Vayo schreef:Klopt er zijn meerdere malen dingen “beloofd” die niet nagekomen zijn. Of aangegeven dat iets nooit zou gebeuren, wat vervolgens toch ingevoerd werd. Of kromme regels en adviezen waardoor je bijv. binnenshuis met meer mensen mocht zijn, dan dat je buiten in de openlucht mocht wandelen. Net als het sporten tot uiterlijk 20:00 (meen ik) wat ook voor kinderen en jeugd opgelegd werd. Het vroeg er al snel om of erg creatief te gaan worden met de maatregelen of om gewoon simpelweg af te haken.
En het is natuurlijk moeilijk, want mensen wilden weten waar ze aan toe waren. Maar ik heb echt een duidelijke routekaart gemist hier. Ik heb in het begin alles netjes opgevolgd en werd er al snel een stuk slechter door.
Ik vraag me af of mensen nog bereid zijn zich in het najaar aan regels te gaan houden. Ik denk dat heel veel mensen binnenshuis en buitenshuis onderling met vrienden of familie ervoor kiezen om het niet op te volgen. Ik begin er niet meer aan. Mondkapjes weer verplicht in winkels …. aan dergelijke regels zal ik me weer houden, maar afstand van vrienden en familie of een beperking van bezoek of aantal mensen waarmee je je op straat of in je auto mag begeven … daar begin ik niet meer aan.
Ik denk dat maar weinig mensen nog bereid zijn weer terugtrekken gaan naar zulke maatregelen. Helemaal als onduidelijk is wat er na 2,5 jaar nu concreet is gedaan om de zorg er bovenop te helpen. Is er moeite gedaan om het werken in de zorg aantrekkelijk te maken en te belonen? En hoe dan? Is er gekeken om de zorg beter in te richten en hoe? Dat soort dingen vraag ik me af. En ik weet echt wel dat er geen blik opengetrokken kan worden met nieuwe frisse mensen die goed opgeleid zijn. En ik weet ook dat er veel personeel is uitgevallen of is opgestapt. Maar wat is er nu concreet ondernomen om te pogen de zorg weer goed te krijgen?
En daarnaast mis ik nog steeds keiharde cijfers en duidelijkheid in hoeverre vaccinaties besmette mensen uit het ziekenhuis hebben gehouden. Want als blijkt dat vaccineren enorm daarin heeft bijgedragen, ben echt klaar met maatregelen wanneer dit een gevolg is van een te grote groep ongevaccineerde mensen. Ik sta niet te springen om weer wat prikken, maar alsmaar de manier is om me grotendeels te beschermen tegen ziekenhuisopname en de kans dus enorm verkleind dat ik de zorg belast …. graag! Maar dan geen maatregelen meer voor mij.
Kan het niet beter verwoorden.