Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:germie schreef:[quote="
Je kunt dus ook nog selectief zijn aan wie je doneert. Ik heb dus iemand gekozen die zijn eigen huis er op gezet heeft.
Maar dan weet je dus nog steeds precies niks over de persoon aan wie je geld geeft.
Dat selectief zijn is net zo helpend als een banaan eten voor Oekraïne.
Urbanus schreef:purny schreef:De reden waarom ik dit vind is omdat er nog veel mensen wachten op een compensatie. Toeslagenaffaire en Groningen vergeten?
Het zou het kabinet sieren dit eerst af te handelen, maar dat gebeurd niet.
Hé ja, die oorlog kan wel wachten natuurlijk.
Overigens heb ik niet aan giro555 gegeven, mijn schoonvader is onderweg naar de grens om te helpen, hem heb ik gesponsord.
Urbanus schreef:germie schreef:Daarmee zeg jij dus dat als je het op deze manier doet dat je dus het verkeerd doet?
Nee, duh. Ik zeg dat het selectief kiezen geen drol uitmaakt want je weet nog steeds niet wie je geld geeft.
Doubtless schreef:Daks schreef:Het lijkt wel verboden om voor je eigen geluk te kiezen boven dat van een ander.
Ik denk dat niemand vindt dat jij vanavond droog brood moet eten zodat je geld kan doneren. Het is ook oke als je niet doneert.
Roodvos schreef:Doubtless schreef:
Ik denk dat niemand vindt dat jij vanavond droog brood moet eten zodat je geld kan doneren. Het is ook oke als je niet doneert.
Precies dit. Het probleem is niet dat mensen niet kunnen doneren aan Giro 555 of een andere manier van doneren kiezen. Het probleem is dat er berichten zijn die doneren aan Oekraïne veroordelen (althans zo komt het over) omdat er in NL ook armoede is/de prijzen stijgen/vul maar in.
En ik heb er een probleem mee dat er berichten zijn dat er (veel) geld aan de strijkstok blijft hangen terwijl er al meerdere posten met linkjes naar websites zijn om dat te ontkrachten. Kennelijk leest men niet (of wil dat niet lezen).
Popstra schreef:Als je zo graag in Nederland helpt omdat hier ook armoede heerst kijk dan eerst eens in je naaste omgeving. Misschien zelfs wel familie die je eens kunt bij schieten omdat ze het niet rond kunnen breien. Neefjes of nichtjes eens verwennen die het thuis niet breed hebben. Je moeder die wellicht van een AOW of WW moet rond komen eens wat boodschappen toe stoppen of je broer..zus..
Armoede kan zo heel dichtbij je zijn.
Yonker schreef:Ik heb gisteren een klein bedrag gedoneerd aan 555 omdat ik me daar goed bij voel. Ik snap niet waarom er gelijk bij gehaald moet worden dat er ook armoede in NL is, die situatie is toch heel anders dan een oorlog? Je onveilig voelen, niet meer naar de supermarkt kunnen om eten te halen, je medicijnen niet krijgen.. als ik door een klein bedrag te doneren kan helpen om in ieder geval een klein beetje te helpen doe ik dat graag![]()
Iedereen helpt op zijn/haar eigen manier, en als je niks wil doen is dat ook prima. Maar stop eens met het oordelen over mensen die wel willen helpen op deze manier.
purny schreef:Ik doe niks.
Maar ik geef aan geen enkel doel omdat ik weet dat het niet voor 100% terecht komt waar het zou moeten komen.
Wat is er van Haïti overgebleven? Er leven daar nog steeds mensen in echte armoede. En volgens mij is het land nog steeds niet opgebouwd.
In ons land heerst ook zoveel armoede. Niet zo veel als daar maar wel armoede. Waarom wordt er daar nooit een actie voor opgestart?
Tallie1979 schreef:Weet je, of je nou wel of niet doneert, als je nou gewoon je kwek er over houdt?
Dan valt er weinig te veroordelen als je het niet doet en net zo min als je het wél doet.
Ik krijg in dit topic echt het idee dat sommige mensen zichzelf geweldig vinden omdat ze 5 euro geven. Jullie buitelen over elkaar heen om aan te geven hoe geweldig je bent omdat je geeft.
Not all heroes wear capes.