Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:22

Ayasha schreef:
IMANDRA schreef:
Bij beroepsmatig is dat dan toch de verantwoordelijkheid van de werkgever toch? Het betalen van PCR bedoel ik.

Ja tenzij die dan dus zegt ‘dan laat je je maar vaccineren.’ En dan kan je dus kiezen tussen vaccineren of inkomen kwijt.

Maar dat mogen ze dus niet eisen :). En als je vanwege weigering van vaccinatie ontslagen wordt dan zou je dat kunnen aanvechten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:22

Geen woorden voor Hutcherson, jij liegt dus tegen cliënten om ze ten onrechte een veilig gevoel te geven? Als je bij mij werkte en ik merkte dat, dan lag je eruit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:23

Tiggs schreef:
@Gini: ook voor Elsea is er een 'gratis' vaccin beschikbaar hoor.

En dat is dus 1 van de 2 ofwels.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:24

Hutcherson schreef:
Ik ervaar slechts een lichte dwang van mensen die de zorg nodig hebben die ik aanbied.
Ik ben zorgverlener en kom al sinds dag 1 van de crisis bij mensen thuis. In het begin (maart 2020) was men huiverig en wist niemand hoe of wat, maar daarna deden wij gewoon weer huisbezoeken. We mochten niet sluiten van de overheid omdat de druk op de zorg al hoog was. Nu moesten wij mee ontlasten.
Inmiddels zijn de meeste ouderen en kwetsbaren geent, maar ik wil de vaccinatie niet.
Ben doodsbang voor naalden dus dat is de allergrootste drempel voor mij. Tevens vind ik dat er teveel onrust is rondom de vaccins (zeer snel geproduceerd, nieuwe methode met mRNA, astra zenica dat goedgekeurd wordt waar weldegelijk risicoa aan zitten die weggemoffeld worden (zowel door overheid als provaccers) want 1 op de zoveel is nihil en te verwaarlozen.

Je zal het zijn zeg... Of trombose in de familie hebben :+

Gedoe rondom Janssen. Men zegt dat er geen lange termijn effecten zijn maar de leverancier claimt wel dat zij absoluut nooit aansprakelijk gesteld kunnen worden als dat toch gebeurt. Als zij staan voor hun product dan is dat toch compleet onnodig?

Mensen eisen zo ongeveer van een ander dat die zich laat vaccineren.. Waarom? Om anderen niet in gevaar te brengen. Maar... Die anderen zijn toch gevaccineerd dan? Die lopen toch al geen gevaar?

Zelfde met de testen. Iedereen wordt getest voor een test evenement. Iedereen negatief, echter na het evenement zijn er toch 1 of 2 positief... Ja, de test is een momentopname... Oke, dus als 100 man op 1 moment allemaal negatief getest worden zouden ze dus theoretisch allemaal wel ziek kunnen zijn terwijl dat later pas tot uiting komt? Waar zijn die tests dan voor en waarom mag je ook testen zonder verschijnselen? Dat heeft toch geen enkele zin als het slechts een momentopname is.

Anyway, ik vind dat er echt veel teveel haken en ogen aan de maatregelen zitten. Ik hou me aan de 1,5 meter en desinfecteer mn handen voordat ik naar een client ga en wanneer ik terug kom. Maar verwacht niet dat ik ook nog keurig een mondmasker ga dragen tijdens mn werk als ik 1,5meter houdt. En clienten die me een vaccin opdringen krijgen als antwoord : ik ben al gevaccineerd.

Alleen al in het eerste gedeelte van je tekst staan zoveel onware aannames dat inderdaad je gigantische prikangst als meest belangrijke reden van niet vaccineren het meest logische is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:25

IMANDRA schreef:
Ayasha schreef:
Ja tenzij die dan dus zegt ‘dan laat je je maar vaccineren.’ En dan kan je dus kiezen tussen vaccineren of inkomen kwijt.

Maar dat mogen ze dus niet eisen :). En als je vanwege weigering van vaccinatie ontslagen wordt dan zou je dat kunnen aanvechten.

Ja... dat weet ik dus niet of ze dat niet mogen. Ook niet als ze het in het contract zetten?

Recreatief reizen vind ik voor alle duidelijkheid een ander verhaal, dat is luxe. Net als festivals. Dan is het kiezen of delen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:27

Mindim schreef:
Licor schreef:
Ik voel de druk ook. Zag bijvoorbeeld laatst weer een nieuwsbericht over een aantal Nederlandse voetballers die zich niet wilde laten vaccineren en dan van Dissel graag met ze in gesprek wilde omdat hij t onverstandig vond, zeker gezien hun voorbeeld functie.. ik vind dat toch behoorlijk wat druk leggen, met name op die voetballers in dit geval.. maar ik voel m zeker ook

Ook de discriminatie rondom t reizen en bezoeken van evenementen etc vind ik echt niet fair en werkt medische apartheid in de hand wat ik zeker niet wenselijk vind.. ook daardoor ervaar ik druk

Ik ervaar ook druk rondom me laten testen bv.. met name gezien mn werk.. ik wil me niet laten testen, maar dan moet ik bij klachten langer in quarantaine.. waardoor vanuit mn werk druk voel.. niet dat mijn werkgever er iets van zegt eigenlijk maar ik snap ook wel dat een werkgever niet zit te wachten op n werknemer die 14 dagen in quarantaine moet bij klachten..

Moet zeggen dat ik van mn directe omgeving minder druk ervaar omdat ik veel mensen om me heen heb die zich ook niet laten vaccineren..

Dusja.. die druk voel ik iedere dag met dit beleid en ik heb er zeker last van.. maar er zit niets anders op dan het maar te ondergaan en mensen op te blijven zoeken die er hetzelfde in staan, want dan draag je die druk iig nog samen.. en ik merk dat de groep die zich tegen het beleid verzet ook groter aan het worden is.. daar voel ik me iig gesteund door en verder ga ik de discussie zoveel mogelijk uit de weg

Je wilt niet testen, niet vaccineren, allemaal prima hoor, maar dan heb je consequenties helaas,maar dat noem je dan weer discriminatie, wat voor steentje wil je dan wel bijdragen aan het oplossen van het probleem als je helemaal niets wilt.

Eigenlijk gaat het niemand aan welke medische keuzes ik maak.. die keuze vrijheid vind ik erg belangrijk en de privacy daaromtrent ook.. maar nu komt beide in het gedrang..
Je wordt verplicht om medische gegevens te verstrekken want anders mag je niet de grens over of naar de efteling bv.. ik vind het oprecht bijzonder dat zoveel mensen dat normaal vinden..

Ook de propaganda rondom het vaccineren vind ik maniputief te noemen.. de je moet je vaccineren want anders kunnen de maatregelen niet weg.. vind ik een vorm van chantage.. hierdoor wordt er druk gelegd op de bevolking.. dat zou imo echt niet mogen, vooral niet over een keuze zoals dit..

Discriminatie gaat over het uitsluiten of anders behandelen van mensen om willen van persoonlijke kenmerken.. in dit geval gaat het over uitsluiting op basis van medische gegevens.. ik vind dat discrimineren, maar wellicht denken andere er anders over.. dat is prima..

Ik sta in zijn totaliteit niet achter het beleid.. ik geloof niet dat de maatregelen tot nu toe daadwerkelijk zin hebben (gehad).. dus daar wil ik liever geen steentje aan bijdragen.. ik denk wel dat andere opties nuttiger zijn zoals bijvoorbeeld het slikken van vitamine D, voldoende sporten enz.. daar steekt het beleid helemaal niet op in, sterker nog sportlocaties worden gesloten.. maar goed dan gaan we weer een discussie krijgen over t beleid en dat is niet het doel van dit topic..

Anoniem

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:29

Medische gegevens moeten geven aan mensen die er niets mee te maken hebben is iets wat al veel langer gebeurt. Ik heb mijn school bijvoorbeeld van mijn medische toestand op de hoogte moeten brengen om met veel moeite mijn assistentiehond mee te mogen nemen.
Maar nu het heel Nederland overkomt wordt er tegengesputterd...

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:30

PK_L schreef:
Het brengt absoluut heftige reacties teweeg, beide kanten op.

Maar is dit in de kern niet waar het al de gehele coronacrisis om draait? Het belang van het individu (bijvoorbeeld mensen met een sportzaak/horecazaak) wat (hoe l*llig ook) even ondergeschikt wordt gemaakt voor het belang van de samenleving.

Ik las een reactie op mijn LinkedIn feed die mij wel is bijgebleven. Hij had zich wel laten inenten omdat hij er niet is zonder wij. Zonder familie, vrienden, collega's etc. Hij wilde niet dat hij bij elke verkoudheid straks alsnog zou denken: 'Het zou toch niet...?' En wilde zeker niet dat een of ander virusvariant mede via hem zou uitbreiden, waardoor we straks met z'n allen misschien zelfs weer van begin af aan konden beginnen. Dus niet omwille van hemzelf, maar voor anderen heeft hij de prik toch laten zetten. Doe waar je je goed bij voelt, zolang het maar een weloverwogen keuze is.

Niet mijn woorden, maar vond het mooi en zonder oordeel beschreven.

Ikzelf voel de druk niet zo. En ik vind het goed dat het vaccineren niet verplicht is gesteld, maar stiekem hoop ik wel dat wij als samenleving een goede, veilige dekkingsgraad behalen. Ik persoonlijk draag wel mijn steentje hieraan bij.

Dat vat het heel mooi samen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:31

Ayasha schreef:
IMANDRA schreef:

Ja... dat weet ik dus niet of ze dat niet mogen. Ook niet als ze het in het contract zetten?

Recreatief reizen vind ik voor alle duidelijkheid een ander verhaal, dat is luxe. Net als festivals. Dan is het kiezen of delen.

Nop! https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... accineren/

En eens :j

Citaat:
Er is geen vaccinatieplicht. U mag dus zelf kiezen of u een coronavaccin neemt. U heeft namelijk het grondrecht op onaantastbaarheid van het menselijk lichaam. U heeft daarbij ook het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

https://www.achmearechtsbijstand.nl/wer ... -werkvloer

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:32

Tiggs schreef:
Licor schreef:
Ik voel de druk ook. Zag bijvoorbeeld laatst weer een nieuwsbericht over een aantal Nederlandse voetballers die zich niet wilde laten vaccineren en dan van Dissel graag met ze in gesprek wilde omdat hij t onverstandig vond, zeker gezien hun voorbeeld functie.. ik vind dat toch behoorlijk wat druk leggen, met name op die voetballers in dit geval.. maar ik voel m zeker ook

Druk voelen is relatief hè? Ik zie dit helemaal niet als druk, maar juist als onderkennen van het probleem, dat er genoeg mensen zijn die hun keuze op onjuiste gronden maken (bijvoorbeeld: het vaccin is te snel ontwikkeld), dan is het juist goed om ze bij te praten en ze de keuzes op de juiste gronden te laten maken. Wat dan in theorie nog steeds nee kan zijn.

@Gini: ook voor Elsea is er een 'gratis' vaccin beschikbaar hoor.

Uiteraard is druk voelen relatief.. ik geef alleen aan dat ik t gevoel van TS goed kan begrijpen en herken.. oa door de voorbeelden die ik gaf zoals de voetballers.. kan best dat die voetballers helemaal geen druk erdoor ervaren.. maar ik wel..
En natuurlijk wil van Dissel behoeden voor keuzes op onjuiste gronden.. maar ik denk ook dat hij de keuzes van ieder mag respecteren en ervan uitgegaan mag worden dat iedereen er goed over nagedacht heeft..

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:34

Schemerdier schreef:
Licor schreef:

Ook de discriminatie rondom t reizen en bezoeken van evenementen etc vind ik echt niet fair en werkt medische apartheid in de hand wat ik zeker niet wenselijk vind.. ook daardoor ervaar ik druk

Ik ervaar ook druk rondom me laten testen bv.. met name gezien mn werk.. ik wil me niet laten testen, maar dan moet ik bij klachten langer in quarantaine.. waardoor vanuit mn werk druk voel.. niet dat mijn werkgever er iets van zegt eigenlijk maar ik snap ook wel dat een werkgever niet zit te wachten op n werknemer die 14 dagen in quarantaine moet bij klachten..

Moet zeggen dat ik van mn directe omgeving minder druk ervaar omdat ik veel mensen om me heen heb die zich ook niet laten vaccineren..

Dusja.. die druk voel ik iedere dag met dit beleid en ik heb er zeker last van.. maar er zit niets anders op dan het maar te ondergaan en mensen op te blijven zoeken die er hetzelfde in staan, want dan draag je die druk iig nog samen.. en ik merk dat de groep die zich tegen het beleid verzet ook groter aan het worden is.. daar voel ik me iig gesteund door en verder ga ik de discussie zoveel mogelijk uit de weg

Edit:
Wat Joyce_eddy hierboven zegt ervaar ik ook.. je hoeft je keuze niet te verantwoorden.. maar iedereen vraagt ernaar en geen antwoord geven voelt eigenlijk gewoon niet echt als een optie.. zeggen dat het een ander niets aan gaat vinden mensen overigens ook erg raar..

Wat is er nu in hemelsnaam ook al weer mis met testen?

Diegenen die geen vaccin willen en ook nog eens gratis PCR testen om op reis te kunnen gaan: van twee walletjes willen eten heet dat.
Elke handeling die je stelt heeft nou eenmaal consequenties.

Wat er wel of niet mis mee is maakt toch verder niet uit? Dit zijn precies die vragen die voor druk zorgen.. ik krijg gelijk t gevoel alsof ik me zou moeten verantwoorden over de keuzes die ik daar in maak

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:40

Maar Licor: waar komt het idee vandaan dat je je niet zou hoeven te verantwoorden over keuzes die ook impact op anderen hebben?

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:43

Ik wil toch ook wel op het hele "druk" verhaal reageren.

Nou ben ik mondig zat dus discussies ga ik heel simpel uit de weg door duidelijk te melden dat ik ergens niet over in discussie ga.

Maar ik voel zeker ook druk en dan voornamelijk vanuit de overheid op de verkeerde manier.
Ik ben namelijk van mening dat het de overheid is die de verdeeldheid zaait. Dat doen ze wel vaker namelijk, het hele vluchtelingen verhaal met daarbij met 2 maten meten is daar een goed eerder voorbeeld van.

Want ik draag alleen een mondkapje omdat het "moet". Want ja ik zou die niet op hoeven te doen ivm medische indicatie en ik wordt er echt snel duizelig en licht in mijn hoofd van, maar om gezeur te vermijden in winkels, doe ik hem braaf op.

En straks komt er dus wellicht idd wel een vaccinatie paspoort en steeds meer druk en verplichting omdat je anders nergens meer binnen mag, wat moeten mensen zoals ik dan? Want of een ander de reden van niet vaccineren wel of niet ok vinden, zou in mijn beleving niets mogen uitmaken, omdat dan simpelweg de mensen die hem om bv medische redenen echt niet kunnen nemen , ook uitgesloten worden van de maatschappij.

Ik maak mij daar toch wel zorgen over, ondanks dat ik een kluizenaar ben, iedereen moet toch gewoon nog af en toe eens wat leuks kunnen doen om het leven een beetje leuk te houden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:47

Testen? Het is de bedoeling dit virus in te dammen, dus jij en ik en iedereen zullen daar toch op de een of andere manier aan moeten meewerken. Gelukkig hebben we de keuze tussen vaccin of testen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:53

Als jij negatief tegenover testen staat, vind ik het maar al te zeer terecht dat je 'druk' voelt vanwege de maatschappij en de overheid om je wel te laten testen!

Ik voel ook een druk van de overheid om belastingen te betalen en te gaan werken, ben ik het helemaal niet mee eens! Onverdedigbaar zeg, dat de overheid dingen van ons verwacht!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:00

Schemerdier schreef:
Als jij negatief tegenover testen staat, vind ik het maar al te zeer terecht dat je 'druk' voelt vanwege de maatschappij en de overheid om je wel te laten testen!

Ik voel ook een druk van de overheid om belastingen te betalen en te gaan werken, ben ik het helemaal niet mee eens! Onverdedigbaar zeg, dat de overheid dingen van ons verwacht!

:') helemaal eensch met dit bericht

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:01

neetoch schreef:
Ik maak mij daar toch wel zorgen over, ondanks dat ik een kluizenaar ben, iedereen moet toch gewoon nog af en toe eens wat leuks kunnen doen om het leven een beetje leuk te houden.

Maar dat kan toch gewoon, ook niet gevaccineerd? :o?

Schemerdier _/-\o_ eens! Ik wil liever ook geen belasting betalen (al helemaal omdat ik zzp’er ben, ik krijg het zelf op mijn rekening gestort en daarna moet ik het zelf ook weer overmaken naar de belastingdienst, hebberige eikels, is toch MIJN geld!). Ik zou het liefste ook niet werken, iedereen op zn bakkes slaan die ik stom vind, mn managers zeggen wat ik er echt van vind en nergens voor betalen maar helaas, zo werkt het niet als je samen een maatschappij bent.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:10

Dat laatste gaat er bij steeds meer mensen niet in. Ik denk dat dat ook een belangrijke drijfveer vormt voor complotdenken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:14

Hutcherson schreef:
Anyway, ik vind dat er echt veel teveel haken en ogen aan de maatregelen zitten. Ik hou me aan de 1,5 meter en desinfecteer mn handen voordat ik naar een client ga en wanneer ik terug kom. Maar verwacht niet dat ik ook nog keurig een mondmasker ga dragen tijdens mn werk als ik 1,5meter houdt. En clienten die me een vaccin opdringen krijgen als antwoord : ik ben al gevaccineerd.

ONGELOVELIJK.
Ik heb hier woorden voor, maar die zijn te heftig om hier op te schrijven.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:27

Ach, sommige mensen kunnen alles voor zichzelf verantwoorden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:30

Tiggs schreef:
Geen woorden voor Hutcherson, jij liegt dus tegen cliënten om ze ten onrechte een veilig gevoel te geven? Als je bij mij werkte en ik merkte dat, dan lag je eruit.

Gelukkig werk ik niet voor een baas en zou jij dan als werkgever een probleem hebben als je iemand eruit zet om die reden.

En als mensen van mij eisen dat ik ga vaccineren (gelukkig doet niemand dat) en ik continue een discussie aan moet gaan terwijl het mijn goed recht is om eigen keuze te maken, dan zeg ik zeer zeker weten dat ik gevaccineerd ben. Puur om van het gedoe wat niet relevant is voor mijn werk, af te zijn. Gelukkig blijf ik altijd 1,5meter afstand houden. Standaard is dat voor mij al een prettige afstand van een ander en ik heb geen hands on beroep.

Bovendien zijn er gelukkig ook veel clienten die de keuze wel respecterenen er zelfs niet naar vragen. Gelukkig is men er niet enorm mee bezig.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:34

Kuggur schreef:
Hutcherson schreef:

ONGELOVELIJK.
Ik heb hier woorden voor, maar die zijn te heftig om hier op te schrijven.

Stel je niet aan. Er is niets van dit ter sprake. Bovendien, de mensen zijn zelf gevaccineerd toch? Ik ben dan toch degene die gevaar zou lopen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:39

Hutcherson schreef:
En als mensen van mij eisen dat ik ga vaccineren en ik continue een discussie aan moet gaan terwijl het mijn goed recht is om eigen keuze te maken, dan zeg ik zeer zeker weten dat ik gevaccineerd ben.

Maar als jij liegt, ontzeg je anderen het recht om hun keuzes te maken op grond van de informatie. Jij wilt namelijk de negatieve gevolgen niet. Dat is niet dat je wilt dat mensen 'je keuze respecteren' en dat jij dat bij anderen doet, maar je wilt gewoon geen nadelige consequenties, met 0 respect voor wat de ander daarin wil.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:40

Citaat:
Eigenlijk gaat het niemand aan welke medische keuzes ik maak.. die keuze vrijheid vind ik erg belangrijk en de privacy daaromtrent ook.. maar nu komt beide in het gedrang..

Ja, dat is balen, maar zo gaan de dingen bij besmettelijke ziekten.
Citaat:
Je wordt verplicht om medische gegevens te verstrekken want anders mag je niet de grens over of naar de efteling bv.. ik vind het oprecht bijzonder dat zoveel mensen dat normaal vinden.

Als het gaat om de indicatie dat jij geen gevaar bent, niet mutatie Delta of Episilon of... bij je hebt: dat is alleen maar heel verstandig.
En er zijn nog - tig andere opties open (vakantie in eigen land zonder pretpark kan prima).
Citaat:
Ook de propaganda rondom het vaccineren vind ik maniputief te noemen.. de je moet je vaccineren want anders kunnen de maatregelen niet weg.

Ik ben bang dat dit gewoon waar is, I am sorry.

De lockdown alleen heeft het niet gedaan en het seizoenseffect is in september weer over.
Citaat:
hierdoor wordt er druk gelegd op de bevolking.. dat zou imo echt niet mogen, vooral niet over een keuze zoals dit.

Stampvoet van woede, omdat het is zoals het is - dat doe ik ook. Die hele pandemie komt mij de neus uit.
Maar het is zoals het is.
Citaat:
Discriminatie gaat over het uitsluiten of anders behandelen van mensen om willen van persoonlijke kenmerken.. in dit geval gaat het over uitsluiting op basis van medische gegevens.. ik vind dat discrimineren, maar wellicht denken andere er anders over.. dat is prima..

Ik vind het NIET 'prima', verre van!!
Dat je het benoemt als uitsluiting ('ik mag de Efteling niet in') kan ik mee uit de voeten.
Maar dat is uitsluiting op een volstrekt correcte grond: niemand weet hoe veilig jij bent.

Voor de volledigheid : wie is ingeënt vormt een klein risico, dat wel, maar daar houden we de inmiddels beroemde R laag mee.
Iemand toelaten die wellicht superpreader is van Delta - en dan gillen in hoe heet dat ding: "brrrrr...."
Citaat:
Ik sta in zijn totaliteit niet achter het beleid.. ik geloof niet dat de maatregelen tot nu toe daadwerkelijk zin hebben (gehad)..

Je mag geloven wat je wil.
Een groot goed...
Maar we hebben in Nederland NIET het zwarte scenario gehad. Zelfs niet in voorjaar '20.
In Suriname, Brazilië, India en zelfs Engeland ligt het heel anders.

Citaat:
ik denk wel dat andere opties nuttiger zijn zoals bijvoorbeeld het slikken van vitamine D, voldoende sporten enz.. daar steekt het beleid helemaal niet op in, sterker nog sportlocaties worden gesloten.. maar goed dan gaan we weer een discussie krijgen over t beleid en dat is niet het doel van dit topic..

Voor mij geen extra corona kilo's, want de zorg voor Knollie was net zo intens als anders.
Maar promoten van sport in de buitenlucht zou leuk geweest zijn.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 05-06-21 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:40

Wauw, ik zag het topic vqbmorgen en het heeft een halve dag nodig gehad om weer in hetzelfde riedeltje van dezelfde mensen te vervallen die toch even moeten zeggen hoe vreselijk het is om niet te enten.
Zo saai.