Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarcoBorsato schreef:Ik ben geneigd om te zeggen dat ik dat constant in bed willen stoppen zou stoppen maar ik ben geen expert... is bokker Siri hier al voorbij gekomen? Keigoede slaapcoach.
zonnebloem18 schreef:Mijn persoonlijke ervaring is dat als ze in het cirkeltje oververmoeid, overprikkelt en niet kunnen slapen zitten het echt heel lastig is ze uit het cirkeltje te krijgen. Bij ons was toch het gecontroleerd laten huilen wel de oplossing. Wel laten weten dat je er bent, maar niet oppakken tenzij het echt hysterisch krijsen is. De eerste keer duurde het een half uur, maar toen heeft ze voor het eerst in weken anderhalf uur achter elkaar geslapen overdag. De keren daarna was het huilen steeds korter en na 4 dagen sliep ze vrijwel altijd zonder te huilen in slaap. Het was echt heel zwaar en ik heb echt tegen een postnatale depressie aangezeten hierdoor. Als mijn man thuis kwam wist ik niet hoe snel ik haar bij mijn man moest dumpen om even wat voor mezelf te kunnen doen. Achteraf hadden we het eerder moeten doen, nu was ze al bijna een half jaar en dat was echt afzien voor ons beiden.
Belangrijkste is wel dat je zeker weet dat er medisch niets aan de hand is.
secricible schreef:Hier hielp eigenlijk alleen goed inbakeren. Dus met een pacco. Kind sliep de eerste paar keer uren achtereen. Je zag de wallen letterlijk verdwijnen.
Het boek prikkelproofplan hielp hier heel goed om houvast te krijgen. Lijkt ook droomritme maar dan echt gericht op de eerste weken/maanden.
meisje_ schreef:Ik krijg idd geen handige routine bedacht. Misschien wat hierboven gezegd middagslaapje alleen in bedje proberen en avond.
Maxicosi-wagen slaapt ze niet helaas. Doek/zak wel!
Ze is nu 10 weken en we modderen dus al 8 weken zo. Voelt idd frustrerend dat het gewoon niet lukt. En ook zielig voor haar want ze is vaak zo onrzettend moe dat t ook gewoon niet lukt.
meisje_ schreef:secricible schreef:Hier hielp eigenlijk alleen goed inbakeren. Dus met een pacco. Kind sliep de eerste paar keer uren achtereen. Je zag de wallen letterlijk verdwijnen.
Het boek prikkelproofplan hielp hier heel goed om houvast te krijgen. Lijkt ook droomritme maar dan echt gericht op de eerste weken/maanden.
Ik weet alleen even 1-2-3 niet of dit mag daar ze in stuit heeft gelegen en nig echo heupjes moet krijgen?
meisje_ schreef:secricible schreef:Hier hielp eigenlijk alleen goed inbakeren. Dus met een pacco. Kind sliep de eerste paar keer uren achtereen. Je zag de wallen letterlijk verdwijnen.
Ik weet alleen even 1-2-3 niet of dit mag daar ze in stuit heeft gelegen en nig echo heupjes moet krijgen?