Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:50

Vayo schreef:
Klopt er zijn meerdere malen dingen “beloofd” die niet nagekomen zijn. Of aangegeven dat iets nooit zou gebeuren, wat vervolgens toch ingevoerd werd. Of kromme regels en adviezen waardoor je bijv. binnenshuis met meer mensen mocht zijn, dan dat je buiten in de openlucht mocht wandelen. Net als het sporten tot uiterlijk 20:00 (meen ik) wat ook voor kinderen en jeugd opgelegd werd. Het vroeg er al snel om of erg creatief te gaan worden met de maatregelen of om gewoon simpelweg af te haken.

En het is natuurlijk moeilijk, want mensen wilden weten waar ze aan toe waren. Maar ik heb echt een duidelijke routekaart gemist hier. Ik heb in het begin alles netjes opgevolgd en werd er al snel een stuk slechter door.

Ik vraag me af of mensen nog bereid zijn zich in het najaar aan regels te gaan houden. Ik denk dat heel veel mensen binnenshuis en buitenshuis onderling met vrienden of familie ervoor kiezen om het niet op te volgen. Ik begin er niet meer aan. Mondkapjes weer verplicht in winkels …. aan dergelijke regels zal ik me weer houden, maar afstand van vrienden en familie of een beperking van bezoek of aantal mensen waarmee je je op straat of in je auto mag begeven … daar begin ik niet meer aan.

Ik denk dat maar weinig mensen nog bereid zijn weer terugtrekken gaan naar zulke maatregelen. Helemaal als onduidelijk is wat er na 2,5 jaar nu concreet is gedaan om de zorg er bovenop te helpen. Is er moeite gedaan om het werken in de zorg aantrekkelijk te maken en te belonen? En hoe dan? Is er gekeken om de zorg beter in te richten en hoe? Dat soort dingen vraag ik me af. En ik weet echt wel dat er geen blik opengetrokken kan worden met nieuwe frisse mensen die goed opgeleid zijn. En ik weet ook dat er veel personeel is uitgevallen of is opgestapt. Maar wat is er nu concreet ondernomen om te pogen de zorg weer goed te krijgen?

En daarnaast mis ik nog steeds keiharde cijfers en duidelijkheid in hoeverre vaccinaties besmette mensen uit het ziekenhuis hebben gehouden. Want als blijkt dat vaccineren enorm daarin heeft bijgedragen, ben echt klaar met maatregelen wanneer dit een gevolg is van een te grote groep ongevaccineerde mensen. Ik sta niet te springen om weer wat prikken, maar alsmaar de manier is om me grotendeels te beschermen tegen ziekenhuisopname en de kans dus enorm verkleind dat ik de zorg belast …. graag! Maar dan geen maatregelen meer voor mij.

Kan het niet beter verwoorden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:54

hahahatsjoe schreef:
Vayo schreef:
Ik sta niet te springen om weer wat prikken, maar alsmaar de manier is om me grotendeels te beschermen tegen ziekenhuisopname en de kans dus enorm verkleind dat ik de zorg belast …. graag! Maar dan geen maatregelen meer voor mij.

Kan het niet beter verwoorden.

Zou jij je laten prikken Hahahahatsjoe? Ik dacht niet dat je daarvoor was?

Citaat:
maar afstand van vrienden en familie of een beperking van bezoek

dat was toch optioneel?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:56

MoniqueT schreef:
hahahatsjoe schreef:
Ja dat vaccin is veel enger. En erger. Hersenbloedingen, hartaanvallen etc. veroorzaken de dood, longcovid niet. Ga eens tellen hoeveel plotselinge doden er zijn onder relatief jonge mensen, allemaal gespoten. Mensen die zomaar een hersenbloeding krijgen een week na vaccinatie. Heb zelf corona gehad, was 2 dagen wat min en dat was het. Mijn immuunsysteem heeft zijn werk gedaan. Maar goed, eigenlijk zinloos om hier wat te schrijven, jullie zijn toch blind voor de werkelijkheid. Kleine opmerking: door de griep blijven vaak ook mensen over met relatief ernstige restklachten, maar daar heeft niemand het verder over.

Je hebt het duidelijk over ´jouw werkelijkheid´ want wat jij beweert is nergens wetenschappelijk aangetoond of bewezen. Wel door de strot geduwd door typisch als Baudet en Engel die er duidelijk zelf beter van worden.

Mag ik hier even heel hard om lachen ? Dit heeft niets te maken met Baudet of Engel, jij leest kennelijk geen kranten ?

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:58

Welke kranten lees jij? Geef eens wat artikelen over al die dood vallende mensen , jong en oud door vaccinatie?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:59

Electra63 schreef:
Hahahatsjoe vertelt wel vaker leugentjes ;)

En hier moet ik nog veel harder om lachen, beetje sneue reactie. Het feit dat ik niet in ga op dingen wil niet zeggen dat ik leugentjes vertel.

Over blind zijn gesproken, ik ben niet degene die blind is, gelukkig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:01

hahahatsjoe schreef:
Karl66 schreef:
Het is gewoon geen glijdende schaal. Het zou een glijdende schaal zijn als de tijdelijke maatregelen om een pandemie te bestrijden daarna structurele maatregelen zouden worden, zelfs als dat voor de pandemie niet meer nodig zou zijn. Nu waren het gewoon tijdelijke maatregelen om een pandemie te bestrijden, die daarna weer opgeheven zijn. Dit heeft helemaal niks met een glijdende schaal te maken, maar alles met goed bestuur. Je kan namelijk als overheid niet je schouders ophalen, je kop in het zand steken en niets doen als er een pandemie gaande is.

Het is gewoon angst zaaien wat je doet en dan ook nog eens angst zaaien wat nergens op gebaseerd is.

Goed bestuur ? Onder welke steen heb jij gelegen ? Hierbij verwijs ik naar alles wat via de WOB-documenten boven tafel gekomen is. Grappig dat het meeste wat de wappies aankondigden aan het begin van de pandemie waarheid geworden is... Wat HC zegt is geen angst zaaien. Eerst alle maatregelen laten vallen maar Ernst Kuipers heeft al een paar keer gezegd dat we in het najaar weer van alles kunnen verwachten... En de coronawet is weer verlengd. Wisten jullie trouwens al dat er voor het eerst deeltjes van hetzelfde materiaal als waar mondkapjes van gemaakt zijn in de longen van levende mensen zijn aangetroffen... Op uw gezondheid dan maar.

Je moet ze ook niet opeten :')

Ik werk met mensen die alles eten was los en vastzit denk bijv aan luiers , kleding en wat niet. Een lichaam kan heel veel hebben.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:02

IMANDRA schreef:
Yes, ga maar aan mijn oma vertellen dat long-covid zo onschuldig is. Mijn oma die de initiële COVID-infectie heeft afgeweerd, maar een paar dagen geleden hoogstwaarschijnlijk is overleden aan de gevolgen van long-covid/schade veroorzaakt door covid.

Sowieso lekker dubbel. Enerzijds impliceer je dat long-covid allemaal niet zo erg en niet zo ernstig is, maar dan zeg je dat de restklachten van griep ook ernstig kunnen zijn (dus die van COVID 'ook'). Wat is het nou? Kunnen (long-covid) bijwerkingen relatief ernstig zijn of niet?

Wie is er nu blind voor de werkelijkheid?

Ik denk dat jij eens moet leren lezen. Ik impliceer niet dat long-covid niet ernstig is maar dan leef je tenminste nog. Als jij een hersenbloeding of hartinfarct krijgt overlijdt je vaak, denk aan afgelopen weekend die 32-jarige zanger in Noord-Holland die ineens dood op het toilet zat na zijn optreden.

En oma's zijn oud, bij oude mensen komt een covid-besmetting vaak harder aan en zij overlijden hier ook vaker aan, zie je dat dan niet ?

P.S. als ik niet reageer op sommige mensen dan betekent dit dat ze op mijn foei lijst staan. Dat sta jij niet want je zegt af en toe best zinnige dingen. Heel erg gecondoleerd met je oma.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 28-04-22 11:04, in het totaal 3 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:03

Imandra, gecondoleerd.
En Robbert is thuis overleden, triest maar hij zat niet in de kroeg dood op de wc.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:29

IMANDRA schreef:
Yes, ga maar aan mijn oma vertellen dat long-covid zo onschuldig is. Mijn oma die de initiële COVID-infectie heeft afgeweerd, maar een paar dagen geleden hoogstwaarschijnlijk is overleden aan de gevolgen van long-covid/schade veroorzaakt door covid.

Gecondoleerd! Dat ten eerste.
Maar dit is toch ook maar gewoon een aanname?
Mensen die overlijden na de vaccinatie gaan daar volgens jou helemaal niet dood aan. Maar nu bij COVID is het ineens wel de reden...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:43

Needje schreef:
IMANDRA schreef:

Mensen die overlijden na de vaccinatie gaan daar volgens jou helemaal niet dood aan. Maar nu bij COVID is het ineens wel de reden...

Dit is iets wat ik vaak terug zie komen. Overlijden of schade na vaccin is een moeilijke kwestie, want is dit wel bewezen en dan wordt het vaak een “na vaccinatie” ipv “door vaccinatie” verhaal.

Terwijl ik juist merk dat bij klachten NA een Corona besmetting de oorzaak vaak wel automatisch toegeschreven worden aan Corona. Ik vraag me af of dat dan wel echt goed onderzocht is in plaats van dat dat net zo goed een aanname is.

Ondanks enorm veel besmettingen in mijn omgeving ken ik niemand met long covid. Ik vraag me af of long COVID echt een aantoonbaar iets is op medisch gebied? Of is het een optelsom van klachten icm het verhaal en een besmetting die ervoor zorgt dat iets de diagnose long COVID krijgt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:45

hahahatsjoe schreef:
Electra63 schreef:
Hahahatsjoe vertelt wel vaker leugentjes ;)

En hier moet ik nog veel harder om lachen, beetje sneue reactie. Het feit dat ik niet in ga op dingen wil niet zeggen dat ik leugentjes vertel.

Over blind zijn gesproken, ik ben niet degene die blind is, gelukkig.

Jij was toch die met dat verhaal van die stalgenoot? :+

Maar goed, VOOR 2019 vielen mensen ook zomaar dood neer, kregen een hersenbloeding of een hartaanval.
Ook jonge mensen en sporters, bijvoorbeeld Nouri van Ajax.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:51

Mijn schoonzus heeft diagnose long covid door longarts in ziekenhuis gekregen. Afwijkingen op de röntgenfoto's van longen en afwijkende uitslagen van longinhoud en hartslag in rust en beweging. Naast nog wat andere klachten die voor covid nooit aanwezig waren.

Het is allang bekend dat diverse ziektes langdurige klachten kunnen geven, volgens mij heeft sizzle dat al eens uitgelegd. Het zijn nu alleen meer mensen tegelijk, omdat er ook veel meer besmettingen zijn geweest.

Hier was trouwens alleen aankloppen dat je bijvoorbeeld moe was dus echt geen reden om de diagnose te krijgen. Daar zijn ze echt veel dingen voor gaan onderzoeken en daarna nog een intake bij revalidatie waarbij er dingen naar boven kwamen die zij zelf helemaal niet gemerkt of herkend had. Dus niet zomaar wat roepen, maar ook echt onderzoek (ook groot onderzoek onder mensen die besmet zijn geweest met de vraag of ze wilden meewerken) en de kennis die er al was van andere ziektes met langdurige klachten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:01

Vayo schreef:
Ik vraag me af of long COVID echt een aantoonbaar iets is op medisch gebied? Of is het een optelsom van klachten icm het verhaal en een besmetting die ervoor zorgt dat iets de diagnose long COVID krijgt?

Ik heb in de vorige versie van het topic zeer recente onderzoeks data geplaatst:
Ja, het is aantoonbaar.
Nee, het is vaak niet goed genoeg gefineerd om het gericht aan covid toe te wijzen.

Vooral bij mensen met burnout klachten is het verschil bij bepaalde problemen op langere termijn niet perse statistisch signifikant met of zonder covid.

Dat maakt het dus extra moeilijk, want ga jij maar eens bewijzen dat je hoofdpijn een half jaar na covid door covid komt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:02

Needje schreef:
IMANDRA schreef:

Bedankt :j

Is het ook, en ik ben er op dit moment ook vast niet al te rationeel in. Maar we hebben wel echt gezien dat haar hart na het krijgen van COVID zo’n enorme optater heeft gehad waardoor ze gewoon afgetakeld is. 100% zeker is het niet en wil ik ook niet beweren (het is en blijft een N=1 in mijn persoonlijke situatie), het kan ook zomaar toeval zijn, maar het ligt wel voor de hand gezien hoe het ziektebeeld is verlopen. Dat vind ik persoonlijk wel een andere situatie in vergelijking met vaccinaties en bijv. “standaard” dingen zoals hartinfarct die sowieso al relatief vaak voorkomen en niet per se significant meer voorkomen onder gevaccineerden tov ongevaccineerden. Die overigens ook goed in de gaten gehouden worden wbt vaccinaties.

Het steekt gewoon dat iemand zo nonchalant over COVID en de gevolgen daarvan doet terwijl de statistieken en onderzoeken toch vrij duidelijk zijn over de impact die het kan hebben. Dan heb ik soms ook moeite om objectief en rationeel te reageren.

@hahatsjoe: misschien moet jij onderzoeken leren lezen. Dan zie je wel dat jouw visie op covid gewoon echt niet bewust op de waarheid en feiten. In plaats van de situatie van andere bokkers helemaal foutief verdraaien zodat jij je punt kan maken over de slechte vaccinaties :=.
COVID is algemeen genomen gewoon een flink stuk schadelijker dan de vaccinatie. Een wéreld van verschil wat betreft de risico’s die je loopt. Let wel: risico’s: dus er is natuurlijk een kans bij covid dat je ongeacht leeftijd er fluitend doorheen komt, of juist bij vaccinatie bijv. een allergische reactie krijgt. Maar de kans op die twee is gewoon veel kleiner dan het alternatief, dat heeft onderzoek wel uitgewezen.
Er is flink onderzoek gedaan naar mogelijke gevolgen van vaccinaties en er wordt ook nog goed op gelet; met meer onderzoeken die lopen en nog uit gaan komen. Maar globaal zijn de risicoanalyses van beide al bekend.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:04

Gecondoleerd IMANDRA!

En sizzle, had ik het toch goed onthouden dat jij het geplaatst had. :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:58

Die diagnose long covid die men tegenwoordig maar krijgt zet ik mijn vraagtekens bij. Ik had ver voor corona ook altijd vage, vervelende klachten. Jaren later door de juiste arts de afwijking in mijn longblaasjes gevonden (BE) plus diagnose sarcoidiose omdat de lymfeklieren tussen mijn longen gezwollen waren en ze toen een kweek genomen hadden.

Mijn nichtje, 19 jaar heeft nu 2x een klaplong gehad en na een longfunctie test ook de diagnose long covid gekregen na van het kastje naar de muur gestuurd te zijn...
Verder geen onderzoek niks!!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:01

Tja er zijn zoveel ziektes waar je restklachten van kunt krijgen , dus dat dat ook bij corona kan is toch niet meer als normaal?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:09

Is ook normaal maar zoals ik zeg, lijkt wel of ze tegenwoordig al snel het etiket long covid geven zonder er ook maar echt veel verder onderzocht is. En dan bedoel ik een patient binnenstebuiten gekeerd is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:19

Ook dat gebeurd met heel veel ziektes. Hoeveel mensen krijgen wel niet een stempeltje burn-out of depressie zonder dat er verder gekeken wordt. Of hoeveel dingen krijgen wel niet het labeltje stress?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:20

Klopt, burn-out is ook helemaal een ding tegenwoordig..

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:28

Zebrastreep schreef:
Ook dat gebeurd met heel veel ziektes. Hoeveel mensen krijgen wel niet een stempeltje burn-out of depressie zonder dat er verder gekeken wordt. Of hoeveel dingen krijgen wel niet het labeltje stress?

Of (chronische) hyperventilatie

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:31

Matheno schreef:
Zebrastreep schreef:

Of (chronische) hyperventilatie

Yep die ook heel vaak. Ik heb het helaas ook ( laatste tijd gaat het heel goed nauwelijks nog last) maar toen ik hartkloppingen had twijfelde ik heel erg aan die indicatie. Maar valt mij op dat met name jongeren vaak indicaties als stress op hyperventilatie krijgen omdat hartproblemen niet heel gebruikelijk zijn op jonge leeftijd. En dan wordt het maar afgegooid op stress.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:40

Om te beginnen gecondoleerd Imandra.

Hahatjoe, als ik het over goed bestuur heb, dan heb ik het over een overheid, die niet achterover gaat hangen als er een crisis is, zoals deze pandemie, maar actie gaat ondernemen.

En je prima zien of vaccinaties tot een grotere sterfte leiden en dat geldt ook voor long covid. Daarvoor bestaat statistiek en met deze grote aantallen, kan je met een gigantisch grote zekerheid bepalen of er oversterfte door vaccins of door long covid is. En dat is de reden waarom hahatjoe uit haar nek banketstaaf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:53

Gecondoleerd Imandra, sterkte voor jou en je familie.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:05

Gecondoleerd Imandra.

En wat betreft Hatsjatsjoe. Wappie-discussies zijn niet mijn ding.