Nieuwe werkster steelt geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:31

Natrick schreef:
Het liefst zou ik haar dus helemaal niet meer laten komen.. Dat is mijn eerste reactie.. Ik krijg hier al de zenuwen van, laat staan dat ik een week moet wachten en haar in de 'val' moet lokken.. Maarja, als ik haar app, joh je hoeft niet meer te komen, dan weet ik het ook nooit..

Ik zou haar laten komen en niet betalen 'want ik zag dat je jezelf al een voorschot had gegeven?' En dan zeggen dat ze de komende 2 keer gratis mag komen schoonmaken.

Anoniem

Re: Nieuwe werkster steelt geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:32

Dat kun je niet maken Aranel, dan moet je echt bewijs hebben. Als je dat niet hebt kun je zoiets helemaal niet eisen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:33

Misschien een (logische) tip voor de volgende keren..

Wij hebben ons contante geld (alleen contact geld voor de poets eigenlijk, maar dan voor een hele maand gepind) in onze kluis(je) liggen.

Ik vind sowieso wel dat iedereen een kluisje in zijn/haar huis zou moeten hebben, gewoon handig..
Onze paspoorten en contante geld ligt erin, ook andere niet echt relevante zaken liggen daar in.
Altijd op een vaste plek en nooit kwijt én achter slot en grendel.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:45

Ik heb tijdens m’n studententijd ook regelmatig bij (oudere)mensen schoon gemaakt. Soms waren ze thuis, soms niet.

Mocht iemand mij ooit ‘beschuldigd’ hebben van stelen, dan zou ik denk ik direct gestopt zijn met werken daar.
Ik vind vertrouwen erg belangrijk en zou me heel ongemakkelijk voelen als ik in een huis benen waar mensen me wantrouwen.

Dus snap niet dat je werkster er zo makkelijk over doet. (tenzij ze het echt gedaan heeft)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:02

Dispar_Vulgo schreef:
Ik heb tijdens m’n studententijd ook regelmatig bij (oudere)mensen schoon gemaakt. Soms waren ze thuis, soms niet.

Mocht iemand mij ooit ‘beschuldigd’ hebben van stelen, dan zou ik denk ik direct gestopt zijn met werken daar.
Ik vind vertrouwen erg belangrijk en zou me heel ongemakkelijk voelen als ik in een huis benen waar mensen me wantrouwen.

Dus snap niet dat je werkster er zo makkelijk over doet. (tenzij ze het echt gedaan heeft)

Je kent haar kant van verhaal niet hè?

Misschien komt ze naar ts luchtig over omdat ze het zelf niet eens kan bevatten dat ze beschuldigd is.

Het is ook wel iets hoor. Ineens beschuldigd worden. Zou er zelf zeker mee zitten. Maar geen idee hoe ik zou reageren.

Zou er zeker naar toe gaan om mijn gezicht te laten zien. Elkaar even in de ogen kijken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:21

Daarom had Ts ook beter gewoon een camera neer kunnen zetten en gemakkelijk te pakken geld. Niet om haar een loer te draaien maar om zekerheid te hebben. Maar ja, dat wou ze niet dus zit ze nu voor altijd met gemengde gevoelens over vreemden in je huis.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:01

Anomien schreef:
Dispar_Vulgo schreef:

Je kent haar kant van verhaal niet hè?

Misschien komt ze naar ts luchtig over omdat ze het zelf niet eens kan bevatten dat ze beschuldigd is.

Het is ook wel iets hoor. Ineens beschuldigd worden. Zou er zelf zeker mee zitten. Maar geen idee hoe ik zou reageren.

Zou er zeker naar toe gaan om mijn gezicht te laten zien. Elkaar even in de ogen kijken.

Nee daarom zei ik wat ik zou doen als ik ‘beschuldigd’ werd van stelen oid.
Als het onterecht is, zou ik van zo’n vraag/opmerking wel echt van slag van zijn denk ik.

Maar goed, sommige mensen zijn heel nuchter natuurlijk :)