2 schoonzussen zwanger....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:49

maar maak dat mn baas maar eens duidelijk...
mn afdelingschef vind alles best(is zelf 25 en anti-schreeuwende kinderen en zeurende klanten) maar de baas en bedrijfsleier(vooral die Scheve mond ) zijn nogal gebrand op klantvriendelijkheid, wat er ook gebeurt

al heeft de baas van de winkel(helaas is hij er zelden, maar is wel de eigenaar, heeft nog een supermarkt) ooit een keer een jongen op zn hand getikt(lees:geslagen) die zat steeds met zn hand in de snoeppot te graaien en toen mn baas(zat ff achter de kassa niemand had door dat ie de baas was, was in het toeristen-seizoen) zei dat 1 snoepje genoeg was en dat kind tot 2x toe een hand vol snoep eruit graaide, kreeg ie de 3e keer een tik op zn hand, die vader trok mn baas aan zn stropdas achter de kassa vandaan en schreeuwde ik moet de baas zien, ok zei hij, daar sta je nu tegenover
en hij heeft ze zo de winkel uitgezet, zonder boodschappen, met de mededeling dat ze niet meer terug moesten komen Haha!

dus als t echt onredelijk is dan is de baas wel begripvol, maar mn bedrijfsleider is zo'n gruwelijke slijmbal bij klanten....als ie half zo goed was voor zn personeel als voor de klanten was ik al bij!

maargoed, off-topic Tong uitsteken

ik ga even onder de zonnebank, me alvast geestelijk voorbereiden op een middag in de winkel werken Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:04

Ik heb altijd zo'n hekel aan die vrouwen in de supermarkt met winkelwagen en krijsend kind in het zitje die met zijn 2en de gang blokkeren zodat jij met je mandje er NIET doorkan. Ipv dat ze thuis aan een kop thee roddelen doe ze het in het smalle gangetje Boos! Boos! .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:28

Lielle schreef:
nee joh, dat is juist leuk. Lekker vuil kijken en een voetje uitsteken Extreme duivel

Ohhhhhhhh Bloos!
Doe jij dat ook ?
Ik dacht dat ik de enige was, durfde het al niet te melden *LOL*

Ik ben dus ook een pootje-haker.
Niet bij brave kinderen, maar wel bij ettertjes die in de supermarkt met hun jolige karretje-met-vlaggetje al jengelend en snotterend tegen mijn hielen aanrijden.
Dan steek ik heel nonchalant m'n voet een beetje uit, en soms is het raak.
Ik weet van niks Bloos

Relly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:31

Prisca schreef:
Ik heb altijd zo'n hekel aan die vrouwen in de supermarkt met winkelwagen en krijsend kind in het zitje die met zijn 2en de gang blokkeren zodat jij met je mandje er NIET doorkan. Ipv dat ze thuis aan een kop thee roddelen doe ze het in het smalle gangetje Boos! Boos! .

Hierop het winkelcentrum is het ook altijd zo erg. Gaan vrouwen midden op het pad staan inclusief twee kanjers van kinderwagens. Boos!
Het is echt haast onmogelijk om daar langs te komen.
Of als ze met die klotekinderwagens tegen je enkels rijden! Ten eerste doet dat echt zeer en ten tweede kijken ze je aan of het jouw fout is tssss.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:37

ha, als ze met 2 personen het gangpad blokkeren om onzinnig te gaan staan kletsen Boos! roep ik altijd "pardon, mag ik even door want ik moet nog ander dingen hebben" ~~}> . Heb toch al vaak meegemaakt dat het dan snel afgelopen is met kletsen. Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:40

al snap ik ook wel dat het heel vervelend is met een zeurend kind te moeten winkelen. Laatst meegemaakt dat een moeder haar dochter niet meekreeg naar huis. Goed zei ze tegen haar dochter dan blijf je hier maar slapen. Zij stapte echt de winkel uit naar haar wagen. Kind liep huilend haar moeder achterna. Tjonge ik wist niet wat ik zag. Een beetje een onorthodoxe manier maar hij werkte wel.

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:52

Van die krijsende kinderen, dat is inderdaad enorm irritant. Maar ik erger me meer aan onverantwoordelijke moeders.

Ik was laatst in de supermarkt en daar liep echt zo'n peuter alleen rond te kuieren. Lekker in zichzelf brabbelend. Ze zag ergens een kratje op zijn kop staan (stond er denk ik nog van een kleine vakkenvuller) en daar klom ze bovenop. Maar het was nog echt zo'n peuter die zichzelf achterover laat vallen als ze gaat zitten. Dus ik zag het al helemaal voor me dat als ze weer van dat kratje af wilde, dat ze dan niet weer zou gaan zitten en er voorzichtig afklimmen, maar dat ze zichzelf dan gewoon op haar luierbillen zou laten vallen, of beter, waarschijnlijk met haar achterhoofd op de tegels. Ik bleef er dus maar naast staan. Dat kind leefde echt in haar eigen wereldje, die stond gezellig met de blikjes tomatenpuree te praten. Ik heb haar op een gegeven moment maar naast dat kratje gezet, want ik wilde zelf ook nog boodschappen doen en na 5 minuten ofzo kwam die moeder eindelijk haar kind eens zoeken. Die heb ik een vernietigende blik toegeworpen. Cool

Nog erger: ik woon in de stad en zie met grote regelmaat moeders door rood licht oversteken op onoverzichtelijke kruispunten. Maar dan wel met de kinderwagen voorop. Oh, die wijven kan ik echt wel wurgen. Als je zoiets doet, doe dat dan als je niet ook nog verantwoordelijk bent voor een ander leven.

Kinderen zijn tot daar aan toe, die kun ook niet heel erg kwalijk nemen dat ze zijn zoals ze zijn, maar ouders!!! Daar moest eens wat aan gedaan worden.
Laatst bijgewerkt door MargaV op 02-03-04 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:53

petraaken schreef:
al snap ik ook wel dat het heel vervelend is met een zeurend kind te moeten winkelen. Laatst meegemaakt dat een moeder haar dochter niet meekreeg naar huis. Goed zei ze tegen haar dochter dan blijf je hier maar slapen. Zij stapte echt de winkel uit naar haar wagen. Kind liep huilend haar moeder achterna. Tjonge ik wist niet wat ik zag. Een beetje een onorthodoxe manier maar hij werkte wel.

Volgens mij is dit de enige manier. Bloos! Redelijk praten met zo'n kind, daar bereik je niets mee. Ik heb dat moeders wel eens zien doen, maar de meeste kinderen worden daar nog hysterischer van.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 12:14

MargaV schreef:
Kinderen zijn tot daar aan toe, die kun ook niet heel erg kwalijk nemen dat ze zijn zoals ze zijn, maar ouders!!! Daar moest eens wat aan gedaan worden.

ben ik helemaal mee eens. De ouders zijn bij mij ook de grootste boosdoeners.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:17

die krijgen ook altijd een dodelijke blik als zu hun irritante kinderen niet even corrigeren!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:22

MargaV"]
[quote="petraaken schreef:

Volgens mij is dit de enige manier. Bloos! Redelijk praten met zo'n kind, daar bereik je niets mee. Ik heb dat moeders wel eens zien doen, maar de meeste kinderen worden daar nog hysterischer van.
[/quote]

Mhh zouden meer moeders moeten doen ipv ze zoethouders te beloven hem zo'n hekel aan dat omkopen. raar he dat het later met die kids mis gaat.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 02-03-04 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:26

Mijn moeder gaat bijna nooit meer mee om boodschappen sedert ik mijn rijbewijs heb en als ze dan eens mee is weet ze natuurlijk bijna geen enkel produkt meer staan en dat vind ik dan weer vervelend want het winkelen duurt dan nog langer dan anders. Maar laatst was ze eens mee en ze verbaasde zich echt hoe sommige ouders gewoon niet in de gaten hebben dat hun kinderen alles zaten te bepotelen van de verse groenten en fruit of gewoon uit de losse bakken met snoep zaten te eten.( uit deze bakken kan jezelf de gewenste hoeveelheid snoep afwegen).

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:27

De beste stuurlui staan nog altijd aan wal he? Knipoog

Ik heb helemaal niets met kinderen, behalve mijn eigen. Ik kan me er alleen niet zo druk om maken wanneer een krijsend kind zijn zin niet krijgt.
Leven en laten leven. Het zijn net kleine volwassenen hoor!

Relly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:32

MargaV schreef:
Dat kind leefde echt in haar eigen wereldje, die stond gezellig met de blikjes tomatenpuree te praten.

Hahaha *LOL* LOL

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:37

lis schreef:

Ik heb helemaal niets met kinderen, behalve mijn eigen. Ik kan me er alleen niet zo druk om maken wanneer een krijsend kind zijn zin niet krijgt.

Mhh geen kwestie van druk maken maar vind het gewoon irritant als een moeder d'r kind niet corrigeert en daardoor andere er last van hebben. Vooral in een winkel wanneer zo'n kind begint te krijsen als die zijn zin niet krijgt Boos! Boos! kan ik erg slecht tegen.

Hetzelfde heb ik met mensen en hun hond die overal poept. Zorg dat je het opruimt of je het je hond aanleerd aan de zijkant te doen. Of mensen die hun hond niet onder controle hebben en de mijne bijt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:39

lis schreef:

Per uitzondering zal ik eens proberen te kijken naar Palavra vanavond op TV1 (Belgische zender) Het gaat juist over opvoeden van kinderen. Het gaat het meest over of een tik op de billen gewenst is ja of nee en/of dialoog beter werkt. Ik weet niet hoor maar zie mezelf wel niet met een peuter of kleuter in dialoog gaan wat wel en niet mag. Ik vind nog steeds een tik op de billen is vaak effectiever dan het "nee, je mag dat niet doen schatje"

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 12:40

lis schreef:

Moet van 2 kanten komen he. Zij moeten me ook laten. En niet irriteren met hun gekrijs.
Diezelfde mensen die etters van kinderen hebben, zijn de eersten die zich beklagen over het wangedrag van anderen. Dat ze maar eens naar zichzelf kijken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:31

Heee gaat het nu doodvallen?. Jammer was juist zo leuk hihi.

Volgens mij zijn er best wat vrouwen die geen kinderen willen valt me wel op.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 13:41

ja hier wel ja. MAar als ik straks verhuis, kom ik in een kinderrijke regio. MAar ik kom wel buiten te wonen, omringd door weilanden en in de verte de bossen. Tenminste... als alles doorgaat.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:53

ik wil toch even opmerken dat de kindjes in de winkels ook wel een beetje verpest worden.... je kan niet langs de vleeswarenafdeling gaan of er wordt wel een plakje worst in de knuistjes van mn kids geduwd.... de jongste lust geen worst dus die smijt dat net zo hard weer weg....
De oudste lust graag worst en die weet precies dat ze het daar dus altijd krijgt.... en als ze dan een keer geen worstje krijgt, vraagt ze er netjes om Schijnheilig . hahah, tja, daar hebben jullie het zelf naar gemaakt Tong uitsteken . Ik zeg er meestal wel wat van hoor Bloos! .
Ik ben dan niet echt een strenge mama, maar jankende kinders in de winkel heb ik gelukkig nog nooit gehad.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:45

juval schreef:
:)* ik wil toch even opmerken dat de kindjes in de winkels ook wel een beetje verpest worden.... je kan niet langs de vleeswarenafdeling gaan of er wordt wel een plakje worst in de knuistjes van mn kids geduwd.... de jongste lust geen worst dus die smijt dat net zo hard weer weg....
De oudste lust graag worst en die weet precies dat ze het daar dus altijd krijgt.... en als ze dan een keer geen worstje krijgt, vraagt ze er netjes om Schijnheilig . hahah, tja, daar hebben jullie het zelf naar gemaakt Tong uitsteken . Ik zeg er meestal wel wat van hoor Bloos! .
Ik ben dan niet echt een strenge mama, maar jankende kinders in de winkel heb ik gelukkig nog nooit gehad.

tja, hierin heb je wel gelijk. Ik vind het daarom ook beter om eerst aan de moeder te vragen of het mag. Heb een moeder echt toch wel eens horen zeggen dat het beter was geen vleesje of snoepje te geven omdat ze korte tijd ervoor iets stouts gedaan had. Ik denk dat dat kind dat goed onthouden heeft want ze kroop bijna onder haar moeders rok van verlegenheid Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 16:49

ach, ik vind dit nog niet zo erg. Ik vind het veel erger als kinderen echt gaan lopen dreinen en die ouders ze gewoon negeren (want dat is de nieuwe trend in de hedendaagse opvoeding) maar de andere aanwezige mensen tot wanhoop gedreven worden door die herrie.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:11

juval schreef:
:)* ik wil toch even opmerken dat de kindjes in de winkels ook wel een beetje verpest worden.... je kan niet langs de vleeswarenafdeling gaan of er wordt wel een plakje worst in de knuistjes van mn kids geduwd.... de jongste lust geen worst dus die smijt dat net zo hard weer weg....

Sorry ik ben ook opgevoed met een stukje worst bij de slager een een stukje kaas bij de kaasboer (zelfs een wortel voor me pony bij de groenteboer). Beide hadden daar speciale kaas en worst voor. Ik zou het niet in me hooooooofd halen het op de grond te gooien dat doe je niet. Mijn moeder stond erbij en hield het in de gaten mocht ik het toch proberen kreeg ik echt wel FLINK straf en kreeg ik ook niets meer. Mijn grootste straf was geen hapje bij de winkel of buitenblijven als ik stout was.

Denk toch dat er anders opgevoed wordt als vroeger kinderen zijn veel sneller zelfstandig en zelf brutaal kom je weer op dat stukje normen en waarden.

Trouwens toen ik groot was gingen ze ermee door alleen kreeg de hond het nu. Zo leuk om te zien.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:04

Ach ik ben meestal niet in winkels als daar veel mamsen en kids ronddwalen, en ik begrijp ook best dat bij opvoeden soms ook een huilend gillend kind komt kijken. Van mij hoeven ze ze niet om te kopen met een snoepje om stil te zijn, liever niet zelfs! Ik vind de herrie vervelend (super gevoelig gehoor) maar als ik er zelf maar weg kan, nou ja. De moeders vinden het vaak zelf net zo erg, daar heb ik dan wel weer sympathie voor.
In restaurants vind ik het veel ergelijker, helemaal omdat het blijkbaar normaal is om de kroost los te laten lopen om bij andere tafels te bedelen en de staf onder de voeten te zitten. Grr. Neem een babysitter zeg...

Had laatst een discussie hier over dat mocht ik ooit gaan trouwen, en mocht mijn broer tegen die tijd al kinderen heben, er *geen* kinderen meedoen in de ceremonie (geen bloemenkoters of bruidsjonkertjes oid) en geen kinderen in de zaal die niet stil kunnen zijn. Was heel gemeen van mij om die dag gladjes te willen laten verlopen zonder hysterisch kleutergekrijs of uit de neus peuterende bruidsjonkertjes. Waarom hebben mensen nou het idee dat kinderen altijd en overal mee naartoe moeten kunnen?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:12

tsja we zijn verplicht om proefkaasjes etc neer te zetten, dat is landelijk bepaald door Schuitema(baas + leverancier C1000) maar als het er niets taat, dan zijn het altijd dezelfde kinderen die echt lomp een stukje kaas eisen

de kindere die het lief vragen en ook netjes dankjewel zeggen, daar ben ik nooit te beroerd voor om even wat nieuwe blokjes kaas te snijden, maar die andere Lips are sealed

zelfde als die moeders die albvast een zak broodjes in de winkel openmaken en hun kinderen ene broodje geven, hele winkel vol stukjes brood....

of mensen die alvast een worstenbroodje warm gemaakt willen hebben voor hun kind(per 4 verpakt, maken ze dan open, moeten wij t pakje weer dichtplakken en er 1 opwarmen, en ze zijn verbaasd als we geen servetjes erbij hebben...) en wij mogen geen nee zeggen van onze baas.....

maargoed, vandaag geen last gehad van vervelende kinderen Tong uitsteken