Morgen met trailer op pad? Think twice

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:39

:oo poh, dat wordt dansen met de wind...
Bus waait niet om en kalm aan komen we er wel als er geen bomen op de weg liggen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 19:48

Ik zag net een uitspraak die vond ik zowel grappig als alarmerend :')

'Voor vanavond, zet je spullen zoveel mogelijk in de schuur, voor vrijdag, bind je schuur vast' :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:48

Wat een fijn topic waar ik mijn vraag in kwijt kan

Ik heb morgen avond les op de vereniging 15 min met trailer. Deels door dorpje maar veel ook open weilanden. Ik heb half 9 in de avond les tot half 10. 10 voor 8 met trailer en rond 10 uuf.

Is dit verstandig. Op radio zeggen ze wel van in de middag neemt het af. Moet voor 1 uur afmelden morgen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:49

JoycexEnya schreef:
Wat een fijn topic waar ik mijn vraag in kwijt kan

Ik heb morgen avond les op de vereniging 15 min met trailer. Deels door dorpje maar veel ook open weilanden. Ik heb half 9 in de avond les tot half 10. 10 voor 8 met trailer en rond 10 uuf.

Is dit verstandig. Op radio zeggen ze wel van in de middag neemt het af. Moet voor 1 uur afmelden morgen.

Nee zou ik zeker niet doen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 19:51

Ik zou tot zondag gewoon niet met de trailer op pad gaan. Zaterdag kan het in de iddag ook nog kort gaan spoken, maar morgen is het ook nog wel wisselend onstuimig.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:51

Ons weekendje weg is gelukkig verplaatst, hopelijk blijven het huis en de schuilstallen staan en valt verdere schade mee!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:51

Ik zou zeker voor een les het risico niet nemen, als je paard nu met spoed naar een kliniek moet ok. Maar voor een les de kans lopen te verongelukken waardoor je misschien nooit meer kunt lessen :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:59

Geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om met de trailer op pad te gaan. Oke ben een angsthaas ermee, dat geef ik toe.

Maar goed, vrijdag. Mennnnn ik moet dan mijn dochter ophalen vanuit haar werk. Laat haar sinds vandaag al niet eens meer op dr scooter naar haar werk gaan.
Maar ik zit dan ook bovenin Noord Holland en gaat nu al lekker te keer.
En we wonen aan het meer

Dit filmpje is van 2 jaar terug met flinke wind
https://www.facebook.com/wendy.groetmat ... 9585417707
Rechts achter de dijk ligt de Waddenzee

Tancreda4

Re: Morgen met trailer op pad? Think twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:08

Oh bah ik krijg de kriebels van die voorspelling van vrijdag.... Ik hoop zo dat het mee gaat vallen......

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:16

Meestal hebben we mazzel maar ik denk dat we er nu niet aan ontkomen. Het spookt vandaag al heel de dag, nu waait het ook echt al behoorlijk.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:18

180 km per uur voor vlieland??? Die kunnen we zaterdag ophalen uit rusland :wow:
Ik moet werken vrijdag. Zal onrustig worden. Als ik Earth kaarten kijk komen er windstoten van 120 km p/u langs.

Had vandaag al het 1 en ander vastgezet in mijn tuin. Voor vrijdag haal ik het allemaal weg. Fiets op mijn werk ga ik even een plekje voor zoeken. Anders kan ik hem denk ik ophalen in Duitsland....

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:32

Ik vond het vanmiddag al aardig waaien en ik zag toch veel trailers op de weg :wow:
Ik snap het niet dat er toch zoveel mensen de weg op gaan met die trailer als het zo waait. Okee als er spoed is maar verder blijf je gewoon thuis toch?
Baal wel, ik had/heb een afspraak voor vrijdag einde van de middag met mijn shetje bij de hoefsmid op de kliniek. Ze gaan zijn voeten bekijken omdat hij al 2 maanden op en af bevangen lijkt te zijn met een dunne zool. Het is niet bloedspoed maar wil er ook niet te lang mee wachten. Zal morgen even overleggen met de kliniek of we kunnen verplaatsen of dat we het tot vrijdag in de ochtend kunnen aankijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:37

Ik moet het nog zien. Mijn moeder noemde de storm van 1990 (wie weet dat nog hier? Ik wel, dat was best eng, heel veel stormschade ook toen) en dat deze mogelijk net zo heftig wordt. Maar KNMI doet er nog niet veel op uit. Die hebben alleen nu code geel tot morgen ergens, en vrijdag heel kort code geel er in staan. Ik heb een activiteit voor buiten op het programma staan vrijdagavond. Ik hoop eigenlijk wel dat dit door kan gaan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 20:50

SusanH schreef:
Ik moet het nog zien. Mijn moeder noemde de storm van 1990 (wie weet dat nog hier? Ik wel, dat was best eng, heel veel stormschade ook toen) en dat deze mogelijk net zo heftig wordt. Maar KNMI doet er nog niet veel op uit. Die hebben alleen nu code geel tot morgen ergens, en vrijdag heel kort code geel er in staan. Ik heb een activiteit voor buiten op het programma staan vrijdagavond. Ik hoop eigenlijk wel dat dit door kan gaan.

Ja die gaan vanavond of morgenochtend pas opschalen. Sommige meteorologen zie ik al praten over uitzonderlijke weersituaties. Alleen is het dus nog wat onzeker omdat de storm zeg maar nog moet ontstaan :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:56

Ik twijfel of ik de stallen dicht doe of open laat staan vrijdag. Normaal hebben ze 24/7 inloop. Eerste echte storm op nieuwe locatie. Voordeel is wel dat ik in Limburg zit en niet aan de kust oid

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:00

tirzasarah10 schreef:
Ik vond het vanmiddag al aardig waaien en ik zag toch veel trailers op de weg :wow:
Ik snap het niet dat er toch zoveel mensen de weg op gaan met die trailer als het zo waait. Okee als er spoed is maar verder blijf je gewoon thuis toch?
Baal wel, ik had/heb een afspraak voor vrijdag einde van de middag met mijn shetje bij de hoefsmid op de kliniek. Ze gaan zijn voeten bekijken omdat hij al 2 maanden op en af bevangen lijkt te zijn met een dunne zool. Het is niet bloedspoed maar wil er ook niet te lang mee wachten. Zal morgen even overleggen met de kliniek of we kunnen verplaatsen of dat we het tot vrijdag in de ochtend kunnen aankijken.

Dacht dat het vrijdag einde van de dag minder zou worden maar zie net op buienradar dat er windkracht 7 staat. Ik ga hem verzetten, is niet veilig

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:03

Aangezien hier wat meer experts zitten. Ik wil maandagmiddag met een vrachtwagentje mn pony verhuizen, is dat verstandig met windkracht 5/4 (wat nu de voorspelling is..)?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 21:06

Iejoorr schreef:
Aangezien hier wat meer experts zitten. Ik wil maandagmiddag met een vrachtwagentje mn pony verhuizen, is dat verstandig met windkracht 5/4 (wat nu de voorspelling is..)?

Mogelijk niet, want maandag is er ook kans op een kortstondige storm. Dus ik zou het er niet op gokken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:14

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:29

kiki1976 schreef:
Geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om met de trailer op pad te gaan. Oke ben een angsthaas ermee, dat geef ik toe.

Maar goed, vrijdag. Mennnnn ik moet dan mijn dochter ophalen vanuit haar werk. Laat haar sinds vandaag al niet eens meer op dr scooter naar haar werk gaan.
Maar ik zit dan ook bovenin Noord Holland en gaat nu al lekker te keer.
En we wonen aan het meer

Dit filmpje is van 2 jaar terug met flinke wind
https://www.facebook.com/wendy.groetmat ... 9585417707
Rechts achter de dijk ligt de Waddenzee

Jij woont aan het Amstelmeer toch? Hoe staat de wind bij jullie? Er vol op? Hier op Texel waait het nu al behoorlijk hard met vooral veel windstoten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:49

SusanH schreef:

Ja, die weet ik zeker nog, hele schutting omgewaaid. Dat viel nog mee. Er zijn toen ook een aantal brandweerlieden omgekomen bij een grote brand in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk. Daarom weet ik het nog zo goed, want ik woonde daar toen in de buurt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:49

Hoop dat het vrijdag ochtend een beetje meevalt. ( Ik ga niet met de trailer weg, maar wel met de auto gewoon)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:55

Kabayo, dan zitten wij in dezelfde stroming qua windsnelheden. Arme jij in de stacaravan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:58

Hier is het nu tot 90km/u en straks nog wat feller en ik doe nu al bijna in mijn broek…. Hou mijn hart vast voor vrijdag….

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:01

Lithya schreef:
Kabayo, dan zitten wij in dezelfde stroming qua windsnelheden. Arme jij in de stacaravan.

Lig klaarwakker op bed terwijl de takken in het rond vliegen :+ Vriendlief ziet de ernst niet en zegt dat alles goedkomt. Wellicht ziw ik spoken :=