Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dani schreef:Ja in het Engels heet het sovereign citizens. Ze denken dat ze een groot geheim hebben ontrafeld en dat er allerlei loopholes zijn zodat rechters en de overheid niks over je te zeggen hebben als je precies de goede woorden gebruikt. En natuurlijk zegt de overheid dat het onzin is want ze willen niet dat iedereen erachter komt. Maar zij weten wel beter.
Ik vind het maar sneu, als iemand zich zo laat meesleuren in zulke idiote theorieën.
Ailill schreef:Ik zal misschien wel een lomp iemand zijn nu, maar ik mag toch aannemen dat de meeste mensen toch ten minste een stukje gezond verstand bezitten.
Ik bedoel werkelijk denken dat je 'recht' hebt op 1.5 miljoen?
Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Ailill schreef:Ik zal misschien wel een lomp iemand zijn nu, maar ik mag toch aannemen dat de meeste mensen toch ten minste een stukje gezond verstand bezitten.
Ailill schreef:Ik bedoel werkelijk denken dat je 'recht' hebt op 1.5 miljoen?
Cer schreef:Ik vraag me af of dat toch ook komt door het ontbreken van zorg, het missen van vangnetten (GGZ vermindering enzo) ..
Het is echt lastig om aan informatie te komen (en dat kan je als weldenkend iemand niet voor een ander bagataliseren) en het is heel makkelijk om aan verkeerde informatie te komen (want iedereen heeft recht van vrij spreken bijvoorbeeld en met internet is alles nog bereikbaarder geworden)
..
Cer schreef:Op zich vind ik dat best lastig om voor te stellen, of althans dat an sich nog wel, maar rationaal en logisch het verklaren? Dat vind ik een stuk lastiger.Ailill schreef:Ik zal misschien wel een lomp iemand zijn nu, maar ik mag toch aannemen dat de meeste mensen toch ten minste een stukje gezond verstand bezitten.
De meeste mensen wel … maar een aantal mensen niet . Althans “gezond” volgens een bepaalde standaard dan…
Je kunt je denk best voorstellen dat t voor een aantal mensen te ingewikkeld is allemaal?
Ook hoogopgeleide mensen menen dat bepaalde stellen niet dienen samen te wonen, laat staan te trouwen .. en dat lijkt mij iig volkomen normaal
Ailill schreef:Hmmm, ja, maar als je deze mensen niet gelooft, en ze mogelijk slaaf, schaap, volgeling of gehersenspoeld noemt. Dan jaag je deze mensen vanzelf de deur uit. En blijf je over met gelijk gestemden.En als mensen er dan zelf niet opkomen/worden meegetrokken door gelijkgestemden, dan zijn er toch ook externe personen aanwezig met een andere visie/wat invloed.
Vjestagirl schreef:Ailill schreef:Ik zal misschien wel een lomp iemand zijn nu, maar ik mag toch aannemen dat de meeste mensen toch ten minste een stukje gezond verstand bezitten.
Mensen denken ook werkelijk dat contrails in werkelijkheid chemtrails zijn, dat de aarde plat is, dat het koningshuis vol met pedofielen zit en kinderen laat verdwijnen, dat ze ontvoert zijn door aliens, dat artsen er niet zijn om je beter te maken, dat de wereld bestuurd wordt door lizzard people, dat er een Amerikaans marineschip van de ene naar de andere haven geteleporteerd is, dat het eten in de supermarkt ingespoten wordt met gif, dat Elvis niet dood is, dat er zoiets is als a new world order waarvan het hoofdkwartier onder Denver airport ligt, dat er vrijmetselaars zijn, dat de joden de wereldbevolking uit proberen te roeien, dat ze een stiekeme relatie hebben met een celeb die clues achterlaat in zijn/haar nummers en twitter berichten, dat Trump de verkiezingen gewonnen heeft, dat BigPharma probeert om alternatieve geneeswijzen te onderdrukken, dat Covid uit een lab komt, enz enz enz enz...
Dan vind ik geloven dat je een smak geld zou krijgen van de overheid eigenlijk nog niet eens zo'n hèle gekke.
Jenara schreef:Maar dat is dus prima om je eigen visie te hebben om het leven, maar op het moment dat wetenschappelijk jouw werkelijkheid of waarheid, niet 1 keer, maar 5 keer ontkracht wordt, moeten andere mensen dan nog naar jouw werkelijkheid en waarheid luisteren? Of mogen ze je dan terecht waanzinnig beginnen noemen en zich zorgen maken?
Jenara schreef:KNIP
Dus hier even een oproep: als je gaat googelen, als je opzoekwerk doet, check bronnen, ga terug naar de wetenschappelijke studies waarop artikels gebaseerd zijn, check of die onder de normen van peer-review zijn gepubliceerd en probeer ook te kijken of er geen foute interpretaties zijn gebeurd van wetenschappelijke data.