ja, de vader.

Daarnaast, zie je het al voor je....een regeling wanneer wie de kinderen heeft... Terwijl je man absoluut duidelijk geweest is geen tweede te willen. Denk je dat hij het dan ook nog eens leuk gaat vinden dat hij een aantal dagen de zorg voor beiden moet dragen.
Hoe denk je dat een tweede kind zich zal voelen als vader zegt: jij bent de reden van scheiden, ik heb jou nooit gewild maar mamma wilde perse een tweede kind. En nu mag ik ook nog eens opdraaien voor de kosten.



Uiteraard hoeft bovenstaande niet zo extreem uit te pakken.... Maar denk er eens over na .. stel dat, is dat wat je wilt.... Is een tweede kind echt zo belangrijk voor je?

En dan....stel dat je man bij zijn absolute standpunt blijft (NEE!!!). Ga je het dan stiekem doen? Is dat wat je wilt... Je man "naaien" met een kind dat hij absoluut niet wilt?
Ben je dan trots op jezelf?



Misschien is mijn post erg aanvallend, maar het is niet kwaad bedoeld. Puur bedoeld om je ogen te openen wat jouw keuze hierin teweeg zou kunnen brengen.

Ik heb diep respect voor jou man, die heel erg duidelijk aan de voorkant aangeeft geen tweede kind te willen... Er zijn genoeg mannen die hun mond dichthouden en pas als het te laat is gaan miepen en piepen dat ze het allemaal niet zo gewild hebben.


Inderdaad, wees blij met wat je hebt.


en vergeet niet deze planeet is al overbevolkt

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:35

Als tweeling mama had ik geen keus, er kwamen er nu eenmaal 2 tegelijk.
Was het maar 1 kind geweest, dan heb ik ook sterk mijn twijfels of er wel een 2e was gekomen.
Je hebt met 2 kinderen echt geen moment rust....
Als 1 van de 2 even niet mee om boodschappen te doen bijvoorbeeld, merk ik pas hoeveel makkelijker 1 kind is. Het verschil tussen 1 en 2 is echt wel degelijk heftig hoor

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:37

Dani schreef:
Een kinderwens kan heel sterk zijn en als je partner dan gewoon 'nee' zegt zonder echt gesprek, dat zou mij ook pijn doen. Dat zou ik sowieso aankaarten TS. Want zijn zwijgen is nog weer een ander issue dan de kinderwens zelf. Je kunt hem niet overhalen en dat moet je ook niet willen, maar je mag wel verlangen dat hij openhartig wil praten en moeite doet voor zo'n gesprek. Voor jou is dit heel groot en belangrijk. En als het bij 1 kindje blijft ga jij een rouwproces door, daar heb je zijn steun ook bij nodig.

Neevoor2 schreef:
Ik weet niet wat mij zo intens drijft in de wens voor een 2e.

Die wens is er niet vanwege logische argumenten, het is er gewoon. Daar valt niks aan te 'weten', denk ik. Direct na de geboorte van mijn 1e wist ik zeker dat ik nog een kindje wilde. Na de 2e had ik dat niet. Een 3e zou gerust welkom zijn maar het hoeft niet, het is goed zo. Dat gevoel is echt anders.


Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Ik vind 'tel je zegeningen' eerlijk gezegd ook zo'n dooddoener. Net zo goed dat je man niet gedwongen kan worden om voor een tweede te gaan, vind ik dat voor jou niet zomaar de keuze gemaakt mag worden dat het bij één blijft. Wij verwachten in december onze derde (en daar blijft het echt bij). En alhoewel mijn wens destijds voor een tweede niet zo ontzettend sterk was als die van jou, was het voor mij geen optie om ons eerste kind bewust enigskind te laten. Ik vind het zo enorm waardevol om met een broer of zus op te groeien (ook al begrijp ik dat niet iedereen daar zo over denkt). Als mijn man na de eerste ineens terug zou komen op de gezamenlijke wens om voor een tweede te gaan, zou ik dat ook niet of niet zo makkelijk kunnen accepteren. Ik hoop dat je man toch nog bereid is om voor relatie therapie te gaan. Als dit zijn besluit is, is hij je op zijn minst verschuldigd dat hij daarover met je in gesprek wil gaan. En dat er ruimte is voor jouw gevoelens. Vervolgens blijft het aan jou om te bepalen of je die wens op kunt geven of niet. Veel sterkte gewenst!

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:48

chevax schreef:
Ik kan me voorstellen dat het voor je gevoel erg moeilijk is.
Maar, als jij bij je man weggaat en je ontneemt kind 1 daarmee een "normaal" gezinsleven. hoe ga je dat dan later uitleggen aan dat kindje?

En is je wens nu niet ineens zo sterk omdat er een kans is dat het niet gebeurt? Geef het eerst eens tijd, laat hem wennen aan het vaderschap. Jij vult voor hem in dat zijn leven niet is veranderd, maar dat is je hoofd in het zand steken. Hoe makkelijk je kind ook is, je leven verandert.


Heftige reactie vind ik dit. Als TS besluit weg te gaan bij haar man omdat dit onderwerp zoveel invloed heeft op hun relatie, betekent dat absoluut niet dat zij haar kind een normaal gezinsleven ontneemt. Dat je dit durft te zeggen.. Veel andere reacties in dit topic vind ik ook heftig. Dat is de reden dat ik mij eerst niet eens in deze discussie wilde mengen. Maar een beetje respect voor en inlevingsvermogen in TS zou wel op zijn plaats zijn. Ik hoop dat je deze reacties een beetje naast je neer kunt leggen TS.
Laatst bijgewerkt door Noppes op 21-07-22 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

VogeltjeM

Berichten: 3769
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:49

Ik denk dat het belangrijk is om uit te zoomen van je kinderwens en de dynamiek tussen jullie onder de loep te nemen. Cru gezegd: geen van jullie tweeën lijkt zich bij dit onderwerp écht in de ander te verplaatsen. Jij betitelt zijn gevoel als onzin ("hij heeft gelegenheid genoeg om zijn ding te doen!") maar hij blokkeert jou ook volledig door het af te kappen zonder verdere uitleg. Bij een kwestie die zo beladen is, is het nodig dat beide partijen zich in ieder geval gehoord en gezien kunnen voelen. Pas dan kan er een vruchtbaar (oké pun intended :)) ) gesprek ontstaan.

Ik vind de opmerkingen over "wees blij met je ene kind" ongepast, omdat de wens voor een 2e of 3e net zo sterk kan zijn als voor een 1e. Dat staat los van hoe blij je bent met de 1e.

Wat ik stiekem wel echt denk, is dat het voor een kind wel een absolute must is om gewenst te zijn door beide ouders. Zo niet, dan voelen kinderen dat altijd.

Zorg dat je samen echt in gesprek kunt komen door je in elkaars gevoel en beleving te verdiepen (met of zonder hulp). Hoe is het voor hem dat hij jou je allergrootste droom ontneemt? Hoe is het voor jou dat hij zich waarschijnlijk alles behalve begrepen en gezien voelt door jou?

VogeltjeM

Berichten: 3769
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:52

Trouwens nog een stukje eigen ervaring: ik vond de overgang van 0 naar 1 persoonlijk heftiger dan van 1 naar 2. Dat komt omdat onze 2e echt 100x makkelijker is dan haar broertje. En ik heb echt mijn levensstijl moeten aanpassen voor mijn 1e kind. Ervóór was ik eigenlijk altijd van alles aan het doen dat met baby ineens bijna niet meer ging. De 2e ging gewoon mee in ons al helemaal aangepaste leven :+ Maar ik merk wel hoe pittig het is, het is écht 1 + 1 = 11 ofzo qua beleving.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:01

Ik vond 1 naar 2 dan weer veel heftiger. Ik vind babies gewoon heel pittig en bij de eerste kon ik daar mijn hele focus op leggen als het even lastig was terwijl je bij nr 2 je toch in 2en moet delen.

Verder sluit ik me aan bij Vogeltje. Het onderwerp is al heel moeilijk, maar jullie dynamiek knelt ook nog.

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:02

Ik lees dat je geen kind nog geen 2 is. Wat ik zou doen (en ook heb gedaan toen wij zelf deze discussie hadden): duidelijk benoemd dat ik het echt heel erg intens graag wil. Dat er voor mij nog een gat in ons gezin zit.
Daarna een termijn afgesproken dat we het zouden laten rusten en van ons gezin zouden genieten. Daarna hebben we het gezamenlijk weer besproken. Toen hebben we samen een termijn afgesproken waarop we weer zouden gaan proberen.
Mijn man had tijd nodig om alles een plek te geven en zijn draai te vinden. Geen garantie dat dit bij jou ook gaat gebeuren, maar door te pushen gaat hij sowieso niet van mening veranderen. Juist door ruimte en tijd te krijgen heb je kans dat hij nog verandert van mening.
Verandert hij niet van mening.. dan heb je dezelfde situatie als nu. Dus je verliest er niets mee.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:09

Ik denk juist dat man prima voor zichzelf weet waarom hij eentje genoeg vindt. Zichzelf laten steriliseren zorgt sneller voor rust in deze kwestie want zolang hij dat niet doet kan TO het niet achter zich laten.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:11

elnienjo schreef:
Ik denk juist dat man prima voor zichzelf weet waarom hij eentje genoeg vindt. Zichzelf laten steriliseren zorgt sneller voor rust in deze kwestie want zolang hij dat niet doet kan TO het niet achter zich laten.


Hoe weet je dat?

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:13

elnienjo schreef:
Ik denk juist dat man prima voor zichzelf weet waarom hij eentje genoeg vindt. Zichzelf laten steriliseren zorgt sneller voor rust in deze kwestie want zolang hij dat niet doet kan TO het niet achter zich laten.


Besef je wel wat je schrijft? Dit zou voor mij de reden zijn om per direct bij mijn man te vertrekken. Zo ga je niet met elkaar om. Even los van of hij bij zijn besluit blijft of niet.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:14

Noppes schreef:
elnienjo schreef:
Ik denk juist dat man prima voor zichzelf weet waarom hij eentje genoeg vindt. Zichzelf laten steriliseren zorgt sneller voor rust in deze kwestie want zolang hij dat niet doet kan TO het niet achter zich laten.


Besef je wel wat je schrijft? Dit zou voor mij de reden zijn om per direct bij mijn man te vertrekken. Zo ga je niet met elkaar om. Even los van of hij bij zijn besluit blijft of niet.

Hoezo? Baas in eigen ballen toch? Een nee weegt altijd zwaarder dan een ja.
Denk wel dat therapie voor TO nuttig is om haar mans standpunt beter te leren begrijpen.

VogeltjeM

Berichten: 3769
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:17

elnienjo schreef:
Hoezo? Baas in eigen ballen toch? Een nee weegt altijd zwaarder dan een ja.
Denk wel dat therapie voor TO nuttig is om haar mans standpunt beter te leren begrijpen.


Omdat je hiermee voorbij gaat aan ieder emotioneel-wederkerig aspect dat aanwezig is in een gezonde relatie. En het lost TS haar dilemma of het probleem in de relatie niet op, maar creëert er eentje bij.

Baas in eigen ballen _O- dat is wel een goede, die ga ik onthouden!

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:19

Noppes schreef:
elnienjo schreef:
Ik denk juist dat man prima voor zichzelf weet waarom hij eentje genoeg vindt. Zichzelf laten steriliseren zorgt sneller voor rust in deze kwestie want zolang hij dat niet doet kan TO het niet achter zich laten.


Besef je wel wat je schrijft? Dit zou voor mij de reden zijn om per direct bij mijn man te vertrekken. Zo ga je niet met elkaar om. Even los van of hij bij zijn besluit blijft of niet.

Hoezo? Baas in eigen ballen toch? Een nee weegt altijd zwaarder dan een ja.
Denk wel dat therapie voor TO nuttig is om haar mans standpunt beter te leren begrijpen.[/quote]

Natuurlijk is dat zijn keuze. Dat stel ik nergens ter discussie. Maar de reden van de sterilisatie zou nooit mogen zijn zodat de partner het dan makkelijker kan loslaten. Dat is wreed en geen basis voor een goede relatie.

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:23

elnienjo schreef:
Noppes schreef:

Besef je wel wat je schrijft? Dit zou voor mij de reden zijn om per direct bij mijn man te vertrekken. Zo ga je niet met elkaar om. Even los van of hij bij zijn besluit blijft of niet.

Hoezo? Baas in eigen ballen toch? Een nee weegt altijd zwaarder dan een ja.
Denk wel dat therapie voor TO nuttig is om haar mans standpunt beter te leren begrijpen.


Ik vind hier ook wat van hoor.. Als een vrouw ongewenst zwanger wordt, dan moet zij het recht hebben om de foetus weg te laten halen. (Waar ik absoluut achter sta.)

Maar als een man geen kind (meer) wil hebben, mag hij dit zelf niet voorkomen?

Wat een kromme beredenatie.. Hier vind ik "baas in eigen ballen" heel toepasselijk..

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:24

Noppes schreef:
chevax schreef:
Ik kan me voorstellen dat het voor je gevoel erg moeilijk is.
Maar, als jij bij je man weggaat en je ontneemt kind 1 daarmee een "normaal" gezinsleven. hoe ga je dat dan later uitleggen aan dat kindje?

En is je wens nu niet ineens zo sterk omdat er een kans is dat het niet gebeurt? Geef het eerst eens tijd, laat hem wennen aan het vaderschap. Jij vult voor hem in dat zijn leven niet is veranderd, maar dat is je hoofd in het zand steken. Hoe makkelijk je kind ook is, je leven verandert.


Heftige reactie vind ik dit. Als TS besluit weg te gaan bij haar man omdat dit onderwerp zoveel invloed heeft op hun relatie, betekent dat absoluut niet dat zij haar kind een normaal gezinsleven ontneemt. Dat je dit durft te zeggen.. Veel andere reacties in dit topic vind ik ook heftig. Dat is de reden dat ik mij eerst niet eens in deze discussie wilde mengen. Maar een beetje respect voor en inlevingsvermogen in TS zou wel op zijn plaats zijn. Ik hoop dat je deze reacties een beetje naast je neer kunt leggen TS.


Ja, dat durf ik te zeggen. Als jij besluit bij je man (en de vader van je kind) weg te gaan, beslis je toch ook voor je kindje? Ik vind het heftig om voor je man te beslissen dat zijn leven niet is veranderd door de komst van een kind. TS kan er ook voor kiezen om het onderwerp nu even te laten rusten, hoe moeilijk dat gevoelsmatig ook is. Maar in deze situatie zal haar man echt niet ineens verheugd reageren en plots zeggen "we gaan ervoor". Niet alles is af te dwingen, hoe graag we dat soms ook willen. En als er hormonen en gevoelens meespelen, is het dubbel moeilijk. Maar ik vind het vreemd dat je mijn reactie vreemd vindt, maar niet rept over dat TS beslist voor haar man dat zijn leven niet is veranderd.

@TS, als mijn opmerking je kwetst, dan spijt me dat. Niet mijn opmerking, maar het feit dat je er misschien onbedoeld verdrietig door bent. Maar als je eenmaal een kind hebt/ouders bent, hebben jouw beslissingen altijd invloed op het leven van het kindje. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en er aan beide zijden geen overhaaste of ondoordachte beslissingen worden genomen.
Laatst bijgewerkt door chevax op 21-07-22 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:24

elnienjo schreef:
Noppes schreef:

Besef je wel wat je schrijft? Dit zou voor mij de reden zijn om per direct bij mijn man te vertrekken. Zo ga je niet met elkaar om. Even los van of hij bij zijn besluit blijft of niet.

Hoezo? Baas in eigen ballen toch? Een nee weegt altijd zwaarder dan een ja.
Denk wel dat therapie voor TO nuttig is om haar mans standpunt beter te leren begrijpen.


Ik vind hier ook wat van hoor.. Als een vrouw ongewenst zwanger wordt, dan moet zij het recht hebben om de foetus weg te laten halen. (Waar ik absoluut achter sta.)

Maar als een man geen kind (meer) wil hebben, mag hij dit zelf niet voorkomen?

Wat een kromme beredenatie.. Hier vind ik "baas in eigen ballen" heel toepasselijk..[/quote]

Dat trek ik ook niet in twijfel. Volledig mee eens. Maar niet met als reden dat de partner het dan makkelijker los kan laten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:26

Noppes schreef:
elnienjo schreef:
Ik denk juist dat man prima voor zichzelf weet waarom hij eentje genoeg vindt. Zichzelf laten steriliseren zorgt sneller voor rust in deze kwestie want zolang hij dat niet doet kan TO het niet achter zich laten.


Besef je wel wat je schrijft? Dit zou voor mij de reden zijn om per direct bij mijn man te vertrekken. Zo ga je niet met elkaar om. Even los van of hij bij zijn besluit blijft of niet.

Dus een man mag niet over zijn eigen lijf beslissen?
Als hij vindt dat hij zichzelf op die manier ‘veilig moet stellen’ kan ik alleen maar medelijden met hem hebben.

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:27

Nouja.. Ik vind van wel.. Anders blijft er altijd hoop.. En wanneer de hoop vervlogen is, kan er gezocht worden naar andere manieren om "vals te spelen"..

TS geeft aan dit zeker niet te doen en dat geloof ik in de basis ook wel.. Maar wanhoop doet rare dingen met je.. En een kat in 't nauw kan rare sprongen maken..

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:30

Ik begrijp niet waarom er in een topic over kinderwens mensen gaan reageren die zelf totaal geen kinderwens hebben.

Veel vrouwen hebben een diepgewortelde instinctieve drang tot kinderen krijgen, een wens voor een tweede kan net zo sterk zijn als de wens voor een eerste en door onze menselijke cognitieve vermogen het verdriet net zo groot als deze wens niet in vervulling kan gaan.

Wat een ongelooflijke moeilijke situatie, geen idee wat ik zelf zou doen. Iig blijven communiceren, en eventueel met z’n tweeen naar een psycholoog/coach om eea goed uit te kunnen spreken en je verdriet een plek te geven. Bedenk goed dat het afscheid nemen van zoiets groots ook een rouwproces is, waarin ontkenning, woede, vechten allemaal zijn plek nodig heeft.

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:32

Het is een discussieforum.. Dus ook mensen zonder kinderwens mogen reageren..

Iets wat in deze kwestie overigens juist wenselijk is, omdat haar man immers ook geen kind meer wil..

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:33

Misschien omdat wij (ik) prima kan begrijpen waarom echtegenoot er niet eentje bij wilt.

En als je op deze manier denkt kan je Bokt op slot gooien.
Iets niet hebben of willen hebben betekent niet dat de mening niet mee telt.