Sheran schreef:Dorine92 schreef:
Het zijn slechts adviezen. Als jouw vriendin een verjaardag met 30 man wilt houden bij haar thuis zonder 1,5m mag dat gewoon. Het is dan niet haar verantwoordelijkheid als jouw kinderen daar komen en vervolgens jou besmetten. Dat probeer ik te zeggen. De verantwoordelijkheid ligt bij degene die bang is om “besmet” te worden, niet bij alle “potentiële besmetters” (oftewel de rest van de wereld).
Op die manier krijgen we de besmettingen natuurlijk niet naar beneden. Ik vind het een maatschappelijke verantwoordelijkheid en zelf ben ik graag deel van de oplossing, niet van het probleem. Maar hierin worden we het niet eens. In jouw geval vind ik het ook zeker wel de sociale verantwoordelijkheid van de vriendin om te zeggen: joh je mag wel komen, maar weet dat we ons niet aan de regels houden.
De besmettingen hoeven helemaal niet naar beneden. Iedereen die een prikkie wilde, heeft hem, en nu moet het gezeik afgelopen zijn.
En over dat melden van het niet aan de regels houden: ik denk niet dat dat ik mijn geval nog nodig is. Iedereen weet wel dat ik daar niet aan doe. Ik vind overigens dat “een vriendin” niet hoeft te melden dat ze zich niet aan de adviezen houdt. Je draait het wéér om. Zij is niet verantwoordelijk voor jouw gezondheid. Zij hoeft niet de hele dag op jou te letten. Jij moet op jezelf letten en als jij bang bent, kun je even aan haar navragen hoe ze omgaat met de adviezen