Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:58

Ah als een bezorger inderdaad niet betaald krijgt bij afgeven op pakketpunt....dat zou wel verklaren waarom ze zo bezig zijn met het aansmeren van die pakketten aan de buren...

Tja er zijn toch zat mensen die veel thuis zijn en hun pakjes gewoon liefst thuis ontvangen. Maar als ze er toch even niet zijn dan gewoon hun pakje naar het pakketpunt willen. Zoals het eigenlijk hoort :j

Misschien wel goed om ook even te beseffen dat je je buren echt niet altijd een dienst bewijst door hun pakje aan te pakken, echt niet iedereen is daar blij mee :)

caro29

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:00

Ik neem geen pakketten van buren aan en wil ook niet dat het bij buren wordt afgegeven. Ik werd op een gegeven moment het zo zat. Zelfs van een andere straat werd hier gedumpt. Ik werk niet als pakketbezorger. Misschien niet sociaal maar was er klaar mee

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:10

pmarena schreef:
Ah als een bezorger inderdaad niet betaald krijgt bij afgeven op pakketpunt....dat zou wel verklaren waarom ze zo bezig zijn met het aansmeren van die pakketten aan de buren...

Tja er zijn toch zat mensen die veel thuis zijn en hun pakjes gewoon liefst thuis ontvangen. Maar als ze er toch even niet zijn dan gewoon hun pakje naar het pakketpunt willen. Zoals het eigenlijk hoort :j

Misschien wel goed om ook even te beseffen dat je je buren echt niet altijd een dienst bewijst door hun pakje aan te pakken, echt niet iedereen is daar blij mee :)

Maar als ze dat echt niet zouden willen, zouden ze toch gewoon hun spullen bij een pakketpunt laten afleveren of zorgen dat ze thuis zijn of een briefje op hun deur plakken waar de bezorger het meer kan zetten?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:16

Bij een pakketpunt laten afleveren is niet bij iedere webshop een verzendoptie.

Ik heb gelukkig fijne buren, pakketjes gaan altijd soepel. Ze komen ze na hun werk meteen even halen.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:19

Wij nemen pakketjes gewoon aan, die komen ze zelf wel afhalen. Als het een dagje of 2 duurt breng ik t gewoon langs wanneer dat mij uit komt :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:20

Als ik ze aanneem, dan laat ik ze ook door henzelf ophalen. Dat is bij ons wel normaal. Gelukkig worden ze 9 van de 10 keer zelfde dag opgehaald

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:24

Ik vind terugsturen eigenlijk ook wel een goede, als het jou niks kost (behalve even moeite), dan leren ze er misschien ook nog wat van.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:26

Zelf halen, absoluut :j
Ik heb nul problemen met aannemen voor de buren, doe ik ook regelmatig maar als de buurvrouw beledigd was geweest omdat het haar te lang duurde eer ik het bracht, was dat écht de laatste keer geweest :evaw:

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:26

ik mis nog iets.....gewoon naar de buren gaan en zeggen dat je vindt dat zij zelf het initiatief moeten nemen. Dan moet ze je maar bellen of appen om te checken of je thuis bent.
Vindt ze dat teveel moeite dan meld je gewoon dat je in het vervolg geen pakketjes meer aanneemt voor hun.
Vriendelijk maar duidelijk.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:30

laat ze dat lekker zelf halen.. ik heb een hoop besteld in nederland en bij mn zusje laten bezorgen (woon zelf in zweden), en dat ging altijd naar haar buren. ze belt altijd zelf aan, als ze elkaar niet in de achtertuin horen en het over de schutting word afgeleverd :P maar als je iets besteld vind ik dat dat je eigen verantwoording is.

en anders als ze het niet ophalen en er zo op word gereageerd zou ik het inderdaad lekker weigeren. ik zou juist dankbaar zijn als iemand het aanneemt.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:38

Ik haal het altijd op, is het voor de bejaarde buurvrouwen dan breng ik het even.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:45

verootjoo schreef:
pmarena schreef:

Maar als ze dat echt niet zouden willen, zouden ze toch gewoon hun spullen bij een pakketpunt laten afleveren of zorgen dat ze thuis zijn of een briefje op hun deur plakken waar de bezorger het meer kan zetten?

Uit eigen ervaring: PostNL bezorgt nogal eens niet op de gekozen datum en vervolgens is het niet mogelijk om in de app een ander tijdstip te kiezen. Wat dat betreft heb ik echt veel liever DHL.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:56

Bij PostNL kun je nu aangeven waar je je pakket standaard bezorgd wil hebben als je niet thuis mocht zijn :)*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:04

Tiggs schreef:
verootjoo schreef:

Uit eigen ervaring: PostNL bezorgt nogal eens niet op de gekozen datum en vervolgens is het niet mogelijk om in de app een ander tijdstip te kiezen. Wat dat betreft heb ik echt veel liever DHL.

Dan laat je toch gewoon bij een pakketpunt bezorgen als je het zeker weten niet bij je buren wilt hebben of plak een briefje op de deur waar de postbode het kan neerzetten. (Voor de deur, achter de kliko, bij de bloempot etc etc)

Die van ons zet inmiddels alles gewoon onder de veranda, of we wel of niet thuis zijn, helemaal prima.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:07

@verootjoo: Als ik ergens iets bestel en kies voor ‘op donderdag bezorgen’, omdat ik dan thuis ben, kan ik er weinig aan doen dat postNL het een dag laat wachten. Ik kies dan juist bewust voor een dag dat ik thuis ben, want ophaalpunten zijn ook niet altijd open. Bovendien niet fijn voor grotere pakketten.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:08

Zelf laten halen en als ze dat niet willen aangeven dat je geen pakketjes meer voor ze aanneemt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:09

Hier breng ik het of het wordt opgehaald. Als ik het breng, heb ik dus tijd. Ik vind het niet zoveel moeite..
Mijn pakketjes brengen de buren ook wel eens langs. Of ik haal het even op, werkt hetzelfde.
Ik ben niet niet moeilijk _O-

Meestal zetten de bezorgers het ook gwn neer. Dat is het fijnst. Maar heel af en toe gaat het anders

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:09

Alvaron schreef:
Bij PostNL kun je nu aangeven waar je je pakket standaard bezorgd wil hebben als je niet thuis mocht zijn :)*

Dat heb ik eerder gehoord, maar kan ik in de app niet vinden?

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:12

Als ik iets het aangenomen voor de (over)buren en ik zie ze toevallig thuiskomen, dan geef ik het meteen even aan ze. Maar als ik ze niet zie thuiskomen, dan ga ik niet met pakjes naar ze toe. Dan verwacht ik dat ze hun pakjes bij mij komen ophalen. Net als dat ik een pake bij hun ophaal als ik zie dat er een briefje in de bus zit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:43

Alvaron schreef:

Dat kan niet overal nog, hier in de regio bijvoorbeeld is die optie er helaas nog niet. -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:49

verootjoo schreef:
pmarena schreef:

Blijf jij de hele dag thuis voor de postbode? Dan laat je een ander je kinders van school halen ofzo, als je ergens woont waar je geen pakje neer kan laten zetten...? :=

Ik begrijp overigens dat het ook wel regelmatig voorkomt dat mensen wel een plekje hebben waar pakjes neergezet kunnen worden, maar dan is het achter in de tuin en heeft de bezorger geen zin / tijd om om te lopen (best begrijpelijk) en als er dan een buuf is die graag heldhaftig alle pakjes binnenhaalt dan staat hij daar weer....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:54

Ik zelf ga het altijd zo snel mogelijk halen en biedt eigenlijk ook altijd mijn excuses aan voor het ongemak. :o Het komt niet veel voor maar vind het altijd ellendig dat een ander gestoord wordt voor mijn pakket. Daar komt nog boven op dat ik 9 van de 10 keer gewoon thuis was maar buiten ofzo. Hang dan altijd een briefje op de voordeur dat ze het mogen neer zetten omdat ik gewoon thuis ben maar in de tuin maar sommige staan er blijkbaar op om het bij de buren te droppen. :x

Als ik een reactie zou krijgen zoals jouw buurvrouw TS. Dan zou ik vrees ik snel minder beleefd geworden zijn en gemeld hebben dat ik haar dienstmeid/bezorger niet ben en dat ze de volgende keer niet meer moet verwachten dat ik nog langs kom. :o
Haar pakket, haar verantwoordelijkheid om moeite te doen. Ik gok ook dat ik van die buurvrouw niets meer zou aanpakken.

Ik heb in theorie echt geen moeite met langs brengen. Heb hier ook wel eens een laptop oid aangepakt van de buurjongen (stond iig een laptop op de doos) en die ben ik even gaan langs brengen toen ik 'm hoorde thuis komen. En wanneer ik de buur toevallig buiten zie zal ik wel zeggen "he ik heb een pakje van je!" en het even gaan nemen. Maar ik ga niet 5 keer per dag ergens aanbellen om een pakket te bezorgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:57

Tanya schreef:
Ik vind terugsturen eigenlijk ook wel een goede, als het jou niks kost (behalve even moeite), dan leren ze er misschien ook nog wat van.

Lijkt me voor iedereen handiger en minder irritant om andermans pakjes vervolgens gewoon niet aan te pakken.... geen frustratie voor de aanpakker en ook niet voor de ontvanger.

Ergens vind ik het ook een beetje omgekeerde wereld hoor, van die reacties van "als je niet wilt dat het naar de buren gaat, laat het dan bij een pakketpunt bezorgen" want het hele idee is nu juist dat je het het liefst gewoon thuisbezorgd wilt krijgen, en als de bezorger je mist, dat het dan naar het postpunt gaat.

Die buuf zit helemaal niet in de afspraak en moet eigenlijk gewoon van je pakje afblijven :=

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:01

Niet @Karuna? Inloggen op je PostNL account, dan naar Mijn gegevens, Bezorgvoorkeuren en daar kan je een Niet-thuis voorkeur invullen:
- de buren
- een PostNL-punt in de buurt
- een afgesproken plek

Ik wist niet dat dat regiogebonden was?
Volgens mij wonen wij nl. niet zo gigantisch ver bij elkaar vandaan.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:05

Ineke2 schreef:
pillow schreef:
Je kunt haar toch even bellen en zeggen 'hier staat een pakketje voor je wanneer kom je het halen" Is toch weinig moeite. loop jij of zij niet voor niks.

Ik heb geen telefoonnummer van mijn buren hoor?

Nou ik wel hoor?