verootjoo schreef:Shadow je moet bij Primera wel de bestelling bevestigen op moment van aankoop.
Je kan alleen met iDeal of creditcard betalen.
Zo te zien wel, maar we weten niet eens of dit daadwerkelijk de Primera is, of een ander bedrijf dat bij Buckaroo aangemeld staat als 'Primera' of nog iets anders.
Citaat:Ms hebben ze de hele gegevens overgenomen en roodstaan aangezet.
Ik vermoed van niet eigenlijk. Ik denk dat dit een miscommunicatie is, misschien onbegrip bij de klantenservice, misschien bij Marleen, maar wat er volgens mij gebeurd is, is dat de incasso nu in de wachtstand staat, waardoor het in rekening gebracht wordt op het moment dat er weer geld op de rekening komt. Daarmee is het technisch geen roodstaan, maar in de praktijk heeft het wel ongeveer hetzelfde effect, namelijk dat er een schuld kan ontstaan die je niet kunt vermijden.
(Ditzelfde werd bijvoorbeeld gebruikt bij telefoonrekeningen waarbij je als het beltegoed op was niet werd afgesloten, maar het alvast werd klaargezet voor je volgende rekening. Daarmee wist het net een aantal beperkingen te omzeilen, maar bracht het mensen toch in de problemen omdat de enige manier om je telefoonnummer weer te gebruiken was om toch de hoge rekening te betalen. En omdat mensen prima snappen wat de intentie is van dat systeem, vertalen ze dat ook zelf als 'roodstaan' omdat het eigenlijk op hetzelfde neer komt en uiteindelijk vooral een juridisch detail is.)
Citaat:En blokkeer de rekening, dat kan 24 u P/d
Volgens mij kun je je rekening niet zomaar blokkeren. Je kunt een pas blokkeren en je zou een incasso moeten kunnen blokkeren. En blijkbaar kan de bank een rekening blokkeren om te voldoen aan wetgeving uit de VS
https://www.ing.nl/particulier/zoeken.h ... 0blokkeren
Maar ik snap niet waarom de incasso niet geblokkeerd kan worden of waarom die niet gestorneerd zou kunnen worden. Dat zou volgens mij wel moeten kunnen.
De dag er na had ik wel genoeg geld op mijn rekening staan en was het alsnog afgeschreven.
Wellicht dat dat sinds mijn overgang van studentenrekening veranderd is (al is dat al even geleden).