Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bootsiebob schreef:Urbanus schreef:Mijn dochter heeft als tweede naam de naam van mijn vader, ook niet iedereen's cup of tea.
Dus echt als mannennaam?
Ik heb als derde naam de naam van mijn opa, maar dan de vrouwelijke versie.
Ik was altijd verbaasd wanneer een jongetje een meisjesnaam of andersom in het rijtje kreeg. Maar heb het nu zo vaak voorbij zien komen, dat het heel normaal voor mij is geworden
Sizzle schreef:Over favoriete namen gesproken.
Vroegah, was het natuurlijk belangrijk dat de oudste zoon de naam van de vader kreeg.
Mijn schoonvader is er 1 van een 2-ling en was de 2e die eruit kwam. De eerste kreeg vaders naam maar stierf een dag later. Dat kon natuurlijk niet.
Ze hebben toen een doodscertifikaat voor mijn schoonvader gemaakt en hem ombenoemd met de naam van het gestorven kind![]()
Sizzle schreef:Urbanus schreef:Lucifertje.
Ha, die zou ik dan wel weer cool vinden.
Luci for short.
marley93 schreef:Ik heb op mijn werk wel eens iemand ontmoet die zichzelf voorstelde als Lucifer. Ik moest toch vragen of hij zich wilde herhalen, want ik volgde op dat moment precies de gelijknamige serie.
Dilan93 schreef:marley93 schreef:Ik heb op mijn werk wel eens iemand ontmoet die zichzelf voorstelde als Lucifer. Ik moest toch vragen of hij zich wilde herhalen, want ik volgde op dat moment precies de gelijknamige serie.
Ik zou er dan wel om kunnen lachen als die persoon mij zou vragen wat mijn diepste verlangen is
anjali schreef:Geen idee.Een vraagje:Als iemand van jullie,waarschijnlijk gelovig dan, een zoon zou krijgen, zou je die dan Jezus durven noemen? Volgens mij wordt dat in Nederland helemaal niet gedaan maar in Spaanssprekende landen best vaak. Jesus. Het legt wel een druk op dat kind denk ik om zich altijd goed te gedragen,met zo'n naam!