Cer schreef:Ik ben benieuwd, van de mensen die zeggen 'ik ga mijn partner daar niet mee lastig vallen, wánt ik zou het niet willen weten".. hebben die dat ook letterlijk naar elkaar uitgesproken?
Overigens, als ik een mooie auto zie, of leuke schoenen, vertel ik het ook (en dat interesseert mijn partner niet superveel) Dus ik kan me niet voorstellen dat ik dan 'ik heb een leuke vent gezien' niet zou vertellen.. mijns inziens is dat belangijkere informatie dan een paar schoenen..
Maar goed, ik vertel gewoon veel, en wij vertellen elkaar ook wat we vinden en denken etc.. ook omdat we beiden geintereseerd zijn in wat de ander bezighoudt .. Maar er zijn mensen die praten gewoon niet leuk vinden, dat kan ook![]()
Overigens, wij hebben ook 1x in de zoveel tijd een evaluatiemeestal ontstaat dat gesprek vanzelf, en loopt dan over in 'hoe vind je dat het gaat.. etc.." Maar ik merk ook dat mensen het eng vinden om tegen hun partner te vertellen wat er in hun omgaat, of eerlijk te vertellen wat ze ergens van vinden.. totdat het spreekwoordelijke emmertje overloopt en er ruzies onstaat (nee dat zijn dan geen ruzies, dat zijn goede gesprekken.. uhu
) Dat lijkt mij dan weer uiterst vermoeiend.. niet weten dat er iets niet oke is, en dan ineens een ontploffing..
Er zit, in mijn perspectief dan, wel een verschil tussen ‘ik heb een leuke vent gezien’ en ‘ik ben verliefd op een ander’. Daarbij, dat men dit niet graag deelt met hun partner wilt natuurlijk helemaal niks zeggen over of ze van praten houden of niet. Het gaat hier om één situatieschets hè, niet direct over hoeveel ze delen in hun hele relatie.
Overigens is eerlijkheid (bijna) altijd goed in mijn ogen en hebben mijn vriend en ik ook regelmatig een soort evaluatie gesprek en gesprekken over dit soort hypothetische situaties. Wat we graag wel of niet zouden willen. Ik heb er zelf nog geen mening over. Maar om nu te zeggen dat men dan waarschijnlijk ook maar niet van praten houdt is wel een aanname.
) Dat lijkt mij dan weer uiterst vermoeiend.. niet weten dat er iets niet oke is, en dan ineens een ontploffing.. 

minder heikel.
flíts echt wel.
Het spijt me te horen dat het jou zo veel verdriet gekost heeft.
. Maar ik ben ook erg op mijn rust gesteld en heb exorbitant veel tijd alleen nodig