Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
akishino schreef:Dat zal het wel oplossen ja. Grote kans dat ze dan van zeuren overgaat op stappen ondernemen. En hoe je het ook wendt of keert, ts heeft nu eenmaal wat te "verliezen".
Als de gemeente stopt met gedogen dat de trailer daar staat wat zomaar zou kunnen als ze klachten krijgen of de zandpaddock eigenlijk niet zo maar aangelegd mag worden is ts degene die een probleem heeft. Door lomp en ongemakkelijk te reageren of expres de buurvrouw te irriteren wordt het probleem alleen maar nóg groter.
knollentuin schreef:herr_balou schreef:Sommige hier lijken een soort woonwijk voor ogen te hebben maar als ik het goed begrepen heb zit de weideingang van TS - waar zij haar trailer op openbaar terrein parkeert - aan een doodlopende weg...
Plus als de trailer op terrein van ts staat wel in uitzicht vam de buurvrouw staat. Zo begreep ik het
Vanillia schreef:Merexa schreef:Haar via WhatsApp blokkeren doe ik liever ook niet als er wel een keer echt iets is, maar negeren is wel een optie. Ik ga haar geen vingers meer geven om haar vervolgens een arm te laten pakken..
Ik zou haar gewoon blokkeren op WhatsApp, als er iets is kan ze bellen. Je hebt je heel coulant opgesteld maar deze dame die blijft dingen zoeken om over te klagen. Nu is het je trailer, straks zijn het de vliegen die op je paarden af komen. Dit soort types hou je gewoon niet tevreden
ruitje schreef:Nou ik ben de enige die er anders over denkt denk ik
Ik denk dat een hoop mensen zich niet beseffen dat van grasland een zandpaddock maken niet overal mag. Ik ken plekken waar dit gedoogd is, die er na jaren toch weer grasland van hebben moeten maken. Dat kan je wel vervelend vinden, dat buurvrouw een melding maakt. Maar je doet dit dan zelf mogelijk gewoon niet zoals 'hoort' . Misschien zelfs wel met de kans om je huidige paddock kwijt te raken.
Idem voor de trailer, die hoort gewoon niet op de openbare weg. Kun je zeggen dat je het rot vind dat anders je land kapot gaat/dat hij lastig te keren is op je eigen terrein: dat is geen reden om iets op de openbare weg te zetten.
Ik vind je buurvrouw een zeur, maar ik vind ook dat jij dingen doet die jou beter uitkomen terwijl je daarmee ook zaken creëert.
Ik zou voordat ik van leer trok tegen de buurvrouw of haar blokkeerde eerst maar zelf eens zorgen dat ik alles deed zoals 't hoorde.
Je zal niet de eerste zijn die zijn of haar stekkie moet verlaten met de paarden omdat de buren dat voor elkaar krijgen met alle absurde regelgevingen van tegenwoordig.
Wil niet zeggen dat je haar met alles tegemoet moet komen, maar geef ook geen 'zeurmunitie' en regel je zaken
Urbanus schreef:Ze heeft overlegd met de gemeente en toestemming dat die trailer daar staat.
kally schreef:knollentuin schreef:Plus als de trailer op terrein van ts staat wel in uitzicht vam de buurvrouw staat. Zo begreep ik het
Ze schrijft in de OP dat de trailer achter een haag staat en dan alleen een stukje dak te zien is vanaf 1 bepaalde stoel in haar huis…
Merexa schreef:Ik kan nog meer verharden, maar dat kost veel geld en dat wil de gemeente ook weer niet.. Ze heeft nu vrij uitzicht recht achter haar huis en dan zou ze al helemaal tegen de trailer aankijken, maar door bovengenoemde redenen doe ik dat sowieso liever niet.
ruitje schreef:Nou ik ben de enige die er anders over denkt denk ikCitaat:Ik denk dat een hoop mensen zich niet beseffen dat van grasland een zandpaddock maken niet overal mag. Ik ken plekken waar dit gedoogd is, die er na jaren toch weer grasland van hebben moeten maken. Dat kan je wel vervelend vinden, dat buurvrouw een melding maakt. Maar je doet dit dan zelf mogelijk gewoon niet zoals 'hoort' . Misschien zelfs wel met de kans om je huidige paddock kwijt te raken.
Idem voor de trailer, die hoort gewoon niet op de openbare weg. Kun je zeggen dat je het rot vind dat anders je land kapot gaat/dat hij lastig te keren is op je eigen terrein: dat is geen reden om iets op de openbare weg te zetten.
Ik vind je buurvrouw een zeur, maar ik vind ook dat jij dingen doet die jou beter uitkomen terwijl je daarmee ook zaken creëert.
Ik zou voordat ik van leer trok tegen de buurvrouw of haar blokkeerde eerst maar zelf eens zorgen dat ik alles deed zoals 't hoorde.
Je zal niet de eerste zijn die zijn of haar stekkie moet verlaten met de paarden omdat de buren dat voor elkaar krijgen met alle absurde regelgevingen van tegenwoordig.
Wil niet zeggen dat je haar met alles tegemoet moet komen, maar geef ook geen 'zeurmunitie' en regel je zaken
Moonfight schreef:Als iemand met hele vervelende buren wil ik je eerst sterkte wensen. Dit is gewoon zo vervelend!
Wat bij ons het beste werkt is gewoon lekker ons eigen ding doen en je gedragen als een normale/nette buur zoals jij ook graag behandeld zou willen worden. Maar niet jezelf helemaal krom leggen om maar zo min mogelijk 'overlast' te veroorzaken. Deze mensen vinden namelijk gewoon al overlast in het bestaan van andere. Daar is niet tegen over te comprimeren.
Daarnaast proberen je zo goed mogelijk aan alle officiële regels te houden. Dat is soms heel erg rottig en vervelend, maar zorgt er wel voor dat haar klachten bij verschillende instanties niet serieus worden genomen.
En verder, gewoon niet meer ingaan op appjes, mogelijk blokkeren als ze blijft zeuren. Dat geeft jezelf ook veel rust.
eilleen333 schreef:Het is volgens mij nog steeds een aanname dat het de buurvrouw was die de melding gemaakt heeft? Of heeft ze dit ook gezegd? Want dat het voor de hand liggend is wil niet zeggen dat zij het ook was. Het kan ook prima een andere buur zijn die nooit wat zegt maar het meteen zo aanpakt.
Is jou bekend of de gebruikers van die andere plekken:Citaat:Want op bijna elke plek hier in het dorp waar (nog grotere) zandpaddocks of zelfs rijbakken met lampen en al liggen, heeft een agrarische bestemming.
dat is nog steeds jouw probleem he. Jij wilt daar paarden hebben, maar dat betekent niet dat een overheid dat als haar probleem hoeft te zienCitaat:Want ja, moet het dan maar een modderpoel worden in de winter?
Mits het bouwblok is, is gewoon zand volgens mij niet zo'n probleem. Maar als je op agrarische grond zit, is dat verandering van de bodem en dat mag niet zomaar. Daar zul je dus een vergunning voor moeten aanvragen. En kan best zijn dat je geen vergunning krijgt, maar dat ze gedogen, mits geen klachten uit de buurt.Citaat:Het is gewoon natuurlijk zand wat er in ligt.. Hier ligt het echter 150cm diep en ik zit dus zelf niet direct op zand zoals kennissen van mij 20km verderop.
, dat is nog steeds jouw probleem, niet die van de gemeent en ook niet die van de buurvrouw.Citaat:want dan staat hij ook vol in haar zicht en daar kan ik de draai moeilijk maken en heb ik beperkt ruimte. Ja, ik heb genoeg ruimte/weiland, maar dan kan ik met de auto vast komen te zitten, verrijd ik de boel en dat is ook niet goed voor de banden.
Onali schreef:Serieus?!
Ook al is het doodlopend en is nog altijd OPENBAAR. TS mag daar best paard in- en uitladen.
Wie zegt dat ze 15 minuten bezig is en het paard de trailer uitdenderd.
De buurvrouw stoort zich aan het zichtbare stuk dak van de trailer als ze in de keuken op 1 specifieke stoel gaat zitten.
Je moet er niet dingen bij gaan verzinnen of invullen.