Nog zorgverleners die het zat zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:32

Ik heb nu 2 dagen vrij en ben echt een wrak. Wilde me gisteren ontspannen met een ritje te paard en ben moeten terug draaien, omdat het fysiek gewoon niet ging. Sinds mijn burn-out heb ik pijn op de borst bij zware stress. De knoop is hier dan ook doorgehakt, ik ga een mailtje sturen naar de arbeidsgeneesheer om in loopbaanbegeleiding te gaan. Ik besef dat ik nog niet zo snel een ander plekje ga hebben, wil privé niets opofferen, dus ik ga echt moeten kijken wat haalbaar is en op welke termijn. Volgende week heb ik sowieso een functioneringsgesprek met mijn teamleider. Ik ga nog niet zeggen dat ik weg wil, kan best zijn dat ik nog een paar jaar moet doorploeteren, maar ik ga wel mijn ergernissen en frustraties eruit gooien. Ben vandaag nog niet in staat om rustig en kalm het gesprek op papier voor te bereiden, hoop dat ik tegen mijn volgende vrije dagen mijn batterijen genoeg opgeladen heb om mijn gedachten geordend te krijgen en alles net te kunnen formuleren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Nog zorgverleners die het zat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:33

:knuffel:

Wat enorm verdrietig om te lezen.
Heb je momenteel ook geen burn-out? Zo klinkt het wel een beetje.
En dat zou na zo'n jaar zo raar ook niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:41

DuoPenotti schreef:

Heb in februari een maand out geweest met burn-out achtige klachten, dus zit er hoogst waarschijnlijk idd terug in. Dat is voor mij ook de reden om nu toch door te bijten en te kijken wat mijn opties zijn. Heb het nodig om een exit te hebben. Ben bang voor waartoe ik in staat zou kunnen zijn als ik geen uitweg heb.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:57

Dit klinkt echt wel burn-out achtig.
En volkomen logisch ook.

Kijk dus ook of je niet een rúime periode op gedeeltelijk ziektewet/arbeidsongeschikt kunt draaien.

Want als je al op je eind loopt, én je grenzen worden steeds verder opgerekt, houdt het ergens een keer op.
Terug naar rúim binnen wat je aan kunt dus.

Ik zou dat naast loopbaanverandering echt ook bespreken.

Zorg voor anderen is superbelangrijk. Maar mag niet structureel ten koste van jezelf gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:29

We zitten al met een boel langdurige zieken, ik kan er echt niet tussenuit nu. Jammer genoeg is half in ziektewet ook geen optie. Ik moet dan 4 uur per dag werken. Bij collega's die in dat systeem zaten, heb ik gezien dat ze dan steeds vroege dienst hadden. Ik moet dan om 4u30 mijn bed uit, moet ten laatste om 5u15 in mijn auto zitten, ik woon ver van mijn werk. Ben jammer genoeg pijn/migrainept en moet medicatie nemen als ik wakker word en dan terug gaan liggen, doe ik dat niet, kan ik niet functioneren. Vroege diensten zijn dus een hel, ik doe er dan ook heel weinig. Heb trouwens heel even dichter bij huis gewerkt, maar ik kan als Antwerpse mijn draai niet echt vinden in de werksfeer van mijn huidige provincie.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:37

Je maakt 1 denkfout met 'Het is druk, ik kan er niet tussenuit nu'.
Het risico is dan namelijk dat je er veel harder en langduriger uit klapt.

De rest, al die overwegingen, de moeite die je hebt met vroege diensten etc: overleg met die arboarts.

Die kan in Nederland namelijk ook stellen dat je voorlopig maximaal 4 uur mag werken, en alleen op doordeweekse dagen midden op de dag.
Dat soort dingen kan afgesproken worden in specifieke situaties.
Om ernstiger en langduriger verzuim te voorkomen.
Ik weet niet exact hoe dat in België gaat, maar ik hoop vergelijkbaar.

(Been there, done that. And didn't like it, maar niemand in die situatie vindt het leuk.)

Neem desnoods een deel van wat je in dit topic schrijft mee op papier naar dat gesprek.
Je komt heel helder over, maar wel echt óp en bekaf.

Ik hoop echt voor je dat je op de een of andere manier wat lucht gaat vinden voor jezelf.
Heb je gruwelijk hard nodig volgens mij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:15

Dus omdat andere voor zichzelf kiezen mag jij dat niet? Want het is druk.

Stap eens snel van die gedachte af (zegt de doos die altijd over de grenzen is gegaan :+ )
Echt niet doen, denk aan jezelf, echt! >;) kijkt nu streng.
Jij moet voor jezelf kiezen, een ander doet het niet. En je werkgever al helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:07

Ik heb job vermindering gevraagd en gekregen vanaf maart, maar de werkrooster was al af, dus moest ik nog mijn full time uren doen. Vanaf april sta ik minder ingepland en hoop om dan wat beter te kunnen recupereren. Ben sinds gisteren ook sedistress aan het nemen, is valeriaan.

Miserie is dat ik zoveel verlies als ik uit de zorg stap. Ik verlies loon, vrije dagen en de kans om naar 80% te gaan zodra onze lening afbetaald is. Zelfs als ik dichterbij huis ga werken in de zorg, verlies ik een hoop loon.

Maakt het allemaal nog moeilijker. Langs de ene kant valt er veel te winnen door uit de zorg te stappen, maar aan de andere kant verlies ik dan weer zoveel. Voor corona had ik al wel in mijn hoofd om ooit op een palliatieve dienst te gaan werken, maar uit de zorg gaan is echt iets wat door corona in het hoofd is gaan zitten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:06

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:26

Zo belachelijk dit. Als je iets in de wereld brengt, zorg dan ook dat die informatie klopt. Dit is de beddencentrale van het Amsterdam UMC. Hier worden alle gebruikte bedden dagelijks heen gebracht om schoon gemaakt te worden. Hier liggen dus ook totaal geen patiënten en dat wordt er nu wel van gemaakt. Mensen buiten de zorg weten totaal niet wat er speelt in het ziekenhuis en ze moeten eens ophouden om maar theorieën te verzinnen hoe het in het ziekenhuis eraan toe gaat.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:57

SVRL schreef:
DuoPenotti schreef:

Heb in februari een maand out geweest met burn-out achtige klachten, dus zit er hoogst waarschijnlijk idd terug in. Dat is voor mij ook de reden om nu toch door te bijten en te kijken wat mijn opties zijn. Heb het nodig om een exit te hebben. Ben bang voor waartoe ik in staat zou kunnen zijn als ik geen uitweg heb.

Als jij een burn-out hebt dan is een maand niks. Voor een burn-out staat minimaal ongeveer 9 maanden. Het kan zijn dat je bedoelt dat je overspannen bent, daar kan je eerder van herstellen maar dan nog is een maand kort. Heb je dit filmpje wel eens gezien? Als ik jou was zou ik maar goed op mezelf passen. Als jij echt in een burn-out terecht komt dan ben je veel verder van huis. Je kan daar levenslang klachten aan over houden. En ik kan er helaas over mee praten. Ruim 10 jaar na mijn burn-out ben ik nog niet de oude. Ik zit er nu bovenop als ik maar enige klachten van overspannenheid voel. Niemand maakt mij meer kapot, hoeveel Corona patiënten er ook in het ziekenhuis komen. Wees zuinig op jezelf!!

https://youtu.be/neD7DevsMnM
Laatst bijgewerkt door manubres op 31-03-21 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 22:01

Linnie050 schreef:
Wat vinden jullie hiervan dan?
(Vooral de reacties)

https://www.facebook.com/12527157082771 ... 689156061/

[ [url=m/KcuFaz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het sowieso vreselijk dat we eerst de helden waren en nu de vijanden lijken te worden. Wij zijn straks de schuldigen dat heel nederland zich aan de regels moeten houden. Van mij mag iedereen schijt hebben aan de regels, maar laat ze dan ook even een papier tekenen dat ze hun recht op ziekenhuisopname opzeggen.

Ik kreeg trouwens vandaag bericht dat ik zaterdag mijn vaccinatie kan halen. Hoera! alleen beetje jammer dat het Astra Zenica is. Ik ken meerdere collega's die geen inenting willen. Ben heel benieuwd hoe onze werkgever hierop gaat reageren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 22:44

Nog even en de ziekenhuizen zijn de vijanden van het volk. Kunnen we die lui niet op een eiland dumpen ofzo.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:06

Deze onzin (van wege lege bedden) heb ik al vaker langs zien komen van Duitse idioten.
En ja, jk mag dat zeggen - ben tenslotte ook Duitse :+
Verbaasd mij alleen dat het zo lang duurde voordat zo een filmpje in Nederland gemaakt en verspreid werd

Dat was mede een reden dat ik van FB af ben. Ik kon er niet meer tegen, dat vrienden van vroeger klakkeloos alles delen.
Het ergste was een oude schoolvriendin, nota bene DA, die op vaccinaties bij dieren hamert... die heeft zo een ongelooflijke alu-hoed op...

Nu is dit filmpje dan wel redelijk snel ontmaskerd, maar je kan op je klompen aanvoelen, dat het in andere vorm verder gedeeld wordt -wereldwijd onder de knop van "in Holland geen Corona"

Ze hebben nu bij het originele filmpje een "onjuiste informatie" erover gelegd...maar er is zeker ergens weer een hannes, die het even bewerkt en dan weer de wereld in helpt...

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:29

Ik ben om andere redenen de zorg soms echt zat. Vindt de directe zorg met de mensen die de zorg nodig hebben geweldig (werk met LG en NAH mensen) maar alles er omheen steeds verschrikkelijker, doorgeslagen dossiervorming, doorgeslagen protocollen en trainingen, waardoor er steeds minder tijd lijkt te zijn voor de mensen zelf.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:47

manubres schreef:
Linnie050 schreef:
Wat vinden jullie hiervan dan?
(Vooral de reacties)

https://www.facebook.com/12527157082771 ... 689156061/

[ [url=m/KcuFaz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het sowieso vreselijk dat we eerst de helden waren en nu de vijanden lijken te worden. Wij zijn straks de schuldigen dat heel nederland zich aan de regels moeten houden. Van mij mag iedereen schijt hebben aan de regels, maar laat ze dan ook even een papier tekenen dat ze hun recht op ziekenhuisopname opzeggen.

Ik kreeg trouwens vandaag bericht dat ik zaterdag mijn vaccinatie kan halen. Hoera! alleen beetje jammer dat het Astra Zenica is. Ik ken meerdere collega's die geen inenting willen. Ben heel benieuwd hoe onze werkgever hierop gaat reageren.

Heel fijn dat je wordt ingeënt, maar heb je vertrouwen in AZ?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7921600 ... 60-minners

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:55

manubres schreef:
SVRL schreef:

Als jij een burn-out hebt dan is een maand niks. Voor een burn-out staat minimaal ongeveer 9 maanden. Het kan zijn dat je bedoelt dat je overspannen bent, daar kan je eerder van herstellen maar dan nog is een maand kort. Heb je dit filmpje wel eens gezien? Als ik jou was zou ik maar goed op mezelf passen. Als jij echt in een burn-out terecht komt dan ben je veel verder van huis. Je kan daar levenslang klachten aan over houden. En ik kan er helaas over mee praten. Ruim 10 jaar na mijn burn-out ben ik nog niet de oude. Ik zit er nu bovenop als ik maar enige klachten van overspannenheid voel. Niemand maakt mij meer kapot, hoeveel Corona patiënten er ook in het ziekenhuis komen. Wees zuinig op jezelf!!

https://youtu.be/neD7DevsMnM

Kijk, ik ben in 2019 3 maand out geweest met een burn-out, diagnose toen gesteld door mijn psycholoog en huisarts. En nee, ik mocht na 3 maand nog niet terug aan de slag, maar heb toen geweigerd om langer thuis te blijven. En nee, ik ben nooit 100% in orde geweest sindsdien, maar dat was ik daarvoor ook niet. Toen ik in 93 voor de zorg koos, heeft een arts me duidelijk gezegd dat ie me op dat moment niet kon tegen houden, maar dat de zorg de allerslechtste keuze was voor mijn lijf.

Ik doe het nu al zoveel jaren en neem al jaren mijn lichamelijke beperkingen erbij, doe ik ook met mijn psychische knelpunten en ja het is knokken om recht te blijven en het vraagt veel van me. Heb om die reden ook al jaren een back-up plan in mijn hoofd binnen de zorg voor de dag IZ niet meer lukt, maar nooit heb ik overwogen om uit de zorg te stappen. Alles rond corona, maakt dat ik de gehele zorg zat ben en daar draait voor mij dit topic om. Het is nutteloos om hier te ventileren over mijn lichamelijke en psychische klachten, aangezien die er volledig los van staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:01

Gisteren heeft de Liga voor de mensenrechten hier nog een rechtzaak gewonnen. Is er binnen de maand geen pandemie wet, dan worden alle corona maatregelen illegaal. Had late en was het eigenlijk niet aan het volgen. 1 van mijn ptn zat echter wel naar het nieuws te kijken en attendeerde me erop. Man was mega verbolgen erover, had het echt met hem te doen.

Die onzin van de lege bedden, echt 8)7. Onze MC staat nu ook leeg. Collega's moeten ons bijstaan nu we terug cohort zijn en als we volgende week verder opschalen naar fase 2,zal MC dienst doen als extra covid IZ omdat we dezelfde dienstplaats delen. We zitten echt niet gezellig te kaarten op dienst, in tegendeel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:01

Ik denk niet dat het er los van staat.
Mijn lijf doet helaas ook niet wat ik wil en werken is echt knokken.
Jaren doe ik dat, dan val ik gigantisch uit, krabbel op, ga weer aan de slag, net als jij knokken om recht te blijven, tot het weer niet meer gaat.
Zo gaat dat al mijn hele leven.
Maar ik merk nu dat die elastiek is geknapt. Het is natuurlijk ook niet normaal om zo te werken.
Voor jou ook niet en dan nu met de corona kan ik me echt wel voorstellen dat het niet meer te doen is.
Dat is het voor gezonde mensen al bijna niet meer, laat staan voor iemand die in normale tijden al moet knokken.
En ik begrijp dat je daar hier verder niets over hoeft te zeggen, maar neem het niet te licht op voor jezelf :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:13

DuoPenotti schreef:
Ik denk niet dat het er los van staat.
Mijn lijf doet helaas ook niet wat ik wil en werken is echt knokken.
Jaren doe ik dat, dan val ik gigantisch uit, krabbel op, ga weer aan de slag, net als jij knokken om recht te blijven, tot het weer niet meer gaat.
Zo gaat dat al mijn hele leven.
Maar ik merk nu dat die elastiek is geknapt. Het is natuurlijk ook niet normaal om zo te werken.
Voor jou ook niet en dan nu met de corona kan ik me echt wel voorstellen dat het niet meer te doen is.
Dat is het voor gezonde mensen al bijna niet meer, laat staan voor iemand die in normale tijden al moet knokken.
En ik begrijp dat je daar hier verder niets over hoeft te zeggen, maar neem het niet te licht op voor jezelf :knuffel:

Ik bedoelde eigenlijk eerder dat het los staat van de beslissing om uit de zorg te gaan. Er zijn best wel afdelingen binnen de zorg die een pak minder fysiek belastend zijn waarnaar ik zou kunnen overstappen, maar dan blijf ik toch in een contact beroep zitten. Net daar heb ik het nu moeilijk mee, iemand benoemde het hier gisteren nog als eerst helden, nu de vijand. Die mensen die zo over de zorg denken nu, blijven niet gezond en zullen vroeg of laat iemand van ons nodig hebben (of een naaste van hen heeft ons nodig). En dat wringt het meest. Wil ik me nog wel uit de naad werken voor een steeds grotere groep die de zorgverlener ziet als iemand die mee in het complot zit om van het vrije westen een dictatuur te maken?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:51

Is het wel zo'n grote groep?
Ik denk dat het vooral harde schreeuwers zijn, dat het daarom veel lijkt.
De stille groep zie je niet bij de demonstratiesrellen
Die zie je niet op facebook.
Die doen gewoon hun dingetje.
Ik merk op de ic toch echt dat de meeste bezoekers zo dankbaar zijn.
En als ze dat naar mij uitspreken, wat ze misschien gemakkelijker vinden omdat ik maar een vrijwilliger ben, geef ik het wel altijd door aan de verpleegkundige. Maar die mensen vallen niet op, die komen netjes volgens de regels op bezoek.
Die ene met grote mond, die hoor je.
Maar ik begrijp je gevoel wel hoor, zeker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:01

Ik val even binnen. Ik ben werkzaam als sociaal verpleegkundige binnen de ouderenzorg in een parttime functie, maar heb van maart 2020 tot eind mei 2020 fulltime in de zorg aan het bed gestaan. Het was van 2014-2015 geleden dat ik dat nog had gedaan, dat was in het 2e jaar van mijn opleiding. Mijn 3e jaar (België) deed ik sociale als afstudeerrichting en heb ik dus andere types stage gehad.
Van juli 2019 tot maart 2020 stond ik wel al 10u/week als mobiele verpleging in de zorg aan het bed.

Ik had mezelf aangeboden om op te schalen qua uren en volledig aan het bed, omdat ik binnen mijn eigen functie eigenlijk amper wat kon doen door opnamestop ikv covid. Ik maakte mezelf liever nuttig. Ook al was ik dus al een flinke tijd niet echt meer als volwaardig verpleegkundige aan het bed geweest, ik wou het proberen.

Dat is zo verkeerd aangepakt door het diensthoofd waar ik terecht kwam dat ik heel snel heel veel te verteren kreeg waar ik absoluut niet op voorbereid was. Het was letterlijk in het diepe gegooid worden, ieder voor zich en zorg maar dat je het redt. Ik heb 2x met covid te maken gehad: 1x een besmetting waarbij het nieuws kwam op het ogenblik dat ik die persoon stond te douchen, die is diezelfde dag nog naar de cohorte gegaan. De 2e keer stond ik op een andere afdeling en werd daar de cohorte opgestart.

Eind mei was mijn emotionele emmer zo vol dat ik naar de HA ben gestapt en 3 weken thuis heb gezeten. Tegen advies en beter weten in ben ik einde juni herstart in mijn administratieve functie, en daar zit ik nog steeds.

Die paar maanden waren zo overweldigend, dat ik niet meer aan een bed DURF staan. Ik ben doodsbang geworden om iets niet te weten wat voor iedereen doodnormale kennis is. Ik ben doodsbenauwd om een fout te maken. Om te traag te werken. Om anderen te moeten storen om hulp te vragen. Onlangs kwam de vraag of ik terug wou opschalen in uren en terug in het mobiele team wou. Het ging tilt in mijn hoofd en het enige gevoel wat ik in een split seconde kreeg en me helemaal overnam was gillen en wegrennen... Goddank niet gedaan }> maar de zorg aan het bed? Nooit meer.

Het politie-agentje spelen ken ik intussen als geen ander. Bedreigd worden als je de bezoekregeling wil laten naleven, betrokken worden in enorme familievetes die door Corona nog meer naar voor komen, mensen die nota bene zelf in de zorg staan en aan iedereen vertellen "Corona is een klucht, het bestaat niet" en alle maatregelen aan hun laars lappen.
De verwijten die ik al gekregen heb omdat ik in mijn administratieve functie wel al gevaccineerd ben. Maar men vergeet dat ik wel dagelijks contact heb met bewoners, andere zorgverleners én familieleden. Dat onze doelgroep van bewoners heel kwetsbaar en zwaar zorgbehoevend, en dat we samen die veiligheid willen proberen garanderen.

Als in België die stopzetting van de maatregelen over een maand er effectief komt, wegens geen gegronde wettelijke basis, dan gooi ik mijn handdoek in de ring. Als de zorg dan staakt, dan staak ik met alle liefde mee. Wie dan niet horen wil, die mag van mij dan gerust voelen wat Corona is.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:45

Varekaj schreef:
Als in België die stopzetting van de maatregelen over een maand er effectief komt, wegens geen gegronde wettelijke basis, dan gooi ik mijn handdoek in de ring. Als de zorg dan staakt, dan staak ik met alle liefde mee. Wie dan niet horen wil, die mag van mij dan gerust voelen wat Corona is.

Sterkte met je verwerking! Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb een soortgelijke ervaring in december gehad.

Even verder over t bovenstaande. Vanmorgen in de auto was ik daarover aan t piekeren. Ik was aan t denken. Zou t dan heel erg worden? Ja natuurlijk gaan mensen een week feestvieren ofzo.
Maar de mensen die zich nu aan de regels houden, geloven er echt in. Die gaan niet feestvieren. Die zijn nog altijd bang en kijken uit.
De mensen die gaan feestvieren, doen die dat nu niet ook al? Hoeveel mensen houden zich effectief aan de regels nu?

Ik ben niet voor of tegen t afschaffen van de regels. Ik ben nu te moe om erover na te denken. Ik heb al moeite genoeg om de dag door te komen en mijn job uit te voeren. Maar ik pieker wel veel over t 'wat als'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:03

jojoni schreef:
Varekaj schreef:

Sterkte met je verwerking! Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb een soortgelijke ervaring in december gehad.

Even verder over t bovenstaande. Vanmorgen in de auto was ik daarover aan t piekeren. Ik was aan t denken. Zou t dan heel erg worden? Ja natuurlijk gaan mensen een week feestvieren ofzo.
Maar de mensen die zich nu aan de regels houden, geloven er echt in. Die gaan niet feestvieren. Die zijn nog altijd bang en kijken uit.
De mensen die gaan feestvieren, doen die dat nu niet ook al? Hoeveel mensen houden zich effectief aan de regels nu?

Ik ben niet voor of tegen t afschaffen van de regels. Ik ben nu te moe om erover na te denken. Ik heb al moeite genoeg om de dag door te komen en mijn job uit te voeren. Maar ik pieker wel veel over t 'wat als'...

Probleem is dat zij die zich er niet aan houden ook het lak hebben aan de omgangsregels en zo weer anderen gaan besmetten. Wij hadden onlangs 2 bejaarde zussen in het ziekenhuis waar enkel de thuishulp komt. Poetsvrouw is gewoon covid positief bij de dametjes komen werken en heeft ze alle 2 besmet.

Edit: net op het vrt nieuws: duizende mensen zakken af naar het terkamerenbos na de oproep voor een nepfeestje ( 1 april grap) en dan stoer roepen f.ck covid. Awel, f.ck hen. Als ze naar ons worden doorgestuurd, steek ik gene poot uit om hen te verzorgen. Ben echt woest nu.

https://m.standaard.be/cnt/dmf20210401_95442329

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:17

Als ik alleen al op mijn werkplek kijk, dan zijn er veel mensen die alleen nog de maatregelen volgen "omdat het moet" en ze anders niet op bezoek kunnen komen bijvoorbeeld. Die onze richtlijnen al zo ver mogelijk stretchen en er nog trots op zijn ook. Uiteraard hebben we ook toch wel een 10-tal personen die vinden dat wij als zorginstelling niks te zeggen hebben over hoe en wanneer en met hoeveel ze hun familielid komen bezoeken.
Geef die het bericht "de maatregelen vervallen" en ik geef je op een briefje dat vanaf dag 1 de boel bij ons wordt platgelopen, familiefeesten en masse georganiseerd én drukbezocht gaan worden en dat al onze zorgverleners plots terug naar de positie moeten van "zwijgen en doen zoals wij het willen". De huidige assertieve generaties met hun stevige eigen visie en willetje over hoe het allemaal moet gaan in een vingerknip zijn echt niet zo bang en meegaand hoor.