Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:23

Nee, ik vind t meer het zoveelste voorbeeld van de steeds egocentrisch wordende mens.
Geen respect en fatsoen meer en normen en waarden die als sneeuw voor de zon verdwijnen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:30

Trots op ons dan met 1 auto en op 2 mensen. Die ook nog eens op eigen kleine oprit/voortuin staat. *D

Maar goed gehandeld TS, hopelijk stopt het nu. Het is een irritant ding als mensen steeds voor je raam parkeren terwijl dit niet mag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:35

Ik heb van dit topic geleerd dat er best veel mensen zijn met een huis met een oprit :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 06:18

En dat voornamelijk mensen met meerdere auto's of bedrijfsbus vinden dat het allemaal maar moet kunnen en mensen niet moeten zeiken :D

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:07

Needje schreef:
En dat voornamelijk mensen met meerdere auto's of bedrijfsbus vinden dat het allemaal maar moet kunnen en mensen niet moeten zeiken :D

Nou inderdaad, ook mijn gedachte :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:42

Needje schreef:

Ja logisch toch, dat zijn over het algemeen de mensen die effectief werken en geen tijd hebben voor die onzin :D

Daarbij ‘meerdere auto’s’… elk van ons heeft er eentje, die ook elke dag nodig is. ‘T is niet dat iemand van ons ‘meerdere auto’s’ heeft.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:12

Trieste opmerking je eerste zin.
Verder: meerdere auto's per huis ja. Als je in een buurt woont waar er net 1 auto per huis plek is vind ik het idd redelijk aso als jij dood leuk jullie 4 auto's voor je huis plant zodat je buren geen plek hebben.
Maar zoals ik al aangaf. Jij denkt er anders over, juist omdat jullie meerdere auto's hebben. Preciés mijn punt dus. :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:14

Poekkie schreef:
Needje schreef:

Ja logisch toch, dat zijn over het algemeen de mensen die effectief werken en geen tijd hebben voor die onzin :D

Daarbij ‘meerdere auto’s’… elk van ons heeft er eentje, die ook elke dag nodig is. ‘T is niet dat iemand van ons ‘meerdere auto’s’ heeft.

Ik heb niet eens een rijbewijs. Goed om te weten dat ik dan blijkbaar nooit effectief heb gewerkt. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:15

Ik snap de opmerking ook niet helemaal :)). Ik werk wel, maar vind bedrijfsbusjes in woonwijken ook zwaar irritant, ik wil ze ook niet voor mijn huis, dan zie ik na een dag kantoor nog niks als ik naar buiten kijk :+.

Of nou ja, ik zie dan een bedrijfsnaam op een grote witte of gele bus.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:30

Poekie wat een onzin je eerste zin.

Wij hebben bewust een stuk tuin opgeofferd zodat er geparkeerd kan worden.
We hebben 2 auto die staat onder de carport.

Morgen komen er mensen voor het carportdak.
Mijn auto zou ik dan graag tijdelijk op een openbare plek willen parkeren.
Kunnen de werkmensen in onze tuin en onder de carport staan met hun bedrijfsbussen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:30

Ik zet mijn bestelauto graag bij ons zelf voor de deur, ik moet nogal eens spul in- of uitladen, het is dan fijn dat ik daar niet de halve straat mee door hoef.
Verder staat hij dan niet bij een ander voor de deur die zich er aan kan ergeren.

Een paar huizen verder woont iemand met een bouwbedrijf en die zet dus gerust en een grote bus en een vrachtwagen in de straat, ook wel een weekend op een willekeurige plek bij anderen voor het huis. En ja, ik erger er aan om steeds als ik naar buiten kijk tegen zo'n bus of vrachtwagen aan te kijken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:40

Ach ja, hier hetzelfde, maar wat doe je ertegen. Tegenover me woont een gezin met een miljoen kinderen, en állemaal in het bezit van een auto. Ze gooien er 2 op hun oprit, de werkbusjes zetten ze bij ons in de parkeervakken. Iets verderop woont een stukadoor. Hij zet zijn eigen bus altijd op zijn oprit, maar de busjes van zijn werknemers zet-ie ook graag bij ons. We hebben 8 plekken voor 12 huizen :'). Mijn buurman heeft een (klein werkbusje) als privéauto. Mijn schijtbuurman aan de andere kant heeft een oerlelijke camper uit het jaar nul die hij nogal graag showt en dus veel te vaak lelijk staat te zijn in de straat. Dus ja, ik sta altijd maar gewoon om de hoek en neem dat stukje lopen voor lief. Als ik niet voor 14u thuis ben, heb ik toch geen plek, dus ik ga altijd maar gewoon ervanuit dat er geen plek is, dan kan het alleen maar meevallen. Als ik boodschappen heb, parkeer ik 'm eventjes dubbel. En het uitzicht? Dan kijk ik wel bij de achterkant naar buiten :). Is sowieso een stuk gezelliger dan de straatkant.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:27

Dar zijn nu eenmaal de (kleine) problemen van leven in een grote stad. Teveel auto's en te weinig parkeerplaatsen.
Ook voor mensen met een werkbus

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:41

luuntje schreef:
Poekie wat een onzin je eerste zin.

Wij hebben bewust een stuk tuin opgeofferd zodat er geparkeerd kan worden.
We hebben 2 auto die staat onder de carport.

Morgen komen er mensen voor het carportdak.
Mijn auto zou ik dan graag tijdelijk op een openbare plek willen parkeren.
Kunnen de werkmensen in onze tuin en onder de carport staan met hun bedrijfsbussen.

Ik denk niet dat zoiets zelfs mogelijk is in een buurt met rijhuisjes… daar zijn geen tuinen of carports

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:49

Geen tuinen of carports in buurten met rijtjeswoningen? Wat vreemd? Bij ons wel

Afbeelding

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:00

Yv_ schreef:
Ach ja, hier hetzelfde, maar wat doe je ertegen.

*knip*

Als ik boodschappen heb, parkeer ik 'm eventjes dubbel.

Wij hebben onze woonkamer naar de eerste etage verplaatst :D begane grond is nu werkkamers en opslag. Voordeel is dat niemand meer inkijk heeft en we hoog boven de auto's uit zicht hebben!

Wij wonen ook hartje centrum in een grote stad. Als ik na vieren de straat in rijd is er zelden plek. Dus ik parkeer ook altijd even dubbel om uit te laden en ga daarna een parkeerplek zoeken.

Mijn moeder kan zich ook zo irriteren aan een grote bus voor de deur. Eerst dacht ik inderdaad wat zeurt ze, maar nu ik er een paar keer geweest ben terwijl de bus er stond begrijp ik haar wat beter. De bus neemt veel licht weg uit huis en je hebt inderdaad 0 uitzicht met zo'n ding. Niet dat je de hele dag naar buiten zit te kijken, maar af en toe iets zien is toch wel leuk. Dus nu iets meer begrip hiervoor.

Maar ik snap ook dat mensen met een bus hem kwijt moeten. Eerlijk zou zijn om hem een beetje te rouleren, dan is iedereen een keer een weekend zijn uitzicht kwijt :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:03

Afbeelding
Uh... ik heb echt een heel ander beeld van rijtjes huizen :')
ik woon duidelijk in een ander deel van NL

Als je je voorstelt dat de grijze opel een grote bedrijfsbus is... ja, dan heb je niet heel veel uitzicht meer..
Laatst bijgewerkt door Cer op 21-06-22 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:05

BiBiQ schreef:
Geen tuinen of carports in buurten met rijtjeswoningen? Wat vreemd? Bij ons wel

[ [url=m/3l7xoi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Maar je begrijpt vast dat ze uit gaat van het meest voorkomende.

Voordeel van wonen in niet de meest fantastische buurt.. hier altijd plek. Veel mensen hebben geen auto.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:07

Cer schreef:

Ik kom ook uit Ede..
Maar wij hadden echt geen oprit of iets. Ook niet de mogelijkheid om zoiets te creëren.
Helaas ook maar 1 parkeerplaats per huis dus altijd parkeer problemen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:09

Cer schreef:

Ik kan me dus zo slecht voorstellen dat een werkbus voor je huis zo’n probleem is.
Maar wij hebben een oprit voor de deur waar 1 of indien echt nodig 2 auto’s passen. En daarnaast; wij hebben onze keuken aan de voorkant. Toen bedacht ik me dat zo ongeveer iedereen die ik ken de keuken aan de voorkant / woonkamer bij de tuin heeft. En de enkeling die wel de woonkamer aan de voorkant heeft, heeft nog een voortuintje.
Daarom dus zo benieuwd hoe dat eruit ziet als je de woonkamer aan de voorkant hebt en daar strak op een werkbus. :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:12

Cer schreef:
[ [url=m/yohBWv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je je voorstelt dat de grijze opel een grote bedrijfsbus is... ja, dan heb je niet heel veel uitzicht meer..

Zo was het bij ons ook vroeger

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:13

Ik woon dan in Ede en het verschilt duidelijk per wijk hoe het parkeren is. Maar ook bij ons stond er continu een grote werkbus in ons hofje van een oudere man in een straatje verderop waar het parkeren dus moeilijk is.
Die man werkte 1 dag in de week nog tijdens zn pensioen. Dit terwijl wij toentertijd ook telkens weinig plek hadden op het erf. En 100 meter verderop zit een grote parkeerplaats.

Meneer gevraagd of hij niet daar kon parkeren, en dat heeft hij toen gedaan.

Als er alternatieven zijn voor zo'n bus, is dit natuurlijk altijd fijner zodat bewoners wel nog plek hebben om te parkeren.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:19

Maar voor mensen met een oprit is het ook niet zo,n probleem. Het wordt pas vervelend als je geen voortuin hebt en direct uit je raam op zo'n bus kijkt en dus helemaal niks anders ziet dan die bus. Dat is alsof je op een blinde muur kijkt, iets waar niet veel mensen voor zouden kiezen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:20

absque_dubio schreef:
Cer schreef:

Ik kan me dus zo slecht voorstellen dat een werkbus voor je huis zo’n probleem is.
Maar wij hebben een oprit voor de deur waar 1 of indien echt nodig 2 auto’s passen. En daarnaast; wij hebben onze keuken aan de voorkant. Toen bedacht ik me dat zo ongeveer iedereen die ik ken de keuken aan de voorkant / woonkamer bij de tuin heeft. En de enkeling die wel de woonkamer aan de voorkant heeft, heeft nog een voortuintje.
Daarom dus zo benieuwd hoe dat eruit ziet als je de woonkamer aan de voorkant hebt en daar strak op een werkbus. :)

Bij ons in de volksbuurten zijn het dus juist de huiskamers die aan de straatkant zitten. Met mini voortuintje en die kijken dus wel degelijk de hele dag op de geparkeerde auto's in de smalle straten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:21

Afbeelding
Ook een rijtjeswoning. Wij kunnen 2 auto's onder ons huis kwijt, dus ideaal