Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
poes schreef:Ik vind het wel normaal om toch even op voorhand er te zijn. Niet voor overleg maar eventueel omkleden of koffie pakken of even hallo zeggen en een babbeltje doen.
Het valt mij ook op dat mensen die over dit soort 5-10 minuten vallen ook vaak degene zijn die tussendoor rustig 20minuten staan te kletsen of iets privé doen…
poes schreef:Ik vind het wel normaal om toch even op voorhand er te zijn. Niet voor overleg maar eventueel omkleden of koffie pakken of even hallo zeggen en een babbeltje doen.
Het valt mij ook op dat mensen die over dit soort 5-10 minuten vallen ook vaak degene zijn die tussendoor rustig 20minuten staan te kletsen of iets privé doen…
verootjoo schreef:poes schreef:Ik vind het wel normaal om toch even op voorhand er te zijn. Niet voor overleg maar eventueel omkleden of koffie pakken of even hallo zeggen en een babbeltje doen.
5 of 10 min is ook wel normaal, maar ik ken mensen die er standaard een half uur van tevoren moesten zijn om op te starten en achteraf ook nog geacht werden op te ruimen en beide was onbetaald. En het opruimen mocht niet alvast gebeuren binnen de beschreven werktijden.
Daar doe ik dus niet aan.
Tiggs schreef:verootjoo schreef:
5 of 10 min is ook wel normaal, maar ik ken mensen die er standaard een half uur van tevoren moesten zijn om op te starten en achteraf ook nog geacht werden op te ruimen en beide was onbetaald. En het opruimen mocht niet alvast gebeuren binnen de beschreven werktijden.
Daar doe ik dus niet aan.
En wat hierbij het meeste steekt, denk ik, is dat dit vaak baantjes zijn waar je al blij mag zijn dat je een euro boven het minimum verdient.
Levita schreef:poes schreef:Ik vind het wel normaal om toch even op voorhand er te zijn. Niet voor overleg maar eventueel omkleden of koffie pakken of even hallo zeggen en een babbeltje doen.
Het ging in dit geval niet om 5-10 minuten, maar mensen die standaard 30 minuten van te voren aanwezig moesten zijn voor werkoverleg. In dat geval vind ik het wel normaal dat werkoverleg onder werk valt en uitbetaald moet worden.
poes schreef:Edit: ofwel is je loon ernaar dat je af en toe wat harder en langer doormoet, ofwel idd gewoon je gewerkte tijd betalen.
Doubtless schreef:poes schreef:Edit: ofwel is je loon ernaar dat je af en toe wat harder en langer doormoet, ofwel idd gewoon je gewerkte tijd betalen.
Ik vind het wel belangrijk dat dat dan bij het aannemen van iemand duidelijk afgesproken wordt. Want als ik 40 uur afspreek tegen een hoog loon, ga ik gewoon uit van 40 uur. Een hoog loon maakt dan niet automatisch dat je maar wat meer moet werken.
chevax schreef:Als werkgever wordt er vanalles van je verwacht en dat is logisch. Maar die stellige meningen van "nul, nada, noppes" vind ik eigenlijk ook best wel iets. Werkgevers worden, ook op Bokt, vaak tot de grond afgebrand. Want: mijn werkgever heeft geen begrip voor mijn omstandigheden. Bijvoorbeeld bij het overlijden van een huisdier.. Er is een keer een topic geweest waarin het als een misdaad werd gezien dat een werkgever verwacht dat je dan komt werken óf een vrije dag opneemt. En ik kan me dat tot bepaalde hoogte voorstellen. Maar komt het niet van beide kanten? Wat is zo erg aan vijf minuutjes als je je werk nog niet af hebt, een call uitloopt of wat dan ook? Hier hebben we goede afspraken en is niemand zo strikt. Ik niet naar de mensen die voor me werken en de mensen die voor ons werken op hun beurt ook niet.
@Lante, hiernaast is ook een gezinshuis. Ze krijgen niet elke minuut vergoed, maar er zijn ontzettend veel regelingen, tegemoetkomingen en subsidies. Worden jullie goed ondersteund door bijv Jeugdzorg?