Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Soepblik schreef:Ik besefte me zo gisteren dat ik me eigenlijk niet meer echt "herinner" hoe het was. Het is zo lang geleden of de situatie is zo anders ofzo, dat het meer een soort ideaalbeeld uit een ver verleden is? Heel apart.
Pluisje1998 schreef:Hierdoor gaat dit jaar me tot nu toe super af, ik heb weinig stress, haal mijn deadlines en haal nog mooie cijfers ook. Het jammere is dat hoewel thuiswerken misschien nog een optie zou blijven voor sommigen, thuis studeren straks niet meer kan als alles weer normaal is. Wat tja, dan wordt de lessen natuurlijk niet meer opgenomen, en wordt alles weer klassikaal. (Voor mijn studie dan hè, natuurlijk is dat bij een echte thuisstudie anders).
GGD is bezig het verder uit te rollen, maar lijkt mij een 'ok' ontwikkeling waar we meer vrijheid terug krijgen en sneller kunnen controleren of iemand besmet is in alle vormen en samenzijn in de samenleving. Want ook geënt, minder ziek maar nog steeds met beperking(en) van dien.
en wees lief voor elkaar, ongeacht wat iemand zijn visie of mening is. We zullen toch gezamenlijk aan een (nieuwe soort) toekomst moeten werken?
Shiloh schreef:Maar die stroom die gaat weer keren. Daar heb ik geen controle op. Ik ben nog steeds een uitstekende zwemmer. En natuurlijk ik kan heus wel proberen nóg beter te leren zwemmen. En ok, misschien is de stroming straks iets minder sterk. Maar de stroom blijft straks weer tegen en dat besef dat benauwd me wel eens.
Shiloh schreef:Nee. Het gaat niet over de controle die ik op de situatie heb.
Ik heb geen controle op de richting van de stroom. Met andere woorden, ik heb geen invloed of de samenleving is zoals nu onder Corona, of zoals die normaal is.
Ik kan alleen in beide situaties mijn best doen om op bestemming te komen en in beide situaties verzuip ik niet en heb ik controle op hoe ik met de stroom omga.
Maar tegen de stroom in is dat nu eenmaal moeilijker en harder werken dan met de stroom mee. En dat ik straks weer tegen die stroom in moet, daar zie ik tegenop.
Karin schreef:Van wie 'moet' je weer tegen die stroom in?
En wat zou jou kunnen helpen om dat prettiger en gemakkelijker te maken?
. Ik zie mijzelf niet echt meer elke ochtend heel vroeg opstaan om dan naar kantoor te gaan. De hoeveelheid tijd die je spendeert aan forenzen is echt enorm als je er over na gaat denken
en vooruit een broodje of een stukje appeltaart erbij
Shaggy09 schreef:Shiloh schreef:Nee. Het gaat niet over de controle die ik op de situatie heb.
Ik heb geen controle op de richting van de stroom. Met andere woorden, ik heb geen invloed of de samenleving is zoals nu onder Corona, of zoals die normaal is.
Ik kan alleen in beide situaties mijn best doen om op bestemming te komen en in beide situaties verzuip ik niet en heb ik controle op hoe ik met de stroom omga.
Maar tegen de stroom in is dat nu eenmaal moeilijker en harder werken dan met de stroom mee. En dat ik straks weer tegen die stroom in moet, daar zie ik tegenop.
Niet banketstaaf bedoeld, maar als ik jou posts lees denk ik alleen maar; waarom maak je het zo groot?
Jij hoeft niet tegen de stroming in te gaan, daar kies je voor. De maatschappij doet zijn ding, jij kan niet volledig mee met de stroom want burn-out (heel begrijpelijk, is menselijk) dus dan wil je tegen de stroom in maar dat kost je teveel energie.
Gewoon doen waar jij je fijn bij voelt, waarom kost dat je zoveel energie?
Apple schreef:Dan hoop ik op 50/50, maar eerlijk gezegd zou voor mij 1 dag kantoor en de rest thuis ook prima zijn. Ik zie mijzelf niet echt meer elke ochtend heel vroeg opstaan om dan naar kantoor te gaan. De hoeveelheid tijd die je spendeert aan forenzen is echt enorm als je er over na gaat denken

Dieuwke_ schreef:Ik vind je laatste metafoor heel duidelijk beschreven. Mag ik vragen wat voor dingen van nu je graag zou willen behouden als we ooit weer naar 'normaal' gaan, zoals bijvoorbeeld thuiswerken? En wat voor dingen uit het 'normale leven' zou je absoluut niet meer terug willen hebben? Bijvoorbeeld verplichte verjaardagen?