Ik ervaar slechts een lichte dwang van mensen die de zorg nodig hebben die ik aanbied.
Ik ben zorgverlener en kom al sinds dag 1 van de crisis bij mensen thuis. In het begin (maart 2020) was men huiverig en wist niemand hoe of wat, maar daarna deden wij gewoon weer huisbezoeken. We mochten niet sluiten van de overheid omdat de druk op de zorg al hoog was. Nu moesten wij mee ontlasten.
Inmiddels zijn de meeste ouderen en kwetsbaren geent, maar ik wil de vaccinatie niet.
Ben doodsbang voor naalden dus dat is de allergrootste drempel voor mij. Tevens vind ik dat er teveel onrust is rondom de vaccins (zeer snel geproduceerd, nieuwe methode met mRNA, astra zenica dat goedgekeurd wordt waar weldegelijk risicoa aan zitten die weggemoffeld worden (zowel door overheid als provaccers) want 1 op de zoveel is nihil en te verwaarlozen.
Je zal het zijn zeg... Of trombose in de familie hebben

Gedoe rondom Janssen. Men zegt dat er geen lange termijn effecten zijn maar de leverancier claimt wel dat zij absoluut nooit aansprakelijk gesteld kunnen worden als dat toch gebeurt. Als zij staan voor hun product dan is dat toch compleet onnodig?
Mensen eisen zo ongeveer van een ander dat die zich laat vaccineren.. Waarom? Om anderen niet in gevaar te brengen. Maar... Die anderen zijn toch gevaccineerd dan? Die lopen toch al geen gevaar?
Zelfde met de testen. Iedereen wordt getest voor een test evenement. Iedereen negatief, echter na het evenement zijn er toch 1 of 2 positief... Ja, de test is een momentopname... Oke, dus als 100 man op 1 moment allemaal negatief getest worden zouden ze dus theoretisch allemaal wel ziek kunnen zijn terwijl dat later pas tot uiting komt? Waar zijn die tests dan voor en waarom mag je ook testen zonder verschijnselen? Dat heeft toch geen enkele zin als het slechts een momentopname is.
Anyway, ik vind dat er echt veel teveel haken en ogen aan de maatregelen zitten. Ik hou me aan de 1,5 meter en desinfecteer mn handen voordat ik naar een client ga en wanneer ik terug kom. Maar verwacht niet dat ik ook nog keurig een mondmasker ga dragen tijdens mn werk als ik 1,5meter houdt. En clienten die me een vaccin opdringen krijgen als antwoord : ik ben al gevaccineerd.