Badeendje schreef:Ik vind het echt ongelofelijk hoe zwaar er wordt getild aan het 'liegen'. Kom op zeg, kijk hoe die kinderen genieten van de intocht/schoen zetten/samen liedjes zingen voor sinterklaas. Ik vond het geloven in sinterklaas fantastisch en heb dat als een hele fijne tijd ervaren die ik niet had willen missen. Ik ging er volledig in op, inclusief kleurplaten, wortels aanwijzen in de supermarkt. Ik ga mijn eventuele toekomstige kinderen zeker wél "voorliegen", omdat je die magie maar één keer kan ervaren, en ik er echt totaal geen kwaad in zie.
Ook de conclusies die over de ontwikkeling van kinderen wordt getrokken als ze op leeftijd x nog geloven vind ik best respectloos. Wie ben jij om dat vanaf een computerscherm te beoordelen?
Liegen is op zich best schadelijk voor kinderen.
Maar ze kunnen mi prima zelf geloven zonder dat je er als ouder om liegt.
Ik heb mijn kind nl niks verteld of geleerd over Sinterklaas, dat doen ze echt zelf. Ze leren het op tv, op school. Ze zetten hun schoen uit zichzelf en natuurlijk doe ik er dan wat in om mee te gaan. Maar ik ga idd de magie niet verpesten door te zeggen dat ik het zelf doe.
As ze er naar vragen wel.
En ik ga ook geen verhalen ophangen over hulpsinterklazen, echte en neppe en weet ik het wat.