Favoriete meisjesnaam...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Favoriete meisjesnaam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:05

Er zijn tamelijk veel jongens die als tweede naam "Maria" erbij krijgen.Overigens las ik zojuist op Google dat in de Middeleeuwen de naam Maria (ook voor meisjes) eigenlijk niet mocht vanwege de heiligheid van Maria.Maar dat is gauw veranderd want momenteel zijn er enorm veel meisjes die Maria of een afgeleide daarvan heten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:11

Bootsiebob schreef:
Urbanus schreef:
Mijn dochter heeft als tweede naam de naam van mijn vader, ook niet iedereen's cup of tea.

Dus echt als mannennaam?
Ik heb als derde naam de naam van mijn opa, maar dan de vrouwelijke versie.
Ik was altijd verbaasd wanneer een jongetje een meisjesnaam of andersom in het rijtje kreeg. Maar heb het nu zo vaak voorbij zien komen, dat het heel normaal voor mij is geworden

Met -je erachter.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:36

Urbaantje?

Mijn moeder dcht mijn broertje naar de echte namen van een een of andere paus te noemen. Komt ze er jaren later achter dat het helemaal niet klopt _O-
Hij heeft dus echt totaal willekeurige doopnamen zonder wat voor betekenins dan ook maar wel een grappig verhaal }>

Mijn 2e naam is ook een RK-heilige maar dat vind ik niet echt een eer. Vind het vooral een zielig verhaal met een hoop leed.
Maar goed, ik ben dan ook niet gelovig.

Mijn man heeft ook zo‘n onmogelijke typische oude RK naam met 3x eindigend op -us. Met als roepnaam iets waarvan je er 3 per klas had.
Aangezien dat principe buiten Nederland niet echt standaard is wordt hij overal met zijn prehistorische -us naam aangesproken :+
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 21-05-22 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:41

Lucifertje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:42

Urbanus schreef:
Lucifertje.

Ha, die zou ik dan wel weer cool vinden.
Luci for short.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:45

Urbanus schreef:
Lucifertje.

_O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:50

Over favoriete namen gesproken.
Vroegah, was het natuurlijk belangrijk dat de oudste zoon de naam van de vader kreeg.
Mijn schoonvader is er 1 van een 2-ling en was de 2e die eruit kwam. De eerste kreeg vaders naam maar stierf een dag later. Dat kon natuurlijk niet.
Ze hebben toen een doodscertifikaat voor mijn schoonvader gemaakt en hem ombenoemd met de naam van het gestorven kind := _O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:59

Sizzle schreef:
Over favoriete namen gesproken.
Vroegah, was het natuurlijk belangrijk dat de oudste zoon de naam van de vader kreeg.
Mijn schoonvader is er 1 van een 2-ling en was de 2e die eruit kwam. De eerste kreeg vaders naam maar stierf een dag later. Dat kon natuurlijk niet.
Ze hebben toen een doodscertifikaat voor mijn schoonvader gemaakt en hem ombenoemd met de naam van het gestorven kind := _O-

Neeeee joh :') Wat erg!
Vermakelijk topic dit

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:05

Wow dat is echt té erg Sizzle :=

Eigenlijk waren mijn ouders ook niet erg origineel.
Ik heb dezelfde voornaam als de dochter van een bevriend stel.
Eigenlijk gingen ze ervan uit dat ik een jongen zou zijn en hadden ze de naam van het zoontje van datzelfde stel „bedacht“ :')

Geen idee of dat stel er boos om was. Ik denk het niet, want het zijn nog steeds vrienden van mijn ouders

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:06

Urbanus schreef:
Lucifertje.

Ik zou dan bij de Burgerlijke Stand een naamsverandering aanvragen zogauw ik daartoe in staat was.En waarschijnlijk krijgen ook .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:07

anjali schreef:
Urbanus schreef:
Lucifertje.

Ik zou dan bij de Burgerlijke Stand een naamsverandering aanvragen zogauw ik daartoe in staat was.En waarschijnlijk krijgen ook .

Dat zou ik bij heel veel namen doen.

Maar misschien moet je niet alles zo serieus nemen Anjali :+

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:15

Een vriendin van een vriendin heeft haar zoontjes Bor en Wolf genoemd. Ik vond dat ontzettend geestig maar de eerstgenoemde vriendin deelde dat sentiment totaal niet, nu is die een stuk jonger dan ik dus dat kan goed daaraan liggen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:16

Mijn kinderen groeien op met muziek met satanische teksten over kerken in de fik steken. Ze zouden Lucifer als naam vast kunnen waarderen.

Als ze in de pubertijd gaan rebelleren zitten ze op zondag in de kerk.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:17

luxx schreef:
Een vriendin van een vriendin heeft haar zoontjes Bor en Wolf genoemd. Ik vond dat ontzettend geestig maar de eerstgenoemde vriendin deelde dat sentiment totaal niet, nu is die een stuk jonger dan ik dus dat kan goed daaraan liggen

Oooooh dan is de tweede favoriete naam van TS vast Mier _O-

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:22

Urbanus schreef:
Urbanus schreef:
Mijn dochter heeft als tweede naam de naam van mijn vader, ook niet iedereen's cup of tea.

Met -je erachter.

Nou ja koosje of keesje wordt vaak gebruikt voor meisjes dus dat kan :D

Anne is ook zowel meisjes als jongensnaam

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:24

Sizzle schreef:
Urbanus schreef:
Lucifertje.

Ha, die zou ik dan wel weer cool vinden.
Luci for short.

Ik heb op mijn werk wel eens iemand ontmoet die zichzelf voorstelde als Lucifer. Ik moest toch vragen of hij zich wilde herhalen, want ik volgde op dat moment precies de gelijknamige serie. :)) Ook wel eens een Elmo langsgehad. Dan hebben je ouders het toch ook niet goed met je voor.

Maar ja, zo is er ook Splinter (Chabot). Dat is ook zo'n gekke naam als je het voor het eerst hoort. En toch heb ik daar dan wel weer aan kunnen wennen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:35

Wij hadden op school een jongetje dat Disney heette :=

Mijn oma heette eigenlijk Luigina, maar werd Ina genoemd, en doopte zichzelf om tot Iny. Ik ben in tweede naam naar haar vernoemd en heb als tweede naam dus Iny.
Die ben ik verder nog nooit tegen gekomen.
(toen ze er op school achterkwamen heb ik zeker een maand Iniemienie geheten _O- )

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:40

Inieminie is wel schattig <3

Beter dan Lonneke Tamponneke in ieder geval :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 19:17

marley93 schreef:
Ik heb op mijn werk wel eens iemand ontmoet die zichzelf voorstelde als Lucifer. Ik moest toch vragen of hij zich wilde herhalen, want ik volgde op dat moment precies de gelijknamige serie. :))

Ik zou er dan wel om kunnen lachen als die persoon mij zou vragen wat mijn diepste verlangen is :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:02

Dilan93 schreef:
marley93 schreef:
Ik heb op mijn werk wel eens iemand ontmoet die zichzelf voorstelde als Lucifer. Ik moest toch vragen of hij zich wilde herhalen, want ik volgde op dat moment precies de gelijknamige serie. :))

Ik zou er dan wel om kunnen lachen als die persoon mij zou vragen wat mijn diepste verlangen is :')

_O- :D
Ik zou sowieso al lachen bij het voorstellen denk ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:12

anca schreef:
Nou ja koosje of keesje wordt vaak gebruikt voor meisjes dus dat kan :D

Anne is ook zowel meisjes als jongensnaam

Dirkje :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:17

Urbanus schreef:
Oh nee nu ga ik een hoekje huilen.

Afbeelding

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:19

anjali schreef:
Een vraagje:Als iemand van jullie,waarschijnlijk gelovig dan, een zoon zou krijgen, zou je die dan Jezus durven noemen? Volgens mij wordt dat in Nederland helemaal niet gedaan maar in Spaanssprekende landen best vaak. Jesus. Het legt wel een druk op dat kind denk ik om zich altijd goed te gedragen,met zo'n naam!
Geen idee.

Mijn buurman heeft wel een kat met de naam God. God zit regelmatig in de boom, waarop buurman heel hard roept: God, kom uit die boom!

Mensen op straat kijken hem vervolgens altijd heel vreemd aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:48

Ik denk als ik gelovig was, ik de naam Jezus net niet zou gebruiken. Eerder een naam uit de Bijbel, maar goed die namen (+ afgeleiden) worden sowieso waanzinnig vaak gebruikt ook door niet-gelovigen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:50

Vroeger had ik een vakantie vriendinnetje die ‘Olijfje’ heette…

Mijn vriend staat er op om zijn nageslacht ‘Jan’ te noemen, omdat dat in de familie een soort traditie is. Gelukkig wil ik geen kinderen.

Ik heb zelf een Bijbelse naam, op een niet heel vaak voorkomende manier gespeld. Vroeger haatte ik mijn naam echt maar nu vind ik hem mooi en vrij origineel. Beter dan Truus(je) in ieder geval.