Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:17

Ineke2 schreef:
Het ging om werkschoenen in het voorbeeld...Daar loop je de hele dag op.

Maar ehm... Ik heb 7 paar schoenen en loop op allemaal.

Ook daarbij zijn er vast mensen die op dag 3 van hun proeftijd zichzelf om hebben gedraaid en op zoek zijn gegaan naar ander werk, waarbij de schoenen in de kast zijn beland? Maar normaal gezien gebruik je die idd wel veel.

Werkschoenen kun je trouwens ook kopen bij bv de Welkoop en in bouwmarkten. In het eerste geval kun je dus zelfs ook passen, want die winkels zijn “gewoon” open

Sjaco

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:23

Welkoop is idd open, maar bouwmarkten alleen voor afhalen. Dus geen schoenen passen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:29

Tweedehands schoenen heb ik ook geen probleem mee. Tenzij ze echt flink zijn afgedragen moet dat best kunnen lijkt mij, en slijten ze na een tijdje weer volgens jouw voet. Zeker als het schoenen zijn waar je geen hele kilometers op loopt zal dit denk ik niet veel problemen geven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:37

Hier op de weggeefhoek gaan zakken kleding rond. Je haalt op en haal uit de de zakken wat je kan gebruiken. Vul aan met wat je zelf niet meer gebruikt en door naar de volgende.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:40

Ik heb dus een nieuwe spijkerbroek nodig, na 10 broeken ondertussen te hebben besteld, en teruggestuurd, ben ik er klaar mee. :+ Broeken moet ik gewoon echt passen in de winkel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:53

Als ik iets nodig heb, bel ik gewoon de winkel. 10 van de 10 keer kan ik het gewoon ophalen. Ik heb ook bol select maar probeer zoveel mogelijk lokaal te bestellen. Boeken, knutselspullen, kinderkleding, kleding voor mezelf. Ik bel de winkel, zij kent mijn smaak en maat en brengt wat langs.

Dit is wel een winkel in het hogere segment, geen H&M natuurlijk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:57

Ik kocht bijna al mijn kleding bij Miss Etam, is echt afkicken want ik vind dat Bonprix niet kan tippen aan Miss Etam dus baal als een stekker.
Als ik aan de maat twijfel bestel ik 2 of meer maten en de rest stuur ik terug.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:57

boeflover schreef:
Ik zie juist veel samenhorigheid in mijn omgeving. Groepen als “ik geef weg”, “ik ben op zoek naar” en “(plaatsnaam) roept u maar” worden veel gebruikt om elkaar te helpen aan die kleine dingetjes waar je nu moeilijk aan kunt komen (puntenslijper, stukje hout etc maar ook hele kastopruimingen aan kleding etc. Die gratis weggegeven wordt en wellicht nu een uitkomst is als je 40 kilo kwijt bent geraakt? Dan kun je alsnog die 3 maten kleiner proberen, ook al is het ms niet 100% je stijl - ik kan me zelfs voorstellen dat je met zoveel kilo minder een nieuwe stijl gaat zoeken, dus dat zon verrassingstas juist je overtuigd van stijlen die je eerder nooit zou hebben geprobeerd?)
Ook de kleinere winkels (verf speciaalzaken/bouwmarkten in eigendom) doen echt alles voor hun klanten, dus als je hen opbelt voor wat kleurstalen kun je die gewoon ophalen. Tot hele behangboeken aan toe. Idd de grotere ketens hebben te maken met meer vastgestelde regels mbt minimale bestelwaardes en hoge bezorgkosten, al denk ik als je de winkel zelf belt dat hun ook gewoon wat kleurstalen voor je klaar willen leggen hoor.

Dat zie ik dus in mijn omgeving ook, mensen worden creatief.

Kleurstalen voor verf, ik zou denk ik ook even de lokale bouwmarkt even bellen.

Kledingwinkels die aan huis leveren zie ik hier ook gebeuren hoor, dat is geen uitzondering.
Ook ondernemers worden vindingrijk.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:01

_San87_ schreef:
moonsparkle schreef:

Ja ik ben wel benieuwd hoeveel die prijzen zijn gestegen, veel bedrijven gaan failliet, meer mensen zonder inkomen en de supermarkt prijzen lijken inderdaad te stijgen.

Aah kijk, ik dacht al dat ik gek werd.

Stom voorbeeld, de komkommer is van 0.69 cent naar 0.99 cent gegaan bij de AH...

Mn prullenbak is stuk, ik 1 gevonden van 14 euro ja hoor, minimaal bestelbedrag 50 euro... lastig! Ik leef ook voornamelijk op action en primark dus echt een enorme bummer maar komt goed, maar ook ik voel t zeker in mn portomonee

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:03

moonsparkle schreef:
marleen_88 schreef:
Ik heb katoenen strings nodig mt M. Had altijd 3pack van de hema. Lijken overal uitverkocht. Behalve bij Bonprix, maar ik wil geen verzendkosten betalen. Dat weiger ik gewoon. Ik had voor 50eu in mijn mandje en nog moet ik verzendkosten betalen. Ik weiger overigens ook om 6 euro of meer per stuk te betalen voor dat kleine lappie stof.
Jep, first world problem. :')

Misschien een oud t-shirt verknippen en om knopen :') of een keertje binnenste buiten dragen

Goeie tips, thanks. {:}

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:36

_Friemel schreef:
Stom voorbeeld, de komkommer is van 0.69 cent naar 0.99 cent gegaan bij de AH...

Mn prullenbak is stuk, ik 1 gevonden van 14 euro ja hoor, minimaal bestelbedrag 50 euro... lastig! Ik leef ook voornamelijk op action en primark dus echt een enorme bummer maar komt goed, maar ook ik voel t zeker in mn portomonee

De komkommerprijs wisselt altijd met het seizoen en nu is het slechte weer in Spanje daar nog eens overheen gekomen. Dus inderdaad geen handig voorbeeld. Komende zomer zakt de prijs gewoon weer richting de 50-60ct zoals ieder jaar.

Qua prullenbak zou je bij de welkoop kunnen kijken.

Prijzen worden overigens ieder jaar hoger, dat klopt, in principe is er een inflatie van zo'n 2-3%. Dat wordt ieder(e paar) jaar doorgevoerd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:51

Groente en fruit vind ik zeker nu in de winter ook geen heel handig voorbeeld. In de zomer koop je er vaak 2 of 3 voor dat geld. Nu maar 1.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:57

Ik haal ongeveer elke week dezelfde boodschappen, maar het is echt wel een stuk duurder geworden. Ik kom niet meer uit met budget, ook al is dat ook iets hoger geworden door inflatie.

Dus ik baal ook wel, maar niet eens vanwege het online bestellen, maar dat alles gewoon duurder is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:59

Groente, aardappelen en fruit haal ik bij de plattelandswinkel, scheelt echt in geld en het is goede kwaliteit.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:59

Dan te bedenken dat de komende tijden alles nog veel duurder gaat worden.

De containerladingen uit China zijn van 1500 dollar naar 10.000 dollar opgelopen. Kan je wel bedenken wat dat met de prijs doet. Het voordeel dat de action etc hebben is dat ze nu dicht zijn en niet met die stijgingen geconfronteerd worden.

We hebben hier inkoopsprijzen die zo 50 procent omhoog vliegen. Dan gaat ook de verkoopprijs aan de consument flink omhoog.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:01

Wat trouwens wel is, andere uitgaven die je normaal ook zou hebben als vakanties, dagjes uit, uit eten, avondje naar de kroeg, concert of theater, die heb je nu niet. Dus aan de andere kant bespaar je ook weer veel geld nu.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:07

SusanH schreef:
Wat trouwens wel is, andere uitgaven die je normaal ook zou hebben als vakanties, dagjes uit, uit eten, avondje naar de kroeg, concert of theater, die heb je nu niet. Dus aan de andere kant bespaar je ook weer veel geld nu.

Die heb ik normaal al niet _O- hier dus alleen duurder en geen besparingen. Duurder omdat alles duurder is geworden en omdat ik voor sommige dingen niet meer naar de goedkopere winkel kan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:02

Wij laten nu vaker thuisbezorgen dus uitetenkosten worden wel gecompenseerd.
Ook bestellen we vaken knutselspul ect nu de kinderen thuis zitten.
Veel goedkoper vind ik het niet :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:15

Hier bezorgd de Mac thuis :')
We kunnen ook afhalen bij Vd Valk, daar hebben we vorig jaar zo lekker gegeten, ben alleen bang dat het koud is eer we thuis zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:21

Keet schreef:
Wij laten nu vaker thuisbezorgen dus uitetenkosten worden wel gecompenseerd.
Ook bestellen we vaken knutselspul ect nu de kinderen thuis zitten.
Veel goedkoper vind ik het niet :+

Ik heb de laatste tijd juist veel te veel uitgegeven want tijd genoeg om op koopjesjacht te gaan. :') tot zover het "geld besparen " idee.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:51

MyWishMax, gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik was vergeten dat je bij je online boodschappen ook wel wat mee kunt bestellen. Net nog potloden, plakband, aanmaakblokjes, printerpapier en batterijen gescoord.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:21

SusanH schreef:

Was het maar zo'n feest. :))

Vakanties en weekendjes weg vormen bij mij de grootste besparing, maar stiekem gaat dat toch weer op aan cd's, boeken en maaltijden aan huis. Ik ga nu vaker 'thuis uit eten' dan dat ik normaal gesproken buiten de deur deed. :=

Mijn auto rijdt gemiddeld nog net zo veel omdat ik die vooral gebruik om naar mijn paard te gaan. Mijn OV-chipkaart is wel al bijna een jaar in winterslaap. In de trein las ik nog weleens een boek, maar dat 'moet' nu thuis :+ en die stapel blijft maar groeien. :))

Ik probeer wel zo veel mogelijk artikelen bij één winkel te combineren om op verzendkosten te besparen. Kleine dingen als plakband en puntenslijpers :D meebestellen als ik toch weer voor minimaal 25 euro bij de Hema bestel, bijvoorbeeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:43

Misschien maak ik mezelf ook wat wijs hoor...om goed te praten dat ik online zoveel bestel :o :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:46

SusanH schreef:
Misschien maak ik mezelf ook wat wijs hoor...om goed te praten dat ik online zoveel bestel :o :')

Ik probeer hetzelfde. Tot er weer iemand nuchter uit de hoek komt. :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:53

Ik heb eigenlijk nergens last van. Supermarktprijzen misschien iets gestegen, voor de rest redden we ons prima.