Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:41

Eretria schreef:
Wat is jouw suggestie? Allemaal treuren om wat er is gebeurd en nooit meer gaan leven? Kom op zeg. Er is meer dan alleen wat er in een ziekenhuis gebeurd. En jij werkt dus in een ziekenhuis begrijp ik?

Ik heb gewerkt in een ziekenhuis ja, en met covid vrijwilligerswerk gedaan bij de IC.

Ik zeg niet dat we moeten treuren en nooit meer leven.
Maar wat jij zegt klopt gewoon niet. DAAR reageer ik op. Geen onzin l.llen.
Er is nog steeds overbelasting, en is ook nog niet bijna over.

Als mensen dan gaan zeveren dat ze buitengesloten worden is dat toch echt een eigen keuze, want er zijn meerdere opties.
Als je al die opties niet wilt doen, ja dan mag je iets niet doen. Maar dan is dat kleutergedrag, liggend op de grond liggen dreinen. Want alle opties wil ik niet...wheeeehhhh jank jank.
Die mensen moet je laten liggen en geen aandacht schenken, is het zo over.

Bijna alles mag weer, en daar kan iedereen aan deelnemen. Eigen keuze, klaar.

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:45

Iedereen die erover valt dat er vergelijkingen gemaakt worden dat vind ik ook zoiets bijzonders.

Helemaal niemand zegt dat dit hetzelfde is als de holocaust.

Je kunt in feite alles met elkaar vergelijken. En dan vind je overeenkomsten en verschillen.

Dat de overeenkomsten in een vergelijking met de beginsituatie van een zwarte periode in de geschiedenis opgemerkt worden en dat mensen hun zorgen hierover uiten. Dat is toch juist goed. Want dat.. willen we nooit meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:47

Sodeletuut schreef:
Spenk schreef:
Ja als je alle niet gevaccineerden een vrijbrief geeft steek je een middelvinger op naar de zorg want daar komen die mensen weer te liggen. 90% in het ziekenhuis is niet gevaccineerd.

Bron?

Dit is de meest recente die ik kan vinden. Hier gaat het om 57% die niet gevaccineerd was.

[ [url=m/u6tzxJ.png]Afbeelding[/url] ]

Bron, de ziekenhuizen die het meermaals aangeven evenals het het Ministerie VWS en praktijkervaring van mensen in de ziekenhuizen.

Dat wat jij deelt is van juli de mensen die niet volledig zijn gevaccineerd werkt het vaccin op dat moment ook nog niet goed dus uiteindelijk is van dat grafiekje 10% volledig gevaccineerd waarbij het vaccin ook voldoende werkt.

Conclusie vaccineren helpt dus. En dat is de hele tendens ook. Gevaccineerden zijn voor 90% beschermd tegen ernstige klachten en daarmeee dus tegen ziekenhuisopnamen.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... en/werking

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:48

bigone schreef:
Weet je wat zo grappig is, op Twitter en Telegram zitten nogal de hardcore antivaxxers. Sinds het vaccineren begin blazen ze van de hoogste toren want de gevaccineerden …… schapen, vallen dood neer, en wat er verder nog in hun straatje past.
Sinds de QR ingevoerd is alleen maar klagen over buitengesloten en we doen het toch samen? Nu willen ze wel samen zodat ze hun leven gewoon voort kunnen zetten zonder enige belemmering.
De delta variant is verantwoordelijk voor het feit dat 70 % niet meer voldoende is, simpele rekensom en vandaar dat de vaccinatiegraad op minimaal 85 , liever 90 moet komen. Het zit nu op 79 %.
Er is een grote groep mensen die niet vaccineren maar wel aan de regels houden, prima. En er is een groepje antivaxxers die de hele wereld verketteren want ze voelen nu de gevolgen van hun houding. En terecht.

Prima dat jij dat terecht vind, ik vind dat niet terecht. Volgens mij zijn we allemaal nog steeds baas over eigen lijf en heb je de keuzes van een ander te respecteren. Dat onze overheid ons nu "opstookt" om anders gestemden tot buitenstaander te veroordelen en jij dat kennelijk normaal vindt, vind ik dan weer schokkend.

Ik heb mezelf uit pure noodzaak laten vaccineren, hoewel ik het liever niet had laten doen. Ben ook bijzonder ziek geweest van de 2 gifprikken. En dat een ander zich niet laat vaccineren, vind ik hun goed recht, want immers, het is hun lijf, hun beslissing. Ik heb er voor gekozen om deel te nemen aan dee hysterie door toch te laten prikken. Een ander doet dat niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:54

Ceffyl schreef:
Tallie1979 schreef:
Leer er maar mee leven en doe gewoon normaal.

Dit geldt ook voor de mensen die anti-vax/anti-test/anti-QR code zijn. We proberen een pandemie in te dammen, leer er maar mee leven en doe gewoon normaal.

Oh, je gaat er vanuit dat ik anti vaxxer ben? Ben gewoon gevaccineerd hoor. Dus deze venijnige sneer mist zijn doel. :=

Ik zie echter mensen die niet hebben gevaccineerd nog steeds als een volwaardig mens. Dat zij de gifspuit niet nemen is hun goed recht. En ja, daar zullen de gevaccineerden ( o.a. jij en ik dus ) mee moeten leven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:56

Ik vind het ook iemands goed recht om niet te laten prikken :j

MAAR aangezien we toch echt in een pandemie zitten, en de zorg laten overbelasten GEEN optie is, vind ik het wel fair dat versoepelingen op dit moment nog even alleen gelden voor degenen die minder verspreidingsrisico opleveren.

Dus versoepelingen voor de mensen die hun prikken hebben gehaald of die getest "gezond" zijn.

Je HOEFT dat niet te doen, maar als je daar niet aan mee wilt doen dan kan je ook nu nog niet mee doen aan de versoepelingen. Vrije keuze, maar je keuze heeft wel consequenties zolang het gevaar van overbelasting van de zorg nog niet is geweken.

Wat ik overigens wel een beetje raar vond / vind is dat mensen met 1 Janssen prik dan zeg maar alles mogen, en mensen met 1 Pfizer of Moderna niet - want niet volledig gevaccineerd. Terwijl die dan procentueel wel beter beschermd waren, voor Delta opkwam.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:56

Citaat:
Nou, alle respect, maar als ik dit topic lees, zie ik mensen toch echt de ongevaccineerden buitensluiten en overal de schuld van krijgen.

De definitie van Paria:

Een paria, verschoppeling of verstoteling is iemand die uit de samenleving of maatschappij is verstoten of op een bepaalde manier wordt uitgesloten of genegeerd. De persoon past niet in de normale maatschappij en bevindt zich in een sociaal isolement.

Nu ben ik ook een mens...
... en het spijt me dat je dit leest.

Mijn standpunt gaat niet over 'ongevaccineerden'.
Voor mij is er een hemelsbreed verschil tussen
* mensen die om medische redenen (bijvoorbeeld heftige allergische reacties, of vanwege een donornier) (bij een donororgaan moet je pillen slikken die het immuunsysteem beïnvloeden) zich niet kunnen laten vaccineren (of de prikken nauwelijks werken...) en
* diegenen die 'denken dat het een griepje is en dat vaccin erger is dan de kwaal'.
(Ik heb in een cynisch moment de tweede groep wel eens marshmallows genoemd: voor velen van ons is te-ring alleen maar een scheldwoord, mijn moeder heeft haar hartsvriendin verloren aan die ziekte.)

Voor de eerste groep is het aan de orde om veel creatieve oplossingen te verzinnen. (Geef de huisarts de gelegenheid om testlocatie te worden, dat soort dingen. Dan kan Barry toch naar het café.)

De 'marshmallow' groep wordt niet genegeerd en zelfs niet uitgestoten.
"Maar wie A zegt, moet ook B zeggen."
Kies je ervoor je niet te beschermen tegen een ziekte die op de A lijst staat (en dus te vergelijken is met TBC)
dan is het verregaand omgewenst om naar oude zeden hoestend in de kantoortuin plaats te nemen. ('Ik ben stoer, met die verkoudheid kom ik toch werken.')
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 27-09-21 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:58

Lisamartine schreef:
Helemaal niemand zegt dat dit hetzelfde is als de holocaust.

Je kunt in feite alles met elkaar vergelijken. En dan vind je overeenkomsten en verschillen.

Dat de overeenkomsten in een vergelijking met de beginsituatie van een zwarte periode in de geschiedenis opgemerkt worden en dat mensen hun zorgen hierover uiten. Dat is toch juist goed. Want dat.. willen we nooit meer!

Die vergelijking trekken de antivaxxers gewoon zelf hoor! Ze prikken gele sterren op bijvoorbeeld. Om zichtbaar te maken dat ze zich uitgesloten voelen. Terwijl een vaccinatiebewijs juist heel obscuur is en het grote publiek geen vermoeden kan hebben of jij wel of niet gevaccineerd bent of getest bent.

En 'Meneer' Baudet vindt dan "dat de joden eens op moeten houden met WOII te claimen. Want de 'holocaust' was maar een detail daarvan.
En ja, hij zette Holocaust tussen aanhalingstekens, daarom zet ik 'meneer' ook maar tussen aanhalingstekens. ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:00

Gifspuit, ja daarmee geef je ook echt aan dat je gevaccineerd bent. En maakt het een discussie niet fijner op.

Maar wat betreft het woord paria je definitie kan ik zo al zeker 50 mensen aanwijzen die volgens die definitie een paria zijn. Omdat heel veel mensen die net afwijken van normaal al worden uitgekotst door deze maatschappij. En zelfs op bokt wordt dit zeer veelvuldig toegepast. _-:( Dus als je tegen buitensluiting bent van wie dan ook. Begin bij je eigen gedrag en maak de wereld een stuk beter.

En dat hoop ik voor iedereen. Iedereen een beetje liever en begrijpender voor elkaar. Geen vinger wijzen, afwijzen, uitkotsen of negeren of nog erger met zijn allen er boven opspringen of nare vergelijkingen maken met het verleden.

En met zijn allen schouders er onder om voor iedereen dat rot virus zo snel mogelijk er onder te krijgen. Dus thuis blijven bij klachten, laten testen, afstand houden tot die mensen die dat graag willen. En meewerken aan maatregelen die kunnen voorkomen dat het virus nog langer schade kan aanrichten aan lijf en geest

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:01

Ik wacht op de dag dat trippel gevaccineerden de schuld geven aan de dubbel gevaccineerden ... :))

De geschiedenis leert ons dat verdeeldheid creeëren nooit tot goede dingen geleid heeft.

Het bijzondere van dit hele verhaaltje vind ik toch dat de strategie echt van land tot land verschilt, maar de uitkomst zowat overal hetzelfde is.
Misschien verliest het virus van zichzelf misschien wel stilaan aan kracht. Besmettelijker maar minder ziekmakend en nog maar af en toe dodelijk...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:04

Janneke2 schreef:
Citaat:
Nou, alle respect, maar als ik dit topic lees, zie ik mensen toch echt de ongevaccineerden buitensluiten en overal de schuld van krijgen.

De definitie van Paria:

Een paria, verschoppeling of verstoteling is iemand die uit de samenleving of maatschappij is verstoten of op een bepaalde manier wordt uitgesloten of genegeerd. De persoon past niet in de normale maatschappij en bevindt zich in een sociaal isolement.

Nu ben ik ook een mens...
... en het spijt me dat je dit leest.

Mijn standpunt gaat niet over 'ongevaccineerden'.
Voor mij is er een hemelsbreed verschil tussen
* mensen die om medische redenen (bijvoorbeeld heftige allergische reacties, of vanwege een donornier) (bij een donororgaan moet je pillen slikken die het immuunsysteem beïnvloeden) zich niet kunnen laten vaccineren (of de prikken nauwelijks werken...) en
* diegenen die 'denken dat het een griepje is en dat vaccin erger is dan de kwaal'.
(Ik heb in een cynisch moment de tweede groep wel eens marshmallows genoemd: voor velen van ons is te-ring alleen maar een scheldwoord, mijn moeder heeft haar hartsvriendin verloren aan die ziekte.)

Voor de eerste groep is het aan de orde om veel creatieve oplossingen te verzinnen. (Geef de huisarts de gelegenheid om testlocatie te worden, dat soort dingen. Dan kan Barry toch naar het café.)

De 'marshmallow' groep wordt niet genegeerd en zelfs niet uitgestoten.
"Maar wie A zegt, moet ook B zeggen."
Kies je ervoor je niet te beschermen tegen een ziekte die op de A lijst staat (en dus te vergelijken is met TBC)
dan is het verregaand omgewenst om naar oude zeden hoestend in de kantoortuin plaats te nemen. ('Ik ben stoer, met die verkoudheid kom ik toch werken.')

Hey Janneke,

Ik doelde niet specifiek op jou hoor. En natuurlijk zijn er ook zat mensen een uitzondering. En zelfs al waren ze dat niet en durven ze het gewoon niet aan, iedereen moet zelf kunnen beslissen wat ze doen.

Maar je ziet in dit topic een aardige afspiegeling van de maatschappij. De mensen die voor zijn, de mensen die tegen zijn en de mensen die klakkeloos aannemen dat wat de overheid zegt, vast waar moet zijn. Mijn mening is daar wat afwijkend in. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:06

En dit topic bewijst maar al te goed welke tweedeling er momenteel in de samenleving ontstaat. Want ook in dit topic zie ik maar WEINIG ruimte vanuit 'vaxxers' ten opzichte van 'anti-vaxxers' en andersom. Iedereen is zo overtuigd van zijn eigen mening, en zo verdwijnt inderdaad het woordje SAMENleving.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:08

Sodeletuut schreef:
En dit topic bewijst maar al te goed welke tweedeling er momenteel in de samenleving ontstaat. Want ook in dit topic zie ik maar WEINIG ruimte vanuit 'vaxxers' ten opzichte van 'anti-vaxxers' en andersom. Iedereen is zo overtuigd van zijn eigen mening, en zo verdwijnt inderdaad het woordje SAMENleving.

Dit inderdaad. En zo gaat het in elk corona topic al een tijdje.

Gelukkig heb ik hier in het echte leven compleet niet mee te maken. :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:08

Lisamartine schreef:

Willem-Alexander op de Dam, 4 mei 2020.
'Maak niet normaal, wat niet normaal is'.

Mensen tot untermenschen bestempelen.
Gewoon om wie ze zijn. Joden. Zigeuners. Homoseksuelen. Geestelijk gehandicapten en psychiatrische patiënten.
En een aantal categoriën waar mogelijk sprake kan zijn van keuze : communisten, werklozen, Jehova's getuigen, zorgpersoneel.

Als gezegd : voor 'Barry in zijn rolstoel' moeten we creatief zijn zodat hij naar het café kan. (= De groep vaccinatie kan niet / werkt niet.)

Wie geen prik wil: dat mag, graag thuiswerken en op anderhalve meter blijven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:09

karuna schreef:
Gifspuit, ja daarmee geef je ook echt aan dat je gevaccineerd bent. En maakt het een discussie niet fijner op.

Maar wat betreft het woord paria je definitie kan ik zo al zeker 50 mensen aanwijzen die volgens die definitie een paria zijn. Omdat heel veel mensen die net afwijken van normaal al worden uitgekotst door deze maatschappij. En zelfs op bokt wordt dit zeer veelvuldig toegepast. _-:( Dus als je tegen buitensluiting bent van wie dan ook. Begin bij je eigen gedrag en maak de wereld een stuk beter.

En dat hoop ik voor iedereen. Iedereen een beetje liever en begrijpender voor elkaar. Geen vinger wijzen, afwijzen, uitkotsen of negeren of nog erger met zijn allen er boven opspringen of nare vergelijkingen maken met het verleden.

En met zijn allen schouders er onder om voor iedereen dat rot virus zo snel mogelijk er onder te krijgen. Dus thuis blijven bij klachten, laten testen, afstand houden tot die mensen die dat graag willen. En meewerken aan maatregelen die kunnen voorkomen dat het virus nog langer schade kan aanrichten aan lijf en geest

Even he, maar de spuiten die ik heb gehad, ben ik tot 2x toe vreselijk ziek van geweest. Voor mij zijn het dus zeker gifspuiten geweest.

En ik sluit niemand buiten, want mijn ongevaccineerde vrienden knuffel ik gewoon en spreek ik gewoon mee af als zij er geen problemen mee hebben.

Waar jij leest dat ik mensen uitsluit, afwijs, uitkots of enig ander vraag ik me af?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:09

Tallie1979 schreef:
bigone schreef:
Weet je wat zo grappig is, op Twitter en Telegram zitten nogal de hardcore antivaxxers. Sinds het vaccineren begin blazen ze van de hoogste toren want de gevaccineerden …… schapen, vallen dood neer, en wat er verder nog in hun straatje past.
Sinds de QR ingevoerd is alleen maar klagen over buitengesloten en we doen het toch samen? Nu willen ze wel samen zodat ze hun leven gewoon voort kunnen zetten zonder enige belemmering.
De delta variant is verantwoordelijk voor het feit dat 70 % niet meer voldoende is, simpele rekensom en vandaar dat de vaccinatiegraad op minimaal 85 , liever 90 moet komen. Het zit nu op 79 %.
Er is een grote groep mensen die niet vaccineren maar wel aan de regels houden, prima. En er is een groepje antivaxxers die de hele wereld verketteren want ze voelen nu de gevolgen van hun houding. En terecht.

Prima dat jij dat terecht vind, ik vind dat niet terecht. Volgens mij zijn we allemaal nog steeds baas over eigen lijf en heb je de keuzes van een ander te respecteren. Dat onze overheid ons nu "opstookt" om anders gestemden tot buitenstaander te veroordelen en jij dat kennelijk normaal vindt, vind ik dan weer schokkend.

Ik heb mezelf uit pure noodzaak laten vaccineren, hoewel ik het liever niet had laten doen. Ben ook bijzonder ziek geweest van de 2 gifprikken. En dat een ander zich niet laat vaccineren, vind ik hun goed recht, want immers, het is hun lijf, hun beslissing. Ik heb er voor gekozen om deel te nemen aan dee hysterie door toch te laten prikken. Een ander doet dat niet.

Dat jij zo pissed bent omdat je in de val van de overheid getrapt bent en de gifspuit ( de benaming alleen al) hebt genomen en twee keer flink ziek van bent geweest, vervelend. Maar iemand die niet vaccineren en zich gewoon laat testen of hersteld is kan net zoveel doen dan een gevaccineerde. En daar zit nu net het onderscheid want er is een groepje, vooral onder invloed van bepaalde groeperingen die helemaal niets wil, en daar heb ik geen enkel medelijden mee.
Echt eigen schuld dikke bult. En daarmee bedoel ik niet dat ze moeten prikken , nee ze moeten zich aan de regels houden.
Wanneer vroeger een van mijn kids zich op de winkelvloer liet vallen omdat ze geen snoep kregen liep ik gewoon door en zochten ze het maar uit. Deden ze dus één keer. De groep die overal tegen is beschouw ik als kinderen die zich lieten vallen en van mama meteen een kar vol kregen.
En nu gaat dat even niet meer op.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:13

Bigone, er zijn ook mensen die zich niet laten vaccineren omdat ze bang zijn er ziek van te worden. Maar die hangen het niet aan de grote klok, profileren zichzel niet op anti-vaxxers pagina's of ander soorts. Die houden wel afstand, blijven met een snotneus ook binnen.

Moeten we die mensen ook buitensluiten? Mensen die zich op alle mogelijke manieren aan de regels houden, maar niet de prik gaan halen?

Ik vind van niet. Deze mensen doen hun best om niemand te besmetten, maar zien ook in dat het een gevaarlijk virus is.

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:14

mysa schreef:
Die vergelijking trekken de antivaxxers gewoon zelf hoor! Ze prikken gele sterren op bijvoorbeeld. Om zichtbaar te maken dat ze zich uitgesloten voelen. Terwijl een vaccinatiebewijs juist heel obscuur is en het grote publiek geen vermoeden kan hebben of jij wel of niet gevaccineerd bent of getest bent.

En 'Meneer' Baudet vindt dan "dat de joden eens op moeten houden met WOII te claimen. Want de 'holocaust' was maar een detail daarvan.
En ja, hij zette Holocaust tussen aanhalingstekens, daarom zet ik 'meneer' ook maar tussen aanhalingstekens. ;)

De vergelijking mag wat mij betreft dus getrokken worden.
En dat de zorg die daar achter schuilgaat wordt weggewuifd is pijnlijk om te zien.

Mensen die gele sterren op prikken daar heb echter geen goed woord voor over. En die maken iets wat al lastig bespreekbaar is door de lading die er aan vast zit vrijwel onmogelijk.

Wat je hier wel doet is de uitspraak van Baudet verdraaien. Prachtig voorbeeld van framing. Hij heeft iets gezegd in de trant van dat de hedendaagse joodse organisaties niet het alleenrecht hebben om hierover hun mening en gevoel te uiten. En geeft ook aan holocaust tussen aanhalingstekens te hebben geplaatst omdat het een citaat was.
Voor iedereen die het interessant vind zou ik zegen kijk het even terug want ik heb niet genoeg tijd om precies te quoten wat daar is gezegd moet gaan werken nu maar moest hier nog even op reageren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:16

Testen is nog steeds toegestaan. Dan sluit je niemand uit, alleen moet er even wat moeite voor gedaan worden. Je kunt gewoon naar de supermarkt of kleren kopen. Alleen de niet noodzakelijke dingen als horeca of uit dat kost even wat moeite.

Voor heel veel mensen in nederland is dat om andere reden niet eens op te lossen. Die kunnen zelfs met veel moeite niet eens iets niet noodzakelijks doen, of zelfs iets noodzakelijks is soms onmogelijk.

Dus ja soms komt het niet helemaal vanzelf aanwaaien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:17

Tallie1979 schreef:
Bigone, er zijn ook mensen die zich niet laten vaccineren omdat ze bang zijn er ziek van te worden. Maar die hangen het niet aan de grote klok, profileren zichzel niet op anti-vaxxers pagina's of ander soorts. Die houden wel afstand, blijven met een snotneus ook binnen.

Moeten we die mensen ook buitensluiten? Mensen die zich op alle mogelijke manieren aan de regels houden, maar niet de prik gaan halen?

Ik vind van niet. Deze mensen doen hun best om niemand te besmetten, maar zien ook in dat het een gevaarlijk virus is.

Deze mensen houden zich toch netjes aan de regels en nogmaals , om deze mensen gaat het niet wanneer je het over antivaxxers hebt. En ik heb geen moeite met ongevaccineerden, wel met de grote schreeuwers die zich nu untermenschen vinden en in die categorie plaatsen ze zichzelf , daar hoeven de gevaccineerden of mensen die testen voor toegang of coronaherstelbewijs hebben niet voice hun te doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:17

Tallie1979 schreef:
Hey Janneke,

Ik doelde niet specifiek op jou hoor. En natuurlijk zijn er ook zat mensen een uitzondering. En zelfs al waren ze dat niet en durven ze het gewoon niet aan, iedereen moet zelf kunnen beslissen wat ze doen.

Maar je ziet in dit topic een aardige afspiegeling van de maatschappij. De mensen die voor zijn, de mensen die tegen zijn en de mensen die klakkeloos aannemen dat wat de overheid zegt, vast waar moet zijn. Mijn mening is daar wat afwijkend in. :)

Hoi Tallie,

dank je wel voor je vriendelijke woorden.
... maar er is eerlijk gezegd 1 kwestie die blijft wringen.

Als dochter van een moeder die haar hartsvriendin verloor aan TBC:
wat mij betreft gaat het niet om 'iedereen moet zelf die keuze maken'.
Of zoals ik op stal hoorde 'je laat je voor jezelf vaccineren'.

Juist bij een besmettelijke ziekte gaat die vlieger NIET op.

Verder is er een groot verschil tussen wat de overheid zegt (we hebben wat afgelachen mbt de regeltjes: zo zou onze overkapte buitenbak een 'sport binnen locatie' zijn....)
de adviezen van het OMT
en de bevindingen van de wetenschap.

(De bevindingen van de wetenschap zijn eerder om te huilen...)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:18

Lisamartine schreef:
'Opgemerkt worden?'
Je bedoelt misbruikt worden door een bepaalde groep om het coronabeleid te demoniseren. Woorden als medische apartheid, discriminatie, dictatuur, uitsluiting worden daarbij doelbewust ingezet. De suggestie dat de QR-code nog maar het begin is. Hou toch op. Als de corona QR-code over een tijdje verdwijnt, wordt er wel weer een andere stok gezocht om mee te slaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:18

mysa schreef:
Ben blij dat ik die post over de vergelijking met de moord op de joden gisteravond niet meer gezien heb. 's Morgens kijk je toch wat nuchterder naar stupide uitlatingen die emotie opwekken dan 's avonds en 's nachts.
Bovendien vond ik bij toeval gisteren een boek waarin de arrestatie van mijn overgrootvader en de daarop volgende zelfmoord door mijn overgrootmoeder wordt beschreven.
Dat had niets te maken met het weigeren van een vaccin maar alles met het feit dat ze als untermenschen werden bestempeld door 'the powers that were'.

Ja. Het is een misselijk makende vergelijking.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:19

Tallie1979 schreef:

Het probleem is dat 'ik hou altijd netjes afstand en hou me altijd aan de regels' niet te verifiëren is, waardoor anderen daar misbruik van kunnen maken. Een QR-code is wél verifieerbaar. Betekent dat dat de groep die jij noemt wat meer moeite moet doen om naar bijv. een restaurant te gaan? Ja, maar daar kiezen ze dan ook voor.

Je kan niet iedereen tevreden houden en ondervangen, helaas.

En ik snap dat gezeur over die QR code echt niet. Er is geen sprake van buitensluiting, iedereen kan gewoon alles nog doen. Maar de een zal er wat moeite voor moeten doen als gevolg van een keuze.
Mensen met medische indicaties die daardoor geen vaccinatie kunnen zijn de dupe van de mensen die de keuze maken om niet te vaccineren, omdat het daardoor langer duurt voordat Corona onder controle is en de maatregelen weer losser kunnen worden. Omdat het gros van deze bewust-niet-vaccineerders het beter denken te weten dan de experts, artsen en onderzoekers. Het is wat.

Oh, en aangezien ik hem vaak voorbij heb zien komen:

Ja, je bent nog besmettelijk als je gevaccineerd bent. Maar al het bewijs wat we hebben wijst erop dat gevaccineerden een stuk minder besmettelijk zijn in vergelijking met niet-gevaccineerden, het dus minder snel kunnen overgeven, het minder snel kunnen krijgen en bovendien áls ze het krijgen, minder ziek worden. Ziekenhuisopnames worden bij een aangeslagen vaccinatie vrijwel helemaal voorkomen.
"Gevaccineerden zijn ook gewoon nog besmettelijk" is dus véél te kort door de bocht.

Vaccineren blijft een veel betere risico-afweging dan niet-vaccineren. Je mag prima kiezen voor het tweede, of er op emotioneel vlak anders naar kijken, maar de feiten veranderen er niet door.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 27-09-21 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:21

karuna schreef:
Testen is nog steeds toegestaan. Dan sluit je niemand uit, alleen moet er even wat moeite voor gedaan worden. Je kunt gewoon naar de supermarkt of kleren kopen. Alleen de niet noodzakelijke dingen als horeca of uit dat kost even wat moeite.

Voor heel veel mensen in nederland is dat om andere reden niet eens op te lossen. Die kunnen zelfs met veel moeite niet eens iets niet noodzakelijks doen, of zelfs iets noodzakelijks is soms onmogelijk.

Dus ja soms komt het niet helemaal vanzelf aanwaaien.

precies dat.

Ik vroeg eerder al waar de verontwaardigde topics zijn voor de mensen die echt buitengesloten worden.
Tussen wal en schip vallen, niet door corona, maar door onze zogenaamde "geweldige" zorgstaat.
Dus die niet met een testje gewoon mee kunnen doen.
Maar dan is het verdacht stil....

Echt hou toch eens op met janken dat er buitengesloten worden.
Ja er zullen er echt bij zijn, merendeel sluit zichzelf buiten. Prima, eigen keuze, klaar.