Verliefd op een ander - wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:04

Cer schreef:
Ik ben benieuwd, van de mensen die zeggen 'ik ga mijn partner daar niet mee lastig vallen, wánt ik zou het niet willen weten".. hebben die dat ook letterlijk naar elkaar uitgesproken?

Overigens, als ik een mooie auto zie, of leuke schoenen, vertel ik het ook (en dat interesseert mijn partner niet superveel :') ) Dus ik kan me niet voorstellen dat ik dan 'ik heb een leuke vent gezien' niet zou vertellen.. mijns inziens is dat belangijkere informatie dan een paar schoenen..
Maar goed, ik vertel gewoon veel, en wij vertellen elkaar ook wat we vinden en denken etc.. ook omdat we beiden geintereseerd zijn in wat de ander bezighoudt .. Maar er zijn mensen die praten gewoon niet leuk vinden, dat kan ook :j

Overigens, wij hebben ook 1x in de zoveel tijd een evaluatie :') meestal ontstaat dat gesprek vanzelf, en loopt dan over in 'hoe vind je dat het gaat.. etc.." Maar ik merk ook dat mensen het eng vinden om tegen hun partner te vertellen wat er in hun omgaat, of eerlijk te vertellen wat ze ergens van vinden.. totdat het spreekwoordelijke emmertje overloopt en er ruzies onstaat (nee dat zijn dan geen ruzies, dat zijn goede gesprekken.. uhu :+ ) Dat lijkt mij dan weer uiterst vermoeiend.. niet weten dat er iets niet oke is, en dan ineens een ontploffing.. :j

Er zit, in mijn perspectief dan, wel een verschil tussen ‘ik heb een leuke vent gezien’ en ‘ik ben verliefd op een ander’. Daarbij, dat men dit niet graag deelt met hun partner wilt natuurlijk helemaal niks zeggen over of ze van praten houden of niet. Het gaat hier om één situatieschets hè, niet direct over hoeveel ze delen in hun hele relatie.

Overigens is eerlijkheid (bijna) altijd goed in mijn ogen en hebben mijn vriend en ik ook regelmatig een soort evaluatie gesprek en gesprekken over dit soort hypothetische situaties. Wat we graag wel of niet zouden willen. Ik heb er zelf nog geen mening over. Maar om nu te zeggen dat men dan waarschijnlijk ook maar niet van praten houdt is wel een aanname. :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:08

princequillo schreef:
Er zit, in mijn perspectief dan, wel een verschil tussen ‘ik heb een leuke vent gezien’ en ‘ik ben verliefd op een ander’.

Nou ja maar het begint vaak wel met de eerste opmerking.. althans, verliefd ben je ook niet binnen 1 seconde.. dat is alleen maar in de film .. :P

Citaat:
Daarbij, dat men dit niet graag deelt met hun partner wilt natuurlijk helemaal niks zeggen over of ze van praten houden of niet. Het gaat hier om één situatieschets hè, niet direct over hoeveel ze delen in hun hele relatie.

Dat is niet wat ik bedoel, ik weet gewoon dat er mensen zijn die niet van praten houden. .en wij wel.. dat is alles wat er staat :j ik praat als ik thuis kom over mn dag.. daar zit echt niet iedereen op te wachten hoor :D

Citaat:
Overigens is eerlijkheid (bijna) altijd goed in mijn ogen en hebben mijn vriend en ik ook regelmatig een soort evaluatie gesprek en gesprekken over dit soort hypothetische situaties. Wat we graag wel of niet zouden willen. Ik heb er zelf nog geen mening over. Maar om nu te zeggen dat men dan waarschijnlijk ook maar niet van praten houdt is wel een aanname. :')

Die aanname maak ik niet, althans, zo bedoelde ik het niet.. :)
Het staat ook achter 'wij vertellen elkaar gewoon veel'.. en dan 'er zijn mensen die praten gewoon niet leuk vinden' .. Dat is hoe ik het bedoel.. :j
Ik bedoel dat niet lelijk, maar er zijn echt genoeg mensen die 'haai, hoe is het, goed, wat eten we' gesprekken hebben.. niks mis mee hoor :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:20

Ik zag dit topic ineens weer omhoog komen dus was benieuwd naar een update van TS maar helaas.

@Cer, wij hebben dat inderdaad naar elkaar uitgesproken. Zelfs dat we een vluchtige zoen met een onbekende tijdens het stappen niet van elkaar wilden weten. Zo stonden we op dat moment in onze relatie en zolang wij daar beiden happy mee zijn maakt dat toch voor ieder ander niks uit? We bespreken juist erg veel en zijn juist heel open naar elkaar. Inmiddels staan we hier wat anders in maar staan we ook op een heel ander punt in onze relatie, ook helemaal prima.

Ik vind de inrichting van een relatie echt tussen de mensen binnen die relatie gaan. De hele wereld kan er anders over denken, als jullie manier voor jullie werkt is het helemaal prima toch? Maar die manier hoeft niet te werken voor een ander stel. Volgens mij bestaat er niet een relatie-best-practice die voor iedereen werkt.

Cer

Re: Verliefd op een ander - wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:25

Geef ik ergens aan dat het wat uitmaakt? :)
Zolang mensen elkaars wensen - behoeftes naar elkaar hebben uitgesproken, is het prima :j

NIVEA is evengoed een best gangbare term.. ik vraag me gewoon af hoeveel mensen het invullen voor de ander.. 'hij denkt vast dit' - 'zij vind vast dat'.. zo'n gekke gedachte is dat denk ik niet hoor?

Dee_Es

Re: Verliefd op een ander - wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:41

Nee dat zeker niet! Die aannames word ik ook weleens kriegel van als ik dat om me heen hoor. Beste voorbeeld, mijn eigen ouders die al een halve eeuw getrouwd zijn maar echt alles voor elkaar invullen ipv naar elkaar te luisteren. Zou mijn manier niet zijn maar zij houden het toch al een goede tijd uit samen dus misschien vinden zij het minder erg?

Ik wilde in ieder geval aangeven dat er echt stellen zijn die en veel praten maar ook hebben afgesproken bepaalde dingen voor zich te houden zolang het geen verdere betekenis heeft.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:28

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:

Wel even een puntje op de ´i´ erbij:
Mogamie is een samenlevingsstructuur. Sexclusiviteit iets heel anders.
Hoewel monogamie in onze westerse cultuur door verstrengeling met religie samengetrokken wordt met sexclusief is het voor een echt goed begrip essentieel om de twee te scheiden.
Voor wat jij noemt Callisto is sexclusiviteit de kern. Dat erven is de crux van sexclusiviteit. Dáár komt ook de onderdrukking/beperking van de seksuele beleving/vrijheid van de vrouw vandaan: Op zeker willen stellen dat het nageslacht van pa is.
In onze wetgeving is die vermenging van staat en religie te zien in het automatische wettelijke vaderschap tijdens een wettelijk huwelijk.
Hoewel een wettelijk huwelijk een zakelijke overeenkomst is, komt er door de religie ineens een erfrecht ding bij. Omdat een kind verwerkt tijdens een huwelijk automatisch van de echtgenoot is, wordt sexclusiviteit ineens essentieel.

Maar goed, terug naar het onderwerp van wel/niet delen van een liefdesbeleving met de partner:
Ík vind dat hoe nauwer de definitie van liefde, relatie, monogamie, sexclusiviteit is, hoe belangrijker het delen is omdat het de rechten van de ander betreft. Zie wettelijk vaderschap hierboven.

En bij liberale opvattingen is het al gelijk opgenomen dat gevoelens gedeeld worden.

Dat maakt dat ik eigenlijk alleen egocentrisch en egoïstisch als motieven voor niet delen zie >;)

Dat automatische erfrecht is niks religieus, dat is een manier om orde en stabiliteit te behouden, dat niet elke keer alles in vraag moet worden gesteld. Ga je bij elke zwangerschap een test doen om te bepalen van wie het kind is? Wie wil zich daar mee bezig houden? Wil je al je kinderen van verschillende partners dan op gebied van nalatenschap hetzelfde geven of net niet? Hoe ga je daar nog een eenvoudige weg in vinden, wat als er in 1 van die relaties een kink in de kabel komt, je die sexpartner niet meer ziet? Onterven dan maar? Het geeft toch gewoon extreem veel mogelijke situaties, conflicten, ... als je dat op een andere manier oplost? Niet te vergeten trouwens dat dit nog niet zo heel lang geleden ook niet kon, dat er geen manier was om dat via testen na te gaan. Ook nu is dat niet voor iedereen mogelijk/betaalbaar. Dat heeft niks met egocentrisme of egoïsme te maken, dat is een vorm van maatschappelijk zoeken naar een evenwicht, duidelijkheid. Uiteraard met een aantal kinderen die biologisch een andere vader hebben, maar geen enkel systeem is onfeilbaar of perfect.

Wat dit te maken heeft met de onderdrukking of beperking van de vrouwelijke sexualiteit is mij absoluut niet duidelijk. Dat mannen meer dan vrouwen hun gangen konden gaan in bepaalde periodes kan best zijn, deels zal het erfrecht daar ook in meegespeeld hebben. De positie van de vrouw is evolutionair ook anders. De mannen gingen jagen (en kwamen dan al wel eens iemand tegen), de vrouwen bleven thuis. De mannen maakten carrière, de vrouwen bleven thuis. Maar ondertussen is dat toch wel in grote mate verdwenen, is er op dat vlak geen onderscheid meer (of gaat het toch in die richting).

Als ik voor mijzelf spreek heb ik een sexclusieve relatie. Dat heeft niks te maken met sexuele beperking of onderdrukking van mijn vriendin (de afspraken zijn voor beide gelijk, dus ik ben dan even goed sexueel beperkt of onderdrukt), dat is gewoon een onderlinge afspraak. Als je iemand "leuk" vindt omdat het thuis allemaal even niet gezellig is, er daar weinig verbinding is onder invloed van omstandigheden is het denk ik vooral belangrijk energie in je relatie te steken, daar te zoeken naar verbinding. Je kan altijd een leuke persoon tegen komen op het werk, tijdens het uitgaan, ... maar wat stelt dat voor? Zolang ik de focus daar zelf niet begin te leggen, die leuke persoon geen rol laat spelen in mijn leven of relatie heeft het denk ik weinig toegevoegde waarde om dat te vertellen. Mijn vriendin zou er onzeker van worden, ongetwijfeld heel erg gaan pleasen uit angst, zichzelf beginnen wegcijferen, ... Vanuit egoïstisch standpunt zou dat voor mij heel aangenaam kunnen zijnn, verwend worden is altijd leuk. Plus leg ik het daarmee eigenlijk voor een stuk ook bij haar, is het dan ook iets geworden waar zij mee zit en moet mee omgaan. Is dat positief? Ik weet dat niet, het zou voor onevenwicht kunnen zorgen, zonder dat dat nodig is. Er zijn genoeg aantrekkelijke, leuke mensen, so what? Ik heb geen behoefte aan met al die mensen op ontdekking te gaan, ben blij met mijn vriendin en de rest interesseert mij eigenlijk niet. Mocht dat laatste veranderen is het een ander verhaal, maar zolang de focus daar niet komt te liggen is het delen zorgen voor onnodige chaos vind ik.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:22

Cer schreef:
Ik ben benieuwd, van de mensen die zeggen 'ik ga mijn partner daar niet mee lastig vallen, wánt ik zou het niet willen weten".. hebben die dat ook letterlijk naar elkaar uitgesproken?

Overigens, als ik een mooie auto zie, of leuke schoenen, vertel ik het ook (en dat interesseert mijn partner niet superveel :') ) Dus ik kan me niet voorstellen dat ik dan 'ik heb een leuke vent gezien' niet zou vertellen.. mijns inziens is dat belangijkere informatie dan een paar schoenen..
Maar goed, ik vertel gewoon veel, en wij vertellen elkaar ook wat we vinden en denken etc.. ook omdat we beiden geintereseerd zijn in wat de ander bezighoudt .. Maar er zijn mensen die praten gewoon niet leuk vinden, dat kan ook :j

*knip*

Nee, dat heb ik niet letterlijk uitgesproken, maar ik ken mijn man goed genoeg om te weten dat hij het ook niet zou willen weten zolang het allemaal onschuldig is. Als ik een kleine crush heb op iemand en ik vertel dat aan hem, dan wordt hij daar onzeker van en gaat het groter maken dan dat het is. Ik leg dan juist een bom onder de relatie, wat helemaal niet nodig is, want ik doe toch niets met die crush. Als het wel problemen zou geven en ik ga twijfelen over mijn eigen relatie, zou ik het wel zeker bespreken. Maar dat is in 23 jaar nog niet voorgekomen en ik verwacht daarom ook niet dat het ook in de toekomst zo snel zou gebeuren. Ik vertel weleens eens dat ik iemand heel knap vind, of dat ik onder de indruk ben van een man, of ik zeg gekscherend: "Oe, mag ik die adopteren als mijn tweede man?"

StalNollie schreef:
Vind wel grappig om te lezen dat mensen het voor zich willen houden en niet bespreekbaar maken maar het dan wel hier op het forum delen :D

In mijn geval: het is ook geen geheim verder. En ik voel me hier toch wel anoniem genoeg om het hier te melden. Vooral omdat ik het ook wel een interessante discussie vind en daar graag over mee wil praten. Juist omdat er zo ontzettend verschillend naar wordt gekeken hier.

Ik denk ook dat dat ook komt omdat geen relatie hetzelfde is. Je moet doen wat goed voelt voor jouw relatie.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:30

Huertecilla schreef:
Dat kan een prima afspraak zijn.

Ook mbt andere aspecten. Wel/geen kinderen bijvoorbeeld.
Of ´zomaar´ algemene staat van welzijn/ geluk.
Een breder kader maakt alle specifieke individuele aspecten als wel/geen kind/hond/minnaar ;) minder heikel.

Veel plezier vanavond!!!
Tis 22-2-22 dus +:)+ dag ervoor.

Is ook zo HC. Er is te weinig aandacht voor dat soort gesprekken, of men maakt er geen tijd voor terwijl dat toch wel op de relatie prio-lijst zou moeten staan denk ik. Dat gezegd hebbende, heb ik het gesprek gister ook niet aangeboord :D . Vergeten. Binnenkort een nieuwe poging.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:30

Qimm schreef:
Wij doen zo 1-2x per jaar een soort 'functioneringsgesprek' :') . Zijn we gelukkig? Is er iets wat we niet leuk vinden/hebben gevonden? Missen we iets? Willen we iets veranderen? Wat vinden we wél leuk en fijn en hoe kunnen we er voor zorgen dat dat zo blijft?
Zijn goeie gesprekken en komen vaak wel nuttige dingen uit.

Wat goed!!!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:38

Cer schreef:
Nou ja maar het begint vaak wel met de eerste opmerking.. althans, verliefd ben je ook niet binnen 1 seconde.. dat is alleen maar in de film .. :P

Hier ben ik het niet mee eens :). Ik ben 2x in mijn leven daadwerkelijk verliefd op het 1e gezicht geweest, nog geen woord gewisseld. Overigens wel de 2 relaties waar ik het meest verdriet van heb gehad.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:40

Sees schreef:
Cer schreef:

Hier ben ik het niet mee eens :). Ik ben 2x in mijn leven daadwerkelijk verliefd op het 1e gezicht geweest, nog geen woord gewisseld. Overigens wel de 2 relaties waar ik het meest verdriet van heb gehad.

Verdriet dat je ze bent aangegaan of dat het nu is verbroken? (Persoonlijke vraag I know, je hoeft niet te antwoorden natuurlijk)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:43

Sees schreef:
Cer schreef:

Oh echt!!!
Dat is wel bijzonder denk.. en wat jammer dat het zo verdrietig was.. -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:59

Cer schreef:

Zoals eerder opgemerkt maken wij van dat leuke mensen zien soms een thema spel als we uitgaan.
Helemaal niet ondenkbaar dat we contact maken, soms voor elkaar, met een heel leuke.
En soms zeggen we ´wat jij wil, maar ík zie die eigenlijk niet zitten´.
Omdat we vóór elkaar zijn kan dat grappig uitpakken als elkaar voorrang geven bij de deur :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:14

Sees schreef:
Cer schreef:

Maw, liefde op het eerste gezicht is imo verkeerd verwoord want imo is líefde een fase verder, per definitei dieper dus kan niet oppervlakkig eerste gezicht zijn, maar WOW :wow: flíts echt wel.

Hoe verliefder, hoe meer je getrokken, geïnvesteerd bent in een ander, hoe meer het ook ´pijn´ doet ja.
Beetje als met een geliefd huisdier: Hoe langer, hoe meer band, hoe harder overlijden aankomt.
Op wel meer punten een treffende vergelijking imo. Nee, niet hetzelfde, vergelíjking: Het plezier, de fijne beleving heeft voor mij meer meerwaarde dan het leed van verlies.
Ik geniet van verliefd, van houden van. Hopelijk duurzaam, maar als het eidigt dan blijft de mooie ervaring.
Beter geliefd hebben en verloren dan niet geliefd hebben.

Geen idéé hoe vaak ik verliefd geweest ben. Vaak.
Grote liefdes vijf:
Eentje verongelukt.
Eentje geëmigreerd.
Eentje door ongelukkige miscommunicatie onpositief beïndigd (eigenlijke oorzaak door haar onverwerkte echtscheiding na bedrog en een verkeerde inschatting daarvan door mij).
Eentje sudderend op laag pitje wat op hoger vuur gaat als ze in het land is.
Eentje duurzaam <3

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:56

VuurVleugels schreef:
Verdriet dat je ze bent aangegaan of dat het nu is verbroken? (Persoonlijke vraag I know, je hoeft niet te antwoorden natuurlijk)

Dramátische break-ups. Relaties met hele hoge pieken maar daardoor ook hele diepe dalen. Veel ruzie, verdriet. Noem het maar op :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:56

Sees schreef:
Cer schreef:

Same, Ik ging maar single blijven want ik werd nooit echt verliefd. En toen kwam ik mijn huidige man tegen... Ik zat op mijn paard dus zag hem gewoon komen aanlopen op de parking van die stal en ineens wist ik hoe het voelde om verliefd te zijn.
Tot op heden loopt dat voor ons wel beter dan voor jou Sees. :(:) Het spijt me te horen dat het jou zo veel verdriet gekost heeft.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:01

Huertecilla schreef:
Maw, liefde op het eerste gezicht is imo verkeerd verwoord want imo is líefde een fase verder, per definitei dieper dus kan niet oppervlakkig eerste gezicht zijn, maar WOW :wow: flíts echt wel.

Hoe verliefder, hoe meer je getrokken, geïnvesteerd bent in een ander, hoe meer het ook ´pijn´ doet ja.
Beetje als met een geliefd huisdier: Hoe langer, hoe meer band, hoe harder overlijden aankomt.
Op wel meer punten een treffende vergelijking imo. Nee, niet hetzelfde, vergelíjking: Het plezier, de fijne beleving heeft voor mij meer meerwaarde dan het leed van verlies.
Ik geniet van verliefd, van houden van. Hopelijk duurzaam, maar als het eidigt dan blijft de mooie ervaring.
Beter geliefd hebben en verloren dan niet geliefd hebben.

Geen idéé hoe vaak ik verliefd geweest ben. Vaak.
Grote liefdes vijf:
Eentje verongelukt.

Eentje geëmigreerd.
Eentje door ongelukkige miscommunicatie onpositief beïndigd (eigenlijke oorzaak door haar onverwerkte echtscheiding na bedrog en een verkeerde inschatting daarvan door mij).
Eentje sudderend op laag pitje wat op hoger vuur gaat als ze in het land is.
Eentje duurzaam <3

Hm nee hier ben ik het niet mee eens. Verliefd is precies juist verwoord. Dat wat jij noemt, investeren in de ander, betrokken zijn bij is voor mij eerder houden van (met gerust kriebeltjes) maar geen alles overweldigende verliefdheid, zenuwen en hormonen die door je lijf gieren. Pijn als het niets wordt of over gaat na een verliefdheid, mwah, minder dan bij houden van (in mijn geval). Dan heb je vaak simpelweg langer met elkaar doorgebracht, ben je meer verweven geraakt.

Verliefd worden is een chemische reactie. Pure biologie. En dat was het bij mij ook. Ik zag deze mannen en mijn hart sloeg een slag over. Instant zenuwen. Net als toen ik mijn paard voor het eerst zag :D.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:08

Ayasha schreef:
Sees schreef:

Same, Ik ging maar single blijven want ik werd nooit echt verliefd. En toen kwam ik mijn huidige man tegen... Ik zat op mijn paard dus zag hem gewoon komen aanlopen op de parking van die stal en ineens wist ik hoe het voelde om verliefd te zijn.
Tot op heden loopt dat voor ons wel beter dan voor jou Sees. :(:) Het spijt me te horen dat het jou zo veel verdriet gekost heeft.

Wat een mooi verhaal! En lief van jou <3. Maar inmiddels ben ik alweer 14 jaar heel gelukkig samen waarvan 9 jaar getrouwd. Geen liefde op het 1e gezicht (vond het maar een vreemd ventje :D) maar dit 'past' gewoon. Wederzijds respect, gunfactor en op de een of andere manier na al die jaren ook nog steeds een hele sterke fysieke aantrekkingskracht.

Ik was idolaat van die andere 2, plaatste ze teveel op een voetstuk. Geen gelijkwaardige relaties dus. Nare break-ups, donkere perioden in mijn leven maar het heeft me wel gevormd tot wie ik nu ben.
Laatst bijgewerkt door Sees op 23-02-22 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:18

Inderdaad is verliefd puur chemie. Vooral door de neus dus en niet op ´gezicht´ maar dat is semantisch geneuzel ;-)

Het is aan de ene kant fantástisch dat we allemaal anders in elkaar zitten en dingen anders beleven maar het is voor de persóónlijk beleving een wereld makkelijker leven met het glas halfvol. Wat ik daarmee bedoel is: We hebben allemaal een selectief geheugen en als dat de positieve ervaringen zwaarder laat wegen dan de eventuele negatieve is dat makkelijker.
Zelfs na een dramatisch vervelend beïndigen van een relatie zijn daardoor de mooie momenten niet minder mooi. Op het moment van mooi was dat mooi en dat blijft. Dat wordt niet met terugwerkende kracht minder mooi als je het niet zelf ´overschrijft´.

Maar goed, dat gaat ver van het wel/niet delen van gevoelens voor derden.
Voor míj heeeft het delen van mooie momenten/belevingen/gevoelens met een belangrijke ander grote toegevoegde waarde,
Neem een berg op lopen. Bovenop genieten van het uitzicht. Dat uitzicht is wat het is. Net zo mooi in je eentje als met je lief. Toch heeft voor míj de gedeelde ervaring een extra.
Ander voorbeeld is met de cabrio of het zijspan een stuk toeren, ergens heen rijden. In mij uppie kan ik ruiger rijden maar tóch heeft het delen meer meerwaarde voor mij.
Het plezier van de ander, empathie daarmee is een belangrijke factor daarbij.
Voeg die twee samen; de toegevoegde waade van delen en het fijne van plezier van de ander en het wederzijds delen van verliefd op een derde wordt positief.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:39

HC, haha ik stond niet op reukafstand maar ik geloof je direct door de feromonen.

Wat betreft de herinneringen aan de relaties waar ik veel verdriet van heb gehad. Zijn de herinneringen minder mooi? Ja dat dènk ik wel. Of iig ik bekijk ze nu in een ander daglicht. Tijdens de 1e relatie was ik nog jonger :D en kan ik eea wel plaatsen.
Tijdens de 2e relatie was ik al meer volwassen, zelfstandiger. Er is nu inmiddels berusting en acceptatie, vergeving, maar mijn huidige partner heeft in begin nog veel last van gehad van wat het met mij gedaan had. En achteraf ben ik ook wel boos geweest op mezelf. Ik heb te lang gedacht: dat fix ik wel 'even'. Ik kan uren vertellen over waarom het toen gelopen is zoals het gelopen is, ik snap het nu allemaal veel beter. Maar goed, dat is voor een volgende keer ;).

Grappig detail, beide exen berichten mij 1x in de zoveel tijd nog. De exen waar ik het mee heb uitgemaakt overigens niet. Ook interessant om te analyseren haha.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik van sommige dingen meer of anders geniet in mijn eentje hoor O:) . Maar ik ben ook erg op mijn rust gesteld en heb exorbitant veel tijd alleen nodig :D.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:50

IK ben tijdens mijn huwelijk dus 2 x even chemisch 'verliefd' geworden op een ander en dit ook gewoon tegen mijn man gezegd. Hij kwam ook al eens iemand tegen waar hij zo even verliefd op werd. Dus echt je ziet in een ruimte iemand lopen en je hart slaat over etc etc. Aantrekkelijke mannen zie ik overigens meer dan genoeg, maar er zijn er wel 2 bij gebleven. En één behoort nu tot onze vriendengroep, maar ben daar dus niet meer 'verliefd' op. Het blijft ene knappe kerel (heb ik ook gewoon tegen zijn vrouw gezegd en die vindt dat helemaal ok en lacht erom) maar het chemische is weg nu ik hem ook als gewone vriend ken.

Dan even als reactie op Marocje. Ik heb t/m mijn 30e een los leven gehad. Dus zoals jij al zegt seks relaties / ONS / etc. Sommigen voor langere tijd, sommige maar 1 x. Daar tussendoor 2 monogame relaties gehad. En soms mis ik het ongedwongen losgeslagen leven wel, maar heb wel echt alles gedaan wat je kan bedenken en dus hoef ik ook niet meer 'op zoek' naar datgene. Misschien als ik het maar een paar jaartjes had gedaan dat ik er anders in zou staan, maar weet je wat het is. Dat vlugge leven maakte mij op een gegeven moment nerveus. Was ik alleen maar goed voor de seks, kon ik nog wel iets of iemand treffen die alleen voor mij ging? Ik werd er ook wat onzeker door. Ik wilde ook in de avond in mijn joggingbroek gewoon tegen iemand aankruipen, mij niet op hoeven maken en gewoon een ruft kunnen laten onder de dekens zonder dat het rare gezichten gaf. Die stabiliteit is ook wel heerlijk. En wie weet dat mijn huidige huwelijk ooit iets vrijer wordt. We hebben het er regelmatig over. Ik zeg altijd tegen mijn man: als jij mag, dan mag ik ook. Maar hij wil dat nog niet. Ik weet het nog niet, maar mocht de situatie zo worden kan er in ieder geval over gesproken worden. Ik hoef ook niet zo nodig een ander voor een avondje, maar je weet maar nooit hoe dingen lopen. Zeg nooit nooit.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:47

Thanks Mer1980, daar was ik inderdaad benieuwd naar, gezien het bij mij precies andersom is. En misschien wil ik die relatie wel weer straks, maar de komende tien jaar dus echt niet.

Over vertellen tijdens je relatie kan ik niet echt meepraten. Ik stond niet open voor een ander en ben ook nooit verliefd geweest op een ander tijdens de relatie. (Achteraf gezien heb ik mezelf behoorlijk weggecijferd en was het niet echt een goede relatie. Wel gepraat om de relatie open te gooien maar dat wilde ex niet, dus dan niet) Maar mijn sekspartners weten allemaal dat ik er meerderen heb. De ene hoeft geen details, de andere vindt het heerlijk om al mijn ervaringen te horen. Geeft vaak ook weer een extra dimensie <<)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:20

Ik ben mijn wilde haren nog niet helemaal kwijt maar de behoefte om uit de band te springen is wel minder. Ik heb voldoende gedaan vóór geland te zijn bij en met mijn huidige partner waardoor die behoefte wellicht ook minder is. En natuurlijk zwijmel ik wel eens als ik een romantisch fragment voorbij zie komen op televisie van twee mensen die nèt verliefd zijn maar ik heb op dit moment, behalve de wil, ook de tijd en de energie niet om buiten mijn relatie te koekeloeren haha. Een open relatie is (iig nu) niet aan ons besteed en er valt nog zoveel te ontdekken aan en met mijn huidige partner dat ik het heerlijk vind zo. Ik flirt er trouwens soms lustig op los hoor en dat weet mijn man ook. Maar ik handel er verder niet naar. Het blijft bij flirten.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:00

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Zoals eerder opgemerkt maken wij van dat leuke mensen zien soms een thema spel als we uitgaan.
Helemaal niet ondenkbaar dat we contact maken, soms voor elkaar, met een heel leuke.
En soms zeggen we ´wat jij wil, maar ík zie die eigenlijk niet zitten´.
Omdat we vóór elkaar zijn kan dat grappig uitpakken als elkaar voorrang geven bij de deur :D

Maar dat is toch niet vergelijkbaar waar het nu omgaat?

Die gesprekken heb ik ook met mijn partner. We kunnen gemakkelijk tegen elkaar zeggen oh dat is een mooie vrouw or ik vind die man heel knap. Dat soort spelletjes or gesprekken zijn in mijn optiel helemaal niet relevant in deze discussie. Dat is bijna net als “oh ik vind brad pritt zo knap dat hij mijn vrijpas zou zijn”. Lekker boeiend, totaal onbereikbaar.

Zo heb ik momenteel een hele knappe klant. Blijkt een bekende sporter te zijn hier. Heb ik direct mijn partner verteld. Hebben we om gelachen.

Maar ik vind het heel anders als “dat is een lekker ding” vs ik ben verliefd (en doe er niets mee).

Ik zie een boel knappe kerels, maar dan ben ik nog niet verliefd.