Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:58

Ja, precies. Heel gericht en groot inkopen. Maar niet elke week voor je gewone boodschappen.

Muronia

Berichten: 19704
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:11

Wat ik standaard in mijn karretje kiep als we in duitsland zijn is wc papier, shampoo en verzorgingsproducten, brood (omdat ik het duitse brood veel lekkerder vind), broodbeleg (vleeswaren, kaas, vis, jam), bij een verjaardag taart (veel lekkerder dan die zoete hollandse meuk), hanuta (jeugdsentiment maar wel een beetje fout). Ik woon niet ver van de grens bij Ter Apel, dus ik ga meestal naar Rütenbrock of Haren. Soms Aschendorf of Leer (leuk centrum ook om kleding te shoppen).

hagelslag
Berichten: 9321
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:27

Muronia schreef:
Wat ik standaard in mijn karretje kiep als we in duitsland zijn is wc papier, shampoo en verzorgingsproducten, brood (omdat ik het duitse brood veel lekkerder vind), broodbeleg (vleeswaren, kaas, vis, jam), bij een verjaardag taart (veel lekkerder dan die zoete hollandse meuk), hanuta (jeugdsentiment maar wel een beetje fout). Ik woon niet ver van de grens bij Ter Apel, dus ik ga meestal naar Rütenbrock of Haren. Soms Aschendorf of Leer (leuk centrum ook om kleding te shoppen).



Oh mijn god, Duits brood lekkerder :?
Dat is zooooooo smerig

Ik dacht trouwens dat je hoger dan ter apel woonde _O-
Dus dan zou aschendorf of dörpen of papenburg ansich logischer zijn dan haren en co

Muronia

Berichten: 19704
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:41

Ik woon in Musselkanaal. Dat ligt echt dichterbij Ter Apel. Vroeger woonde ik wat verder naar boven (buurt van Scheemda-Winschoten). Maarreh.. ja Duits brood vind ik 10 keer lekkerder dan Nl.

belle_boef

Berichten: 10784
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:43

Ik vind die Duitse broden in de versmallen van de Aldi erg lekker. Vult ontzettend goed.

onpaardJarig

Berichten: 2982
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 19:55

Wij vinden de Duitse verse broden ook heerlijk.

Weet iemand waar je het beste Whiskas kattenvoer kunt kopen in Duitsland? En is het goedkoper dan in Nederland? Onze ene kat is nogal fan van Whiskas.

hagelslag
Berichten: 9321
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:00

Muronia schreef:
Ik woon in Musselkanaal. Dat ligt echt dichterbij Ter Apel. Vroeger woonde ik wat verder naar boven (buurt van Scheemda-Winschoten). Maarreh.. ja Duits brood vind ik 10 keer lekkerder dan Nl.



Aahhhh ja nee dan is haren makkelijker idd.

Maar bah bah bah duits brood _O-

Bloemetje75
Berichten: 2009
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:02

Kattenvoer halen wij bij Fressnapf.

Als ik weer ga, zal ik de prijzen eens opschrijven van de Whiskas.

onpaardJarig

Berichten: 2982
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 20:05

Bloemetje75 schreef:
Kattenvoer halen wij bij Fressnapf.

Als ik weer ga, zal ik de prijzen eens opschrijven van de Whiskas.


Ja graag, bedankt!

caro29
Berichten: 8085
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:06

Ik haal veel lactose vrije producten oa kaas, kattenvoer en chocolade pasta. Ik ben wat dat betreft echt goedkoper uit. Ik ga vaak naar kaufland meppen en soms edeka in haren

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:21

onpaard schreef:
Bloemetje75 schreef:
Kattenvoer halen wij bij Fressnapf.

Als ik weer ga, zal ik de prijzen eens opschrijven van de Whiskas.


Ja graag, bedankt!

Die hoef je niet op te schrijven, die staan online ook wel :) : Whiskas bij Fressnapf
Met de Fressnapf app krijg je nog eens 5 of 10% korting, soms extra korting met coupons in de app/aanbiedingen en/of met payback e-coupons als je zo'n kaart hebt. De app doet het niet met Nederlandse telefoons, maar de website wel en aanvragen kun je doen met een 0 voor je postcode zodat het 5 cijfers zijn. De punten die je daarmee spaart kun je de volgende keer ook weer inwisselen voor korting op de aankoop.

hagelslag
Berichten: 9321
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:30

caro29 schreef:
Ik haal veel lactose vrije producten oa kaas, kattenvoer en chocolade pasta. Ik ben wat dat betreft echt goedkoper uit. Ik ga vaak naar kaufland meppen en soms edeka in haren



De high proteïne pudding bij de lidl is ook lactose vrij.
Neem ik vaak een tray van mee.
Ik heb een hele tijd geen yoghurt ofzo gegeten. Tot ik erachter kwam dat deze dus lactose vrij is

Picopico
Berichten: 916
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:13

Duits brood ben ik ook niet zo'n fan van. Ben niet zo van het zuurdesembrood.

@IngeK, Er komen hier zoveel Duitsers in de lokale buurtsuper dat vrijwel al het personeel vloeiend Duits spreekt := Vooral op zon- en feestdagen zijn het er extra veel :))
De vers/vleesafdeling valt me altijd direct op omdat ik daar zelf gewerkt heb. In Duitsland mis ik idd vega schnitzels ed, en kant-en-klaar maaltijden! Ja, buiten de koeling heb ik ze gezien, maar daar waag ik me maar niet aan :') Dat kopen Duitsers dus ook hier. Magnetron nasi enzo. Vega salami bestaat trouwens wel in NL, heb het zelf staan te verkopen :D

caro29
Berichten: 8085
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:18

hagelslag schreef:
caro29 schreef:
Ik haal veel lactose vrije producten oa kaas, kattenvoer en chocolade pasta. Ik ben wat dat betreft echt goedkoper uit. Ik ga vaak naar kaufland meppen en soms edeka in haren



De high proteïne pudding bij de lidl is ook lactose vrij.
Neem ik vaak een tray van mee.
Ik heb een hele tijd geen yoghurt ofzo gegeten. Tot ik erachter kwam dat deze dus lactose vrij is


Die vind het kind niet lekker. Lactose vrije kaas is bij kaufland €1,99 en als het in de sale is rond de €1,40. Geraspte kaas was laatst ook €1,49. Dan sla ik in. Lactose vrije chocolade pasta €2,19. Was altijd €1,99 maar zo goedkoop vind ik ze hier in de supermarkt niet.
Laatst bijgewerkt door caro29 op 30-08-22 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:19

Ons paard staat nu aan de duitse grens, dus heel af en toe rijden we via daar door naar de supermarkt, emmerich is het dichtst bij, we zijn nu 2x bij de Rewe geweest, dierenspullen wel echt goedkoper, en aantal specifieke producten, vooral veel vegan chocolade en een mega groot luxe zoet assortiment :Y) Maar verder niet heel veel goedkoper (verzorgingsproducten gebruik ik nauwelijks, een vegan shampoobar per half jaar oid) Groente en fruit viel ons op dat het daar veel duurder is.
iemand enig idee of dit aan de supermarkt ligt en we beter een andere keten kunnen pakken?

caro29
Berichten: 8085
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:21

Groente en fruit komt daar vaak via import. Nederland produceert veel zelf. Daar ligt het vaak aan. Vaak niet voordelig om het in Duitsland te kopen.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:24

De REWE staat doorgaans voor kwailiteit en juist regionaal over het algemeen (veel Demeter en bio producten), dat is zeker geen goedkope winkel te noemen. Ik kom er zelf op zich graag vanwege de regionale producten.
Maar dat kan natuurlijk per Bundesland anders zijn.

caro29
Berichten: 8085
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:43

Je kan als Nederlander ook de kaufland klantenkaart aanschaffen via de app. Dat kan ook schelen met producten. Laatste keer olijfolie €2 korting

Picopico
Berichten: 916
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:47

Faelynn schreef:
Groente en fruit viel ons op dat het daar veel duurder is.
iemand enig idee of dit aan de supermarkt ligt en we beter een andere keten kunnen pakken?

Groente en fruit zijn in Nederland relatief goedkoop omdat er hier veel verbouwd wordt. En 3x raden waar een groot deel van onze export naartoe gaat :D

IngeK
Berichten: 892
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:17

Picopico schreef:
@IngeK, Er komen hier zoveel Duitsers in de lokale buurtsuper dat vrijwel al het personeel vloeiend Duits spreekt := Vooral op zon- en feestdagen zijn het er extra veel :))


Haha ja als ik iets op zondag nodig heb kom ik ook in Nederland uit ja :'-)

En dat brood... Het Nederlandse brood mis ik wel! Maar ik vind het Duitse brood niet zó vies dat ik er speciaal voor naar een Nederlandse bakker of supermarkt ga, dus dat accepteer ik maar. Eet ik ook wat minder waarschijnlijk :D

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:56

Bloemetje75 schreef:
Kattenvoer halen wij bij Fressnapf.

Als ik weer ga, zal ik de prijzen eens opschrijven van de Whiskas.

Kattenvoer haal ik bij Marktkauf. Scheelt soms een Euro tot 1,50 per zak of snack.
Psylliumzaadjes haal ik ook in de aanbieding. Meestal als ze voor 2,30 of minder per zakje van 250 gram zijn. Dan sla ik ook flink in, scheelt dan best met Nederland.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:58

Nou tanken kan voortaan gewoon thuis haha
Vorige week was het €1.78 en nu dit Afbeelding

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:22

Dan ga ik wel naar Bels:
Neeroeteren: Super 95 (E10) 1,7150 €/l

belle_boef

Berichten: 10784
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:54

Ik heb gisteren zowel in Duitsland als in Nederland bij de Aldi boodschappen gedaan. Per saldo levert groot inslaan het meeste op maar om te zeggen dat het verschil heel groot is. Ik vind het tegenvallen.
Bijv. De axe deo in Duitsland was ook een dikke 3,5 euro. Dan heb je hem in Nederland met korting ook voor.

Benzine tanken was dan we weer wat goedkoper. Maar ik hoef alleen maar een jerrycan voor de grasmaaier te tanken

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:55