Hier volgens mij nog niks binnen en ik zou ook niet weten hoeveel het was in voorgaande jaren. Moet het toch betalen dus dit soort info skip ik dan. Is ook beter voor mijn aura. Of zoiets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Nog heel diep verder gezocht op de pagina van de instantie die int. En ik blijf wel in een keer betalen. Ze maken het niet gemakkelijk.![]()
Automatische machtiging mag niet per papier gegeven worden, ook niet telefonisch. Maar moet op een digitale manier met een account bij hun instantie (heb ik niet, weer een ww onthouden dan) daarna via digid inloggen en dan ook nog op de een of andere manier mijn bankrekening geverifieerd koppelen daaraan. Alleen van de beschrijving raak ik al compleet overprikkeld
![]()
Ik ben al afgehaakt, dat is voor veel mensen toch niet meer te doen.
karuna schreef:Nog heel diep verder gezocht op de pagina van de instantie die int. En ik blijf wel in een keer betalen. Ze maken het niet gemakkelijk.![]()
Automatische machtiging mag niet per papier gegeven worden, ook niet telefonisch. Maar moet op een digitale manier met een account bij hun instantie (heb ik niet, weer een ww onthouden dan) daarna via digid inloggen en dan ook nog op de een of andere manier mijn bankrekening geverifieerd koppelen daaraan. Alleen van de beschrijving raak ik al compleet overprikkeld
![]()
Ik ben al afgehaakt, dat is voor veel mensen toch niet meer te doen.
cinniz123 schreef:Over gemeente belastingen heb ik ook toevallig vandaag een mail de deur uit gedaan.
De situatie mijn man en zijn vader hadden samen een bedrijfspand in een andere gemeente.
Vader is inmiddels uit de zaak maar mijn man kreeg nu 2 rekeningen met alles kwa woz het zelfde.
Rekening 1 op vaders naam totaal €495,22
Rekening 2 van mijn man totaal €659,92 enige wat anders is aan de rekening is dat bij mn man er €65 rioolheffing op staat.
Waar zit die 100€ verschil in dan voor hetzelfde pand??
Vuil ect is bedrijfsmatig op afroep dus buiten de gemeente om.
Ik gemeente gebeld met de vraag waarom er 2 rekeningen met dezelfde heffingen voor het zelfde pand worden gestuurd naar 2 verschillende begunstigde : nou mevrouw dat gebeurd wel vaker dat bijv de man van een woning 1 deel betaald en de vrouw het andere deel![]()
Ik heb gezegd dit nog nooit gehoord te hebben en dat wij dat in onze gemeente niet hebben.
Dus mijn vraag wie kent dit?
Voorgaande jaren hebben beide heren dus blijkbaar altijd netjes hun aanslagen betaald.
Noem mij maar gek maar ik vind dit een vreemd verhaal.
martichr schreef:cinniz123 schreef:Over gemeente belastingen heb ik ook toevallig vandaag een mail de deur uit gedaan.
De situatie mijn man en zijn vader hadden samen een bedrijfspand in een andere gemeente.
Vader is inmiddels uit de zaak maar mijn man kreeg nu 2 rekeningen met alles kwa woz het zelfde.
Rekening 1 op vaders naam totaal €495,22
Rekening 2 van mijn man totaal €659,92 enige wat anders is aan de rekening is dat bij mn man er €65 rioolheffing op staat.
Waar zit die 100€ verschil in dan voor hetzelfde pand??
Vuil ect is bedrijfsmatig op afroep dus buiten de gemeente om.
Ik gemeente gebeld met de vraag waarom er 2 rekeningen met dezelfde heffingen voor het zelfde pand worden gestuurd naar 2 verschillende begunstigde : nou mevrouw dat gebeurd wel vaker dat bijv de man van een woning 1 deel betaald en de vrouw het andere deel![]()
Ik heb gezegd dit nog nooit gehoord te hebben en dat wij dat in onze gemeente niet hebben.
Dus mijn vraag wie kent dit?
Voorgaande jaren hebben beide heren dus blijkbaar altijd netjes hun aanslagen betaald.
Noem mij maar gek maar ik vind dit een vreemd verhaal.
Staat op die aanslag toevallig een eigenaren en een gebruikersdeel? Bij bedrijfspanden betaal je namelijk zowel voor het eigendom als gebruik Ozb.. kan zijn dat ze die aan verschillende personen opleggen afhankelijk van wie er als gebruiker aangemerkt wordt.
cinniz123 schreef:Ja er staat op beiden aanslagen een WOZ waarde en
OZB waarde van deze bedragen.
De ene wordt naar de zaak gestuurd met de oude naam van het bedrijf en de ander naar ons huis adres op de naam van mijn man en indd nu je het zegt de ene onder OZB eigenaar en de ander onder OZB gebruiker maar dat is toch gek want ze waren beide eigenaar voor 50% geen onderverhuur oid.
Ik zie ik t nu te zwart-wit?
Roodvos schreef:cinniz123 schreef:Ja er staat op beiden aanslagen een WOZ waarde en
De ene wordt naar de zaak gestuurd met de oude naam van het bedrijf en de ander naar ons huis adres op de naam van mijn man en indd nu je het zegt de ene onder OZB eigenaar en de ander onder OZB gebruiker maar dat is toch gek want ze waren beide eigenaar voor 50% geen onderverhuur oid.
https://ondernemersplein.kvk.nl/onroere ... sting-ozb/
Ik denk dat je man en zijn vader destijds (voor het gemak?) de ene als eigenaar en de andere als gebruiker hebben opgegeven bij de gemeente. Maar dat zul je even moeten navragen bij je man. Nu je man alleen eigenaar en gebruiker is krijgt hij ook logischerwijze beide aanslagen.
cinniz123 schreef:martichr schreef:
Staat op die aanslag toevallig een eigenaren en een gebruikersdeel? Bij bedrijfspanden betaal je namelijk zowel voor het eigendom als gebruik Ozb.. kan zijn dat ze die aan verschillende personen opleggen afhankelijk van wie er als gebruiker aangemerkt wordt.
Ja er staat op beiden aanslagen een WOZ waarde en
martichr schreef:De gemeente legt bij gedeeld eigendom de aanslag altijd op aan 1 eigenaar voor het eigendomsgedeelte, dus niet allebei de helft. Afhankelijk van wat voor rechtsvorm het bedrijf heeft aan het bedrijf zelf of een van de eigenaren. ook voor het gebruik geldt dit. Ik zou nog eens bellen en zorgen dat je een ambtenaar te pakken krijgt die wel weet hoe hun eigen Ozb heffing werkt..
prompter schreef:MyWishMax schreef:Meestal wel alleen als je automatische incasso kiest. Dat is hier de voorwaarde, in termijnen is wel per incasso, anders mag het niet. Ken meer gemeenten die die boorwaarde hebben
Klopt! Doen we hier ook, kun je het in ieder geval niet vergeten.
karuna schreef:Normaal zou ik naar de gemeente gaan of via de bank de machtiging geven. Alleen deze procedure om de bankrekening te koppelen aan het account is dusdanig omslachtig dat ik afhaak. Met mijn chaos hoofd gaat dat gegarandeert de mist in en telefonische ondersteuning bieden ze niet helaas.Ook is hun site voor mij niet heel lekker leesbaar kwa contrast of waar ik moet klikken.
Dan zou er iemand moeten meekijken zodat ik de juiste dingen aanklik.
Die steeds verdere digitalisering is voor mij geen echt fijne ontwikkeling helaas. Ik heb een goed stel hersens maar daarin kan ik gruwelijk vastlopen.
Gelukkig staat het op de rekening,dan maar in een keer ben ik er ook weer voor een jaar vanaf.