Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 02:08

Zand kan ook wel wat klachten geven. Heb op meerdere plekken lesgegeven waar (nieuwe) buren zijn gaan klagen over de stof. oa als de was buiten hing, dat mensen niet buiten konden zitten eten en drinken als er gereden werd etc.

Bij ons heeft niemand last van het opgebrachte zand, maar we planten wel aan, omdat het met de wind echt wel alle kanten op kan gaan.

Met vervelende buren wel ervaring helaas. Wij waren wel wat gewend qua geluiden en zouden niet snel klagen of we stapten gewoon direct op iemand af. In een appartement had onze buurman weleens wat vrienden over de vloer. Mn zoon lag te slapen, was nog klein en om 1 uur 's nachts nog veel herrie. Dus aangebeld en heel erg duidelijk gemaakt dat hij daar echt mee moest stoppen. Nooit meer last gehad.

Maar goed, we kwamen ergens waar we alle geluiden van de kleine buur kinderen accepteerde, vriendelijk praatje hadden etc. Die kids gingen spelen, zaten op onze oprit, er was wat gedoe om de tuinafscheiding etc. Van het 1 kwam het ander en zijn er irritaties gekomen. Aan beide kanten vanaf toen zo hoog, dat 1 stel direct verhuisden en wij niet meer met de andere kant door 1 deur konden. De nieuwe aan andere kant was geen winst. Kwamen uit een studentenhuis en heb wel 2x wat gezegd. Inderdaad om half 12 gaan stofzuigen, hele nachten gamen met veel herrie en ook 's nachts vlakbij onze slaapkamer de kliko klep laten vallen om 3 uur 's nachts.

Wij wonen inmiddels in buitengebied en dan weet je ongeveer wat je te wachten staat, maar al ga je 10x kijken, je weet pas alles als je ergens woont. We hebben een mooie plek en de rust is heerlijk. Maar er zijn ook dagen of tijden met veel geluidsoverlast. Ik heb wel vanaf dag 1 gezegd; het hoort erbij en we leggen het naast ons neer. Als zij geluid mogen maken, mogen wij het ook, dus niet over en weer gaan zeiken.

Ik zou voor de trailer echt een andere oplossing zoeken. Wij hebben een mestkar en daar ook een stukje voor aangelegd dat de paarden en honden er niet bij kunnen en we goed kunnen wegrijden. Beetje puin en wat zand en je trek hem het hele jaar zo weg.

Ik denk dat je nog blij mag zijn dat ze niet klaagt over vliegen en stank bijv, want dat is lastiger te voorkomen.

Het is heel simpel; of je verbreekt het contact of je gaat het uitpraten en toont ook begrip voor haar situatie. Ze doet niet zo voor niks. Sommige mensen zijn zo, maar vaak is het verveling of ergens ontstaan.
Je kan ook eerst duidelijk zijn en dan alle contacten verbreken. Je woont naast elkaar, dus bij echte nood, is er geen what's app nodig. En misschien valt het na een tijdje uit te praten als het even rustig is geweest.

Wat ik in de dorpen wel heb geleerd is dat mensen die op je letten eerst irritant lijken, maar het toch ook wel echt zijn voordelen heeft. Het valt mensen ook op als er iets mis is, mensen op je erf lopen die er niet horen etc.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:14

herr_balou schreef:
_O-
En voorafgaand zegt hij zeker: "Ik begrijp het."?

"Ik hoor wat je zegt" is een nog mooiere. Was bij ons op kantoor op een gegeven moment het gevleugelde woord nadat iemand daar de directeur monddood mee had gemaakt.

En daarna: "het heeft mijn aandacht"

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:40

Ik zou een paar keer op zondag om 7 uur op pad gaan om een buitenrit te maken en haar een uur van te voren waarschuwen via een appje dat je de trailer gaat verzetten maar dat het niet lang duurt. Wedden dat ze je vraagt te stoppen?? :P

Of een gesprek aangaan waarin je zegt dat de vorige bewoners het huis terug willen kopen en dat je het aanbod serieus overweegt omdat je haar gezeur zat wordt.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:48

Dat zal het wel oplossen ja. Grote kans dat ze dan van zeuren overgaat op stappen ondernemen. En hoe je het ook wendt of keert, ts heeft nu eenmaal wat te "verliezen".
Als de gemeente stopt met gedogen dat de trailer daar staat wat zomaar zou kunnen als ze klachten krijgen of de zandpaddock eigenlijk niet zo maar aangelegd mag worden is ts degene die een probleem heeft. Door lomp en ongemakkelijk te reageren of expres de buurvrouw te irriteren wordt het probleem alleen maar nóg groter.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:54

akishino schreef:
Dat zal het wel oplossen ja. Grote kans dat ze dan van zeuren overgaat op stappen ondernemen. En hoe je het ook wendt of keert, ts heeft nu eenmaal wat te "verliezen".
Als de gemeente stopt met gedogen dat de trailer daar staat wat zomaar zou kunnen als ze klachten krijgen of de zandpaddock eigenlijk niet zo maar aangelegd mag worden is ts degene die een probleem heeft. Door lomp en ongemakkelijk te reageren of expres de buurvrouw te irriteren wordt het probleem alleen maar nóg groter.

Dat denk ik dus ook.
Er bestaat geen récht op die trailer daar parkeren, dat word gedoogd, en zodra er mensen gaan klagen bij de gemeente, kon dat wel eens zomaar snel gedaan zijn ;)
Net als met de paddock.

Appjes van buren zou ik btw ook niet op zitten wachten, als ik wat heb zeg ik dat wel face-to-face.
Eieren verkopen zou ik aan deze mevrouw denk ik ook niet meer doen, ga maar ergens anders halen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:11

De buurvrouw heeft zeg maar een bepaalde machtspositie wat betreft een paar dingen (het gedogen van de gemeente over de standplaats van de trailer). Als TS de melding heeft gemaakt van de aanpassing van de paddock vervalt dat recht om daar over te zeuren ook. Het is wel uitermate kinderachtig om dan direct een melding te maken ipv haar aan te spreken, ze weet TS tenslotte ook te vinden als ze eitjes nodig heeft. Maar dan nog geeft het haar geen recht om te klagen over bijvoorbeeld het grasmaaien. Iets wat bij haar in de tuin waarschijnlijk ook moet gebeuren.
Natuurlijk is het fijn als buren rekening met elkaar houden, maar ook daar zijn grenzen aan en zeker als het gaat/moet zoals deze buurvrouw wil.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:28

Het is volgens mij nog steeds een aanname dat het de buurvrouw was die de melding gemaakt heeft? Of heeft ze dit ook gezegd? Want dat het voor de hand liggend is wil niet zeggen dat zij het ook was. Het kan ook prima een andere buur zijn die nooit wat zegt maar het meteen zo aanpakt.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:29

knollentuin schreef:
herr_balou schreef:
Sommige hier lijken een soort woonwijk voor ogen te hebben maar als ik het goed begrepen heb zit de weideingang van TS - waar zij haar trailer op openbaar terrein parkeert - aan een doodlopende weg...

Plus als de trailer op terrein van ts staat wel in uitzicht vam de buurvrouw staat. Zo begreep ik het

Ze schrijft in de OP dat de trailer achter een haag staat en dan alleen een stukje dak te zien is vanaf 1 bepaalde stoel in haar huis…

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:52

Wat een ontzettend lastige situatie TS. Ik herken het wel, ik heb een buurman die klaagt over alles, maar zelf op een inpandig balkon een kolen BBQ aansteekt en iedereen om zich heen uitrookt. Hij klaagt zelfs dat hij last heeft van mijn toetsenbord als ik met de deur open aan het werk ben. :') Ik ben gestopt met een oplossing te zoeken want die is er gewoonweg niet. Bij deze mensen is er altijd wel een reden om te klagen, en als er niets is, dan zoeken ze wel iets. Ik heb de buren om mij heen gevraagd of zij last van mij hebben en het antwoord is zonder uitzondering dat dat niet het geval is. Ik blijf beleefd tegen hem maar pas niets meer aan.
Blokkeren zou ik zeker niet doen, daar maak je de situatie niet beter mee. Je bent namelijk als buren wel tot elkaar veroordeeld. Wat mij helpt is om het niet persoonlijk op te vatten, ik ben de enige niet waar hij over klaagt en dat zal bij jouw buurvrouw waarschijnlijk niet veel anders zijn. Laat het van je af glijden en ga door met je bezigheden.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:58

Vanillia schreef:
Merexa schreef:
Haar via WhatsApp blokkeren doe ik liever ook niet als er wel een keer echt iets is, maar negeren is wel een optie. Ik ga haar geen vingers meer geven om haar vervolgens een arm te laten pakken..

Ik zou haar gewoon blokkeren op WhatsApp, als er iets is kan ze bellen. Je hebt je heel coulant opgesteld maar deze dame die blijft dingen zoeken om over te klagen. Nu is het je trailer, straks zijn het de vliegen die op je paarden af komen. Dit soort types hou je gewoon niet tevreden :n

Ik ben het met de ts eens dat blokkeren niet de oplossing is. Maar de buurvrouw laten klagen via whatsapp kan ze beter afkappen. Het is komt op mij over dat klagen voor haar laagdrempelig is geworden. Is er wat, dan komt ze maar langs. En dat ze je daardoor onaardig of brutaal vindt? Tja, haar mening en haar probleem.
Het argument dat iedereen last van je heeft kan je terugkaatsen met de vraag wie dat allemaal zijn zodat je even kan praten over het probleem met de persoon in kwestie om e.e.a. op te helderen. Ik heb gemerkt dat dat briljant werkt. Ik kreeg toen het antwoord “gewoon, iedereen”. Bij de eerste naam die ik noemde kreeg ik een heel moeilijke blik.

ruitje schreef:
Nou ik ben de enige die er anders over denkt denk ik :o

Ik denk dat een hoop mensen zich niet beseffen dat van grasland een zandpaddock maken niet overal mag. Ik ken plekken waar dit gedoogd is, die er na jaren toch weer grasland van hebben moeten maken. Dat kan je wel vervelend vinden, dat buurvrouw een melding maakt. Maar je doet dit dan zelf mogelijk gewoon niet zoals 'hoort' . Misschien zelfs wel met de kans om je huidige paddock kwijt te raken.

Idem voor de trailer, die hoort gewoon niet op de openbare weg. Kun je zeggen dat je het rot vind dat anders je land kapot gaat/dat hij lastig te keren is op je eigen terrein: dat is geen reden om iets op de openbare weg te zetten.

Ik vind je buurvrouw een zeur, maar ik vind ook dat jij dingen doet die jou beter uitkomen terwijl je daarmee ook zaken creëert.

Ik zou voordat ik van leer trok tegen de buurvrouw of haar blokkeerde eerst maar zelf eens zorgen dat ik alles deed zoals 't hoorde.

Je zal niet de eerste zijn die zijn of haar stekkie moet verlaten met de paarden omdat de buren dat voor elkaar krijgen met alle absurde regelgevingen van tegenwoordig.

Wil niet zeggen dat je haar met alles tegemoet moet komen, maar geef ook geen 'zeurmunitie' en regel je zaken :)

Dit is denk ik wel het beste advies dat ik heb gelezen. Regel eerst alles volgens de wet, als ze dan nog klaagt kan je daarop wijzen.
De trailer staat blijkbaar op de openbare weg voor een hek maar jouw weide? Kan die niet (vlak) achter het hek op eigen terrein? In- en uitladen kan dan ook op eigen terrein als je het hek open hebt staan.

Urbanus schreef:
Ze heeft overlegd met de gemeente en toestemming dat die trailer daar staat.

De gemeente gedoogt het nu, maar dat kan veranderen als er klachten komen. Het is gedogen, dat is iets anders dan toestemming.

Wat ik zo lees zijn alle klaagacties van de buurvrouw via laagdrempelige middelen. Bij de ts via whatsapp en tegenwoordig kan je bij gemeenten online van alles melden.
Ik denk dat de ts moet zorgen dat ze alles op orde heeft. Geen gedoogregelingen en wat ze aanpast met toestemming van de gemeente op papier. Als een melding volstaat, zorgen dat de melding is gedaan en een ontvangstbevestiging bewaren. Daarna zorgen dat het geklaag minder laagdrempelig wordt. Stuurt ze een appje, dan kan je reageren dat het via de app niet duidelijk is en vragen of ze het kan komen toelichten. Bij verwijzingen dat meer mensen of iedereen overlast heeft vragen wie dat zijn omdat je dan met die buren kan praten om het contact met hen ook goed te houden. Niet naar haar toegaan, laat maar naar jou toe komen want zij heeft een probleem. Ik denk dat de buurvrouw op die manier hopelijk beter gaat nadenken of haar klacht de moeite van de actie waard is.

En hoewel het gevoel dwars terug doen zegt, geef je daar juist een reden mee om over je te kagen en dan juist terecht. Dus dat zou ik zeker niet doen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:01

kally schreef:
knollentuin schreef:
Plus als de trailer op terrein van ts staat wel in uitzicht vam de buurvrouw staat. Zo begreep ik het

Ze schrijft in de OP dat de trailer achter een haag staat en dan alleen een stukje dak te zien is vanaf 1 bepaalde stoel in haar huis…

Dat is nu de trailer op de openbare weg staat. Als ze die op eigen terrein zou zetten:

Merexa schreef:
Ik kan nog meer verharden, maar dat kost veel geld en dat wil de gemeente ook weer niet.. Ze heeft nu vrij uitzicht recht achter haar huis en dan zou ze al helemaal tegen de trailer aankijken, maar door bovengenoemde redenen doe ik dat sowieso liever niet.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:08

Als iemand met hele vervelende buren wil ik je eerst sterkte wensen. Dit is gewoon zo vervelend!

Wat bij ons het beste werkt is gewoon lekker ons eigen ding doen en je gedragen als een normale/nette buur zoals jij ook graag behandeld zou willen worden. Maar niet jezelf helemaal krom leggen om maar zo min mogelijk 'overlast' te veroorzaken. Deze mensen vinden namelijk gewoon al overlast in het bestaan van andere. Daar is niet tegen over te comprimeren.
Daarnaast proberen je zo goed mogelijk aan alle officiële regels te houden. Dat is soms heel erg rottig en vervelend, maar zorgt er wel voor dat haar klachten bij verschillende instanties niet serieus worden genomen.
En verder, gewoon niet meer ingaan op appjes, mogelijk blokkeren als ze blijft zeuren. Dat geeft jezelf ook veel rust.

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:03

Allereerst: wat een poedersuiker situatie. Ik kan beide kanten wel begrijpen. Ik denk dat jou buurvrouw veel oud zeer heeft...
Ik zou haar persoonlijk uitnodigen voor koffie en gewoon even alles op tafel leggen. Laat haar eerst haar punten vertellen, dan jij die van jou. Kom met oplossingen: kan je bijvoorbeeld iets doen om haar heg te verhogen? Of bijvoorbeeld zelf een boom planten waardoor haar zicht op de trailer minder wordt? ik zou vooral zelf komen met oplossingen (en aangeven dat het voor jou niet mogelijk is om de trailer ergens anders neer te zetten). Mocht ze het er niet mee eens zijn, vraag haar dan om te komen met iets.
Ik denk dat jullie namelijk beide ongelukkig worden van zo'n situatie. En je hoeft echt geen bff's te zijn, maar wel fijn als er minder irritaties zijn.
Zoek naar oplossingen waar dat kan, overleg het en verder proberen los te laten. Hou de eer aan jezelf. Dan kan je achteraf altijd zeggen dat je wel geprobeerd hebt te zoeken naar een oplossing. Als zij daar niet open voor staat, is dat aan haar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:26

ruitje schreef:
Nou ik ben de enige die er anders over denkt denk ik :o

Citaat:
Ik denk dat een hoop mensen zich niet beseffen dat van grasland een zandpaddock maken niet overal mag. Ik ken plekken waar dit gedoogd is, die er na jaren toch weer grasland van hebben moeten maken. Dat kan je wel vervelend vinden, dat buurvrouw een melding maakt. Maar je doet dit dan zelf mogelijk gewoon niet zoals 'hoort' . Misschien zelfs wel met de kans om je huidige paddock kwijt te raken.

Idem voor de trailer, die hoort gewoon niet op de openbare weg. Kun je zeggen dat je het rot vind dat anders je land kapot gaat/dat hij lastig te keren is op je eigen terrein: dat is geen reden om iets op de openbare weg te zetten.

Ik vind je buurvrouw een zeur, maar ik vind ook dat jij dingen doet die jou beter uitkomen terwijl je daarmee ook zaken creëert.

Ik zou voordat ik van leer trok tegen de buurvrouw of haar blokkeerde eerst maar zelf eens zorgen dat ik alles deed zoals 't hoorde.

Je zal niet de eerste zijn die zijn of haar stekkie moet verlaten met de paarden omdat de buren dat voor elkaar krijgen met alle absurde regelgevingen van tegenwoordig.

Wil niet zeggen dat je haar met alles tegemoet moet komen, maar geef ook geen 'zeurmunitie' en regel je zaken :)

Als de paarden daar mogen lopen en TS zit idd op leem/klei grond. Dan kan ze wel inzaaien zoals gevraagd en zelfs de paarden er af houden tot er gras staat. Maar zodra ze er een week staan heb je terug zand. en de plek waar je ze hebt moeten zetten om ze van dat stuk af te houden is dan ook zand. Dus tenzij er een wet/regel is dat paarden niet mogen staan op die plek kan TS er weinig aan doen als ze de boel zo stuk lopen dat het zand wordt.

WB de trailer ben ik wel met je eens, ik vraag me ook af hoe je op een hectare geen plek kan hebben om hem op je eigen grond te zetten.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 23:36

Moonfight schreef:
Als iemand met hele vervelende buren wil ik je eerst sterkte wensen. Dit is gewoon zo vervelend!

Wat bij ons het beste werkt is gewoon lekker ons eigen ding doen en je gedragen als een normale/nette buur zoals jij ook graag behandeld zou willen worden. Maar niet jezelf helemaal krom leggen om maar zo min mogelijk 'overlast' te veroorzaken. Deze mensen vinden namelijk gewoon al overlast in het bestaan van andere. Daar is niet tegen over te comprimeren.
Daarnaast proberen je zo goed mogelijk aan alle officiële regels te houden. Dat is soms heel erg rottig en vervelend, maar zorgt er wel voor dat haar klachten bij verschillende instanties niet serieus worden genomen.
En verder, gewoon niet meer ingaan op appjes, mogelijk blokkeren als ze blijft zeuren. Dat geeft jezelf ook veel rust.

Jaaa, ik volg het verhaal van jou al vanaf het begin. Bizar hoe mensen je het leven zuur kunnen maken. Ergens zag ik dat iemand zei; 'elk verhaal heeft 2 kanten' maar zo hoeft het écht niet te zijn. Mensen zijn soms gewoon heel krom, dwars en onredelijk etc. Op mijn werk heb ik dat helaas ook al vaker meegemaakt terwijl iets buiten mijn macht om ging en ik ergens de volle laag over kreeg.. In en uit ademen en weer door.

eilleen333 schreef:
Het is volgens mij nog steeds een aanname dat het de buurvrouw was die de melding gemaakt heeft? Of heeft ze dit ook gezegd? Want dat het voor de hand liggend is wil niet zeggen dat zij het ook was. Het kan ook prima een andere buur zijn die nooit wat zegt maar het meteen zo aanpakt.

Het leek mij vrij duidelijk gezien alleen zij direct zicht op de paddock heeft, de mannen na 2 dagen al op de stoep stonden en het ook wel gedoogd werd. Gisteren was ik echter in de tuin bezig toen ze op mij af stapte (ik was zowaar verbaasd) en vroeg wat ik eigenlijk van plan was. Dus ik legde toch maar uit meer ruimte te willen creëren voor de paarden en ze zo nodig af te kunnen scheiden als mijn merrie volgend jaar een veulen zou krijgen of als er nieuwe paarden komen. Vervolgens vroeg ik toch maar of ze de gemeente had gebeld en ze zei van niet.. Ze is geen slecht mens op zich, maar gewoon een enorme zeur en zou denk ik ook niet zo hard liegen. Eigenlijk weer ik het niet met haar.. Toch heeft ze een trauma van de vorige buurman en een beetje een verleden met haar zoon. Dat zou toch niet moeten betekenen dat ik elke keer als ik in de tuin ben rekening met haar moet houden. Maar goed, de luchtfoto's zijn echter al langere tijd geleden gemaakt, toen de paddock er al lag. Misschien had ik gewoon stomme pech dat ik overijverige ambtenaren op de stoep had staan. De straat is tenslotte net opnieuw gelegd en het kan zo zijn dat ze die zijn gaan inspecteren en toen zagen dat er recent gegraven was..

In de tuin van iemand verderop hadden ze de hele avond een djembé les en ik ben gezellig gaan kijken en toen heeft buuf zich niet laten horen. Daar sprak ik ook mensen uit de straat over het bezoekje en mededeling van de ambtenaren en zij vonden het ook vreemd dat ze zijn gaan kijken. Want op bijna elke plek hier in het dorp waar (nog grotere) zandpaddocks of zelfs rijbakken met lampen en al liggen, heeft een agrarische bestemming. Want ja, moet het dan maar een modderpoel worden in de winter? Het is gewoon natuurlijk zand wat er in ligt.. Hier ligt het echter 150cm diep en ik zit dus zelf niet direct op zand zoals kennissen van mij 20km verderop.. Ik doe nu maar gewoon wat ze mij op hebben gedragen, maar in elke gemeente zijn de regels ook weer anders.. In ieder geval probeer ik zo weinig mogelijk te laten stuiven door middel van sproeien, want ik snap inderdaad ook dat dit erg vervelend kan zijn.

Maar nogmaals over de plek waar mijn trailer nu staat; Dit word wel gedoogd en dit vind de buurvrouw dus ook geen punt. Dat heeft ze ook liever dan als ik hem wél op eigen terrein zet, want dan staat hij ook vol in haar zicht en daar kan ik de draai moeilijk maken en heb ik beperkt ruimte. Ja, ik heb genoeg ruimte/weiland, maar dan kan ik met de auto vast komen te zitten, verrijd ik de boel en dat is ook niet goed voor de banden. De oplossing is nu ook wel gevonden, zodat ze niet meer kan gaan zeuren als hij net even 10 minuten zichtbaar is vanuit haar stoel. Het gaat mij er vooral om dat ze dingen opzoekt. Op haar geklaag ga ik verder ook niet meer in, helemaal niet via de app en zo nodig zeg ik dit gewoon keihard tegen haar.
Het voelt ook fijn om te weten dat zo veel mensen toch een beetje een hart onder de riem steken en mij begrijpen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 07:13

Zolang er in oplossingen gedacht wordt kom je er wel TS, ook al voelt het vaak als eenrichtingsverkeer. Het is inderdaad heel vervelend als iemand aan het zoeken is naar dingen om te zeuren. Het is netjes dat je rekening probeert te houden, zeker ook omdat je weet dat ze nare dingen mee heeft gemaakt, maar dat wil nog niet zeggen dat je niet mag leven en je eigen ding mag doen op je eigen terrein.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:25

Het trailerverhaal kan ik ergens nog wel snappen. Je parkeert de trailer eigenlijk al op een plek waar het niet mag, maar waar het gedoogd wordt. Daar zou ik heel dankbaar en heel voorzichtig mee zijn en de verdere overlast zoveel mogelijk proberen te beperken. En laat ons heel eerlijk zijn: een paard dat (nog) niet goed is in trailerladen en een kwartier de klep op en af aan het denderen is, dat is vervelend. Er zijn zelfs paardeneigenaren die dan het geduld verliezen, laat staan paardenleken. Zulke situaties moet je gewoon voor zijn: zet de trailer voor het (oefenen van) trailerladen op eigen terrein. Zet de trailer na gebruik meteen terug op de afgesproken plek. Kan je dit niet omdat je eerst even wilt douchen, zet dan de trailer voor het moment op eigen terrein neer om die na je douche op de afgesproken plek te parkeren.
Probeer een beetje in gedachten te houden dat die doodlopende straat geen eigen terrein is. Ik denk dat vooral daar de frustratie bij buurvrouw zit en dat ze het daarom ook niet meer kan relativeren (zeker gezien haar vorige buren zal haar lontje daar inderdaad ook korter zijn). Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je alles maar op stel en sprong moet aanpassen naar wat buurvrouw wilt, maar de twee voorbeelden die je wat uitgebreider beschrijft in je openingspost (trailerladen en aanvraag doen voor zand storten) vind ik niet heel erg schokkend.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:47

Serieus?!

Ook al is het doodlopend en is nog altijd OPENBAAR. TS mag daar best paard in- en uitladen.
Wie zegt dat ze 15 minuten bezig is en het paard de trailer uitdenderd.

De buurvrouw stoort zich aan het zichtbare stuk dak van de trailer als ze in de keuken op 1 specifieke stoel gaat zitten.

Je moet er niet dingen bij gaan verzinnen of invullen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:34

TS er vallen me een paar dingen op in jouw verhaal:
Citaat:
Want op bijna elke plek hier in het dorp waar (nog grotere) zandpaddocks of zelfs rijbakken met lampen en al liggen, heeft een agrarische bestemming.
Is jou bekend of de gebruikers van die andere plekken:
1) wellicht op het bouwblok hebben geplaatst en niet op agrarische grond zelf?
2) officieel toestemming hebben gevraagd (en hebben gekregen) voor het plaatsen veranderen van de bodem + het plaatsen van lampen?
3) wellicht geen toestemming maar dat het wordt gedoogd zolang de buurt niet klaagt

Citaat:
Want ja, moet het dan maar een modderpoel worden in de winter?
dat is nog steeds jouw probleem he. Jij wilt daar paarden hebben, maar dat betekent niet dat een overheid dat als haar probleem hoeft te zien

Citaat:
Het is gewoon natuurlijk zand wat er in ligt.. Hier ligt het echter 150cm diep en ik zit dus zelf niet direct op zand zoals kennissen van mij 20km verderop.
Mits het bouwblok is, is gewoon zand volgens mij niet zo'n probleem. Maar als je op agrarische grond zit, is dat verandering van de bodem en dat mag niet zomaar. Daar zul je dus een vergunning voor moeten aanvragen. En kan best zijn dat je geen vergunning krijgt, maar dat ze gedogen, mits geen klachten uit de buurt.

Citaat:
want dan staat hij ook vol in haar zicht en daar kan ik de draai moeilijk maken en heb ik beperkt ruimte. Ja, ik heb genoeg ruimte/weiland, maar dan kan ik met de auto vast komen te zitten, verrijd ik de boel en dat is ook niet goed voor de banden.
, dat is nog steeds jouw probleem, niet die van de gemeent en ook niet die van de buurvrouw.

Kijk, ik snap best wat je wilt en doet en je ook met de trailer zoek je naar een oplossing die voor eenieder de minste overlast oplevert en ook gedoogd wordt door de gemeente. Maar vergeet niet dat een aantal dingen die je hier benoemt door de gemeente gedoogd worden, mits geen klachten van de buurt. Je hebt daarmee dus geluk, het is een recht dat je van de gemeente krijgt, ze zijn het niet verplicht. Ook niet vanwege paarden die tot hun knieen in de bagger staan in de winter of je banden van de auto die slijten als je je trailer op de wei zou zetten. En dan heb jij de pech wellicht dat je nog last hebt van hetgeen de vorige bewoner heeft gecreeerd aan frustraties bij de buurvrouw.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:56

Onali schreef:
Serieus?!

Ook al is het doodlopend en is nog altijd OPENBAAR. TS mag daar best paard in- en uitladen.
Wie zegt dat ze 15 minuten bezig is en het paard de trailer uitdenderd.

De buurvrouw stoort zich aan het zichtbare stuk dak van de trailer als ze in de keuken op 1 specifieke stoel gaat zitten.

Je moet er niet dingen bij gaan verzinnen of invullen.

TS zegt zelf in haar openingspost dat het laden nog niet altijd zo vlot ging en dat er dus wat geklepper op de laadplek te horen was. Zelfs de tijdsaanduiding van 15 minuten kan je gemakkelijk in de eerste post van TS terugvinden.

Wat verzin ik bij of vul ik in?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:41

Ts schrijft ook dat áls ze de trailer op haar eigen terrein parkeert het meer overlast geeft aan de betreffende buurvrouw ( is trailer nog beter in het zicht )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:13

ik snap dat gemekker niet, so what als het een kwartier zou duren, dan blijven er nog altijd 23 uur en 45 minuten over op die dag dat de TS niet met de trailer bezig is. We hebben het hier over iemand die zelfs zeurt over grasmaaien. Ik vrees dat er altijd iets te zeiken overblijft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:16

idd als je een trampoline buiten hebt staan en de kinderen spelen daarop geeft dat ook herrie, dit valt voor mij ook onder gewone leefgeluiden

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:42

fokfanaat schreef:
idd als je een trampoline buiten hebt staan en de kinderen spelen daarop geeft dat ook herrie, dit valt voor mij ook onder gewone leefgeluiden

En ook dit is echt mega irritant als je gewoon rustig in je tuin wil zitten :D. Maar het hoort er wel bij.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:43

ja en zo is het leven en laten leven