Niet veilig voelen in eigen huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Niet veilig voelen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:15

Joh, ik hoorde dat mijn hond buiten een muilkorf moest hebben omdat hij iemand gebeten had.
Dat ik gescheiden was (of iig in scheiding lag) en dat ons huis in de stille verkoop stond omdat wij uit elkaar gingen.
Dat ik mijn (volgens hun) bijna exman helemaal aan het kaalplukken was en ik het onderste uit de kan wilde.

Heb toen ook geen briefjes rond gestuurd, maar als mensen mij aanspraken (goh, wat hoor ik, liggen jullie in scheiding), dan antwoorde ik alleen met: ??? ehhh nee hoor, althans, ik weet van niks.
Ook niet zeggen dat ik het al gehoord had en wist wie de roddel de wereld in had geholpen (en waarom).
Gewoon mijzelf dom houden. Zo ook over mijn hond: Wat muilkorf om? Nou dat gaat dan niet over de mijne hoor, die heeft nog nooit iemand gebeten.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:00

Zelfs in je wandelroute pas jij je aan dat is wel sneu dat ze zo een grip op je heeft, ga toch eens langs haar heen leven meer stress zal dat niet geven want zelf nu je zo erg aanpast voor haar zit het je hoog. Ze klinkt knettergek laat het los je gaat het nooit goed doen voor haar echt niet enige manier is je eigen leven gaan leiden zonder haar sturing.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:10

Ik weet dat overal geroddeld wordt, maar ergens snap ik het nooit zo goed.

Heb op veel stallen gestaan en gewerkt, heb op diverse plekken gewoond en de meeste roddels komen niet eens bij mij terecht. Ik heb geen idee wat mensen over mij zeggen of vertellen.

En als iets bij me terecht kwam of komt, ben ik vaak alleen maar verbaasd. Of mensen vertellen je iets over iemand en denken dat je van alles weet, maar ik snap vaak helemaal niet waar ze het over hebben.

Ik vraag me dus ook echt af hoeveel mensen zich iets aantrekken van wat geklets. Heel veel mensen zijn echt te nuchter om er iets mee te doen of het op te slaan. Mensen horen iets aan en gaan door met hun leven meestal.
Soms vertellen ze het wel door, maar dan wordt er ook niet altijd weer iets mee gedaan.

Hoe is de reactie van je zus op de mensen die haar zoiets vertellen? Die kan dan als ze zo dichtbij woont ook al gelijk korte metten maken met zo een roddel. Gewoon; welnee, die buurvrouw van mn zus is knettergek en heeft ze alleen maar last van, vreselijk.

Ik hoop echt dat je met de tijd kan leren om je minder van anderen aan te trekken. Ze zijn gewoon niet zo belangrijk. Kies je eigen mensen uit en investeer daar in.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:06

6 uur per dag uitlaten???? wil ze dat het teckels worden ofzo?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 06:55

Net wat DuoPenotti zegt: blijf gewoon je ding doen, laat de mensen in de buurt zien dat het juist het tegenovergestelde is. Door je nu weer aan te passen door elders te gaan wandelen met je honden laat je zien dat ze succes heeft met deze zeer vervelende roddel. Mensen komen er dan snel genoeg achter dat het een leugen is en daardoor staat je buurvrouw vanzelf straks als roddelaarster te boek.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 08:07

Hoe harder jij in de verdediding gaat, hoe meer je dingen probeert uit te leggen of probeert haar naar de zin te maken, hoe harder ze op jou in gaat hakken.......Dus draai het maar om, haar probleem, haar zorgen, niet de jouwe.

Bij alles wat mijn buurvrouw zegt, krijg ze dwars erdoorheen dat ze geen contact met mij mag opnemen, dat ik er niet van gediend ben en dat ze me met rust moet laten. Gaat ze door, waarschuw ik wederom met de tuinslang.

En je vriend zou inderdaad wel wat mogen ingrijpen hoor, ze pakt jou omdat ze voelt dat dat kan. Dat moet je om zien te draaien.

Overigens heb ik ooit eens iemand hier in de tuin gehad in de jacuzzi en het was klaarlichte dag, gewoon zwemkleding aan en we zaten met een drankje lekker in een niet-bubbelende jacuzzi en ze bijt door de schutting heen: IK KAN JULLIE ZIEN HOOR! STELLETJE VIEZERIKKEN. Waarop de vriend in kwestie opstond, zijn zwembroek naar beneden trok en zei Hier, dan heb je wat om naar te kijken!

Ze was heel snel binnen.......

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 10:29

Ik probeer zo min mogelijk het contact aan te gaan want op het moment dat zij een confrontatie aangaat vind ik het ontzettend moeilijk weg te lopen.
Wij hebben een ring deurbel en zagen dat zij probeert de postbezorger te overtuigen het pakket bij haar neer te leggen ondanks de brief niet bezorgen bij buren. Dit is haar 1x gelukt en daarvoor moest ik dus bij haar zijn. Mijn vriend gaat het dan bewust niet halen daar baal ik dan wel van.
Ik blijf altijd beleefd en zal gedag zeggen alleen om te laten zien dat ik mij gewoon blijf gedragen ondanks haar gekke uitspattingen. Ik probeer het steeds meer los te laten en het lukt wel steeds een beetje beter.
Gister hebben wij het zwembad van de honden leeg laten lopen en onze stoep stond even blank en ze stond dus meteen boven te klagen dat het nu bij haar erg zou gaan stinken want het trekt in de tegels. Ik ben er niet op in gegaan denk houdoe en bedankt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:33

Op het briefje er bij zetten, we weten dat de buurvrouw je probeert om te praten. Niet doen! We halen het pakket liever op bij depot.

En goed zo lekker laten zeuren, ze stopt vanzelf

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:34

Sorry maar wat is jouw vriend een slappe zak zeg! Als iemand waar je van houdt deze problemen heeft dan help je die gene toch? Maar hij heeft gewoon schijt aan jouw gevoelens blijkbaar als hij bewust zo'n pakket al niet gaat halen. (En jou alleen laat staan met het gezeik van dat gekke wijf) :r

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:35

Een aantal mensen adviseren de politie/wijkagent op, je geeft hier geen reactie op. Maar dat is echt het beste advies

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:38

JMJ schreef:
candalisa schreef:
Het wordt zo erg dat zij noteert hoe laat ik mijn deur open doe hoe laat ik naar mijn werk ga terug kom enz zij filmt mij in mijn tuin

Hiermee gaat ze dus echt ver over de schreef, zorgen dat je hier getuigen/bewijs van hebt en dan direct aangifte gaan doen.

Dat kan je toch onder schending van de privacy gooien? Of ben ik zo verkeerd?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:40

Ik laat mijn buurvrouw aan alles merken dat ze niks tegen mij moet zeggen, je moet echt een andere houding aan nemen ts.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:43

Needje schreef:
Sorry maar wat is jouw vriend een slappe zak zeg! Als iemand waar je van houdt deze problemen heeft dan help je die gene toch? Maar hij heeft gewoon schijt aan jouw gevoelens blijkbaar als hij bewust zo'n pakket al niet gaat halen. (En jou alleen laat staan met het gezeik van dat gekke wijf) :r

Hier ben ik het echt helemaal mee eens

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:46

candalisa schreef:
Ik probeer zo min mogelijk het contact aan te gaan want op het moment dat zij een confrontatie aangaat vind ik het ontzettend moeilijk weg te lopen.
Wij hebben een ring deurbel en zagen dat zij probeert de postbezorger te overtuigen het pakket bij haar neer te leggen ondanks de brief niet bezorgen bij buren. Dit is haar 1x gelukt en daarvoor moest ik dus bij haar zijn. Mijn vriend gaat het dan bewust niet halen daar baal ik dan wel van.
Ik blijf altijd beleefd en zal gedag zeggen alleen om te laten zien dat ik mij gewoon blijf gedragen ondanks haar gekke uitspattingen. Ik probeer het steeds meer los te laten en het lukt wel steeds een beetje beter.
Gister hebben wij het zwembad van de honden leeg laten lopen en onze stoep stond even blank en ze stond dus meteen boven te klagen dat het nu bij haar erg zou gaan stinken want het trekt in de tegels. Ik ben er niet op in gegaan denk houdoe en bedankt.

Wat is de reden van je vriend dat hij het niet wil ophalen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:49

Needje schreef:

Ik dacht het, jij zegt het.
Mijn man zou meteen richting buurvrouw lopen als hij weet dat ik niet goed in mijn vel zit. Dat doe je toch voor je partner? Dan kom je toch op voor elkaar als dat nodig is? Ziet hij dan niet wat het met je doet?

Ik ben overigens wel blij dat wij fijne buren hebben geloof ik. Ooit eens te maken gehad met een geobsedeerde stalkende buurman (stopte briefjes in de brievenbus dat hij wist waar ik was geweest, dat hij wist dat ik een paard had en waar hij stond, dat hij me in de gaten hield met een camera, dat hij naar binnen kon kijken). Wat was ik blij dat ik kon verhuizen. Gelukkig wel een goed gesprek gehad met de wijkagent die toen weer met hem is gaan praten waardoor het stopte. Maar ik voelde me ook niet veilig meer en heb er voor gekozen te verhuizen.
Inmiddels 3 verhuizingen verder (niet vanwege de buren) en aan de ene kant een oudere weduwe en aan de andere kant een ouder echtpaar dat alleen maar super vriendelijk is. Ik voel me gezegend als ik al die verhalen op Bokt lees.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:54

petraaken schreef:
candalisa schreef:
Het wordt zo erg dat zij noteert hoe laat ik mijn deur open doe hoe laat ik naar mijn werk ga terug kom enz zij filmt mij in mijn tuin

Niet alleen schending van de privacy het is gewoon strafbaar

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:55

Daihyo
dat heb ik dus ook dat ik vaak denk wat ben ik gelukkig met onze buren.
Maar wij zijn de jongste hier en soms ben ik zo bang voor als deze mensen gaan verhuizen. Wat komt er dan?

BigOne

Ts, dus ze zit boven uit haar raam naar jou te schreeuwen? Heb jij een mobiel? Filmen die dame want ze grijpt elke mogelijkheid aan om je te kleineren, desnoods even lachen en je middelvinger de lucht in. Ik weet dat het moeilijk is maar op het moment dat ze doorheeft dat haar acties geen succes meer hebben word het nog even iets heftiger en meestal kappen ze er dan mee. En wat betreft verhalen rondstrooien , waarschijnlijk staat ze wel bekend in de buurt als roddel Queen dus de meesten zullen het met een korrel zout nemen. En los daarvan, het zou je aan je reet moeten roesten wat een ander van je vind, zolang jij maar gelukkig bent met je honden en vriend ( die ook wel even een les in hoe help ik mijn partner mag hebben trouwens)

Fitzroy

Needje schreef:

Nou dit .. jemig dat doe je toch gewoon. Is hij zelf soms toch ook ‘bang’ voor de buuf?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:03

JMJ schreef:
candalisa schreef:

Hiermee gaat ze dus echt ver over de schreef, zorgen dat je hier getuigen/bewijs van hebt en dan direct aangifte gaan doen.

petraaken schreef:

Ik vermoed zelfs onder stalking.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:12

Getver wordt je toch gek van.

Van mij had ze echt een dikke middelvinger gekregen hebben en ik zou echt alles expres dagen achtereen weer zo doen. Zij klaagt over het leeg laten lopen van het zwembad? Ik zou een week lang elke dag mijn straat nat spuiten.

Ik snap dat dat voor TS niet echt een oplossing is, maar is ze betoeterd!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je vriend ook een slappe zak vind. Hij laat jou er mooi mee zitten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:23

Maartje1990 schreef:
petraaken schreef:

Ik vermoed zelfs onder stalking.

Had nog niet zo ver gedacht maar je zou het inderdaad onder stalking kunnen gooien. Zeker met het feit dat ze constant noteert wat ts doet.

6u wandelen met een hond. Tjonge zelfs een border collie loopt niet zoveel in een dag als hij met een schaapherder op stap is.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:36

Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om er niet op in te gaan, TS.
Ik zou melden bij de post dat er geen brieven, pakjes ed bij de buurvrouw afgegeven mogen worden.
Ik vraag me ook wel af waarom je vriend dan weigert het pakket op te halen. Hij laat jou daarmee imo in de kou staan en ten tweede is de vraag wat de oplossing dan is? Als jullie het niet gaan ophalen, blijft het ofwel bij de buurvrouw ofwel staat ze binnen no time aan jullie deur; onverwacht waardoor je je dus nog minder kunt voorbereiden.
Ik herken zulk gedrag. In de ene situatie kom ik op voor degene bij wie men zulke zaken probeert en aan de andere kant, probeer ik ook te zorgen dat ik er niet alleen in sta als iemand zulk gedrag naar mij stelt.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:37

Shiloh schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je vriend ook een slappe zak vind. Hij laat jou er mooi mee zitten.

Ja mee eens :( Ik heb het topic een beetje doorgelezen, maar het klinkt echt alsof je een gekke buurvrouw hebt TS. Erg jammer dat je vriend je er niet in wil helpen, zou dat zelf persoonlijk ook wat raar vinden, maargoed dat is een ander probleem. Ik krijg gewoon zin om zelf langs te komen -O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:47

Aangeven als je iets besteld dat het absoluut niet bij de buren afgegeven mag worden als dat kan, zal voor jou al veel schelen. Het zijn wel rare mensen hoor die buren, wat heb je er nu aan dat er een pakketje bij je terecht komt... Het enige wat ik kan bedenken is dat ze dan weer een contactmoment kunnen hebben met jou.
Het lijkt er wel op dat deze mensen totaal geen interessant eigen leven hebben, waarom ga je anders je buurt zo terroriseren met allerlei verhalen e.d.