Wat was jouw kerstpakket dit jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:13

x_Jeanine_x schreef:
Ik mag dinsdag m'n kerstpakket halen bij het uitzendbureau, alleen dat gaat een collega doen die in de stad woont daar en vorig jaar heb ik voor een aantal collega's de pakketen opgehaald

Vrijdag krijgen wij ons kerstpakket van het bedrijf waar ik voor rijd.

Ik heb ooit een start people kerstpakket gehad. Dat was de moeite niet om er heen te rijden.
Was een start people tas. Met een start people pen en dat soort dingetjes.

Gelukkig kregen wij van de werkgever zelf ook nog. De baas maakte onderscheid tussen uitzendkrachten die een bon van 20€ kregen en vaste krachten kregen 70€.

De manager legde zelf het verschil bij zodat iedereen het zelfde had. <3
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 12-12-21 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:15

daantjuhhh schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Ik mag dinsdag m'n kerstpakket halen bij het uitzendbureau, alleen dat gaat een collega doen die in de stad woont daar en vorig jaar heb ik voor een aantal collega's de pakketen opgehaald

Ik heb ooit een start people kerstpakket gehad. Dat was de moeite niet om er heen te rijden.

Vorig jaar had ik van het uitzendbureau wel een gevuld kerstpakket met de standaard kerstpakket dingen :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:15

Hier mogen we het aanstaande week ophalen, alleen nog even kijken of mij dat gaat lukken.
Krijgen een doos vol met lekkers en ik moet zeggen na 5 jaar een bon te hebben gekregen van de supermarkt is dit ook wel weer heel leuk. 3e jaar dat ik hem krijg en nog steeds alles kunnen gebruiken.

Tiggs

Re: Wat was jouw kerstpakket dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:02

Een vrije dag op de 24e :D
Komt ongetwijfeld nog wat bij.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:13

Ik kreeg vorig jaar een leuk chocoladepakket via het uitzendbureau waarvoor ik werkte.
Van de werkgever kreeg ik niets omdat ik pas een half jaar in dienst was.

Nu sta ik onder contract bij de werkgever maar ik twijfel nog of ik het pakket ga ophalen.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:19

Nog niks gehad. Vorig jaar een waardebon.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:23

daantjuhhh schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Gelukkig kregen wij van de werkgever zelf ook nog. De baas maakte onderscheid tussen uitzendkrachten die een bon van 20€ kregen en vaste krachten kregen 70€.

De manager legde zelf het verschil bij zodat iedereen het zelfde had. <3

Ik heb een paar jaar terug van Young Capital een set oortjes gekregen.
Met zo'n oud stekkertje wat je nog in een mp3 kon doen, maar wat tegenwoordig op geen enkele telefoon meer past.

De managers van het bedrijf die ons huurde van Young Capital kregen daarintegen een JBL speaker...
Ja het verschil moet er wezen natuurlijk :j

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:59

Ze planten een boom....... ik bedoel, leuk voor het klimaat maar dat is nou niet echt een cadeau.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:19

Ik weet het nog niet, vorig jaar mocht je zelf wat uitzoeken op een site tot een bepaald bedrag. Dus denk dit jaar weer.

Vriend heeft een bol.com bon gehad van 50 euro.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:29

Vorig jaar kregen we een koffertje cadeau, zo'n 1 die als handbagage mee kan.

Gevuld met wat buitenlandse eetterij maar dat was niet echt je van het... De koffer vonden veel collega's niet goed gekozen omdat je toen niet mocht reizen }:0

Dit jaar is nog even afwachten.

Mijn man krijgt altijd wel een leuk pakket. Een goed gevulde doos met lekkere spulletjes en een bol.com bon met een -voor ons- flink bedrag erop.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:54

Ik verwacht van m’n werk een gevulde doos met spectaculaire uitreiking, ik kan die dag alleen niet helaas. En van stage als het goed is een cadeaubon.
Oh en van werk nog de zorgbonus.

Vriend en ik hebben tot nu toe al een chocoladeletter, banketletter, pepernoten pakket, fles champagne, stuk chocola en een kerststol gehad.

Flink verwend dus. Ik ben overal blij mee en dankbaar voor.
Heb ook veel jaren niks gehad, of op vorige stage terwijl iedereen iets groots kreeg, kreeg ik een happinez scheurkalender.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 15:27

joyce_eddy schreef:
Volgende week heb ik een kerst drive in!
Ben erg benieuwd!
We moeten er met de auto door heen rijden en krijgen helemaal een soort show alles Corona proef en op het laats krijgen we ons kerst pakket

Wij ook.. moet echt en spectaculair iets worden.. maar ik heb er zo geen zin in..

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 15:38

Is dit iets typisch voor Nederland?
Hier echt nog nooit een kerstpakket gehad en ook nog nooit een 13e maand/bonus etc :+
Vriend in de bouw krijgt wel een 13e maand.

Ik vind sommigen dan ook best verwend reageren :o , wees blij dat je iéts krijgt.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 15:50

Oh nee ik vind het super leuk, hoe groot of klein ook.. maar zo een verplichte rondje in je auto is niet mijn ding.. de dingen die wij overhouden van het pakket gaan naar een lokaal doel die voor armere mensen een pakket samenstelt.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 15:55

Oh ik had ‘t ook niet over jou persoonlijk hoor! M’n reactie stond misschien wat ongelukkig net onder de jouwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 16:17

Ik mocht kerstpakketjes samenstellen voor mijn vrijwilligerswerk. We hebben een heel erg klein budget van 7,50 pp omdat we bijna alles van giften moeten doen, maar we willen vrijwilligers die zich actief inzetten toch een bedankje geven. Ik ben zelf ook een van de mensen die iets krijgt dus mocht het voor mezelf ook uitzoeken :+

Het is uiteindelijk een canvas tas geworden (die kon ik gratis krijgen en hebben een leuke print) met daarin een chocolade-kerstboom, een pak kerstkransjes, een pakketje om de vogeltjes mee te voeren in de winter (past bij het type werk), en een mooie kaars. En uiteraard een persoonlijke en handgeschreven kerstkaart van de 'baas'.

Ben er best tevreden mee dat het gelukt is voor zo'n klein budget :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:08

13de maand is omdat loon vaak gebaseerd is op 4 weken maar je krijgt het 1 keer per maand uitbetaald. Dan kom je een betaling van 4 weken te kort op het einde van het jaar, en dat is dan je 13de maand. In de meeste gevallen dus geen extraatje, maar compensatie van wat ze te weinig hebben uitbetaald. :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:20

Neonlight schreef:
13de maand is omdat loon vaak gebaseerd is op 4 weken maar je krijgt het 1 keer per maand uitbetaald. Dan kom je een betaling van 4 weken te kort op het einde van het jaar, en dat is dan je 13de maand. In de meeste gevallen dus geen extraatje, maar compensatie van wat ze te weinig hebben uitbetaald. :)

Dat is niet altijd het geval, wij krijgen per maand betaald en bouwen, gelijk aan het vakantie geld een dertiende maand op. Dit is in de CAO vastgelegd.

Ga ik eerder met ontslag dan krijg ik wat is opgebouwd tot dan uitbetaald.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:28

Daarom zeg ik ook vaak gebaseerd. :)
Hoewel hoe jij het zegt met opbouwen het wel als een echte 13de maand klinkt, vaak is dat ook vastgelegd in de CAO.
Ik werk in een bedrijf waar we een echt maandloon krijgen en de 13de maand wel extra is. Als je later in het jaar start bij het bedrijf krijg je naar rato, maak je het jaar niet vol krijg je niets.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:26

ingvdh schreef:
Neonlight schreef:

Dat is niet altijd het geval, wij krijgen per maand betaald en bouwen, gelijk aan het vakantie geld een dertiende maand op. Dit is in de CAO vastgelegd.

Ga ik eerder met ontslag dan krijg ik wat is opgebouwd tot dan uitbetaald.

Een soort van vakantie geld dus, maar dan extra naast je vakantie geld en in December uitbetaald ipv Mei? Dat is een luxe, doe mij dat ook maar zo'n 13e maand :Y)

Betreft kerstpakket, geen idee, heb de afgelopen jaren bij nog geen enkele werkgever een kerstpakket gehad, wel van bedrijfsvertegenwoordiger een keer een fles wijn, maar dat drink ik toch niet, dus die heb ik mooi aan mijn moeder gegeven die er dankbaar gebruik van maakt.
Dit jaar weer 2 werkgevers, eentje krijg ik niks verwacht ik, wel deel ik vaak wat lekkers uit aan andere medewerkers, maar daar blijft voor ons leidinggevende niks van over, maar uitdelen is ook erg leuk.
Andere werkgever is nieuw, dus wie weet.. Maar om eerlijk te zijn hoop ik niks, of een bon die je zelf mag besteden oid, hou totaal niet van prullaria, leef graag minimalistisch, zijn vaak producten waar je niks mee kan en is alleen maar onnodige milieu vervuiling. Voedselpakketten maak je mij waarschijnlijk ook niet blij mee, ben veganistisch en vaak stoppen ze er dingen als worst, kaasjes en drank in, dierenleed past voor mij niet in het plaatje "kerstgedachte" O:)
Maar mocht ik toch zo iets krijgen, dan geef ik het denk ik maar weg aan iemand die het goed kan gebruiken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:03

Nou, de eerste bon is binnen. Geen eetpakket maar ik moet nog eens bedenken wat ik ga kiezen.
Kan rituals kiezen maar daar staat mijn kast al mee vol

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:28

joyce_eddy schreef:
Ben erg benieuwd!
We moeten er met de auto door heen rijden en krijgen helemaal een soort show alles Corona proef en op het laats krijgen we ons kerst pakket

Dat hebben wij ook! Kerstpakket en borrelpakket...
Wij gaan vanmiddag even als gezin er heen.. even wat anders dan alleen het verdriet en geregel(mijn lieve mem is afgelopen vrijdag overleden)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:22

Ik krijg volgens mij een bol.com bon, ben ik altijd ontzettend blij mee! :j

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:24

Froukje_J schreef:
joyce_eddy schreef:
Ben erg benieuwd!

Dat hebben wij ook! Kerstpakket en borrelpakket...
Wij gaan vanmiddag even als gezin er heen.. even wat anders dan alleen het verdriet en geregel(mijn lieve mem is afgelopen vrijdag overleden)

Ach wat naar, gecondoleerd :(:)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:25

Rituals advent kalender :D