Lichtkinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:51

Kuggur schreef:
Maxima_S schreef:
Nou ja eigenlijk is het heel simpel. Alles is energie, elk atoom heeft een plus en een min en is dus energie. Binnen energie zijn er lage en hoge frequenties. Frequentie duidt de trilling aan van hoe snel de atomen trillen en daarmee dus hoe "vast" de materie is.

Er zijn dus mensen (kinderen inclusief) die worden geboren met de mogelijkheid meerdere en of hogere frequenties waar te nemen dan de geldende algemene frequentie. Dit gaat er dus om in hoeverre het lichaam (materie) in staat is hogere/meerdere frequenties (zoals een radio meerdere zenders kan ontvangen) kan ontvangen EN vertalen naar beelden, geluiden, smaken etc.

.

En desondanks zijn die mystieke "hogere"(hoger dan wat?) energieën niet te meten Alle energiefrequenties hoe hoog dan ook zijn gewoon aantoonbaar. Maar deze "speciale" frequenties niet. Die zijn volkomen verborgen behalve voor mensen met speciale bovennatuurlijke gaven...Als daar geen rode vlaggen van omhoog gaan...

kuggur: idd. Net zoals de zeer uitgebreide onderzoeken die ze gedaan hebben op de zogenaamde Crystal Skulls, die ook een paranormale gave toebedeeld kregen omdat ze bepaalde energie zouden uitstralen. Helaas. Geen enkele vorm van energie kon worden gedetecteerd, wat maakt dat de crystal skull niet meer is dan een mooi object, als je van dat soort objecten houdt, tenminste. :)

@kuggur, trouwens : jij woont toch op IJsland? Hoe gaat het nog met de elfjes? Ik hoorde dat er daar tonnen van zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:27

En ik dacht ik hou mijn mond over elfjes en IJsland
Maarre bij mij hangt dit in de gang
Afbeelding

sevke

Re: Lichtkinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:33

Een trol! <3
Daar geloof ik wel in! Meer zelfs, ik kom ze regelmatig tegen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:45

Ik zal maar niet vertellen wat ik in de tuin heb staan }>
Maar ik dwaal af
Lichtkinderen gaan mij te ver, oude zielen is herkenbaarder, zijn wijs voor hun leeftijd en dragen vaak een hele geschiedenis met zich mee.
Verder is oa Kenadie een levend bewijs van wat vroeger als een elfje zou worden omschreven.
Deze kinderen zijn niet van de laatste tijd (maar er is wel meer over bekend)
Dat mensen lang geleden deze kinderen als een elfje zagen is niet zo vreemd vanwege het extreem klein in verhouding zijnde postuur.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:52

Toch vraag ik me dan af waarom, volgens sommigen, alles wetenschappelijk bewezen moet zijn om het normaal te vinden om er in te mogen geloven. (en ook waarom die mensen steeds zo nodig moeten reageren in een topic wat over dat soort dingen gaat, iets met leven en laten leven ofzo :+ ). Ik heb zelf met een collega, die tot dan toe, echt niet in paranormaal, buitenaards leven of andere dingen die niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden geloofde. Maar bij vertrek uit Amsterdam viel ons al vrij snel 3 lichtgevende bollen in de lucht op. Het was een bewolkte avond en het was al donker. Bijna het hele traject richting Roosendaal waren die 3 bollen te zien achter de trein, en steeds dezelfde hoek en dezelfde afstand. Op Leiden, waar we 5 minuten stil stonden konden we de bollen buiten de trein ook zien. Net na vertrek uit Dordrecht schoten de bollen ineens het wolkendek in. Daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor wat het geweest zou kunnen zijn. Toch hebben mijn collega, ik, en enkele reizigers het gezien. Mijn mening is, en blijft, dat omdat iets (nog) niet wetenschappelijk verklaard kan worden het niet meteen betekend dat het er niet is. Daarvoor heb ik iets teveel meegemaakt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:55

Saskia9 schreef:
Ik ben eigenlijk alleen maar jaloers op een kind wat altijd vrolijk is en nooit huilt. Wat is je geheim?

Dat ga je al.. jouwe is duidelijk 3G..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:05

Goh vroeger had je makkelijke en lastige baby's _O-

Ik was trouwens dat laatste, mijn moeder heeft wel eens met de gedachten gespeeld om het huilen te stoppen door mij van de trap af te gooien O:)
Nu dik 30 jaar later vind ze mij wel lief en goed gelukt hoor :D :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:06

Inoterry schreef:
Toch vraag ik me dan af waarom, volgens sommigen, alles wetenschappelijk bewezen moet zijn om het normaal te vinden om er in te mogen geloven. (en ook waarom die mensen steeds zo nodig moeten reageren in een topic wat over dat soort dingen gaat, iets met leven en laten leven ofzo :+ ). Ik heb zelf met een collega, die tot dan toe, echt niet in paranormaal, buitenaards leven of andere dingen die niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden geloofde. Maar bij vertrek uit Amsterdam viel ons al vrij snel 3 lichtgevende bollen in de lucht op. Het was een bewolkte avond en het was al donker. Bijna het hele traject richting Roosendaal waren die 3 bollen te zien achter de trein, en steeds dezelfde hoek en dezelfde afstand. Op Leiden, waar we 5 minuten stil stonden konden we de bollen buiten de trein ook zien. Net na vertrek uit Dordrecht schoten de bollen ineens het wolkendek in. Daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor wat het geweest zou kunnen zijn. Toch hebben mijn collega, ik, en enkele reizigers het gezien. Mijn mening is, en blijft, dat omdat iets (nog) niet wetenschappelijk verklaard kan worden het niet meteen betekend dat het er niet is. Daarvoor heb ik iets teveel meegemaakt.

Iedereen moet lekker geloven wat ie wil. Ik vind t alleen kwalijk dat de zweeftypes en pseudo 'geneeskundigen' goedgelovige mensen van alles aan kletsen en ze geld uit de zak kloppen. Met druppels en poeders waarvan de werking niet is aangetoond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:08

Inoterry schreef:

Dit was gewoon fysiek aanwezig. Je kunt niet verklaren wat het is, maar het wel fysiek zien. (heb overigens zelf een jaar of 20 geleden zoiets gezien met een vriendin, bizar was dat toen)

Ik heb nog nooit een elfje rond zien zweven tijdens mijn boswandelingen....

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:15

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:39

Ik ben vrij nuchter en heb gewoon niet heel veel met in mijn ogen zweverige en superieure etiketten die op mensen geplakt worden.

HSP heb ik zelf veel kenmerken van, ontstaan omdat ik in mijn jeugd niet altijd even veilig was en op mijn hoede moest zijn voor bepaalde mensen met wie ik veel te maken had. Daardoor staan mijn antennes gevoeliger afgesteld dan gemiddeld. Dat is soms een last en soms een zegen.
Ik ben om die zelfde reden vanuit mijn jeugd een ‘redder’ geworden, omdat dit mijn rol in ons gezin was, ik moest altijd redderen en op tijd handelen en sussen om spanningen naar beneden te krijgen en laag te houden, zodat het gezin veilig bleef voelen.
Ik heb in mijn volwassen leven hard moeten werken om grenzen te leren stellen en mezelf te vinden. Dat betekende ook de rol van redder omzetten naar die van een zorgverlener die vooral ook goed voor zichzelf zorgt, in plaats van zichzelf weg te cijferen.
Makkelijker was geweest me met termen als lichtwerker o.i.d. te verheffen boven een ander en hier een soort van valse autonomie aan te verbinden, maar dan had ik mijn echte zelf nooit terug gevonden en was ik, denk ik, uiteindelijk een slachtoffer geworden van allerlei ellende door het niet stellen van grenzen en het proberen te ‘redden‘ van mensen die alleen door zichzelf gered kunnen worden.

Vandaar mijn, door anderen misschien als respectloos ervaren, grapje op de openingspost op blz 1; excuses als het l*llig over kwam.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:52

Maar even, dat HSP verhaal... Hoe weet je nu of jij gevoeliger bent dan een ander?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:59

Mars schreef:
Maar even, dat HSP verhaal... Hoe weet je nu of jij gevoeliger bent dan een ander?

Dat is net zoiets als dat elke puber van zichzelf vindt dat ie volwassener is dan een ander :')

Ik heb verder geen idee. Feit is natuurlijk wel dat niet iedereen even gevoelig is, en dat gevoeligheid (volgens mij) redelijk volgens de normale verdeling gaat, dus als je 500 mensen een test laat doen voor gevoeligheid komt daar een gemiddelde uit, dan valt 95% van die 500 mensen binnen twee standaarddeviaties daarvan, is 2,5% nog gevoeliger dan dat, en 2,5% minder gevoelig dan twee standaarddeviaties van het gemiddelde.

Er zijn wel psychologische testen voor om vast te stellen of je gevoeliger dan gemiddeld bent :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:59

@mars goede vraag, dat vind ik zelf ook een lastige. Maar het beste verschil vind ik het er toch in zitten dat ik veel minder goed tegen (fel en/of veel) geluid en licht kan. Dat wordt door andere mensen wel eens als aanstellerig gezien maar ik krijg daar serieus hoofdpijn van en moet me afzonderen (overprikkelt). Ook zie ik dingen eerder aankomen, logische gevolgen en kan je gevoelens van anderen veel beter oppikken. Ik vroeg aan iemand die ik ken: “hoe gaat het”? Ze zegt “goed”, ik vraag: “ben je zwanger”?. Ze zegt: “hoe weet jij dat... Ik ben net 8 weken zwanger en we hebben het nog tegen niemand gezegd”. Het zijn zulke “gekke dingetjes” die anderen niet hebben. Aanvoelen van dingen wat je niet kan verklaren.
Edit: en in het algemeen meer detail zien/horen/voelen. HSPers kunnen bijvoorbeeld helemaal opgaan in muziek en/of kleuren/beweging. Ik ben wel eens uitgelachen omdat ik gefascineerd naar een prachtige bloem stond te kijken. Diegene vond het “maar een bloem als zovelen”.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:04

Mars schreef:
Doordat het volwassenen al opviel toen ik nog heel jong was. :+
Ben ik gevoeliger dan een ander? Geen idee, daar ben ik niet mee bezig. Wat xSCWx zegt herken ik heel erg, maar of dat heel bijzonder is, geen idee. Ik ben zoals ik ben, en daar moet ik het mee doen. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:25

Bij mij: dingen als stemmingswisselingen of spanningen in mensen om mij heen eerder opmerken dan anderen, omdat ik heel goed lichaamstaal kan lezen en heel goed gedrag kan plaatsen en herkennen in de context en daarmee doorzie ik snel patronen. Hierdoor lijkt het bijna alsof ik soms de toekomst kan voorspellen, maar dit is niet zo. Mijn analyses komen gewoon best vaak uit, maar zijn gewoon logisch beredeneerd uit observaties uit gedrag en patronen. Hier ben ik onbewust constant mee bezig.

Alleen echte rust kan ik dan ook vinden als ik helemaal alleen ben (of met paard). Ik kan dan ook heel intens genieten van natuur, muziek, kunst. Dat geeft een overweldigend geluksgevoel.

Maar dat deze eigenschappen zo sterk ontwikkeld zijn, dat helpt me enorm goed bij mijn werk in de jeugdhulpverlening.

Ps. Het kan gewoon ook getest worden. Maar ik geloof dus niet echt in HSP. Ik denk dat de ‘sensitieve eigenschappen’ ontwikkelt worden vanuit een overlevingsmechanisme.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:31

Wat is er nu mooier om te geloven dat er elfjes zijn bvb, tinkerbell en Peter Pan , vind het nog mooi om te zien. Narnia, geweldig. Hsp ben ik op gebied van dieren en dat is gewoon opgebouwd door ervaring in omgang met dieren in 60 jaar.
Mijn kids zijn gewone kids, ze hebben allemaal hun speciale dingetjes zoals elk kind.
Ik schrijf niet verklaarbare zaken niet meteen af want je weet gewoon niet wat er achter steekt maar blijf er wel nuchter naar kijken. Erger is wanneer iemand doorslaat, daar ken ik ook iemand in, zelfbenoemde sjamane , kinderen niet vaccineren, streng veganistisch, worden door moeders zoveel mogelijk weg gehouden van de grote boze buitenwereld. Dat zijn dus vijf verloren kinderen. Want een verknipte moeder en een lamzak van een vader die er helemaal in meegaat is geen goede omgeving. Geen internet of tv, nooit vrienden te spelen. Geen contact meer met verdorven familie , ook niet met opa en oma’s . Het kan dus ook compleet fout gaan wanneer ouders doorslaan.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:41

HSP is niet iets wat je kan oefenen/aanleren. Je bent het of niet. Dat kan je niet op één vlak zijn, het is alles of niets. Als je op één vlak (bv je werk) heel goed bent is dat geen HSP maar gewoon goed geleerd/veel ervaring etc. Het is een verschil. Ik denk ook niet dat mensen die “een label” hebben zich beter voelen of willen voelen zoals hierboven ook ergens werd gezegd. Maar het is wel verdomd handig om te weten wat je hebt zodat het niet meer iets ongrijpbaars is, maar zodat je de plus- en minpunten bewust kan opzoeken en daar wat mee kan doen. Ik begreep mezelf ook niet totdat ik het label “HSP” kreeg, en ja dat was best een soort van opluchting omdat ik eindelijk begreep wat er was. Maar dat is voor veel mensen zo die een “aandoening” hebben en dan eindelijk begrijpen wat er is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:45

bigone schreef:
Wat is er nu mooier om te geloven dat er elfjes zijn bvb, tinkerbell en Peter Pan , vind het nog mooi om te zien. Narnia, geweldig. Hsp ben ik op gebied van dieren en dat is gewoon opgebouwd door ervaring in omgang met dieren in 60 jaar.
Mijn kids zijn gewone kids, ze hebben allemaal hun speciale dingetjes zoals elk kind.
Ik schrijf niet verklaarbare zaken niet meteen af want je weet gewoon niet wat er achter steekt maar blijf er wel nuchter naar kijken. Erger is wanneer iemand doorslaat, daar ken ik ook iemand in, zelfbenoemde sjamane , kinderen niet vaccineren, streng veganistisch, worden door moeders zoveel mogelijk weg gehouden van de grote boze buitenwereld. Dat zijn dus vijf verloren kinderen. Want een verknipte moeder en een lamzak van een vader die er helemaal in meegaat is geen goede omgeving. Geen internet of tv, nooit vrienden te spelen. Geen contact meer met verdorven familie , ook niet met opa en oma’s . Het kan dus ook compleet fout gaan wanneer ouders doorslaan.

Wat sneu. Arme kinderen.
Ik geloof trouwens wel in energiestromen. Zoals hier eerder genoemd het voelen als iemand naar je kijkt. Of voelen als er iemand in de ruimte is. Of zelfs pijn verminderen met de handen, daar heb ik zelf ervaring mee.
Maar nee, ik heb geen kenmerken van een lichtkind. Ik herken me niet in die 12 kenmerken in ieder geval.
En daar geloof ik dan weer niet zo in.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:49

Energiestromen zijn er zeker. Je voelt immers ook de zon op je huid. Ik geloof ook dat iemand met eigen energie iets kan bewegen. Om in de “supernatural” sfeer te blijven ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:51

Lante schreef:
Ja, dat is het nieuwe model; de Homo Sapiens 5D.
Wel jammer dat 4D zo’n flop bleek.

Nou, nou, niet overdrijven hè. het waren maar een paar kleine bugjes. Waren zo gefixt.
IMJ schreef:
Saskia9 schreef:
Ik ben eigenlijk alleen maar jaloers op een kind wat altijd vrolijk is en nooit huilt. Wat is je geheim?

Dat ga je al.. jouwe is duidelijk 3G..

Hoeveel modellen zijn er en is er recyclagepremie als je een oud hebt?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-01-21 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:52

xSCWx schreef:
Energiestromen zijn er zeker. Je voelt immers ook de zon op je huid. Ik geloof ook dat iemand met eigen energie iets kan bewegen. Om maar in de “supernatural” sfeer te blijven.

Nou telekinese heb ik nog nooit met eigen ogen gezien. Extremer dan pijn weghalen met de handen heb ik nog niet zelf ervaren.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:54

Ik wist niet dat het kon totdat ik het zag := ik ben veel te nuchter eigenlijk voor wat ik geloof :') ik geloof alleen wat ik zie en de wetenschap.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:15

xSCWx schreef:
Energiestromen zijn er zeker. Je voelt immers ook de zon op je huid. Ik geloof ook dat iemand met eigen energie iets kan bewegen. Om in de “supernatural” sfeer te blijven ;)

Vreemde opmerking, niemand ontkent het bestaan van energie, stromend of niet.
Bovennatuurlijke energie staat ter discussie.
En natuurlijk kan ik iets met mijn eigen energie bewegen, jij ook, pak een bal op en gooi hem weg, tadáááh!
(En nee telekinese bestaat niet).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:29

Kuggur schreef:
xSCWx schreef:

Vreemde opmerking, niemand ontkent het bestaan van energie, stromend of niet.
Bovennatuurlijke energie staat ter discussie.
En natuurlijk kan ik iets met mijn eigen energie bewegen, jij ook, pak een bal op en gooi hem weg, tadáááh!
(En nee telekinese bestaat niet).

Eerder werd er gezegd “ik geloof in energiestromen”. Daar valt niks aan te geloven, dat is gewoon zo vandaar mijn opmerking. Ik weet dat telekinese bestaat dus ik vind het een rare opmerking van jou.