Gedoe met de buren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:21

Super dat de wijkagent komt.
Het kan zijn dat de buren als reactie daarop nog meer gaan melden en pesten, maar dan is het aan jou om je rug recht te houden en je poot stijf. Dit gedrag is niet acceptabel en ze zullen er pas mee stoppen als ze merken dat jij niet over je heen laat lopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:33

Muronia schreef:
Donderdag komt de wijkagent hier langs. Hij gaf al aan dat de politie hier waarschijnlijk weinig in kan betekenen omdat het allemaal in principe civiel is, maar hij wil wel hier komen kijken. Dan kan ik hem vragen stellen over de regels rondom de camera's en de heg/een schutting. Ook heeft hij misschien adviezen over hoe met dingen om te gaan. Hij wil na het gesprek met mij bij hun langs gaan. Ik hou mn hart vast hoe dat gesprek afloopt maar bovenal hoe ze daarna gaan reageren. Ik heb nog nooit op hun acties gereageerd en dit kon wel eens voor veel/extra frustraties gaan zorgen.

Fijn dat hij langskomt.

Kan alle kanten op, maar zal ook aan zijn overkomen liggen. Hopelijk neemt hij het serieus en laat hij dat ook goed merken daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:02

Ben benieuwd inderdaad naar de buren hun reactie. Fijn dat de agent in ieder geval komt. Koppelt hij ook nog het gesprek met de buren terug naar jou? Zodat je misschien al weet wat je evt kan verwachten qua reactie?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:33

naomiiiii schreef:
Ben benieuwd inderdaad naar de buren hun reactie. Fijn dat de agent in ieder geval komt. Koppelt hij ook nog het gesprek met de buren terug naar jou? Zodat je misschien al weet wat je evt kan verwachten qua reactie?

Ze zegt toch dat ze samen naar de buren gaan? Dan valt er toch niks terug te koppelen, ze is er immers zelf bij?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:38

Little_Gift schreef:
naomiiiii schreef:

Ze zegt toch dat ze samen naar de buren gaan? Dan valt er toch niks terug te koppelen, ze is er immers zelf bij?

Ligt eraan waar je de komma plaatst, voor mij, of na het gesprek.

Het is niet gebruikelijk om meteen met iedereen om de tafel te gaan zitten iig.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:42

_San87_ schreef:
Little_Gift schreef:

Ligt eraan waar je de komma plaatst, voor mij, of na het gesprek.

Het is niet gebruikelijk om meteen met iedereen om de tafel te gaan zitten iig.

Daar heb je een punt! Zelf te vlug gelezen en een komma gezien, waar die helemaal niet blijkt te staan. Excuses!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:53

Het zou wel kunnen dat de wijkagent in zoverre iets kan richting politie dat meldingen niet meer opgevolgd worden en er telkens iemand op je stoep staat.

Ik heb in mijn oude huis aan de hand gehad dat mijn dakisolatie niet in orde was, waardoor als het sneeuwde en ik flink stookte mijn sneeuw op een paar m2 eerder smolt. 2x een inval gehad van de politie met een compleet arrestatieteam omdat er een wietplantage zou zitten. Over de buren die er voor mij woonden ging dat ook rond in de buurt overigens want die hadden uiteraard daar ook geen isolatie :Y) .

Uiteindelijk kreeg de buurman een anonieme brief in de bus dat hij langs een levensgevaarlijk huis woonde want: wietplantage. Hij kwam dat laten zien, want hij kende t verhaal natuurlijk.

Ik ben daar toen ook mee naar de wijkagent gegaan, die is even mee gaan kijken en zei ook dat er ook bij de oude bewoners niks heeft gezeten want dan hadden we dat nog wel gezien, en heeft toen dus geregeld dat zolang ik daar woonde, dergelijke meldingen werden genegeerd.

Dus hoop dat t bij jou ook gaat helpen!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:10

Wennii: en toen ben je daarna een wietplantage gestart, want ze kwamen toch niet meer kijken? :+

TS, ik hoop voor je dat de wijkagent de buren tot bedaren kan brengen!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:12

Foaly schreef:
Wennii: en toen ben je daarna een wietplantage gestart, want ze kwamen toch niet meer kijken? :+

That’s how you do :')

TS; hoop dat het ‘negeren’ van meldingen door instanties helpt. Dat de lol er af is voor de buren wanneer er toch niet wordt gereageerd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:18

M'n man heeft dertig jaar lang zulke buren gehad. Milieu politie bellen, en toen kwam er een mestput met afvoer naar de sloot en toen gingen ze die afvoer weer dicht stoppen en ja een mesthoop gaf ook weer vliegen (maar ligt ver genoeg weg van hun huis). Ratten waren altijd zijn schuld, mollen ook. Buurman heeft de hanen vermoord tijdens een vakantie, onkruid gespoten in onze tuin etc.

Overhangende takken mag je gewoon snoeien na aankondiging ;-)

Inmiddels is het bij ons rustig. Toen ik hier kwam wonen en twee paarden meenam begon het gezeik weer maar de ambtenaren kende hem. Ze adviseerden een gesprek aan te gaan. Ik ben toen alleen gegaan. Dat hielp, na een tirade koelden ze af en inmiddels is er een soort wapenstilstand. Één keer begon hij nog te zeiken maar toen heb ik gedreigd een sloot te graven achter z'n huis (die grond hadden wij inmiddels gekocht) dus kop dicht of je krijgt een sloot. :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 06:51

Succes vandaag met het gesprek, ik hoop dat er het een en ander voor je duidelijk wordt wat wel en niet mag. Hoop dat je rust krijgt daarna.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:54

Inderdaad succes vandaag en hoop op een positieve uitkomst voor jou.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:14

Succes vandaag!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 09:31

Bedankt allemaal! Het slaat nergens op maar ik ben best wel nerveus, bang dat het erger wordt hierna. Maar ik hoop van niet!

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:31

Succes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:35

Hopelijk is dit het begin van een verbetering :(:)

Logisch dat het spannend voelt, je thuis is zó belangrijk....

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:45

Succes! +:)+ duim met je mee!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:07

Heel veel success!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 11:10

Nou dat liep even anders dan gedacht. Ze kwamen met zn tweeën, we hebben even aan tafel gezeten en vroegen naar het verloop van de geschiedenis tussen de buren en mij. Ik had dat verhaal net klaar en toen werden ze opgeroepen ivm een aanrijding en moesten dus met spoed weg. Over verdere dingen hebben we het niet kunnen hebben en het geplande rondje buiten de boel bekijken ging dus ook niet.

Hij had het wel over buurtbemiddeling, wou dat voorstellen, maar dan moeten de buren dat ook willen. Als ik daar mijn rust mee krijg dan vind ik het goed maar ik denk dat de kans minimaal is dat de buren het willen dus dan zijn we nog niks verder. De agent zou contact met mij opnemen om het verder op te pakken.

Ik voel me een beetje mehh nu. Hier had ik me zo druk over gemaakt. Maar goed, dat ze weggeroepen werden konden ze ook niks aan doen natuurlijk.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:21

Niet fijn dat je niet alles hebt kunnen zeggen wat je wilde. Ik zou bellen en vragen voor een nieuwe afspraak om de rest te bespreken.
Bemiddeling kan werken, maar dan moet de andere partij daar wel voor open willen staan en het gedrag willen aanpassen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:23

Ik kan mij voorstellen dat je hierover teleurgesteld bent. Een nieuwe afspraak maken is wellicht mogelijk?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:29

Jeetje, je zou verwachten dat ze tijdens zulke afspraken tijd hebben en niet opgeroepen worden. Of minimaal daarna terugkomen?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:04

Heel vervelend. Afgezien van de wijkagent, zou ik zoals al gezegd beslist camera's ophangen. Ik zou het gat in de heg dichtmaken, met gaas, draad oid etc.

Veel plaatsen/gemeentes hebben wel een soort vrijwilligersorganisatie voor buurthulp; die kunnen je helpen met het snoeien van de heg aan jouw kant. Ga naar een rechtshulp-iets (site /winkel oid) in en vraag advies.

Helaas word het steeds erger als je niks doet. Ik heb vreselijke buren gehad, het begon met bedreigingen en met een klopboor in de muren boren tijdens het slaapuurtje van mijn toen net geboren zoon. Wijkagent zei dat het mocht, maar het was dus elke dag en elke avond rond kinderbedtijd. Mijn zoon heeft nog steeds extreem veel moeite met lawaai als hij moet slapen. Hun rotweilers zaten de hele dag in een schuurtje te janken; alles begon toen ik een vroeg of dat niet zielig wass (ze waren zelf de hele dag weg) Later joegen ze hun honden op mijn kinderen van 4, 3, en 1 door onze heg in mijn tuin op de kinderen af, op straat ook 'pak ze!', onze uitrit blokkeerden met hun auto's, als ik lopend de kinderen naar school bracht met hun auto over de stoep reden, rakelings langs de kinderen, lijm over de autoruiten, stenen door de kamerruiten. Mijn man opwachten en zonder enige aanleiding in elkaar slaan toen hij van zijn werk kwam... echt vreselijk, politie deed niets, het was in het pré-internettijdperk, en camera's had ik niet. Wij zijn verhuisd, hoorden later dat ze aan hun andere kant ook al diverse buren hadden weggepest.

Op een dag gaan ze alle mogelijke dingen doen om jouw paarden te laten schrikken, of iets giftigs over de hekken gooien (laurierkers is giftig), of iets anders vreselijks uithalen... Kom in actie, ik weet hoe zwaar en eng en stressvol het is, maar toch. Neem een grote hond, of een inwonende hulp...

Veel sterkte en geniet van je prachtige paarden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:40

Dat was een kort gesprek.
Kan de wijkagent niet opnieuw langskomen?

Ik heb jaren geleden wel profijt gehad van buurtbemiddeling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:43

superpony schreef:
Jeetje, je zou verwachten dat ze tijdens zulke afspraken tijd hebben en niet opgeroepen worden. Of minimaal daarna terugkomen?

Ze hadden ook tijd. Alleen spoed kun je niet plannen en gaat gewoon voor. Lijkt me logisch.

Muronia, buurtbemiddeling kan heel fijn zijn. Het heeft ons heel goed geholpen :j.