boeflover schreef:Ik zie juist veel samenhorigheid in mijn omgeving. Groepen als “ik geef weg”, “ik ben op zoek naar” en “(plaatsnaam) roept u maar” worden veel gebruikt om elkaar te helpen aan die kleine dingetjes waar je nu moeilijk aan kunt komen (puntenslijper, stukje hout etc maar ook hele kastopruimingen aan kleding etc. Die gratis weggegeven wordt en wellicht nu een uitkomst is als je 40 kilo kwijt bent geraakt? Dan kun je alsnog die 3 maten kleiner proberen, ook al is het ms niet 100% je stijl - ik kan me zelfs voorstellen dat je met zoveel kilo minder een nieuwe stijl gaat zoeken, dus dat zon verrassingstas juist je overtuigd van stijlen die je eerder nooit zou hebben geprobeerd?)
Ook de kleinere winkels (verf speciaalzaken/bouwmarkten in eigendom) doen echt alles voor hun klanten, dus als je hen opbelt voor wat kleurstalen kun je die gewoon ophalen. Tot hele behangboeken aan toe. Idd de grotere ketens hebben te maken met meer vastgestelde regels mbt minimale bestelwaardes en hoge bezorgkosten, al denk ik als je de winkel zelf belt dat hun ook gewoon wat kleurstalen voor je klaar willen leggen hoor.
Dat zie ik dus in mijn omgeving ook, mensen worden creatief.
Kleurstalen voor verf, ik zou denk ik ook even de lokale bouwmarkt even bellen.
Kledingwinkels die aan huis leveren zie ik hier ook gebeuren hoor, dat is geen uitzondering.
Ook ondernemers worden vindingrijk.