Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vjestagirl schreef:Hier staat ondertussen al een maand de kampeerbus van de schuin-overburen recht voor mijn oprit/carport (aan de overkant van de straat) omdat er op hun oprit een grote puincontainer staat. Het maakt dat ik mijn eigen oprit bijna niet meer uit- of in kan. Het ding is PostNL oranje en dat is niet bepaald mijn lievelingskleur, maar hij staat ook wel voor mijn keukenraam dus ik zie hem de hele dag. Leuk detail is dat ze hem ook voor hun eigen raam neer hadden kunnen zetten, maar dat dus niet doen.
Vind ik dat irritant: ja.
Heb ik erover gedacht om te vragen of ze hem ergens anders willen parkeren: ook ja.
Ga ik dat doen: nee natuurlijk niet. Het is de openbare weg en ondanks dat de gemeente weet dat auto's die daar parkeren een probleem vormen voor de mensen aan onze kant van de straat, willen ze er niet aan om dat te verbieden. Dus het is wat het is.
Overigens vind ik wel dat bedrijfsbusjes niet in een woonwijk horen, maar gewoon op een bedrijventerrein. Het worden er meer en meer en ondanks dat ze vaak keurig netjes bestickerd zijn, maken ze niet perse mooi uitzicht en ontnemen ze ook best wat zicht. Maar ook daarvan: het is openbare weg en zolang de gemeente het toestaat is het goed.
Marije_jiplover schreef:Heel simpel, openbare parkeerplaatsen zijn openbaar.
Wordt nog leuk als er straks buren elektrisch gaan rijden en er openbare laadvoorzieningen gaan komen...
Overigens, als ik niet voor de deur kan parkeren met zware boodschappen dan doe ik even alsof ik pakketbezorger ben.
Knipperlichten aan, boodschappen er snel uit en weer instappen en een extra half rondje rijden (ivm eenrichringsverkeer) en hem in de straat achter ons parkeren, waar maar aan 1 zijde woningen zijn en aan die zijde enkele parkeervakken, enkele huizen met eigen oprit en aan de overkant altijd ruimte zat voor een (paar) auto('s) uit onze straat.
Sansevieria schreef:Marije_jiplover schreef:Heel simpel, openbare parkeerplaatsen zijn openbaar.
Wordt nog leuk als er straks buren elektrisch gaan rijden en er openbare laadvoorzieningen gaan komen...
Overigens, als ik niet voor de deur kan parkeren met zware boodschappen dan doe ik even alsof ik pakketbezorger ben.
Knipperlichten aan, boodschappen er snel uit en weer instappen en een extra half rondje rijden (ivm eenrichringsverkeer) en hem in de straat achter ons parkeren, waar maar aan 1 zijde woningen zijn en aan die zijde enkele parkeervakken, enkele huizen met eigen oprit en aan de overkant altijd ruimte zat voor een (paar) auto('s) uit onze straat.
Onze buurman heeft al redelijk lang een eigen laadpaal, en moest ik ooit een elektrische auto aanschaffen dan zou ik denkelijk ook een eigen paal laten plaatsen.

Poekkie schreef:Sansevieria schreef:
Onze buurman heeft al redelijk lang een eigen laadpaal, en moest ik ooit een elektrische auto aanschaffen dan zou ik denkelijk ook een eigen paal laten plaatsen.
In geval van bedrijfswagens worden deze vaak zelfs oo kosten van het bedrijf geplaatst![]()
Weet wel niet of dat kan bij openbare plekken.
superpony schreef:Vjestagirl schreef:Hier staat ondertussen al een maand de kampeerbus van de schuin-overburen recht voor mijn oprit/carport (aan de overkant van de straat) omdat er op hun oprit een grote puincontainer staat. Het maakt dat ik mijn eigen oprit bijna niet meer uit- of in kan. Het ding is PostNL oranje en dat is niet bepaald mijn lievelingskleur, maar hij staat ook wel voor mijn keukenraam dus ik zie hem de hele dag. Leuk detail is dat ze hem ook voor hun eigen raam neer hadden kunnen zetten, maar dat dus niet doen.
Vind ik dat irritant: ja.
Heb ik erover gedacht om te vragen of ze hem ergens anders willen parkeren: ook ja.
Ga ik dat doen: nee natuurlijk niet. Het is de openbare weg en ondanks dat de gemeente weet dat auto's die daar parkeren een probleem vormen voor de mensen aan onze kant van de straat, willen ze er niet aan om dat te verbieden. Dus het is wat het is.
Overigens vind ik wel dat bedrijfsbusjes niet in een woonwijk horen, maar gewoon op een bedrijventerrein. Het worden er meer en meer en ondanks dat ze vaak keurig netjes bestickerd zijn, maken ze niet perse mooi uitzicht en ontnemen ze ook best wat zicht. Maar ook daarvan: het is openbare weg en zolang de gemeente het toestaat is het goed.
Bedrijfsbusjes niet in een woonwijk? Dat kan niet. Er zijn mensen die een busje nodig hebben voor hun werk en die niet ergens anders kwijt kunnen.
Mijn man had zo vaak een grote bus bij zich en rijdt nu ook met een transporter. Die je ook in verschillende maten hebt.........
Zie al voor me dat hij die op zijn werk moet achterlaten. Dan is de hele functie er ook gelijk wel vanaf. Dat kan gewoon niet.
En dan kan je wel helemaal gaan selecteren. Mogen vieze auto's niet meer in een nette buurt. Staat de kleur van auto's je wel aan? Of is het een verkeerd merk?
Als mijn man met een grote Audi thuiskomt, is het ook een belachelijk groot slagschip. Maakt nu hier niks uit, maar die past niet in een klein vakje.
Heb zelf een USA station achtig model. Maar we hebben ook weleens een pick up gehad, just for fun. Die hoor je, steekt uit.........
En dan de grote gezinnen die een busje hebben omdat ze meerdere kids hebben bijv. Zijn gewoon personen vervoer modellen.
Wij hadden jaren lang een Renault Traffic verhoogd, voor rolstoel vervoer. Pal voor de deur ook vanwege verlaagde stoep daar. Moeten we die ook op een bedrijven terrein gaan zetten?
Mensen keken er vast tegenaan, maar je moet allemaal kunnen leven en we vinden allemaal weleens iemands tuin, gordijnen, auto's etc niet mooi. Tja.........
Leo schreef:Bij onze gemeente is het zelfs zo dat als een laadpaal aangevraagd wordt voor een openbare plek, dit een gedeelde plek is; je auto mag hier alleen staan zolang hij laadt en wanneer iemand anders een laadpaal aanvraagt, mag er niet binnen x aantal meters nog een paal zitten. Bij ons zit verderop in de straat een paal, als ik een elektrische auto koop, zou ik die moeten gebruiken (en dus direct verplaatsen zodra de auto volgeladen is). Feitelijk zie ik die twee parkeerplaatsen vrijwel altijd leeg, terwijl de parkeerdruk hoog is. Heel praktisch is het dus niet.
Mijn zwager heeft in een andere gemeente een elektrische auto, daar gelden dezelfde regels. Hij is constant in de weer met zijn auto verplaatsen en als de paal bezet is, in de gaten houden wanneer deze vrij is.
Cowboy55 schreef:@Sunnda: Maar dat doet er niet toe als er niet gehandhaafd wordt. En als dat wel gebeurt gaat de bus op de eigen oprit en staan de privé auto’s aan de straat. Zelfde probleem.

Cowboy55 schreef:Nou, het is niet slechts een 1st world problem
Cowboy55 schreef:maar er zijn nog steeds weinig parkeerplekken omdat 2/3/4 (bedrijfs-)auto's per huis de norm is
MarliesV schreef:Hier is het langer dan 6 mtr en/of hoger dan 2.40 dat je niet tussen 18-7 uur op de openbare weg mag parkeren.
Bedrijfsbussen blijven daar vaak wel binnnen of je moet een extra verlengde hebben. Campers en vrachtwagens vallen daar vaak buiten.
Maar TS, nog nieuws op het parkeerfront? Gisteren een poging gedaan of niet?
Sunnda schreef:Zo te lezen in dit topic zijn er veel mensen niet op de hoogte dat de plaatselijke apv vaak iets zegt over campers EN die hele grote bedrijfsbussen.
Die mogen niet in de bebouwde kom parkeren tussen 18 uur en 7 uur en/of soms zelfs de hele dag.
MarliesV schreef:Hier is het langer dan 6 mtr en/of hoger dan 2.40 dat je niet tussen 18-7 uur op de openbare weg mag parkeren.
Bedrijfsbussen blijven daar vaak wel binnnen of je moet een extra verlengde hebben. Campers en vrachtwagens vallen daar vaak buiten.
Maar TS, nog nieuws op het parkeerfront? Gisteren een poging gedaan of niet?
Tiggs schreef:Dit doet me echt dingen aan die dorpen waar men heus heel vriendelijk is tegen import, mits je je 'aanpast'. En dan vervolgens met allerlei van dit soort gekke regeltjes komen.
Koop dan nieuwbouw, plek zat