@Zefiros / Veneri: Ik zou m'n huis niet willen verhuren. Ik zou ook niet graag gelijk iets met hem kopen, dat vind ik wel veel risico voor een nog redelijk nieuwe relatie.
@Renee1991: Fijn dat jij het op mindering kon brengen van de nieuwe hypotheek!
@janderegelaa @meggiemeg: Mijn vriend kan wel met geld omgaan en hij wil het ook wel apart zetten, hij wil alleen niet voor z'n gevoel de enige zijn die dat doet of die daar om moet denken. Met de constructie die we nu hebben bedacht zetten we eigenlijk beide geld opzij voor het geval dat. Hij wil dus wel een buffer opbouwen. Het geeft ons beide een voordeel mocht het uit gaan, maar ook mochten we bij elkaar blijven.
@Ragdollcat: Nogmaals, zoals vaker gezegd, hij krijgt dit huis absoluut niet op zijn naam, in elk geval de komende jaren niet.
@Nielojram: Ik was 12 jaar toen ik met mijn ex een relatie kreeg. Dat is meer dan 1,5 geleden uitgegaan en ik heb toen 8 maanden geleden mijn huidige vriend ontmoet.
Als ik uit emotie handelde dan had ik het huis gelijk overgezet op zijn naam, maar ik ben juist heel erg voorzichtig daarmee.. Ik heb geleerd van m'n vorige relatie en ik wil juist nu wel een back-up hebben zodat we beide niet voor verrassingen komen te staan en het gewoon goed geregeld hebben.
Mijn vriend vond het trouwens een goed idee om (na een half jaar samenwonen) de aflossing mee te betalen en aan de kant te zetten.

Mocht het toch nog negatief uitvallen dan is hij z'n inleg niet kwijt en als het positief uitvalt (waar we natuurlijk vanuit gaan!) dan hebben we een mooi spaarpotje opgebouwd voor in een nieuw huis samen.