Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:09

Eulogy schreef:
Tja, maar als je weet dat je eruit gepikt kunt worden voor een steekproef zou ik gewoon thuis even een sneltest doen, al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust.

Ik vind er ook wat van, voor je vakantie gaan vliegen in deze tijd, zeker nu heel Nederland rood is. Ik vlieg zelf morgen naar Nederland, omdat ik mijn familie en vrienden inmiddels een jaar niet gezien heb. Ik heb 2x officieel moeten testen en daarnaast ook zelf een aantal sneltests gedaan afgelopen week. Vind het allemaal stressvol genoeg, voor vakantie zou ik dit echt niet over hebben :+

Maar je vertrouwd ook op een site die notabene door de rijksoverheid in elkaar gezet is met alle adviezen. En als daar staat dat je bij volledige vaccinaties geen test moet doen dan ga je daar dan ook vanuit.
Dus dan zou in feite de overheid erbij moeten zetten: Test is geadviseerd.

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 12:10

Rennie89 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen

Het zal jullie verbazen hoe druk het nu op Schiphol is, ontzettend veel mensen vliegen, zijn nalatig met mondkapjes opdoen, 1,5 meter word nergens meer aangehouden, ikzelf heb nu met deze drukte ook geen kans om die afstand aan te houden als ik bijvoorbeeld boodschappen doe op Schiphol. Zo druk is het nu.

Nou hoor ik bijna geen positieve gevallen meer onder mijn collega’s, dat was wel anders vorig jaar, toen was er echt een stormloop aan Corona gevallen, zelf ben ik wonder boven wonder nog niet positief getest ondanks dat ik heb gewerkt met een hoop collegas die positief bleken te zijn, maar het was wel echt chaos toen.

TS, hopelijk kan je zusje en de rest zich vermaken daar, lijkt mij een heel lastige situatie, vooral omdat ze gevaccineerd zijn. Zou het niet kunnen dat er een vals positieve uitslag was of dat deze reageerde op de antistoffen van het vaccin?

Ze zijn nogmaals in het ziekenhuis getest dmv een prc-test. Deze was helaas ook positief, ondanks haar vriendin geen klachten heeft.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:11

Electra63 schreef:
Dus waarom zou je niet gaan, als het mag?
En zou jij dan bijv. Je geld laten schieten en thuis blijven?

Niemand zegt toch dat ze niet moet gaan, alleen is dit het risico wat willens en wetens genomen word, als je wijs genoeg bent om te beslissen om te gaan moet je ook wijs genoeg zijn om de consequenties te dragen en dat betekent quarantaine uitzitten, helaas pindakaas

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:12

purny schreef:
Maar je vertrouwd ook op een site die notabene door de rijksoverheid in elkaar gezet is met alle adviezen. En als daar staat dat je bij volledige vaccinaties geen test moet doen dan ga je daar dan ook vanuit.
Dus dan zou in feite de overheid erbij moeten zetten: Test is geadviseerd.

Tsja, maar als je hoort wat de overheid allemaal zegt en hoe vaak ze hun adviezen veranderen dan zou ik toch eerst meer onderzoek doen

poes

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:14

Ik ga ervan uit dat iedereen toch slim genoeg is om ook op de officiële sites van het land zelf te kijken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:15

Boras schreef:
Risico van onder de huidige omstandigheden toch zo nodig op vakantie moeten gaan.

Ontzettend banketstaaf voor ze, dat wel natuurlijk.

Dit...
Nederland harstikke rood en dan toch gaan.
Je ouders vind ik ook echt niet slim.

Rot, maar was te verwachten, zal ook vast niet de laatste zijn want eerste levensbehoefte is toch een vakantie in het buitenland...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:21

Onze zoon, volledig gevaccineerd ging vorige week een midweek weg in Nederland.
De hele groep, zoon ook, hebben zich laten testen.

En zo hoort het (in mijn ogen) ook.

Overheid roept en schrijft wel meer.
Je hebt ookeigen verantwoordelijkheid.

Voor je zusje erg balen. Maar dat was het risico dat ze nam.
Wat ik mij afvraag moeten de mense die naast het positief geteste meisje zaten in het vliegtuig niet opgespoord worden en getest en in quarantaine?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:26

Ik begrijp dat je het gevoel hebt dat er vanuit Gogo wat meer contact had mogen komen. Gewoon voor het gevoel. Naar mijn idee is het nu eenmaal een reisorganisatie wat reizen aanbiedt die erg scherp tegen de kostprijs aanzitten en veelal voor jeugd, en daarmee denk ik wel dat de service ook op een laag niveau ligt.

Maar vooral: Je weet gewoon dat wanneer je nu gaat reizen dit de consequenties kunnen zijn. Daar moet je jezelf dus ook op voorbereiden, niet in de laatste plaats wat vermaak mee.

Precies een van de redenen dat veel mensen reizen nog even laten voor wat het is.

luuntje schreef:
Overheid roept en schrijft wel meer.
Je hebt ookeigen verantwoordelijkheid.

Zelfde als dat gepiep over de uitbraken na de Dansen met Jansen uitgaanders. Omdat de overheid geen 14 dagen hanteerde kun je zelf toch ook nog wel nadenken en niet zielig piepen dat de overheid zus of zo zei?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:26

Op vakantie gaan prima, maar je weet gewoon dat er een risico aan zit.
Zoals ik eerder ook al aangaf. Je kan ook daar besmet raken en vervolgens vast komen te zitten.
Het is een risico wat je wel of niet wilt nemen.
Wil je die niet nemen dan ga je proberen je vakantie te verzetten of je gaat niet.
Vind je het wel acceptabel dan ga je gewoon.
Moet er alleen rekening mee houden dat je zo maar een paar weken langer weg bent en langer vrij moet nemen van je werk.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:29

Gaan jullie dan allemaal nooit meer op vakantie?
Corona gaat blijven bestaan hoor, net als de griep. Ik doe ook geen testje voor de griep voor ik vertrek.
In principe moet iedereen die op het vliegtuig stapt gevaccineerd zijn of negatief getest zijn. Deze mensen met enkel negatieve test kiezen zelf voor het risico om nog besmet te geraken door hun vaccinatie te weigeren. Ik zie niet in waarom ik nog in quarentaine zou moeten of 1000x mij moet laten testen of een vakantie van 1000-den euro's zou moeten laten schieten voor diegene die de vaccin weigeren (zoals mijn vriend)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:35

purny schreef:
Precies Electra. Ik kan ook nergens terugvinden dat bij een vaccinatie alsnog een negatieve test moet zitten.

Dat moet ook niet. Maar je kunt steekproefsgewijs wel getest worden.

@Elektra: een vakantie van 4000 euro lijkt me sowieso veel als je op 3 hoog achter woont ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:37

poes schreef:
Ik ga ervan uit dat iedereen toch slim genoeg is om ook op de officiële sites van het land zelf te kijken?

Volgens mij raadt de overheid dat zelfs aan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:39

xLaraaj schreef:
Corona gaat blijven bestaan hoor, net als de griep. Ik doe ook geen testje voor de griep voor ik vertrek.
In principe moet iedereen die op het vliegtuig stapt gevaccineerd zijn of negatief getest zijn. Deze mensen met enkel negatieve test kiezen zelf voor het risico om nog besmet te geraken door hun vaccinatie te weigeren. Ik zie niet in waarom ik nog in quarentaine zou moeten of 1000x mij moet laten testen of een vakantie van 1000-den euro's zou moeten laten schieten voor diegene die de vaccin weigeren (zoals mijn vriend)

Ik voel me even aangesproken, dus bij deze mijn visie..

Tuurlijk gaan wij nog op vakantie, echter wel in eigen land en niet voor duizenden euro's.. Waarom? Juist omdat er nog zo ontzettend veel onzekerheid heerst.. Waarom zou ik het dan willens en wetens opzoeken, terwijl het risico bestaat dat ik in quarantaine kan komen te zitten, of helemaal niet kan gaan en dan linksom of rechtsom mijn geld kwijt ben zonder een fijne vakantie gehad te hebben.. Nee hoor, laat mij maar lekker in NL weggaan.. :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:40

xLaraaj schreef:
)

Nee, dit jaar voor de tweede keer niet, vind ik niet meer dan normaal

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:41

Nooit is wel heel lang weg. :)
Maar begrijp nu op dit moment die behoefte ook niet.
En dan uit een rood land weg gaan en dan niet beseffen dat dit wel eens vervelend uit kan pakken, tja...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:46

xLaraaj schreef:

En dat jij het nut er niet van inziet is relevant omdat?
Wat wou je doen dan? Ontsnappen uit het quarantaine hotel? :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:47

Polly schreef:
xLaraaj schreef:
)

Nee, dit jaar voor de tweede keer niet, vind ik niet meer dan normaal

Ik heb er heel bewust voor gekozen om wel te gaan, naar mijn oma van 91. Wel gevaccineerd en met de trein gegaan, eerste klas om meer ruimte te hebben. (los van klimaataspecten zou ik me nu echt niet prettig voelen in een vliegtuig).

Het is een afweging, maar het risico om mijn oma niet meer te zien weegt voor mij zwaarder dan de covid risico's. Voor haar ook trouwens!

Ik heb als ik thuiskom nog een paar dagen vrij en kan eventueel thuiswerken als ik in quarantaine zou moeten (vooralsnog zijn de cijfers hier beter).

Een vliegvakantie zou ik nu niet doen en zeker niet boeken. Maar helemaal niks? Ik denk dat het mentale aspect van deze tijd niet onderschat moet worden.

Edit: de risico's stonden verkeerd om :')
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 19-07-21 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:47

xLaraaj schreef:

Je kunt wel op vakantie gaan, maar dan weet je toch gewoon dat er risico's aan verbonden zijn op het moment? Erg jammer, maar dat is wel iets wat je in je achterhoofd kunt houden als je dan toch de sprong wilt wagen. Daarnaast, er zit een verschil tussen het risico nemen uit een land met redelijk laag risico en de situatie waar Nederland zich op het moment in bevindt.

That being said, een van de dames was dus wel positief. TS gaf al aan dat de gevaccineerde dames zich niet hebben laten testen voor zij op het vliegtuig stapten, geloof ik. Again, het is jammer, maar in mijn ogen is dit wel een gevolg van hun eigen keuzes. Hopelijk is er iets van opgestoken en zullen ze in de toekomst zich wel laten testen en wel inlezen over de maatregelen in het bestemmingsland. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:48

wij gaan al 7 jaar niet. Leuk? Niet perse. Is het niet anders? helaas wel

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:49

xLaraaj schreef:

Waar haal je dát nu weer vandaan??!!

Het is simpel;
Voor vakantie naar het buitenland waren en zijn er ook zonder Covid voor veel bestemmingen vaccin adviezen.
Je moet je ZELF informeren en er rekening mee houden dat regels kunen veranderen.
Maak je keuze en accepteer consequenties.

Nú is er door Covid een sterk veranderlijke situatie én NL is donkerrood.
Je hebt ZELF de verantwoordelijkheid om JEZELF te informeren en draagt ook ZELF je verantwoordelijkheid voor eventuele consequenties van je keuze.

De rest is geneuzel en krokodillentranen.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:56

Ik heb nu het hele topic gelezen en vind dat er hard gereageerd wordt. Meerdere mensen zeggen dat het eigen schuld, dikke bult is, hadden ze zich maar moeten laten testen. Maar de niet volledig gevaccineerd meiden hébben zich laten testen. Zo begrijp ik het van de ts. Ze hebben zich alle vier aan de regels gehouden die door Griekenland zijn opgelegd. Dat ze de pech hebben dat ze aan de steekproef mee moesten doen én dat één iemand ook nog eens positief blijkt te zijn, vind ik vooral erg sneu. En natuurlijk, dit risico loop je bewust, en wellicht was het beter geweest als ze zo'n vliegreis nog een jaar hadden uitgesteld. Maar kom op, voor 26 juni ging het geweldig, steeds minder besmettingen, overheid blij, OMT blij, artsen blij, dus iedereen blij, op naar een mooie zomer! Helaas loopt het toch wat anders... Maar laten we nu niemand kwalijk gaan nemen dat ze wat positiever dachten over de nabije toekomst.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:58

Maar toen de meeste mensen gingen boeken voor deze periode had niemand gedacht dat we weer rood op de kaart stonden. En ik ga over 3 weken paardrijden in Frankrijk voor een week en denk dat ik daar momenteel veiliger ben op een paard op een berg of in een bos dan hier in kennemerland..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:01

Ik vind dat sommige mensen wel heel hard zwaaien met eigen schuld, dikke bult.

TS haar zusje en het gezelschap hebben zich gehouden aan de geldende vereisten voor Griekenland.
Dus een gezondheidsverklaring invullen, gevaccineerd zijn of testen als je niet volledig gevaccineerd bent.

Ja er is een waarschuwing dat je steekproefsgewijs op de luchthaven in Griekenland getest wordt. En ja het was wel erg verstandig geweest om dus daar op voor te bereiden, door ook gevaccineerd te testen.
Maar het zijn grieten van 19 jaar, met ouders die blijkbaar daar ook niet over nagedacht hebben.
En de dames in kwestie hebben zich dus wel keurig aan de regels gehouden.

Dat het nu zo uitpakt, en ze dus in quarantaine moeten in Griekenland is vreselijk zuur en naar. Ze zitten niet bij elkaar, hebben geen vakantie en gaan met een beetje pech na 10 dagen retour NL zonder dat ze meer hebben gezien dan de binnenkant van het hotel en de luchthaven.

Mag je van vinden wat je wilt qua reizen in Corona tijd en vliegen, maar soms is empathisch zijn geen verkeerde houding om aan te nemen.

TS, weet je of ze na een bepaald aantal dagen opnieuw mogen testen en dan misschien eerder uit quarantaine mogen dan die 10 dagen? Of moet ze die alle 10 uitzitten?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:07

Ik zit voor mijn werk zo’n 5 dagen per week in een vliegtuig. Vele mensen zijn compleet gevaccineerd en deze laten alsnog een test doen, juist om zulke situaties voor te zijn. Zelfs met een gezondheidsverklaring, een dubbele prik, een negatieve pcr test en een passenger locator form is er een risico dat het beleid van de één op de andere dag verandert en je in de problemen komt te zitten. Persoonlijk raad ik het jongeren af om te reizen als ze daar mentaal/emotioneel niet op voorbereid zijn.

Wel is het zo dat een test, voor of na de vlucht, foutief kan zijn. Mensen kunnen voor de vlucht negatief testen en na de vlucht positief. Dat is een risico dat je neemt als je op dit moment wilt reizen. Maar net als anderen wil ik ook graag op reis, dus begrijp ik iedereen — weet alleen wel dat je een risico neemt, en wees klaar voor de consequenties.

Ontzettend balen voor de meiden natuurlijk. Hopelijk zijn ze een beetje bekomen van de schrik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:08

En wat mensen voor het gemak even vergeten dat als ze vooraf wel hadden getest die test 72 uur oud mag zijn. Dus als je aankomt in Griekenland en steekproef krijgt kan je alsnog positief testen natuurlijk. eigenlijk kan íedereen dit overkomen getest of niet getest. Want je kunt natuurlijk heel prima een dag later positief testen.