Aardbeien verkoper negeert nee sticker.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:11

Optiwolk schreef:
-deur open-
“Oh jij weer”
-deur toe-

Precies. Kort, zakelijk en niet al te lomp.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:27

Merileth schreef:
Gini schreef:
Ik zou dan dus het gesprek echt rustig verder zetten. "Maar dat anderen aardbeien kopen, wilt toch niet zeggen dat ik ze wil? Ik heb je al een paar keer gemeld dat ik geen aardbeien van je koop en toch blijf je steeds aanbellen. Kan je begrijpen dat ik daar best wel moedeloos van kan worden?"
Echt gewoon blijven praten, niet boos worden, geen deuren dichtsmijten, daar kunnen de meeste mensen in deze harde maatschappij wel tegen, maar een normaal, (te) vriendelijk gesprek, daar zijn de meesten best wel van onder de indruk.

Het is heel simpel, nee is gewoon nee. Na 15 keer proberen wordt die nee niet ineens op magische wijze een ja. Waarom is het zo moeilijk om een nee te respecteren? En zo'n gesprek gaat ook weer tijd in zitten, daar moet je ook maar zin in hebben. Niemand heeft recht op de tijd van een ander als die daar geen zin in heeft.

Ik reik toch maar een oplossing aan? Zo simpel is het blijkbaar niet, anders had TS dit topic niet moeten openen. Dus ik geef gewoon een bepaalde weg aan die ze zou kunnen volgen als mogelijke oplossing. Daarvoor dient dit topic toch he? Om mogelijke opties aan te dragen? Of moet ik meelopen in de roepende massa die de deurbel onder stroom zouden zetten of een waterpistool klaar zouden hebben?

JMJ

Re: Aardbeien verkoper negeert nee sticker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:52

Soms 3 keer in de week!
Dit valt echt onder stalking/pesterij, ik zou aangifte gaan doen en hem dat ook vertellen, waarschijnlijk stopt het al met de mededeling dat je aangifte gaat doen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:03

Optiwolk schreef:
-deur open-
“Oh jij weer”
-deur toe-

Ik zou dit doen, en ik zou een emmer water en een bezem in het zicht zetten.

Je loopt namelijk kans dat er direct weer wordt aangebeld. Afhankelijk van je hoeveelheid geduld O:) kan je dan besluiten bij de 2e of 3e keer aanbellen:
-deur open-
*emmer water*
-deur toe-

Wel even controleren dat het idd nog steeds de aardbeienverkoper is, en niet de pakketbezorger.

Bij commentaar kan je altijd nog zeggen dat je net de emmer buiten gooide om het stoepje te schrobben. Tja, daar stond toevallig een aardbeienverkoper. Jammer voor hem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:14

Ik zou toch maar snel een "wij willen GEEN aardbeien" ding er onder hangen. Misschien kan je nog wel iets laten maken, 100 stuks bestellen en die op de lokale Facebook groep aanbieden, best kans dat er een levendige handel voor mogelijk is bij jullie in het dorp, als ik dat zo hoor :))

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:29

pmarena schreef:
Ik zou toch maar snel een "wij willen GEEN aardbeien" ding er onder hangen. Misschien kan je nog wel iets laten maken, 100 stuks bestellen en die op de lokale Facebook groep aanbieden, best kans dat er een levendige handel voor mogelijk is bij jullie in het dorp, als ik dat zo hoor :))

Tring, wilt u een "wij willen GEEN aardbeien" kopen? "Niet? Maar andere mensen willen die wel heel graag"

:+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:29

Wat een hilarisch topic, dat heb ik net even nodig _/-\o_
De ene opmerking is nog grappiger dan de andere _O-

Vooropgesteld herken ik de irritatie en roept het bij mij ook allemaal agressieve fantasieën op :) maar dat gaat niet helpen!
Die verkoper doet gewoon zijn werk op de automatische piloot en daardoor negeert hij stickers en "vergeet" hij dat je al 100 x gezegd hebt dat je niet wil.
Dat voor de 101 x opnieuw horen is minder vermoeiend dan onthouden welke adressen ook alweer geen aardbeien willen. Er zijn vast ook adressen met NEE stickers die toch aardbeien hebben gekocht.

Kies dus gewoon de methode die het beste werkt: de "ook geen aardbeien" sticker erbij op de deur.
Daar kan ik principieel ook heel wat van vinden, maar je wil gewoon van het gezeur af toch? En dit blijkt bij de bokker uit jouw dorp prima te werken, dus kans van slagen is erg groot.

Maar voor mijn goeie humeur hoor ik graag nog even wat meer hilarische suggesties :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:31

Rex_Rolfo schreef:
pmarena schreef:

Tring, wilt u een "wij willen GEEN aardbeien" kopen? "Niet? Maar andere mensen willen die wel heel graag"

:+

Ja precies :))

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:58

Nikass schreef:
Maar voor mijn goeie humeur hoor ik graag nog even wat meer hilarische suggesties :D

O:)

Nou ts je laat wel erg met je sollen, hij loopt compleet over je heen! aangezien dit een paardenforum is kan ik een join-up aanraden*

*doe maar niet _O-

Of een papiertje aan de deur hangen, waar je een deurbel op tekent, met daarbij de tekst: deze deurbel is speciaal voor aardbeienverkopers. Pijltje tekenen naar de getekende fake deurbel, voila. Lekker stil ook!

Of een 2e deurbel installeren, en dan eentje nemen waarbij je zelf het geluidje kunt instellen. Briefje erbij: deze bel is voor aardbeienverkopers! en dat je die bel dan een scheet geluid laat produceren. Dan hoor je af en toe een scheet, dan kan je even glimlachen en weer door gaan met wat je aan het doen was zonder die deur te openen.

Briefje op de deur: ik koop alleen aardbeien van verkopers die 3x achter elkaar het wilhelmus voor mij zingen.

IbbelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:03

Ach, en over een week of 2-3 is het aardbeienseizoen weer zo goed als over. Dan zijn er alleen nog de doordragende aarbeien die vrucht geven. Tenzij de sukkel met importaardbeien leurt natuurlijk, maar ik ga er even van uit dat het eigen kweek is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:04

Hmm ik zou geloof ik een emmer water klaarzetten, als die gast aanbelt iets zeggen als. Gok ik had gehoopt dat u mijn boodschap begrepen had na onze laatste gesprek en aan mijn verzoek wilde voldoen. Maar even een momentje! En dan die emmer pakken en zo flats in zijn gezicht. Deurtje dicht en dooorrrrr…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:05

Ben ik nu de enige die echt ontzettend veel zin in aardbeien krijgt van dit topic....? :Y) <<)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:07

pmarena schreef:
Ben ik nu de enige die echt ontzettend veel zin in aardbeien krijgt van dit topic....? :Y) <<)

Echt he, op een eierkoek, met slagroom :9 Y)(^) zin in

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:09

Pluche aardbei kopen, die volprikken met sateprikkers, aan de deur hangen bij de bel met een bordje: Hier woont een voodoo priesteres.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:14

Gewoon aan een galgje ophangen volstaat ook denk ik O:)

Maar een duidelijke sticker / briefje zoals dorpsgenoot lijkt me de beste en snelste oplossing :j
Zeker met een aanstaande bevalling / verse baby zou ik dit persoonlijk z.s.m. regelen want het wordt dan alleen maar irritanter als iedere klipklap die deurbel gaat _-:(
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-07-21 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:15

Telpeva schreef:
Briefje op de deur: ik koop alleen aardbeien van verkopers die 3x achter elkaar het wilhelmus voor mij zingen.

En dan wel alle 15 coupletten hè, voor minder doen we het niet 8-)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:24

Rex_Rolfo schreef:
Telpeva schreef:

En dan wel alle 15 coupletten hè, voor minder doen we het niet 8-)

Hij heeft tenslotte ook de tijd om iedere keer aan te bellen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:24

ik zou nog 1 keer open doen, heel duidelijk zeggen dat je wil dat hij je met rust laat, en de volgende keer een emmer ijswater over zijn kop tyfen. En dit ook benoemen. dan is hij gewaarschuwd.

bij mij had ie de derde keer al een emmer over zn kop gehad

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:28

Jolliegirl schreef:
Mag ik alsjeblieft een keer bij jou komen om de deur open te doen voor hem?

Zal hem de ballen uit zn broek vragen over aardbeien tot ie dr gek van zal worden :')

Doe ik altijd bij de bellers van microsoft, herken inmiddels de nummers wel, neem gewoon op en dan hoor je het ook direct aan de achtergrondgeluiden, dan doe ik net alsof ik van microsoft ben en hun bel voor hun probleem van hun computer, dit blijf ik maar herhalen, wordt dan gegarandeerd een aantal weken niet meer gebeld.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:31

Telpeva schreef:
Of een 2e deurbel installeren, en dan eentje nemen waarbij je zelf het geluidje kunt instellen. Briefje erbij: deze bel is voor aardbeienverkopers!

Daar dan stroom opzetten en hij is voor altijd genezen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 11:54

jiehaaa schreef:
Pluche aardbei kopen, die volprikken met sateprikkers, aan de deur hangen bij de bel met een bordje: Hier woont een voodoo priesteres.

[ [url=m/ebfBYa.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- ach vele vinden mij toch al een heks. (Lelystadse roots vallen niet zo goed bij de zware refo's)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:02

Absolem schreef:
Autumnn schreef:
Ik zou er dan zo’n heerlijk gênant verhaal van maken, nee sorry meneer ik ben gek op aardbeien maar als ik, zoals nu, ongesteld bent, krijg ik door de aardbeien altijd heel erg last van extra bloedverlies, bloedpropjes, hormonenaanvallen, acne en weet ik veel wat je kan verzinnen om het gênant te maken :D heb ik ook wel eens gedaan bij een irritant iemand (man), zodra je eenmaal begint over menstruaties zijn ze zo weg :Y)

_O- ik ben 37 weken zwanger

Dan verander je het in "Ik krijg last van aambeien als ik aardbeien eet." :))

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:11

Absolem schreef:
jiehaaa schreef:

[ [url=m/ebfBYa.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- ach vele vinden mij toch al een heks. (Lelystadse roots vallen niet zo goed bij de zware refo's)

Ik heb jaren in jouw dorp gewoond, daar stond ik ook niet zo goed bekend... := Randstadse gehardheid, duidelijk pro LGBT (kleding etc), felle kleuren in mijn haar. Er zal meer dan één kind voor mij gewaarschuwd zijn }>

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:15

Maar, Absolem, nu DE ham, eh…aardbeienvraag. :Y)

Is de aarbeienverkoper nog aan de deur geweest sinds je dit topic bent gestart? En zo ja, welk advies heb je getest? (En zo nee, hebben we soms aarbeiverkopers op Bokt die nu eindelijk de boodschap hebben begrepen? :D )

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:23

Ibbel schreef:
Ach, en over een week of 2-3 is het aardbeienseizoen weer zo goed als over. Dan zijn er alleen nog de doordragende aarbeien die vrucht geven. Tenzij de sukkel met importaardbeien leurt natuurlijk, maar ik ga er even van uit dat het eigen kweek is.

Dat is zomaar nog een keer of tien aardbeien aan de deur. Daar kan je behoorlijk uitslag van krijgen hoor -O-
Dan is de kleine misschien al geboren en heb je nog meer dan nu andere dingen aan je hoofd denk ik zo. :)