Als je kinderen het zien zitten en er ook nog elektrische fietsen komen dan moet het gewoon te doen zijn. Zo kom je in ieder geval wel aan je beweging. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sakura789 schreef:Shenavallie schreef:En anders zijn er in Drenthe ook gewoon bussen, mocht het een keer snertweer zijn.
In sommige buitengebieden is het heel lastig om met OV te gaan.
Ik moest standaard 15 minuten fietsen voordat ik bij een OV kwam die mij naar school kon brengen. Vervolgens moest ik dan nog weer twee keer overstappen. Mijn keuze was om dan maar gewoon door te gaan fietsen. Nat pak had ik al en ik was sneller op school zonder het risico om één van de aansluitingen te missen.

Op mijn 16de betaalden mijn ouders de helft van mijn scooter (peugeot vivacity
)
Vind het zeker geen kindermishandeling ook.
SusanH schreef:Lees berichten over fietsendragers, ophalen bij lekke band. Ik heb zo vaak een lekke band gehad. Dan was ik gewoon heel laat thuis, want lekke band was lopen. Probeerde hem vaak wel op te pompen in de hoop dat ik er iig een klein stukje mee kon fietsen. Maar dat haalde nooit veel uit. En dan thuis de band zelf plakken. Heb wat bandjes geplakt. Nu zijn er banden die amper nog lek gaan. Ik had dat wel fijn gevonden in mijn tijd.
En gebracht worden bij slecht weer, ook met gladheid, sneeuw ed gingen we gewoon met de fiets. Ben idd wel eens gevallen maar dat was meer door mijn eigen klunzigheid dan dat het echt gevaarlijk was.

Sjong schreef:Ik zou er zelf niet voor kiezen. De kinderen hebben het al zo druk op de middelbare school, en in de winter door het donker zou ik ook niet fijn vinden. Maar het is nou ook weer geen kindermishandeling. En als ze het zélf zien zitten is er al helemaal geen probleem.
Dorus schreef:Ik had meerdere klasgenoten die iedere dag zo’n stuk moesten fietsen. Hebben ze allemaal stuk voor stuk 4/6 jaar volgehouden. Sommigen hadden het geluk dat ze op hun 16e een brommer kregen (rijbewijs wat toen nog niet nodig), maar er zijn er enkele die het gewoon 6 jaar lang zijn blijven fietsen. In weer en wind!
Ik had een vriendinnetje die op 9km woonde. Meestal als we afspraken gingen we naar haar toe, dus uit school 9km die kant op en voor het avondeten 9km terug naar huis. Ik ben daar absoluut niet slechter van geworden.