Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Little_Gift schreef:Shadow0 schreef:
Verhuurder kan dat wel weten/bepalen.
Bovendien maakt het voor de beschadiging aan de kant van de TS, de zichtbare grijze verf, niet uit of de schutting op de grens staat of niet - daar hoort gewoon geen verf van de buren te zitten. Punt. En die schade kun je in principe verhalen.
En eigenlijk zou ik het daar ook gewoon bij houden. Dan is die grens ook helemaal niet zo belangrijk. TS heeft onafhankelijk van de buurvrouw gekozen om de schutting te plaatsen - die situatie was niet helemaal ok, maar TS heeft wel een bewuste keuze gemaakt om daar geen gedoe in te zoeken - dus dat is nu geweest. Maar de verf is een nieuwe situatie, en die kan wel opgelost worden.
.
Fout.
Als de afscheiding op de erfgrens staat mag de buurvrouw met de helft van de schutting aan haar kant dus doen en laten wat ze zelf wil.
Zelfs zonder mee te betalen is dat gedeeld goed en mag zij haar kant schilderen.
Als zou blijken dat de schutting helemaal over de erfgrens staat op grond van de buurvrouw, mag zij zelfs de voorkant OOK schilderen en heb jij illegaal een constructie geplaatst op grond die niet door jou gehuurd werd en kan zij deze dus verwijderen en vernietigen als ze wil.
Little_Gift schreef:Fout.
Als de afscheiding op de erfgrens staat mag de buurvrouw met de helft van de schutting aan haar kant dus doen en laten wat ze zelf wil.
Citaat:Als zou blijken dat de schutting helemaal over de erfgrens staat op grond van de buurvrouw, mag zij zelfs de voorkant OOK schilderen en heb jij illegaal een constructie geplaatst op grond die niet door jou gehuurd werd en kan zij deze dus verwijderen en vernietigen als ze wil.
sterregoud schreef:En toch vind ik het niet kunnen. De buurvrouw weet best dat ze niet meebetaalt, en dat het niet haar schutting is. Het is nogal brutaal om die dan wel te verven, zodanig dat de verf ook zichtbaar is aan de andere kant.
Als de woningbouwvereniging niet wil helpen, zou je de wijkagent kunnen vragen om interventie ?
Little_Gift schreef:sterregoud schreef:En toch vind ik het niet kunnen. De buurvrouw weet best dat ze niet meebetaalt, en dat het niet haar schutting is. Het is nogal brutaal om die dan wel te verven, zodanig dat de verf ook zichtbaar is aan de andere kant.
Als de woningbouwvereniging niet wil helpen, zou je de wijkagent kunnen vragen om interventie ?
En wat moet die doen dan als het recht zegt dat zij haar kant mag verven omwille van erfgrens en dus gedeeld goed?
corinep schreef:Ik denk dat ik m weer weg zou halen, iets anders tussen de palen spannen dat ze niet makkelijk in je tuin komen en zeggen dat je hem terug plaatst na betaling.
Verf is er waarschijnlijk zo opgekwakt dus kun je wellicht makkelijk verwijderen met een schuurmachine of speciale slijpschijf om verf te verwijderen.